پرش لینک ها
انجام لمینت دندان

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

آیا تا به حال شده که به عکس‌های جلد مجلات یا اینستاگرام نگاه ‌کنید و از خودتان بپرسید که چگونه این افراد، چنین دندان‌های عالی و درخشانی دارند؟ چرا لبخندهای آن‌ها تا این حد جذاب و ردیف دندان‌هایشان سفید، مرواریدی و کاملاً هماهنگ است؟ آیا همه آن‌ها فقط به‌طور ژنتیکی از این موهبت برخوردارند یا راز دیگری پشت آن لبخندهای بی‌نقص نهفته است؟ پاسخ این است که بسیاری از آن‌ها از لمینت دندان استفاده می‌کنند و شاید زمان آن رسیده باشد که شما هم لبخند خود را با لمینت، زیباتر کنید. اما لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟ پاسخ به این پرسش و بسیاری از نکات دیگر در خصوص لمینت دندان را در ادامه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

لمینت دندان چیست؟

لمینت یا به‌طور دقیق‌تر، لمینت پرسلین یا ونیر پرسلین یکی از روش‌های دندانپزشکی است که به‌دلیل کیفیت زیبایی‌شناختی بالایی که دارد، در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. روکش لمینت ماندگاری بالایی دارد و در مواردی که لکه‌های دندان با فرآیند سفید کردن قابل درمان نباشد، ترجیح داده می‌شود. همچنین زمانی‌که مشکلاتی در شکل و فرم دندان‌ها مشاهده می‌شود یا هنگامی‌که بین دندان‌ها فاصله وجود دارد، از روش لمینت دندان استفاده می‌شود. برای دندان‌های لمینیت‌شده تنها ۰.۵ تا ۱ میلی‌متر سایش در سطح جلوی دندان‌ها انجام می‌شود. حتی در پاره‌ای موارد برای روکش دندان نیازی به سایش نیست. پرسلین مورد استفاده برای لمینت‌ها در مقایسه با پرسلین مورد استفاده برای روکش‌های کلاسیک، دارای ویژگی‌های اختصاصی هستند که از نظر زیبایی، نتایج بسیار خوبی ارائه می‌دهند.لمینت بر روی سطح جلوی دندان قرار می‌گیرد تا ظاهر آن را بهبود بخشد. این روش ترمیمی، یک روش کم‌تهاجمی و راهی عالی برای ایجاد یک لبخند زیباست. بسیاری از دندانپزشکان حرفه‌ای معتقد هستند که روکش لمینت نه‌تنها ظاهر و عیوب دندان‌ها را بهبود می‌بخشد، بلکه باعث رعایت بیشتر بهداشت و وضعیت بهتر دهان نیز می‌شود. در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، خدمات لمینت با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام می‌شود و همچنین متخصصان ما برای شما توضیح خواهند داد که لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است.

قیمت لمینت دندان

آیا به فکر تهیه روکش دندان برای پوشاندن دندان‌های آسیب‌دیده، لکه‌‎دار یا بدشکل هستید؟ اگر چنین است، احتمالاً از خود می‌پرسید که قیمت‌ لمینت دندان چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد. دقت داشته‌باشید که هیچ قیمت مشخصی برای روکش لمینت دندان وجود ندارد. دندانپزشک زیبایی می‌تواند قبل از شروع درمان، هزینه‌ها را به تفکیک در اختیار شما قرار دهد. اما به‌طور کلی، عواملی که ممکن است بر هزینه لمینت دندان تأثیر بگذارد، عبارتند از:

  • نوع روکش دندان: نوع لمینت‌هایی که انتخاب می‌کنید تفاوت قابل توجهی در هزینه کل این فرایند ایجاد می‌کند. ظاهر لمینت‌های چینی از دندان‌های طبیعی قابل تشخیص نیست و به همین دلیل، کمی گران‌تر از ونیرهای رزین کامپوزیت هستند.
  • تعداد دندان‌های لمینت شده: شما مجبور نیستید برای تمام دندان‌ها یا حتی برای تمام دندان‌های قابل مشاهده خود روکش سفارش دهید. از آن‌جایی‌که آن‌ها ظاهری شبیه به دندان دارند، می‌توانید فقط یک یا چند روکش مورد نیاز برای پوشاندن تغییر رنگ، لکه، ناهمواری یا آسیب‌دیدگی دندان را تهیه کنید. آن‌ها در کنار دندان‌های دیگر شما طبیعی به‌نظر خواهند رسید.
  • حق‌الزحمه دندانپزشک: دستمزد لمینت دندان می‌تواند از دندانپزشکی به دندانپزشک دیگر بسیار متفاوت باشد. برخی از دندانپزشکان هزینه بیشتری برای روش‌های دندانپزشکی زیبایی نسبت به سایر خدمات دندانپزشکی دریافت می‌کنند.
  • مکان مطب یا کلینیک: لمینت دندان بسته به محل مطب دندانپزشکی می‌تواند هزینه کمتر یا بیشتری به دنبال داشته‌باشد. به‌عنوان مثال، تهیه روکش معمولاً در یک شهر بزرگ، گران‌تر از یک شهر کوچک است و البته در این میان باید این مورد را هم به خاطر داشته‌باشید که لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟ و بر همان اساس، قدم بردارید.

