پرش لینک ها
دندان ارتودنسی شده

قیمت ارتودنسی دندان در سال 1402

همه ما دوست داریم که لبخندی زیبا و تاثیرگذار داشته‌باشیم، لبخندی که دندان‌های صاف و سلامت دهان در آن نقش مهمی دارد. اما همه انسان‌ها با دندان‌های صاف متولد نمی‌شوند. نامرتبی و فاصله زیاد بین دندان‌ها، رویش نامناسب آن‌ها و ناهماهنگی فک از ناهنجاری‌های متداولی هستند که نیاز به مراجعه به دندانپرشک و انجام ارتودنسی را ضروری می‌کند. ارتودنتیست، دندانپزشکی است که برای تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری‌های دندان و فک آموزش‌دیده است. او باتوجه‌به فرم دندان‌های شما، شرایط موجود را در هر سنی که باشید، اصلاح و یا از مشکلاتی که ممکن است در آینده برایتان ایجاد شود، پیشگیری می‌کند. اما یکی از پارامترهای مهم برای افرادی که نیاز به این خدمات دارند، قیمت ارتودنسی دندان است، موضوعی که برآورد آن به عوامل مختلفی از جمله انواع درمان‌های موردنیاز و ابزار به‌کاررفته بستگی دارد. متخصصان ارتودنسی در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت پس از معاینه دقیق دندان‌ها، درمان لازم را با کمترین هزینه و  پیشرفته‌ترین ابزارها برای مراجعان انجام می‌دهند تا لبخندی ماندگار و زیبا را به آن‌ها هدیه دهند.

دکتر ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی علاوه‌بر گدراندن دوره‌های عمومی دندانپزشکی به مدت ۶ الی ۷ سال، باید دوره‌های تخصصی را در ۳ الی ۴ سال بگذراند تا بتواند به اصلاح و درمان ناهنجاری‌های فک و دندان‌ها بپردازد. تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی یکی از مهم‌ترین پارامترها در موفقیت در درمان است.بهره گرفتن از بهترین خدمات ارتودنسی دندان حق همه آن‌هایی است که برای رفع مشکل خود به کلینیک‌های دندانپزشکی و متخصصان مراجعه می‌کنند. به‌عبارتی انتخاب بهترین‌ها با مناسب‌ترین قیمت آن چیزی است که همه به‌دنبال آن هستند. پس با جستجوی مناسب، بررسی سابقه کلینیک یا پزشک متخصص، توجه به امکانات و مقایسه خدمات ارائه‌شده، آن چیزی را که لایقش هستید، انتخاب کنید. متخصصان و دندانپزشکان باتجربه کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با بهره‌گیری از دانش روز و تجهیزات پیشرفته، تجربه این درمان را برای مراجعان خوشایند خواهند کرد.

موارد تأثیرگذار بر قیمت ارتودنسی دندان

اگر آدم صبوری نیستید، بهتر است برای ارتودنسی دندان این رفتار را کنار بگذارید! علاوه‌بر طولانی بودن مدت زمان درمان، ارتودنسی دندان پرهزینه است. اما این به آن معنا نیست که درمان خود را فراموش کنید یا زمان آن را عقب بیندازید، زیرا در صورت عدم توجه به مشکلات دهان و دندان، ناهنجاری‌ها به‌مرور زمان بدتر می‌شوند و در موارد حاد ممکن است نیاز به جراحی فک باشد، موضوعی که خود هزینه‌های بالاتری را نیز خواهد داشت. اما برای برآورد دقیق‌تر  قیمت ارتودنسی دندان به فاکتورهای مختلفی باید توجه کنید.

ارتودنسی ثابت

نوع بریس و ابزارهای مورد استفاده موثر بر قیمت ارتودنسی دندان

بریس دندانی به ابزار به‌کاررفته برای مرتب‌سازی دندان‌ها گفته می‌شود. انواع مختلفی از بریس‌ها برای ارتودنسی دندان وجود دارند که بنا بر شرایط شما توسط پزشک پیشنهاد می‌شوند. هر یک از این نوع بریس‌ها هزینه خاص خود را دارند و بر حسب موارد مختلفی مثل زیبایی، قابلیت حرکت سریع‌تر دندان‌ها یا مزیت‌های ویژه‌ای که دارند، هزینه متفاوتی را پرداخت خواهید کرد. این موضوع با تجویز پزشک و پس از مشاوره اولیه و معاینات لازم، مشخص خواهد شد.

