پرش لینک ها

کلینیک (مطب) دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه تعاون

شایع‌ترین بیماری‌هایی که بر سلامت دهان و دندان تأثیر می‌گذارند شامل پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه (پریودنتال) و  بیماری‌های ریشه دندان هستند. گزارش‌ها حاکی از این است که بیش از 80 درصد افراد تا سن 34 سالگی حداقل یک پوسیدگی در دندان‌های خود دارند، اما خبر خوب این است که اغلب بیماری‌های دهان و دندان تا حدود زیادی قابل پیشگیری و در مراحل اولیه قابل درمان هستند. و خبر بهتر این‌که بیماران می‌توانند با مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی تعاون مانند کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت از خدمات متنوع و عالی همراه با هزینه کمتر، بهره‌مند شده و زندگی کم‌دغدغه‌تر و سالم‌تری را در پیش بگیرند. از جمله محاسن کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت این است که برای راحتی و رفاه هموطنان، با بسیاری از شرکت‌های معتبر بیمه کشور، قرارداد منعقد نموده است.

بیمه تعاون

چرا بیمه دندانپزشکی تعاون را انتخاب کنیم؟

مطالعات جهانی در سال 2019 تخمین زده‌اند که بیماری‌های دهان نزدیک به 3.5 میلیارد نفر در سرتاسر جهان را تحت‌تاثیر قرار داده‌اند. همچنین، مشخص شده است که پوسیدگی دندان‌های دائمی شایع‌ترین بیماری در سرتاسر جهان به‌شمارمی‌رود. تخمین زده می‌شود که 2 میلیارد بزرگ‌سال در جهان از پوسیدگی دندان‌های دائمی و یک و نیم میلیارد کودک از پوسیدگی دندان‌های شیری رنج می‌برند. این نتایج، نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت فراوان مراقبت و حفاظت از دندان‌ها است. اما انتخاب نوع بیمه دندانپزشکی نیز همین‌قدر مهم است. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری در مورد طرح دندانپزشکی باید موارد زیادی را در نظر بگیرید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • ارائه خدمات دندانپزشکی جامع، به‌ویژه مراقبت‌های پیشگیرانه
  • دسترسی به کلینیک‌های معتبر دندانپزشکی در سطح کشور
  • سقف تعرفه‌های مشخص و معقول

خوشبختانه بیمه دندانپزشکی تعاون توانسته است سه مورد بالا را محقق نموده و فرصت دستیابی هموطنان به استفاده از خدمات کلینیک‌های دندانپزشکی معتبر و طرف قرارداد با بیمه تعاون مانند کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت را فراهم نماید. اما هر طرح دندانی ممکن است ترکیبی از کیفیت‌های متنوع را شامل شود که باید هنگام سنجش گزینه‌های موردنظر خود، مطمئن شوید که نیاز شما را در طی آن بازه زمانی برطرف سازد. البته طرح‌های بیمه دندانپزشکی تعاون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پیشگیری و درمان بیماری‌های جدی دهان مانند پوسیدگی دندان را برای متقاضیان آسان‌تر کنند.

دندان و مسواک

ازسوی‌دیگر، اکثر برنامه‌ها و طرح‌های تحت پوشش بیمه دندانپزشکی، برای دوره‌های خاصی درنظرگرفته می‌شود که با عنوان سقف هزینه‌ها دراختیار متقاضی قرار می‌گیرد و متقاضی حداکثر تا سقف خاصی که بیمه برای آن بازه زمانی تعیین می‌کند، می‌تواند از آن خدمات تحت پوشش بیمه بهره‌مند شود. بنابراین، توجه به این نکته که مثلا چند دندان آسیب‌دیده دارید یا تا چه میزان می‌خواهید از خدمات دندان استفاده کنید، نیز در انتخاب نوع طرح بسیار مهم است. توجه داشته باشید که گاهی ممکن است مجبور باشید تا شش ماه برای پرکردن حفرات دندان و تا 12 ماه یا بیشتر برای خدمات وسیع‌تر دندانپزشکی، مانند روکش و ایمپلنت یا ارتودنسی زمان بگذارید.

برخی از طرح‌های دندانپزشکی شامل فرانشیز هستند که قبل از شروع ارائه خدمات دندان‌پزشکی، لحاظ می‌شوند. برخی دیگر، از بیمار می‌خواهند که برای دریافت خدمات، ابتدا پیشاپیش هزینه را پرداخت کرده و سپس برای بازپرداخت بخشی از آن به دفاتر بیمه مراجعه کند. معمولا طرح‌های دندانپزشکی نیز روی کل مبلغی که آن طرح برای شما در یک بازه زمانی پوشش می‌دهد، یک سقف قرار می‌دهند که حداکثر سالانه نامیده می شود. به‌عنوان مثال، اگر برنامه‌های دندانپزشکی منتخب شما فقط یک بار در سال خدمات جرم‌گیری را ارائه می‌دهند، به این معنی است که نمی‌توانید دو بار در سال از این خدمات، تحت پوشش بیمه دندان استفاده کنید.