بهترین متخصص لمینت دندان

بسیاری از دندانپزشکان ممکن است ادعا کنند که لمینت انجام می‌دهند اما شما باید دندانپزشکی را پیدا کنید که منحصرا در حیطه دندانپزشکی زیبایی، متخصص باشد. دندانپزشکان زیبایی در درجه اول به ظاهر دندان‌های شما اهمیت می‌دهند، با این‌حال و با وجود این‌که تفاوت‌های زیادی بین دندانپزشکی عمومی و زیبایی وجود دارد، گاهی اوقات این دو در شرایط خاصی با هم همپوشانی دارند. به‌عنوان مثال، اگر یک بیمار دارای دندان پوسیده باشد، برای جلوگیری از گسترش بیشتر پوسیدگی، آن دندان باید کشیده یا پر شود (دندانپزشکی عمومی) و سپس بیمار می‌تواند لمینت (دندانپزشکی زیبایی) را انتخاب کند. در نهایت می‌توان گفت که مرز قطعی بین دندانپزشکی عمومی و زیبایی وجود ندارد.ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، طیف کاملی از خدمات دندانپزشکی عمومی و زیبایی را ارائه می‌دهیم. تیم متخصصان دندانپزشکی باتجربه ما هرکدام در لیست بهترین متخصصان لمینت دندان هستند و در همه حال تلاش می‌کنند تا نیازهای فردی بیماران را بدانند و باکیفیت‌ترین مراقبت‌های ممکن را ارائه دهند.

انتخاب رنگ برای انجام لمینت

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است و چه کسانی نباید لمینت انجام بدهند؟

بیشترین سوالی که از ما پرسیده می‌شود این است که لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟ این را بدانید که اگر بهداشت دهان و دندان در اولویت شما نیست، لمینت گزینه خوبی برای شما نخواهد بود. ونیرها با مراقبت مناسب می‌توانند تا سال‌ها دوام بیاورند اما درست مانند دندان‌های طبیعی، باید دو بار در روز مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. دندانپزشکان همچنین شستشوی دهان با دهان‌شویه بدون الکل را توصیه می‌کنند.پوسیدگی دندان و بیماری لثه نیز یکی دیگر از دلایل مهم است که با وجود آن، بیمار نمی‌تواند لمینت انجام دهد. ابتدا باید پوسیدگی‌ها برداشته، تمیز و پر شوند و لثه‌ها نیز باید با لایه‌برداری و جرم‌گیری ریشه، درمان شوند. هر دندانی که روکش می‌شود باید سالم، پایدار و عاری از بیماری باشد.حالت سومی که می‌تواند مانع از قرار دادن لمینت شود، دندان قروچه است. هنگامی که دندان‌های خود را به هم می‌سایید، این امکان وجود دارد که ترک بخورند و کدر شوند. روکش‌های چینی، در حالی که می‌توانند در برابر جویدن روزانه مقاومت کنند، نباید تحت فشار شدید ناشی از فشردن دندان قرار بگیرند و اگر در چنین شرایطی هستید، ممکن است نتوانید کاندایدای مناسبی برای لمینت باشید.

سن مناسب لمینت کردن دندان چیست؟

وقتی می‌خواهیم بدانیم لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است، باید به سن فرد هم توجه داشته‌باشیم. به‌طور کلی، سن توصیه شده برای این روش 18 سالگی برای مردان و 16 سالگی برای زنان است. با این‌حال، توجه به این نکته مهم است که این فقط یک دستورالعمل کلی است و شرایط فردی برای هر بیمار متفاوت خواهد بود.

