پرش لینک ها

خدمات زیبایی دندانپزشکی

خدمات دندانپزشکی که فقط پرکردن و کشیدن دندان نیست! این را خودتان هم می‌توانید با یک سرچ ساده اینترنتی متوجه شوید که گستره علم و صنعت دندانپزشکی، دیگر از محدوده بهداشتی، گذشته و به حیطه زیبایی هم پا گذاشته است. یک نگاه ساده به دختران و پسران جوانی که با شوق و ذوق از کامپوزیت یا کاشت نگین روی دندان‌شان صحبت می‌کنند، کافی است تا این ادعا را به اثبات برساند. خدمات زیبایی دندانپزشکی، راهی برای آشتی دندان‌ها با لبخند هستند و این موضوع، در دنیایی که هزاران دلیل و بهانه برای اخم و ترشرویی به ما می‌دهد، حقیقتا یک هنر است. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، یکی از بهترین کلینیک‌ها برای مشاوره و ارائه خدمات زیباسازی دندان‌های ارزشمند شما است که با بهره‌گیری از کادر درمان حرفه‌ای و دلسوز و تجهیزات مدرن و پیشرفته، توانسته است اعتماد بسیاری از مراجعان را به‌دست آورد.

ونیر کامپوزیت

خدمات دندانپزشکی زیبایی چیست؟

دندانپزشکی زیبایی در دوران کنونی همان‌قدر مهم، جذاب و نقل محافل است که آخرین مدل مو یا طرح ناخن سال! با این تفاوت که خدمات زیبایی در دندانپزشکی، علاوه بر دلنشین کردن چهره افراد، در درمان و بهبود بیماری‌های دهان و دندان هم نقش بسزایی دارند. بنابراین، درک تفاوت بین دندانپزشک عمومی، دندانپزشک زیبایی و متخصص پروتز می‌تواند به شما کمک کند تا دندانپزشک خود را بر اساس نیازهای واقعی‌تان انتخاب کنید. مثلا اگر دندان درد دارید یا مشکل شما عمدتا به مراقبت و پیشگیری از آسیب دندان‌ها مربوط می‌شود، به احتمال زیاد باید به دندانپزشک عمومی مراجعه کنید اما اگر بیشتر، نگران ظاهر دندان‌های خود هستید، ممکن است بهترین انتخاب برای شما مراجعه به دندانپزشک زیبایی باشد.دندانپزشک زیبایی با شرکت در دوره‌ها و ورکشاپ‌های حرفه‌ای، آموزش‌های خاصی در زمینه آخرین خدمات زیبایی دندانپزشکی کسب می‌کند و مهارت‌هایش را در همین حوزه توسعه می‌دهد.

خدمات دندانپزشکی زیبایی

خدمات زیبایی قابل ارائه در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت

لمینت چیست؟

لمینت‌های دندان، از آن دسته خدمات زیبایی دندانپزشکی هستند که گاهی با روکش‌ اشتباه گرفته می‌شوند و مزایا و معایبی دارند که اگر هنوز اقدام به کاشت لمینت نکرده‌اید، بهتر است بدانید:

مزایای لمینت دندان از خدمات زیبایی دندانپزشکی

  • لمینت دندان، همیشه بهترین گزینه برای بهبود لبخند بوده است. این پوسته‌های نازک و سفارشی دندان، می‌توانند هرگونه لکه یا تغییر رنگ را پنهان کنند. اگر تجربه بلیچینگ، نتوانسته رضایت‌تان را به‌دست بیاورد، لمینت حتما خواهد توانست!
  • گاهی لکه‌های دندانی ناشی از فلوراید بیش از حد و بعضی از داروها، سرسخت و عمیق هستند و به‌سادگی دم به تله نمی‌دهند. این‌جاست که لمینت به‌کار می‌آید.
  • اگاهی موقعیت‌های غیرمنتظره هم باعث شکستگی، ساییدگی یا ترک خوردن دندان‌ها می‌شوند که باز هم لمینت‌ها می‌توانند یک راه‌حل سریع برای پوشاندن این نواقص باشند.
  • لمینت‌های دندان حتی می‌توانند دندان‌های نامرتب را نیز ترمیم کنند و پستی و بلندی‌های دندان‌ها را بپوشانند. کمی سایش مینای دندان به این پوسته‌های نازک کمک می‌کند تا بهتر روی سطوح دندان قرار بگیرند.
  • شاید باور نکنید اما لمینت‌ها گاهی به‌قدری حرفه‌ای طراحی و اجرا می‌شوند که حتی می‌توانند فاصله بین دندان‌ها را هم از بین ببرند. این فاصله‌ها می‌توانند باعث جابه‌جایی دندان و تحلیل‌رفتگی استخوان فک شوند.
  • لمینت‌ها با رنگ طبیعی دندان مطابقت دارند.
  • اثرات لمینت دندان دائمی است و دیگر نیازی به تغییر شکل یا تنظیمات جدید نخواهید داشت.