مهارت دندانپزشک تاثیرگذار بر قیمت ارتودنسی دندان

درست مانند هر حرفه دیگری، همه دندانپزشکان از نظر مهارت یکسان نیستند! این موضوع کاملاً واضح است که یک متخصص ارتودنسی بر اساس تجربه کاری و مهارت خود، هزینه بالاتری را دریافت می‌کند. البته هزینه‌ای که در محدوده تعرفه‌های تصویب‌شده باشد. بنابراین بهتر است درمان خود را با یک پزشک مجرب و مورد اعتماد آغاز کنید تا مطمئن و با خیال آسوده و به‌دور از عوارض احتمالی جانبی، بهترین خدمات را دریافت کنید.

طول مدت درمان

برخی مواقع بر حسب پیچیدگی و شدت مشکلات دندان، امکان دارد درمان طولانی‌تری برای شما در نظر گرفته شود. در مشاوره اولیه‌ای که با دندانپزشک خود خواهید داشت این موارد بررسی و بر حسب طول مدت درمان هزینه‌های مربوط مشخص می‌شوند.

سن بیمار موثر در قیمت ارتودنسی دندان

ارتودنسی در سنین پایین راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. اما در بزرگسالان به‌دلیل کامل بودن رشد فک و همچنین احتمال وجود بیماری‌های دهان و دندان، فرایند درمان طولانی‌تر و سخت‌تر است. این موارد هر کدام بر هزینه نهایی تأثیر خواهند داشت.

لبخند بعد از درمان

جدول قیمت ارتودنسی دندان در سال 1402

اگر به‌دنبال برآورد تقریبی هزینه درمان ارتودنسی خود هستید، جدول زیر راهنمای مناسبی برای این منظور است. البته توجه داشته‌باشید که در برخی موارد به‌دلیل مشکلات و بیماری‌های دهان و دندان، ممکن است شما نیاز به هزینه اولیه بیشتری برای درمان داشته‌باشید. زیرا در یک ارتودنسی موفق، یک زیرساخت مناسب و بدون مشکل بسیار مهم است. این موارد پس از معاینات و مشاوره با دندانپزشک مشخص خواهند شد.

نکته دیگر اینکه، قیمت‌های اشاره شده در جدول ممکن است بر اساس نوسانات قیمتی و تورم تغییراتی داشته‌باشند. سعی ما بر این است که این جدول بر اساس کلیه موارد به‌روزرسانی شود تا شما برآورد اولیه مناسبی را در این خصوص داشته‌باشید.

قیمت ارتودنسی دندان بر اساس روش و انواع درمان

قیمت ارتودنسی فک بالا

در شرایطی که ساختار دهان و دندان شما در حالت طبیعی قرار داشته‌باشد، دندان‌ها در زمان بسته بودن دهان روی هم قرار می‌گیرند. اما برخی اوقات به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، ضربه، ساختار مادرزادی دندان‌ها و یا بیماری‌هایی مثل پوسیدگی دندان‌های شیری و از دست‌دادن پیش از موعد آن‌ها، فک بالا جلوتر از حالت طبیعی خود قرار می‌گیرد و نیاز به ارتودنسی فک بالا دارد. دندانپزشک متخصص برحسب نوع ناهنجاری، سن و روشی که برای درمان مورد نیاز است، مشاوره لازم را به شما ارائه می‌دهد. به‌عنوان یک برآورد اولیه قیمت ارتودنسی فک بالا از 12 میلیون تا15 میلیون تومان است.

قیمت ارتودنسی فک پایین

بنا بر تشخیص پزشک و زمانی‌که فک پایین در تراز با فک بالا قرار نداشته‌باشد، ارتودنسی فک پایین پیشنهاد می‌شود. معمولاً افرادی که دارای این ناهنجاری هستند از مواردی مثل سختی در جویدن غذا، احساس درد در فک و مشکل ادای برخی کلمات رنج می‌برند. قیمت این نوع ارتودنسی به‌طور معمول از 12 میلیون تا 15 میلیون تومان متغیر است و بر حسب نوع مشکل شما ممکن است هزینه‌های جانبی نیز به آن اضافه شود.