انواع لمینت دندان

به‌طور کلی، روکش‌های دندان شامل انواع زیر است:

  • روکش‌های چینی: روکش‌های چینی از رایج‌ترین انواع لمینت هستند. آن‌ها از فلدسپات تشکیل شده‌اند. پرسلین فلدسپاتیک، ماده‌ای بسیار نازک و شفاف است که ظاهری بسیار طبیعی به دندان می‌دهد. یکی دیگر از مزیت‌های بزرگ روکش‌های چینی این است که انعطاف‌پذیر هستند و به این راحتی لکه نمی‌شوند، نمی‌شکنند و تغییر رنگ نمی‌دهند.
  • روکش‌های E-Max: یکی از محبوب‌ترین انواع روکش، روکش E-max است که از لیتیوم دی سیلیکات تشکیل می‌شود. این روکش‌ها به‌دلیل زیبایی، استحکام و دوام طبیعی خود یکی از بهترین انتخاب‌ها هستند. در سال 2017، مطالعه‌ای در مورد اثربخشی روکش‌های E-max نشان داد که حتی پس از گذشت 10 سال، باز هم 83.5 درصد احتمال دوام دارند و به‌دلیل شفافیت، کیفیت بی‌نظیری در ترکیب با دندان‌های واقعی ایجاد می‌کنند. اما با این‌وجود، بسیار نازک هستند و ممکن است به‌راحتی لب پریده یا شکسته شوند.
  • روکش‌های زیرکونیومی: یکی از سخت‌ترین مواد لمینت‌ها، روکش‌های زیرکونیوم هستند که روشی مناسب برای رفع مشکلات دندانی مانند پوسیدگی، بریدگی و شکستگی محسوب می‌شوند. دی اکسید زیرکونیوم، یکی از مقاوم‌ترین اشکال سرامیک‌های یکپارچه است و استحکام فوق‌العاده‌ای دارد. این روکش از نظر ظاهری مات است بنابراین می‌تواند تأثیر چشمگیری بر روی دندان‌ها داشته‌باشد. روکش‌های زیرکونیومی برای بازسازی دندان در صورت پوسیدگی شدید دندان، ایده‌آل هستند و به‌طور کلی به دندان‌ها استحکام بالایی می‌دهند. این روکش‌ها معمولاً به‌دلیل استحکام و کیفیت برتر بیشتر از سایر انواع روکش دوام دارند. با این‌وجود، اصلاح مجدد آن‌ها سخت است و از آن‌جایی‌که مات است ممکن است غیرطبیعی به‌نظر برسد.
  • لمینت بدون آماده‌سازی: روکش‌های بدون آماده‌سازی، درمان‌های یک‌باره هستند که به‌عنوان یک روش زیبایی نیاز به حداقل آماده‌سازی دندان دارند. آن‌ها پوسته‌های نازک و فشرده‌ای هستند که به آرامی به دندان‌ها متصل می‌شوند تا سطوح قدیمی را بازسازی کنند. آن‌ها به‌عنوان یک راه‌حل سریع برای درمان دندان‌های شکسته، بدشکل یا تغییر رنگ داده در نظر گرفته می‌شوند. روکش‌های بدون آماده‌سازی شامل لومینیر، ونیر دوراتین و ویوانیر هستند. این روکش‌ها برای افرادی که به لمینت علاقمندند اما نمی‌خواهند روش‌های تهاجمی انجام دهند، عالی هستند. با این‌حال، آن‌ها نازک هستند بنابراین به‌راحتی ممکن است بشکنند یا به‌دلیل طراحی نازک خود روی لکه‌های تیره‌تر مؤثر نباشند.
  • ونیرهای کامپوزیت: ونیرهای کامپوزیت به‌عنوان انواع جایگزین روکش استفاده می‌شوند که بسیار ارزان‌تر و سریعتر از لمینت‌های چینی هستند. جزء اصلی در ونیرهای کامپوزیت، رزین است که یک ماده ترمیم‌کننده به رنگ دندان محسوب می‌شود. این روکش‌ها به‌دلیل استفاده بر روی دندان‌های جلویی به جای دندان‌های خلفی، میزان موفقیت بهتری دارند. در مقایسه با ونیرهای چینی، ونیرهای کامپوزیت عمر کوتاه‌تری دارند و بیشتر در معرض لک، خراش و شکستگی هستند. ونیرهای کامپوزیت به‌عنوان روکش‌های یک‌روزه و موقت نیز شناخته می‌شوند، چون به حداقل حذف مینای دندان نیاز دارند. کامپوزیت‌ها مقرون‌به‌صرفه هستند اما به‌راحتی ممکن است لک شوند و دوام کمتری نسبت به روکش‌های چینی دارند و تا حدودی غیرطبیعی به‌نظر می‌رسند.
روکش لمینت