معایب لمینت دندان

  • انتخاب لمینت یک تصمیم بزرگ است، چون یک عمل مادام‌العمر و دائمی است.
  • اگر یک پوسته از بین برود یا بشکند، قابل ترمیم نیست.
  • اگر لمینت، انتخاب شما باشد، همیشه باید مراقب نوع غذایتان باشید. شما دیگر نمی‌توانید غذاهای ترد، خشک یا سفت بخورید! چون این غذاها ممکن است پوسته‌ها را بشکنند.
  • گاهی ممکن است حس کنید که دندانتان به دمای سرد و گرم حساس شده است.
  • دندانپزشک باید کمی از مینای دندان را بتراشد که ممکن است ناراحت‌تان کند یا بعدها باعث پوسیدگی دندان‌هایتان در زیر پوسته‌ها شود.
  • لمینت دندان برای افرادی که دندان‌های ضعیف و پوسیده دارند، به بیماری پریودنتیت مبتلا هستند یا به‌طور ژنتیکی مینای نازکی دارند، مناسب نیست.

کامپوزیت

کامپوزیت چیست؟

ونیرهای کامپوزیت، نوعی پوشش دندان با حداقل تهاجم هستند که با استفاده از رزین کامپوزیت ساخته می‌شوند. کامپوزیت‌ها نیز مثل لمینت‌ها به زیبایی ظاهری دندان‌ها کمک می‌کنند. آن‌ها برای رفع تراشه‌های کوچک یا ترک‌های ریز دندان، ایده‌آل هستند. با کامپوزیت، دیگر نیازی به پوشاندن کل دندان ندارید.

برای نصب کامپوزیت، در ابتدا مقدار کمی از مینای دندان‌تان برداشته می‌شود. بعد از آن، دندانپزشک یک قالب از دندان برداشته و آن را برای لابراتوار می‌فرستد. در نهایت هم با کمک یک چسب، کامپوزیت را روی دندان نصب می‌کند. وقتی رزین به دندان‌تان چسبید، به‌شکل دلخواه تراشیده می‌شود و حسابی صیقل می‌خورد تا درخشان و براق شود. ونیرهای کامپوزیت می‌توانند 5 تا 7 سال دوام بیاورند. تلورانس این اعداد هم کاملا بستگی به عادات شما و استفاده‌ای که از کامپوزیت روی دندان‌تان می‌کنید، دارد. هرچه بیشتر مراقبش باشید، بیشتر عمر می‌کند.

کامپوزیت‌ها دقیقا طوری ساخته شده‌اند که مانند ناخن مصنوعی که روی ناخن اصلی قرار می‌گیرد، روی سطح دندان‌های جلویی شما قرار بگیرند. آن‌ها از روش‌های ایده‌آل زیبایی برای بهبود رنگ دندان‌های تیره یا ناهموار هستند.

ارتودنسی از خدمات زیبایی دندانپزشکی

ارتودنسی هم از آن دسته خدمات زیبایی دندانپزشکی است که به‌شدت روی زیبایی ظاهر فک و دندان اثر می‌گذارد. ارتودنسی، همان روش مرتب کردن یا حرکت دادن دندان‌ها برای بهبود ظاهر و نحوه عملکرد آن‌ها است. این روش فوق‌العاده، با پخش کردن فشار روی تمام دندان‌ها، می‌تواند به مراقبت طولانی‌مدت از سلامت دندان‌ها، لثه‌ها و مفاصل فک کمک کند.

احتمالا شما هم افرادی را دیده‌اید که دندان‌هایی نامرتب و کج و معوج یا شلوغ دارند و شاید حتی خودتان از همین دسته افراد باشید، و دلتان بخواهد رویای داشتن لبخندی بی‌نقص را برای خودتان محقق کنید. اگر این‌طور است به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما سری به کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت بزنید. در کلینیک دکتر آیت، بهترین متخصصان دندانپزشکی با ابزار و دستگاه‌های مدرن روز، آماده هستند تا به شما برای انتخاب درمان ارتودنسی کمک کنند.

حتی خوردن و لذت بردن از غذا و راحتی تمیز کردن دندان‌ها هم قبل و بعد از ارتودنسی، زمین تا آسمان فرق می‌کند. این را کسانی می‌گویند که این روش را تجربه کرده‌اند. وقتی دندان‌ها به‌درستی به‌هم نمی‌رسند، به عضلات فک فشار وارد شده و باعث مشکلات فک و مفاصل آرواره و حتی سردرد می‌شود. درمان ارتودنسی می‌تواند این مشکلات را کاملا رفع کند.