یکی دیگر از موارد مهم برای بیماران، این است که بدانند طرح دندانپزشکی منتخب‌شان چه خدماتی را پوشش نمی‌دهد و در دسته خدمات زیبایی به حساب می‌آورد. بنابراین، اگر نیاز به خدمات زیبایی دندانپزشکی دارید، یا فقط می‌خواهید درباره نوع و هزینه خدمات بدانید لازم است با مشاور بیمه دندانپزشکی تعاون صحبت کنید.

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه تعاون هستند؟ 

به‌طورکلی، خط دفاعی طبیعی بدن و مراقبت‌های بهداشتی روزانه از دهان و دندان، مانند مسواک زدن و نخ کشیدن، باکتری‌ها را تحت کنترل نگه می‌دارد. اما درصورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، باکتری‌ها می‌توانند به سطوحی برسند که باعث عفونت‌های دهانی مانند پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه شوند. مصرف برخی داروها –مانند ضداحتقان‌ها، آنتی‌هیستامین‌ها، مسکن‌ها، دیورتیک‌ها و داروهای ضدافسردگی– نیز می‌تواند جریان بزاق را کاهش داده و به روند پوسیدگی دندان کمک کند. به این دلیل، محافظت حداکثری از دندان‌ها با کمک یک بیمه دندانپزشکی خوب، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بیمه دندانپزشکی تعاون یکی از شرکت‌های بیمه‌ معتبری است که در این راستا، خدمات خوبی را تحت پوشش خود قرار داده است. در ادامه به معرفی این خدمات خواهیم پرداخت.

خدمات عمومی قابل ارائه در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با بیمه دندانپزشکی تعاون

 در اکثر کشورهای با درآمد کم و متوسط، شیوع بیماری‌های دهان و دندان با افزایش شهرنشینی و تغییر شرایط زندگی، در حال افزایش است. مهم‌ترین دلایل این معضل، عدم وجود فلوراید در آب آشامیدنی، در دسترس بودن موادغذایی با محتوای قند بالا و دسترسی ضعیف به خدمات بهداشت دهان و دندان در جامعه است. در چنین شرایطی باید استفاده از خدمات کلینیک‌های دندانپزشکی معتبر و تحت پوشش بیمه دندانپزشکی جزو اولویت‌های افراد باشد. به‌عنوان مثال، در یک کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تعاون مانند کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت خدمات زیر برای متقاضیان ارائه می‌شود.

اندو (عصب کشی)

اندودنتیست‌ها مشکلات مربوط به پالپ دندان را که دارای عروق خونی، اعصاب و بافت همبند است، درمان می‌کنند. این مشکلات می‌تواند به‌دلیل پوسیدگی عمیق دندان، آسیب تروماتیک به دندان و کارهای مکرر دندانپزشکی روی دندان ملتهب یا عفونی ایجاد شده باشد. رایج‌ترین روشی که متخصصان ریشه دندان انجام می‌دهند، عصب‌کشی است که در آن عصب و پالپ دندان آسیب‌دیده یا عفونی قبل از مرگ دندان، خارج می‌شود.

عصب کشی با بیمه تعاون

ری اندو

درمان ریشه معمولا 90 تا 95 درصد با موفقیت همراه است، اما گاهی عفونت عود می‌کند و کانال ریشه ازکارمی‌افتد. در این شرایط ممکن است به روشی به‌نام درمان مجدد ریشه نیاز باشد. درمان مجدد ریشه شامل باز کردن مجدد دندان برای تمیز کردن، ضدعفونی و تغییر شکل محفظه و کانال‌ها برای حفظ دندان است. در هر کلینیک معتبر و طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی تعاون ازجمله کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، درمان مجدد ریشه توسط اندودنتیست‌ها و دندانپزشکان مجرب قابل انجام است. برخی دیگر از علل نیاز به درمان مجدد ریشه، عبارتند از:

  • کانال‌های کلسیفیه یا باریک که به‌خوبی عصب‌کشی نشده‌اند.
  • آناتومی پیچیده ریشه
  • تاخیر در قرار دادن ترمیم نهایی
  • نشت باکتری به‌دلیل ترمیم نهایی ناکافی
  • پوسیدگی جدید
  • تاج شل، ترک خورده یا شکسته که دندان را در معرض نفوذ باکتری قرار می‌دهد
  • شکستگی دندان

گاهی نیز کانال ریشه اولیه کاملا بهبود می‌یابد، اما عفونت مجدد ماه‌ها یا سال‌ها بعد با آسیب جدید به دندان رخ می‌دهد.