مراحل انجام لمینت دندان

پس از دانستن که لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است، ابتدا باید به دندانپزشک زیبایی خود مراجعه کنید و ببینید آیا کاندیدای خوبی برای لمینت هستید یا خیر. اگر به ایمپلنت یا ترمیم دندان نیاز دارید، باید این کار را قبل از فرآیند روکش انجام دهید. در اولین ویزیت، یک لایه بسیار نازک از مینای دندان شما تراشیده می‌شود که ضخامت آن کمتر از یک ناخن است. سپس دندانپزشک قالب‌گیری را انجام می‌دهد تا روکش دائمی شما ساخته شود. سپس یک ترمیم موقت روی دندان‌ها نصب می‌شود و زمان خوبی است که به ظاهر دندان و احساس خودتان درباره آن فکر کنید تا قبل از قرار دادن دائمی دندان، شکل و رنگ نهایی را تعیین کنید. در جلسه دوم، ترمیم موقت برداشته می‌شود و روکش دائمی قرار می‌گیرد.ممکن است برخی بیماران بخواهند در کنار آگاهی از این‌که لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است، این را هم بدانند که در این روش دندانپزشکی، روال بهبودی چگونه خواهد بود؟ پاسخ این است که بهبودی بسیار آسان است. البته ممکن است در ابتدا متوجه شوید که دندان‌هایتان کمی به دما حساس هستند یا درد خفیفی را تجربه کنید، اما اغلب، به سختی متوجه تفاوتی به‌جز لبخندی جدید و درخشان خواهید شد. در مجموع، روکش‌های لمینت به مراقبت خاصی نیاز ندارند جز این‌که برای ویزیت‌های منظم دندانپزشکی و تمیز کردن دندان‌ها برنامه‌ریزی کنید و بهداشت دهان و دندان را کاملا رعایت کنید.

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

به‌یاد داشته‌باشید که لمینت دندان، یک درمان موقت نیست. آن‌ها قابل جابجایی نیستند و بازگشت ندارند. با فرض این‌که مراقبت مناسب، ویزیت منظم دندانپزشک، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را به‌طور مداوم انجام دهید، اکثر لمینت‌ها می‌توانند 10 تا 15 سال دوام بیاورند و برخی از آن‌ها حتی تا 20 سال عمر می‌کنند.

مزایای لمینت دندان

لمینت‌ها می‌توانند رنگ، شکل و اندازه دندان‌های طبیعی را تغییر دهند. دندان‌های برخی افراد ممکن است از نظر ظاهری عالی نباشند، اما اگر لثه‌های سالم و ساختار استخوانی خوبی داشته‌باشید، بهترین جایگزین دندان آسیب‌دیده محسوب می‌شوند. لمینت‌ها می‌توانند به رفع مشکلات زیر کمک کنند:

  • لایه‌برداری دندان
  • بهبود کیفیت رنگ
  • بهبود ترمیم‌ها و پرکردگی‌های قدیمی
  • اصلاح لبخند
  • مشکلات فاصله بین دندان‌ها
  • شلوغی دندان‌ها
  • مشکل در گاز گرفتن

مزایای لمینت سرامیکی چیست؟

گذشته از این‌که لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟ باید به مزایای لمینت سرامیکی نیز توجه شود که عبارتند از:

  • ظاهر واقعی: یکی از ویژگی‌های لمینت‌های چینی که به محبوبیت روزافزون آن‌ها کمک می‌کند، ظاهر طبیعی آن‌ها است.
  • مقاومت در برابر لکه: پرسلین نوعی سرامیک کاملاً «شیشه مانند» با سطح فوق‌العاده صاف و غیرقابل نفوذ است و همین موضوع باعث می‌شود در برابر لکه‌ها مقاوم باشد.
  • دوام: ونیرهای چینی در مقایسه با روکش‌های پلاستیکی (کامپوزیت) ماندگاری نسبتاً طولانی‌تری دارند.
  • تنوع رنگ: رنگ ونیرهای چینی را می‌توان به گونه‌ای انتخاب کرد که دندان‌های تیره را سفیدتر نشان دهد.
  • سهولت فرم‌دهی: روکش‌های چینی در مقایسه با سایر روکش‌ها نیازی به فرم‌دهی گسترده ندارند.
  • بهبود ظاهر و بازیابی اعتماد به نفس: لمینت‌ها می‌توانند به افرادی که دارای نقص‌های دندانی چشمگیر مانند دندان‌های کج، تغییر رنگ یا شکاف‌های کوچک بین دندان‌ها هستند، کمک کنند. آن‌ها لبخند افراد را تغییر می‌دهند و به بهبود اعتماد به نفس کمک می‌کنند. روکش‌ها می‌توانند هم تغییر شکل و هم تغییر رنگ را ایجاد کنند، می‌توانند دندان‌های شما را قوی‌تر کنند و ظاهری طبیعی دارند که باعث می‌شود یک لبخند واقعی خلق شود.