بهترین زمان برای ارتودنسی در دوران کودکی است، اما بزرگسالان نیز می‌توانند این درمان را انجام دهند که البته کمی بیشتر طول می‌کشد تا دوره درمان به پایان برسد. درمان ارتودنسی را می‌توان با انواع مختلفی از دستگاه‌ها انجام داد که اکثر مردم به آن «بریس» می‌گویند و در دو نوع متحرک و ثابت وجود دارد.

درحال‌حاضر بریس‌های نامرئی نیز ساخته شده‌اند. دندانپزشک، یک سری محافظ پلاستیکی شفاف (مانند محافظ دهان) برای شما درست می‌کند که باید در تمام طول روز از آن‌ها استفاده کنید تا به‌تدریج دندان‌هایتان در موقعیت جدیدی قرار گیرند.

بلیچینگ

بلیچینگ از خدمات زیبایی دندانپزشکی

بلیچینگ یا سفید کردن دندان، یک روش بسیار موثر برای روشن کردن رنگ دندان، بدون برداشتن سطوح آن است. این درمان از آن دسته خدمات دندانپزشکی است که نمی‌تواند تغییر رنگ کامل ایجاد کند. بااین‌وجود، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای افرادی است که می‌خواهند روشی نسبتاً سریع، ساده و مقرون‌به‌صرفه برای تغییر رنگ دندان خود داشته باشند.

بلیچینگ دندان را می‌توان در مطب یا خانه انجام داد، اما بهتر است برای انجام آن به کلینیک مراجعه کنید. خدمات بلیچینگ یکی از خدمات متداول در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت هستند که در کمترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت، ارائه می‌شوند. ماده فعال بلیچینگ، معمولاً پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید است. با شکسته شدن ماده موثره، اکسیژن وارد مینای دندان شده و رنگ دندان روشن‌تر می‌شود. بسته به این‌که دوست دارید تا چه حد، دندان‌هایتان سفید شوند، بلیچینگ ممکن است یک یا چند جلسه طول بکشد. فقط یادتان باشد که در این روش، دندان‎‌های طبیعی سفید می‌شوند و بریج‌ها، روکش‌ها یا پروتزهایی که دارید، رنگ اصلی خود را حفظ می‌کنند.

چه روش‌های دیگری برای سفید کردن دندان وجود دارد؟

سفید کردن با لیزر هم یکی دیگر از خدمات دندانپزشکی زیبایی است. در طول این درمان، نور یا لیزر به دندان‌ها تابیده می‌شود تا ماده شیمیایی فعال شود. نور، واکنش شیمیایی سفیدکننده را سرعت می‌بخشد. سفیدکردن با لیزر می‌تواند دندان‌ها را پنج یا شش درجه روشن‌تر کند. این درمان معمولاً حدود یک‌ساعت طول می‌کشد و قبل از شروع درمان باید توسط یک دندانپزشک مجرب ویزیت شوید.

توجه داشته باشید که سفید کردن دندان فقط باید توسط دندانپزشک انجام شود و هرگونه عمل بلیچینگ توسط متخصصان زیبایی، غیرقانونی است. فقط یک دندانپزشک می‌تواند دندان‌های شما را به‌درستی معاینه کند تا ببیند آیا سفید کردن، مناسب دندان‌های شما است یا خیر!؟ و مطمئن شود که درمان، بدون آسیب رساندن به لثه‌ها و سایر دندان‌ها انجام می‌شود.

زیبایی

سخن پایانی

صنعت دندانپزشکی، فقط منحصر به ترمیم یا کشیدن دندان‌های آسیب‌دیده نیست. بخش مهمی از این صنعت، به حوزه زیبایی می‌پردازد که البته همین خدمات زیبایی دندانپزشکی نیز زیرمجموعه خدمات درمانی قرار می‌گیرد، چون در خدماتی مانند ارتودنسی یا لمینت، دندان‌ها از آسیب بیشتر، محافظت می‌شوند تا خوردن یا صحبت کردن، راحت‌تر و بدون اشکال صورت ‌گیرد.کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، یکی از بهترین و معتبرترین کلینیک‌های دندانپزشکی کشور است که با ارائه خدمات زیبایی در کنار خدمات درمانی توانسته است عمل‌های لمینت، کامپوزیت، ارتودنسی و بلیچینگ دندان را به نحوی اصولی و استاندارد به متقاضیان ارائه کند. ما در کلینیک دکتر آیت، دغدغه رضایت مراجعان و ارائه خدمات باکیفیت با هزینه مقرون‌به‌صرفه را داریم.