کلینیک (مطب) دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه بانک کشاورزی

بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی

بدون تردید یکی از دغدغه‌های مهم افرادی که تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار می‌گیرند، هزینه‌های مربوط به دندان و دندانپزشکی است. واقعیت این است که بسیاری از شرکت‌های بیمه این هزینه‌ها را علی‌رغم اهمیت و ضروری‌بودن، تحت پوشش قرار نمی‌دهند. اما خبر خوب این‌که می‌توانید روی بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی برای هزینه‌های گزاف خدمات دندان حساب باز کنید. بیمه خدمات دندانپزشکی بانک کشاورزی یکی از انواع بیمه‌های معتبر است که درحال‌حاضر بسیاری ازخدمات دندانپزشکی ترمیمی و حتی زیبایی را تحت پوشش خود قرار داده است. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت نیز از معدود کلینیک‌های طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی است. افراد تحت پوشش این بیمه می‌توانند با مراجعه به این کلینیک دندانپزشکی، از خدمات موردنظر خود بهره‌مند شده و با هزینه‌ای بسیار کمتر از تعرفه‌های رایج، مشکلات دهان و دندان خود را رفع کنند.

بیمه بانک کشاورزی

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی هستند؟

درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی به دو دسته خدمات عمومی و خدمات تخصصی تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی هریک از این خدمات خواهیم پرداخت.

الف) خدمات عمومی

خدمات عمومی بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی شامل موارد زیر است:

اندو (عصب کشی)

بافت نرم داخل دندان، پالپ نام دارد و زمانی که پالپ آلوده به عفونت یا دچار التهاب و آسیب شدید شده باشد، دندان به درمان اندو یا درمان ریشه که در اصطلاح عامیانه عصب‌کشی گفته می‌شود، نیاز خواهد داشت. درمان ریشه، درمانی است که در داخل دندان انجام می‌شود. در طی این فرآیند می‌توان اعصاب، رگ‌های خونی، میکروب‌ها و سایر سموم را از دندان خارج کرد. هدف از عصب‌کشی، نجات دندانی است که پالپ آسیب‌دیده یا مرده دارد. دلایل اصلی این اتفاق عبارتند از:

• پوسیدگی که به عاج نفوذ و به پالپ حمله کرده و باعث التهاب می‌شود.
  • شکستگی دندان زمانی که پالپ آن نمایان شود که درنتیجه باعث ایجاد التهاب و درد خواهد بود.
  • آسیب به دندان که منجر به نکروز پالپ می‌شود.
  • پریودنتیت؛ بیماری لثه و استخوان اطراف دندان.
  • آبسه در نوک ریشه دندان؛ این آبسه می‌تواند باعث انتشار عفونت در داخل دندان و پالپ باشد.
  • دندان‌هایی با پرکردگی‌های قدیمی که درصورت عدم پوشش کامل باعث عفونت می‌شوند.
  • درمورد دندان عقل معمولاً درمان ریشه توصیه نمی‌شود، مگر در مواردی که حفظ دندان ضرورت داشته باشد.

پوشش هزینه‌های ری اندو توسط بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی

پس از عمل کانال ریشه، برخی از دندان‌ها ممکن است آن‌طور که انتظار می‌رود بهبود نیابند یا ممکن است عفونت جدیدی ایجاد کنند و نیاز به کانال ریشه دیگری داشته باشند. این موضوع معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که درمان اولیه تمام عفونت را از بین نبرده باشد. برخی از بیماران ممکن است هیچ علامتی از عفونت مجدد نداشته باشند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است هنگام جویدن ورم یا درد را تجربه کنند. به‌همین دلیل، لازم است یک روش درمانی مجدد انجام شود تا اطمینان حاصل شود که دندان به‌طور کامل از هرگونه پوسیدگی پاک شده و قادر به عملکرد مناسب خواهد بود.

ری اندو یکی از خدمات بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی و شامل ایجاد یک برش برای دسترسی به نوک ریشه است. در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت برای عمل ری اندو، مواد پرکننده از رویه اولیه برداشته شده و کانال‌ها مجددا به‌طور کامل تمیز می‌شوند. با استفاده از بزرگنمایی و روشنایی، منطقه به‌دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا کانال‌های احتمالی اضافی یا مناطق غیرعادی شناسایی شوند. سپس دندان دوباره پر شده و کانال‌ها آب‌بندی می‌شوند. این روش با بی‌حسی موضعی انجام خواهد شد.