یک قانون مهم که باید به‌خاطر بسپارید این است که سلامت دندان های عقبی، تعیین‌کننده سلامت دندان‌های جلویی است. همچین، ونیرها را می‌توان به تناسب تقارن و استایل صورت هر فرد سفارشی کرد. طرح‌ها می‌توانند از معمولی تا تهاجمی متغیر باشند. بنابراین، توصیه می‌کنیم طرحی را انتخاب کنید که متناسب با شخصیت شما باشد.

مزایای لمینت دندان

معایب لمینت دندان

لمینت‌ها برگشت‌ناپذیر و پرهزینه‌اند و بعد از 15 تا 20 سال باید تعویض شوند. آن‌ها اگرچه واقعی به‌نظر می‌رسند، اما مصنوعی هستند و ممکن است برای کسانی که می‌خواهند راه‌حل طبیعی‌تری برای مشکل دندان‌شان پیدا کنند، مشکل‌ساز باشند. علاوه‌براین، لمینت‌ها گران هستند و وقتی این هزینه در تعداد دندان‌هایی که نیاز به روکش دارند، ضرب شود، تبدیل به یک هزینه سنگین خواهد شد. سایر معایب لمینت دندان، عبارتند از:

  • شکنندگی: اگرچه روکش‌های چینی نسبتاً سخت هستند، اما در برابر ضربه یا نیروی بیش از حد مانند دندان قروچه، خوردن غذاهای سفت و مانند آن حساس و آسیب‌پذیرند. ترمیم یا جایگزینی روکش‌ها نیز پرهزینه خواهد بود.
  • ماندگاری: لمینت‌ها عمری طولانی دارند و بازگشت ناپذیرند.
  • حساسیت دندان: از آن‌جایی که لمینت نیاز به برداشتن مینای دندان دارد، ممکن است دندان شما نسبت به غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم حساس‌تر شود.
  • ممکن است کاندید این روش نباشید: اگر دندان‌های ناسالمی دارید که ضعیف، پوسیده یا دارای مینای ناکافی روی دندان هستند و نمی‌دانید لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟ باید خاطرنشان کنیم که احتمالا کاندید خوبی برای لمینت نخواهید بود.

عوامل موثر بر رنگ لمینت دندان

لمینت‌ها به مرور زمان مستعد لکه شدن هستند و همچنین، در صورت آسیب به عاج، بافت داخلی یا تصادف، دندان شما ممکن است تغییر رنگ دهد. عاج آسیب دیده زرد می‌شود و این احساس را ایجاد می‌کند که روکش تغییر رنگ داده است، در حالی‌که در واقع، دندان طبیعی زیر آن مقصر است.

در حال انجام لمینت دندان

سوالات متداول

لمینت‌ها معمولاً 10 تا 15 و حتی ۲۰ سال ماندگاری دارند اما هرچه بهتر از آن‌ها مراقبت کنید، ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

اگر نیاز به انجام درمان ریشه دارید، باید قبل از قرار دادن روکش این کار را انجام دهید.  اگر دندان‌هایی حتی با پوسیدگی کم دارید، قبل از لمینت آن‌ها را به دندانپزشک نشان دهید. همچین، دندانپزشک باید با شما همکاری کند تا لمینت دندانتان ظاهر و احساس طبیعی ایجاد کند. طبیعتاً اغلب افراد خواهان لبخندی درخشان هستند و مایلند سفیدترین روکشی را که می‌توانند تهیه کنند، انتخاب کنند اما ممکن است چنین روکشی برای شما طبیعی به‌نظر نرسد. اجازه دهید دندانپزشک با توجه به رنگ کلی دندان‌هایتان، سایه مناسبی را برای شما پیدا کند.