قیمت ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک، نوعی از روش‌های اصلاح نامرتبی دندان‌ها یا عقب و جلوزدگی فک‌ها است. در این ارتودنسی ابزار به‌کاررفته ثابت نیستند و به دندان‌ها نمی‌چسبند. این نوع ارتودنسی را هر زمان که لازم باشد می‌توانید از دندان خود خارج کنید که البته حتما باید مطابق دستورالعمل‌های پزشک متخصص انجام شود. 

ارتودنسی متحرک

قیمت ارتودنسی ثابت در سال 1402

در این نوع ارتودنسی، تجهیزات کار گذاشته‌شده بر روی دندان قابل جابجایی یا خارج کردن از دهان نیستند. در طول درمان اجزای ثابت که به آن‌ها براکت گفته می‌شود، همراه سیم‌های مخصوص، به‌صورت ثابت بر روی دندان کار گذاشته می‌شوند. ارتودنسی ثابت از نظر بهداشتی نیاز به مراقبت‌های خاص دارد تا از تغییر رنگ و پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری شود. قیمت این نوع ارتودنسی نیز پس از مشورت با دندانپزشک و انجام معاینات اولیه از 12 میلیون تا 30 میلیون تومان متغیر است.

مقایسه قیمت ارتودنسی متحرک با ثابت

 در برآورد قیمت نهایی ارتودنسی، مشکلات و بیماری‌های دندان، تعداد پلاک‌های مورد استفاده و البته مهارت پزشک و تجهیزات جانبی به‌کاررفته مؤثر هستند. اما در یک مقایسه کلی بین دو نوع ثابت و متحرک باید گفت که هزینه ارتودنسی متحرک معمولاً پایین‌تر از ارتودنسی ثابت است. اما ارتودنسی متحرک، قابل استفاده برای همه بیماران و به‌خصوص ناهنجاری‌های پیچیده دندان و فک نیست. در هر حال آن‌چه که باید مورد توجه قرار گیرد، مشاوره گرفتن از پزشک متخصص است تا وی با درنظرگرفتن وضعیت شما قیمت نهایی را اعلام کند.

بررسی سایر هزینه‌های ارتودنسی

به‌جز هزینه‌های اصلی ابزار مورد استفاده و رادیوگرافی، قیمت ارتودنسی دندان بر حسب نوع فعالیت اضافی که متناسب با شرایط بیمار انجام می‌شود، ممکن است افزایش یابد. این موارد عبارتند از:

  • کشیدن دندان: باتوجه‌به وضعیت سلامت دندان و دخالت آن در نحوه کارکرد فرایند ارتودنسی، پزشک تصمیم لازم در این خصوص را اتخاذ می‌کند. در این حالت، نوع دندان و روش کشیدن آن هزینه اضافی خواهد داشت.
  • جراحی فک: درصورتی‌که بنا بر تشخیص پزشک انحراف شدید فک وجود داشته‌باشد، به‌صورت جداگانه هزینه آن محاسبه خواهد شد.
  • فِیس ماسک: یک دستگاه متحرک خارج دهانی است که عموما برای کودکان و اصلاح موقعیت فک استفاده می‌شود. در این حالت نیز هزینه ارتودنسی دندان برحسب نوع ابزار مورد استفاده اضافه خواهد شد.
  • هدگیر: ابزاری خارج دهانی برای تراز کردن دو فک است که معمولا در کودکان بیشتر کاربرد دارد. این ابزار نیز جزء هزینه‌های اضافی محسوب می‌شود.
  • ریتِینر فک: این ابزار به دو صورت ثابت و متحرک استفاده می‌شوند. به‌صورت معمول کاربرد آن‌ها برای ثابت نگه‌داشتن دندان‌ها است. بنا بر توصیه پزشک پس از انجام ارتودنسی این ابزار با هدف درمان موثرتر به‌کار می‌رود و هزینه اضافی باید پرداخت شود.
  • ترمیم براکت شکسته: درصورتی‌که براکت ارتودنسی صدمه ببیند، ترمیم و نصب مجدد آن نیاز به هزینه اضافی دارد.
  • موم ارتودنسی: این موم برای حفظ بافت نرم دهان و در روزهای ابتدایی درمان به‌ویژه برای بیماران حساس استفاده می‌شود و شامل هزینه اضافی است.
  • فضا نگهدار: این ابزار برای کودکان و در زمانی‌که دندان شیری آن‌ها زودتر از زمان خود بیفتد، پیشنهاد می‌شود.
  • دستگاه هایریکس: برای کودکان با فک کوچک استفاده می‌شود. هزینه این دستگاه شامل هزینه‌ای جدا از ارتودنسی است.
  • مینی اسکرو: پیچ‌های کوچکی که برای حرکت دادن دندان‌ها در جهت‌های خاص برای اصلاح مواردی مثل بیرون‌زدگی دندان استفاده می‌شود. این پیچ‌ها نیز شامل هزینه اضافی هستند.