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت

بسیاری از دندان‌های نهفته عقل، توسط استخوان فک احاطه شده‌اند که به آن نسج سخت می‌گویند اما در دندان نهفته نسج نرم، دندان تنها توسط بافت لثه پوشانده شده و قادر به بیرون آمدن نیست. بااین‌حال، چه در نسج سخت و چه در نسج نرم، زمانی‌که دندان عقل نهفته ‌باشد، به جراحی نیاز است. هنگامی که یک بیمار، دندان عقل نهفته داشته باشد، باکتری‌ها در آن محل تجمع نموده و می‌توانند پخش شوند و به دندان‌های اطراف آسیب برسانند یا منجر به آبسه شوند. حتی این خطر نیز وجود دارد که باکتری‌ها از همین طریق وارد جریان خون شده و در سراسر بدن پخش شوند. برای جلوگیری از پیامدهای منفی دندان عقل نهفته، بسیاری از بیماران تصمیم می‌گیرند قبل از بروز هرگونه مشکل آن‌ها را جراحی و خارج کنند.

جرم‌گیری و بروساژ

جرم‌گیری و بروساژ دندان به‌طور معمول برای کمک به افراد مبتلا به بیماری لثه و افرادی که با پلاک و جرم زیاد روی دندان‌هایشان روبرو هستند، انجام می‌شود. جرم‌گیری دندان شامل حذف دقیق پلاک از سطح دندان، درست زیر خط لثه است. دندانپزشک با استفاده از ابزارهای فلزی جرم‌گیری و کورت دندان، این جرم‌ها را تراشیده و بروساژ می‌کند.

جرم گیری با بیمه تعاون

جرم‌گیری دندان

جرم‌گیری دندان را می‌توان در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت و با پوشش بیمه دندانپزشکی تعاون به‌عنوان یک روش سرپایی انجام داد. گاهی از ابزارهای دیگری مانند لیزر و دستگاه‌های اولتراسونیک نیز برای جرم‌گیری دندان استفاده می‌شود.

پر کردن (ترمیم) دندان

گاهی ساختار دندان ممکن است به‌دلیل پوسیدگی، ضعف ترمیم قبلی یا شکستگی دندان از بین رفته باشد. ترمیم دندان می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

پروتز دندان

پروتز دندان وسیله‌ای است که برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته یا پوشاندن عیوب دندان، استفاده می‌شود و جزو خدمات کلینیک دندانپزشکی دکتر ایت با پوشش بیمه دندانپزشکی تعاون است. پروتزها معمولا شامل ایمپلنت، روکش، بریج، دندان مصنوعی و روکش هستند. مهم‌ترین هدف ساخت پروتز دندان، کمک به بازیابی عملکرد دهان، به‌ویژه در هنگام جویدن است. درمان‌های پروتز همچنین می‌توانند به زیباسازی ظاهر و رفع مشکلات فک مانند اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMJD) کمک کنند.

نخ دندان کشیدن

خدمات تخصصی قابل ارائه در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با بیمه دندانپزشکی تعاون

خدمات تخصصی قابل ارائه در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت که تحت پوشش بیمه دندانپزشکی تعاون نیز هستند، شامل موارد زیر است:

انجام ایمپلنت با بیمه دندانپزشکی تعاون

ایمپلنت‌های دندانی به‌وسیله جراحی در استخوان فک قرار می‌گیرند و به‌عنوان ریشه دندان‌های ازدست‌رفته عمل می‌کنند. از آن‌جایی که تیتانیوم موجود در ایمپلنت‌ها با استخوان فک ترکیب می‌شود، ایمپلنت‌ها نمی‌لغزند، صدا ایجاد نمی‌کنند یا به استخوان آسیب نمی‌رسانند.

ارتودنسی 

ارتودنسی شاخه‌ای از دندانپزشکی است که برای رفع عیوب ظاهری دندان‌های نامرتب به‌وجود آمده است. درمان‌های ارتودنسی به آرامی موقعیت دندان‌ها را تغییر می‌دهند تا دندان‌ها صاف‌تر و هم‌ترازتر شوند.

سوالات متداول درباره بیمه دندانپزشکی تعاون

پرداخت هزینه‌ها توسط بیمه دندانپزشکی تعاون، بسته به نوع طرح انتخابی توسط متقاضیان، نوع درمان موردنیاز، تعداد جلسات و طول روند درمان متفاوت است.

  بله. خدمات ایمپلنت در طرح‌های بیمه دندانپزشکی تعاون وجود دارد.

قیمت ایمپلنت دندان با توجه به نوع برند، جنس آن و تعداد ایپملنت متفاوت است. برای اطلاع از هزینه‌ها با کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت تماس بگیرید.

سخن پایانی

بیمه دندانپزشکی تعاون یکی از شرکت‌های بیمه معتبر در کشور است که خدمات مختلفی ازجمله ترمیم دندان، اندو، ری اندو، جرم‌گیری، جراحی دندان عقل، پروتزهای ثابت و متحرک، ایمپلنت و ارتودنسی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت به عنوان یک کلینیک طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی تعاون، خود را متعهد به ارائه تمام خدمات نامبرده به مراجعان عزیز می‌دانیم. هدف ما در این کلینیک، ارائه خدمت‌رسانی خوب، مفید، سریع و کم‌هزینه به هموطنان است تا از این طریق بار دغدغه‌ی سلامت دندان را از دوش اقشار مختلف جامعه برداریم.

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

منبع: +++++++++++