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی

دندان‌های عقل که به آن‌ها مولر سوم نیز گفته می‌شود، آخرین مجموعه دندان‌هایی هستند که در دهان رشد می‌کنند. آن‌ها معمولاً در سنین 17 تا 25 سالگی می‌رویند. دندان عقل نهفته می‌تواند باعث انواع مشکلات سلامت دهان از جمله حفره، بیماری لثه و عفونت شود. ممکن است دندانپزشک از اصطلاحات «نهفتگی بافت نرم» و «نهفتگی بافت سخت» استفاده کند.

نهفتگی بافت نرم به این معنی است که دندان از استخوان فک بیرون آمده اما از لثه بیرون نزده است. نهفتگی بافت سخت به این معنی است که دندان به‌طور کامل توسط لثه و استخوان فک پوشیده شده است. اگر دندان‌های عقل نهفته باعث درد، عفونت یا سایر آسیب‌های دندانی شوند، معمولاً کشیدن یا جراحی دندان عقل لازم است. بسیاری از دندانپزشکان این روش جراحی را به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای کاهش خطر مشکلات در آینده توصیه می‌کنند.

جرم‌گیری و بروساژ

جرم‌گیری و بروساژ دندان نیز تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی قرار می‌گیرد. این کار در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه بانک کشاورزی توسط یک دندانپزشک متخصص قابل انجام است و کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت نیز یکی از کلینی‌کهای معتبر طرف قرارداد این بیمه است. دندانپزشکان متخصص کلنیک دکتر آیت، خدمات جرم‌گیری و بروساژ را برای متقاضیان انجام می‌دهد. قبل از شروع فرآیند، پزشک با معاینه فیزیکی کل دهان به کمک یک آینه کوچک اطراف دندان‌ها و لثه‌ها را برای تشخیص هرگونه علائم التهاب لثه چک می‌کند. سپس از یک جرم‌گیر برای از بین بردن پلاک و جرم اطراف خط لثه و همچنین لابلای دندان ها استفاده می‌کند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن با کمک یک برس برقی پرقدرت نیز جزو خدمات جرم‌گیری و بروساژ دندان محسوب می‌شود. درمجموع، انجام این پولیش دندان تا دوبار در سال بی‌خطر تلقی می‌شود اما بیشتر از آن، مینای دندان را فرسوده خواهد ساخت.

قبل و بعد از جرم گیری

جرم‌گیری دندان

چه به‌طور منظم در خانه نخ دندان بکشید و چه نکشید، هیچ‌چیز بهتر از یک جلسه تخصصی نخ دندان کشیدن نیست. در جلسه جرم‌گیری دندان، مسواک و نخ دندان جزو ابزارهای اساسی به‌شمارمی‌روند. آخرین مرحله از این فرایند نیز فلورایدتراپی است. این درمان به‌عنوان محافظی برای دندان‌ها و کمک به مبارزه با پوسیدگی دندان برای چندین ماه آینده استفاده می‌شود.

پرکردن (ترمیم) دندان

از پرکردن دندان برای ترمیم پوسیدگی یا شکستگی‌های جزئی در دندان‌ها و کمک به بازیابی ظاهر و عملکرد دندان‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود. این درمان دندانپزشکی بسیار رایج است و بیشتر افراد در طول عمر خود حداقل یکبار برای ترمیم دندان به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند. بنابراین پرداخت هزینه‌های ترمیم دندان توسط بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی یک مزیت برای افراد تحت پوشش این بیمه محسوب خواهد شد. اولین مرحله درمان پرکردن دندان، معاینه دندان‌ها و تعیین بهترین گزینه درمانی است. پرکردن دندان برای پوسیدگی‌ها و شکستگی‌های جزئی موثر است و در موارد شدید، گزینه‌های دیگر ترمیم دندان مانند روکش یا ایمپلنت دندان ممکن است توصیه شود. عکس‌برداری با کمک اشعه ایکس می‌تواند جزئیات دقیقی در مورد محل و میزان پوسیدگی ارائه دهد.

پروتز دندان (دست دندان) تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی

زمانی که شرایط فیزیکی یا مالی فرد اجازه پل یا ایمپلنت دندان را ندهد، پروتزهای پارسیل متحرک گزینه‌ای عالی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته هستند. آن‌ها با جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته، زیبایی ظاهری و عملکرد کلی غذا خوردن و گفتار را بهبود می‌بخشند. ساخت پروتز دندان نیز یکی دیگر از خدمات بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی است که در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت نیز انجام می‌شود.