آیا هزینه ارتودنسی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

باید به این موضوع توجه کنید که قانونی ثابت برای بیمه‌ها در پرداخت هزینه‌های ارتودنسی وجود ندارد. برخی بیمه‌ها پرداخت هزینه را متقبل می‌شوند و برخی درصدی از آن را پرداخت می‌کنند. بنابراین توصیه بر این است که قبل از مراجعه به دندانپزشک یا کلینیک مورد اعتمادتان با دفتر بیمه خود تماس بگیرید و از تحت پوشش قرار گرفتن هزینه ارتودنسی مطمئن شوید. ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت برای رفاه حال بیماران با بیمه‌های تکمیلی دندانپزشکی قرارداد منعقد کرده‌ایم. برای اطلاع از شرایط و قیمت ارتودنسی دندان با ما تماس بگیرید.

طول دوره درمان ارتودنسی چقدر است؟

مدت زمان درمان ارتودنسی بر اساس نیازهای درمانی  بیمار متفاوت است، ضمن این‌که رفتار و مراقبت بهداشتی فرد در طول درمان نیز می‌تواند بر آن تأثیر بگذارد. اما به‌طور متوسط حدود 24 ماه زمان برای کامل شدن یک درمان کامل ارتودنسی لازم است. بعضی افراد درمان‌های کمتر از 12 ماه و برخی دیگر ممکن است نیاز به درمان‌هایی با طول مدت 3 سال نیاز داشته‌باشند. البته طول درمان برای هر بیمار منحصربه‌فرد است و در این میان پیروی از توصیه پزشک می‌تواند در کوتاه‌تر کردن زمان درمان مؤثر باشد.

ارتودنسی اطفال

چگونه و با چه روش‌هایی هزینه ارتودنسی را کاهش دهیم؟

همه به‌دنبال کاهش هزینه‌های درمان خود هستند، اما در خصوص هزینه‌های ارتودنسی درصورتی‌که به نکات زیر توجه کنید می‌توانید هزینه‌ها را تا حد قابل قبولی پایین بیاورید. برای این کار:

  • درمان را به‌موقع شروع کنید: هر اندازه شما درمان را زودتر انجام دهید و انجام آن‌را عقب نیندازید، هزینه‌های کمتری را نیز خواهید پرداخت. این موضوع می‌تواند به جلوگیری از درمان‌های پیچیده و گران‌تر در آینده جلوگیری کند. مشاوره با پزشک متخصص به‌محض مشاهده مشکل، اولین کاری است که شما در این خصوص باید انجام دهید.
  • از روش‌های پرداخت قسطی استفاده کنید: بسیاری از پزشکان و کلینیک‌های دندانپزشکی تسهیلاتی را برای بیماران در نظر می‌گیرند. به‌عنوان مثال، پرداخت‌های قسطی بدون بهره و یا ارائه تخفیف‌های ویژه. بنابراین درصورتی‌که از تخصص، مهارت و تجربه پزشک خود یا مورد اعتماد بودن کلینیک دندانپزشکی مطمئن هستید، در خصوص این تسهیلات از آن‌ها سؤال کنید.
  • توصیه‌های پزشک خود را جدی بگیرید: بعد از انجام عمل ارتودنسی و به‌منظور جلوگیری از هزینه‌های اضافی تعویض و یا ترمیم آن، حتما دستورالعمل‌هایی که پزشک به شما توصیه می‌کند را رعایت کنید. مواردی مثل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن صحیح، مصرف نکردن مواد غذایی سفت و چسبناک از جمله نکاتی هستند که رعایت آن‌ها در طول درمان ضروری است.