  • اگر دندان ها بیش از حد ساییده شده باشند، چسبیدن روکش به سطح دندان را به چالش می‌کشند.
  • اگر شکاف‌های بزرگی در دندان‌های خود دارید، ممکن است لازم باشد ابتدا کارهای ارتودنسی انجام دهید. به یاد داشته‌باشید که روکش باید به دندان شما بچسبد. اگر روکش را روی دندانی که شکاف زیادی وجود دارد قرار دهید، این شکاف باقی می‌ماند.
  • موارد دیگر ممکن است شامل این موارد باشد که دندان‌ها خیلی شلوغ باشند یا فک آن‌قدر کوچک باشد که دندان‌ها نامرتب شده باشند که باز هم باید قبل از لمینت به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

اغلب افراد پس از این‌که از ما می‌پرسند که لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است، دوست دارند بدانند آیا لمینت روکش دندان‌های طبیعی را خراب می‌کند؟ پاسخ، کوتاه و روشن است: نه! تا زمانی که از لمینت های خود مراقبت کنید، هیچ اتفاقی برای دندان‌های شما نمی‌افتد.

مانند هر درمان دندانپزشکی، ممکن است در طول عمل لمینت کمی ناراحتی ایجاد شود و در هنگام برداشتن مینای دندان احساس خوبی نداشته‌باشید، اما قرار دادن ونیرهای چینی و کامپوزیت معمولاً بدون درد است

مراقبت و نگهداری از لمینت دندان

پوسیدگی در زیر روکش‌ها امکان‌پذیر است، اما تنها در صورتی‌که دندان‌های خود را به درستی مسواک نزنید و نخ دندان نکشید. رژیم غذایی سرشار از قند، همراه با بهداشت ضعیف دندان نیز می‌تواند به دندان زیر لمینت آسیب بزند. همچنین، اگر ونیرها در وهله اول توسط دندانپزشک به درستی چسبانده نشده باشند، باکتری‌ها می‌توانند رشد کنند و پخش شوند. بنابراین، لطفاً به یک دندانپزشک قابل اعتماد که تجربه زیادی در نصب روکش دارد مراجعه کنید. دندانپزشکان متخصص زیبایی در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با سابقه درخشان در نصب لمینت، می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. همچنین، توجه داشته‌باشید که:

  • استفاده از مسواک دستی خوب است، اما مسواک‌های برقی معمولاً دسترسی بهتری به مناطق صعب‌العبور دهان و دندان دارند. دندان قروچه نیز می‌تواند به لمینت‌ها آسیب برساند و دندان را بیشتر در معرض پوسیدگی قرار دهد. دندانپزشک می‌تواند در مورد گزینه‌های درمانی جایگزین با شما صحبت کند و یا یک اسپلینت یا نگهدارنده برای استفاده در شب تجویز کند.
  • از مصرف غذاهای سفت یا چسبنده (مانند سبزیجات خام، آجیل و آب‌نبات‌های شکننده) خودداری کنید.
  • مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی که می‌توانند دندان‌ها را لکه‌دار کنند (توت‌ها، قهوه، شراب، سیگار و گوجه‌فرنگی) را کاهش دهید.
  • از دندان‌های خود به‌عنوان ابزاری برای باز کردن در بطری، جویدن یخ، جویدن ناخن و فعالیت‌های مشابه استفاده نکنید.
  • هر شش ماه یک‌بار به دندانپزشک خود مراجعه کنید..
  • هرگز ورزش‌های تماسی را بدون استفاده از محافظ دهان انجام ندهید.

سخن پایانی

همه لبخندها یکسان نیستند. حتی اگر در مورد بهداشت دندان کوشا باشید، اگر دندان‌هایتان شکسته، نامنظم یا با هم فاصله داشته‌باشند، می‌تواند باعث شود احساس عدم اعتماد به نفس داشته‌باشید و کمتر لبخند بزنید. اما شما مجبور نیستید این‌طور زندگی کنید! و اتفاقا لبخند نازیبا یعنی یک کاندیدای مناسب برای لمینت! اما پاسخ به این سوال که «لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟» را دندانپزشکان باتجربه‌ای مانند متخصصان کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت می‌توانند بدهند و همچنین، بهترین شکل و رنگ لمینت را برای دندان‌های مختلف مشخص کنند تا در کنار خط لثه و دندان‌های دیگر افراد عالی و طبیعی به‌نظر برسند.

منبع: +++++++++

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

5/5 - (26 امتیاز)

پیام بگذارید