پروتزهای متحرک یا دندان‌های مصنوعی شامل دندان‌های جایگزین هستند که معمولاً روی پایه‌ای ساخته شده از رزین صورتی رنگ لثه که روی یک قاب سیمی ایستاده است، نصب می‌شوند. یکی از مزایای این پروتزها این است که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدون کمک یک متخصص دندانپزشک قابل جابه‌جایی هستند. پروتزها در لابراتوار ساخته می‌شوند. پس از تکمیل هر مرحله از طراحی، پزشک با بیمار ملاقات خواهد کرد تا تناسب دندان با فک و دهان وی سنجیده شده و بهترین نسخه تکمیلی در اختیار بیمار قرار گیرد.

ب) خدمات تخصصی

برخی از خدمات تخصصی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی که در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت انجام می‌شوند، به شرح زیر است:

ایمپلنت

ایمپلنت دندان یا فیکسچر پروتزی است که به استخوان فک یا جمجمه وصل می‌شود تا از روکش دندان حمایت کرده یا به‌عنوان لنگر ارتودنسی عمل کند. فیکسچر ایمپلنت به‌گونه‌ای قرار می‌گیرد که پایه خوبی برای روکش پروتز نهایی دندان ایجاد کند. موفقیت یا شکست ایمپلنت به سلامت فرد دریافت کننده درمان، داروهایی که بر یکپارچگی استخوانی تأثیر می‌گذارند، جنس و برند ایمپلنت و سلامت بافت‌ دهان فرد بستگی دارد. پروتز نهایی می‌تواند ثابت باشد، طوری‌که فرد نیاز نداشته باشد پروتز را از دهان خود خارج کند یا می‌تواند متحرک بوده و فرد قادر باشد پروتز را از دهان خارج کند.

ایمپلنت بیمه رازی

درمان ارتودنسی (معمولاً با براکت) اغلب برای بهبود ظاهر و هم‌ترازی دندان‌های کج، بیرون‌زده یا شلوغ و اصلاح مشکلات ناشی از بایت دندان‌ها استفاده می‌شود. ارتودنسی همچنین می‌تواند به مراقبت طولانی‌مدت از سلامت دندان‌ها، لثه‌ها و مفاصل فک‌ کمک کرده و فشار منظمی را روی تمام دندان‌ها پخش کند. ارتودنسی به درمان سایر مشکلات سلامتی مانند شکاف لب و کام نیز کمک می‌کند. اگر دندان‌های فرد خیلی نزدیک به هم بوده و باعث پیچ‌خوردگی یا همپوشانی آن‌ها ‌شود، ممکن است به‌عنوان بخشی از درمان، نیاز به کشیدن تعدادی از دندان‌ها باشد. طول درمان بستگی به پیچیدگی مشکل دارد اما معمولاً بین 18 تا 24 ماه است.

ارتودنسی با بیمه بانک کشاورزی

سوالات متداول درباره بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی

بیمه بانک کشاورزی باتوجه به نوع و طول درمان، تعداد جلسات درمانی و پیچیدگی کار دندان فرد که توسط دندانپزشک تشخیص داده شده و درمان می‌شود، هزینه‌های درمان را طبق سقف تعهدات خود پرداخت خواهد کرد.

بله. بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی امکان استفاده از خدمات ایمپلنت را نیز برای مراجعان و بیماران فراهم نموده است.

هزینه‌ ایمپلنت باتوجه به نوع و برند انتخابی ایمپلنت، تعداد ایمپلنت و سقف بیمه دندانپزشکی هر فرد متفاوت است. برای اطلاع بیشتر از هزینه‌ها توصیه می‌شود به کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه بانک کشاورزی از جمله کلینیک ددندانپزشکی دکتر آیت مراجعه نموده یا با تماس تلفنی از هزینه حدودی موردنظر مطلع شوید.

قرارداد با بیمه‌های تکمیلی برای کاهش هزینه‌های دندانپزشکی برای رفاه حال مراجعان کلینیک دکتر آیت انجام شده است. برای استفاده از خدمات بیمه دندانپزشکی بانک کشاورزی می‌توانید به کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت مراجعه کنید و از خدمات اندو، ری اندو، ترمیم، جرمگیری، پروتز، ایمپلنت و ارتودنسی بهره‌مند شوند. برای اطلاع از هزینه‌ها بهترین راه، مراجعه یا تماس با کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت است.