ارتودنسی اقساطی

در صورت نیاز به پرداخت قسطی هزینه درمان ارتودنسی خود، می‌توانید با در میان گذاردن آن با کلینیک و پزشک خود، از  نحوه انجام آن و شرایط مورد نیاز در این خصوص مطلع شوید. ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت شرایط مختلفی برای رفاه حال بیماران درنظر گرفته‌ایم تا هیچ فردی به‌دلیل عدم امکان پرداخت هزینه‌ها از درمان محروم نشود.

ارتودنسی با بیمه آسیا

سؤالات متداول

باتوجه‌به بالا بودن نسبی هزینه‌های درمان ارتودنسی، برخی افراد ترجیح می‌دهند که به‌صورت قسطی مبلغ را پرداخت کنند. بنابراین بیمار می‌تواند پس از پرداخت پیش قسط اولیه، بقیه هزینه درمان تعیین‌شده را به‌صورت قسطی واریز کند.

بله، قیمت ارتودنسی دندان نزد متخصص‌هایی که این‌کار را انجام می‌دهند متفاوت است. به‌عنوان مثال کلینیک‌های دانشکده‌های دندانپزشکی ارزان‌ترین قیمت را دارند، زیرا درمان در آن‌جا به‌وسیله دستیارانی که زیر نظر یک دکتر ارتودنسی هستند، انجام می‌شود. از طرفی در بین متخصصان مختلف نیز ممکن است بسته‌به تجربه و اعتبار دندانپزشک، قیمت‌های متفاوتی برای یک کار معین ارائه شود. به این نکته توجه داشته‌باشید که هزینه ارتودنسی در اطراف شهرها و حومه آن کمتر از بخش‌های مرکزی است.

پرداخت هزینه ارتودنسی دندان توسط بیمه به قوانین و مقررات سازمان بیمه‌کننده بستگی دارد. در این خصوص قبل از انجام ارتودنسی در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن هزینه‌ها از دفتر بیمه خود سؤالات لازم را بپرسید.

ارتودنسی تک دندان بستگی به نوع روش درمان آن دارد که معمولا استفاده از  ارتودنسی متحرک و یا پلاک‌های متحرک است. برحسب این‌که وضعیت دندان چگونه است و چه زمانی برای مرتب کردن آن باید توسط پزشک صرف شود، تجربه و سابقه دندانپزشک و همچنین نوع ابزار موردنیاز، هزینه ارتودنسی تک دندان کج نیز تغییر خواهد کرد. بنابراین برای اطلاع از هزینه‌های مربوط بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا او پس از بررسی وضعیت دهان و دندان شما قیمت را برآورد کند.

رعایت بهداشت دهان و دندان و توجه به توصیه پزشک پس از انجام ارتودنسی، به‌ویژه مسواک زدن مناسب و اصولی و مصرف نکردن غذاهای سفت یا چسبناک از مهم‌ترین عوامل برای جلوگیری از شکستگی، آسیب و پوسیدگی دندان‌ها و افزایش هزینه‌های جانبی ارتودنسی است.

و نکته آخر…

ارتودنسی یک درمان ضروری برای اصلاح هرگونه ناهنجاری در فک و دندان است که باید توسط دندانپزشک متخصص و باتجربه انجام شود. این درمان در هر سنی قابل انجام است اما بهترین زمان برای انجام آن در دوران کودکی است. اگر کودک شما دندان‌های نامرتبی دارد در اولین فرصت به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا از بروز مشکلات پیچیده در آینده پیشگیری شود. برای اطلاع از قیمت ارتودنسی دندان با کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت تماس بگیرید. ما خواهان ظهور لبخندی زیبا بر لبان شما هستیم.

منبع: ++++++++

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

5/5 - (45 امتیاز)

پیام بگذارید