پرش لینک ها

کلینیک (مطب) دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه دانا

بیمه دندانپزشکی به پوشش هزینه‌های مراقبت‌های پیشگیرانه از دندان کمک، و درعین‌حال، با کمک روش‌های متداولی از قبیل اندو، بریج و ترمیم از آسیب دندان نیز جلوگیری می‌کند. بنابراین، مهم است که یک بیمه دندانپزشکی معتبر با برنامه‌های مشخص و مطمئن را پیدا کنید که نیازهای شما را با سقف‌های پایین پرداختی سالانه یا تخفیف‌های مناسب و خدمات موثر پوشش دهد. معمولا بهترین طرح‌های بیمه‌های دندانپزشکی با ایجاد دسترسی به شبکه گسترده‌ای از دندانپزشکان، خدمات سالانه معقول و پتانسیل حق بیمه کم، مشخص می‌شوند. بنابراین، بسیار مهم است که هنگام جستجوی بهترین شرکت بیمه دندانپزشکی، مطمئن شوید که سیاست‌های شرکت موردنظر در چه راستاست و دقیقا بدانید چه مواردی تحت پوشش قرار گرفته و چه مواردی تحت پوشش قرار نمی‌گیرند. بیمه دندانپزشکی دانا یکی از بیمه‌های معتبر و خوشنام کشور است که در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه دانا خدمات گسترده‌ای را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و از پشتوانه قوی رضایت کاربران نیز برخوردار است. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت علاوه‌بر ارائه خدمات باکیفیت از طریق پزشکان باتجربه و کادر درمانی متبحر، برای رضایت بیشتر مراجعان اقدام به عقد قرارداد با بیمه‌های معتبر دندانپزشکی کرده است.

بیمه دانا

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دانا هستند؟

بیمه‌های دندانپزشکی معمولا از یک شبکه سراسری متشکل از تعداد زیادی دندانپزشک و کارمند تشکیل شده و در تمام ایام سال به‌جز تعطیلات، خدمات پشتیبانی را در وقت اداری انجام می‌دهند. بیمه دندانپزشکی دانا برای مراقبت‌های پیشگیرانه و خدمات دیگر دندانپزشکی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، با طیف وسیعی از کلینیک‌ها و دندانپزشکان درون شبکه قرارداد بسته و به خدمت‌رسانی به هموطنان مشغول است. طرح‌های سازمانی ارائه‌‌شده ترجیحی، در هر کلینیک طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی دانا برای متقاضیان در هر سنی در دسترس است و قیمت‌گذاری طرح‌ها نیز برای هر نفر در دوره‌های شش ماهه و سالانه ارائه می‌شود. بیمه دندانپزشکی دانا به مشتریان این امکان را نیز می‌دهد که سطح مراقبت و خدمات را براساس نیاز خود انتخاب کنند.

بیمه دندانپزشکی دانا

خدمات عمومی و تخصصی قابل ارائه در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت و تحت پوشش بیمه دندانپزشکی دانا

خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی دانا در کلینیک دکتر آیت، به هفت دسته بسیار پرکاربرد زیر تقسیم می‌شود:

اندو (عصب کشی)

درمان ریشه دندان (آندودنتیکس) یک روش دندانپزشکی است که برای درمان عفونت در مرکز دندان استفاده می‌شود. درمان ریشه کمی دردناک است اما می‌تواند دندانی را که درصورت عدم رسیدگی به‌موقع، باید به‌طور کامل برداشته شود، نجات دهد. در داخل دندان، زیر مینای سفید و لایه سختی به‌نام عاج، بافت نرمی به‌نام پالپ وجود دارد. پالپ حاوی رگ‌های خونی، اعصاب و بافت همبند است و بافت‌های سخت اطراف دندان را در طول رشد ایجاد می‌کند. پالپ از تاج دندان تا نوک ریشه‌ها گسترش می‌یابد و در آن‌جا به بافت‌های اطراف ریشه متصل می‌شود. وجود پالپ در طول رشد و نمو دندان مهم است. بااین‌حال، هنگامی که یک دندان به‌طور کامل بالغ شد، می‌تواند بدون پالپ زنده بماند، زیرا دندان همچنان توسط بافت‌های اطراف آن تغذیه می‌شود. درمان ریشه زمانی ضروری است که پالپ (بافت نرم داخل کانال ریشه) ملتهب یا عفونی شود. التهاب یا عفونت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

  • پوسیدگی عمیق
  • تکرار عمل‌های دندانپزشکی روی دندان
  • ترک یا شکاف در دندان

علاوه‌براین، آسیب به دندان ممکن است باعث آسیب به پالپ شود، حتی اگر دندان هیچ تراشه یا ترک قابل مشاهده‌ای نداشته باشد. اگر التهاب یا عفونت پالپ درمان نشود، می‌تواند باعث درد یا آبسه شود.

اندو با بیمه دانا

ری اندو

دندانی که تحت درمان ریشه قرار گرفته است، می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد، به‌خصوص اگر به‌طور مناسب و دقیقی پس از درمان ریشه، ترمیم شود. اما گاهی اوقات، دندان‌ها ممکن است بهبود نیابند یا دوباره عفونی شوند. این موضوع می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها پس از درمان اصلی رخ دهد. در این موارد، دندان دردناک شده و گاهی اوقات جوش لثه ظاهر می‌شود، گاهی هم هیچ علامتی وجود ندارد و شکست درمان فقط با عکس‌برداری با اشعه ایکس تشخیص داده می‌شود. انجام مجدد درمان ریشه، در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی دانا می‌تواند فرصتی دوباره به دندان بدهد. شکست درمان ریشه ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد:

  • باکتری‌های باقی‌مانده در کانال‌هایی مانند کانال‌های ازدست رفته یا پر شده به‌صورت ناقص
  • نفوذ باکتری‌های جدید به کانال ریشه؛ به‌عنوان مثال از طریق ترمیم از دست رفته یا شکسته (پر کردن تاج و پل)
  • پوسیدگی یا شکستگی ریشه
  • گسترش عفونت از داخل کانال ریشه و بافت‌های اطراف
  • واکنش بافت های اطراف دندان به مواد پرکننده قرار گرفته در خارج از کانال ریشه
  • کیست در انتهای ریشه

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت

کشیدن دندان عقل برای حفظ سلامت کل حفره دهانی مهم است، زیرا حفظ این دندان می‌تواند منجر به ایجاد مجموعه‌ای از عوارض و آسیب‌ها به سلامت دهان شود. مقصود از نسج نرم و نسج سخت، گرفتار شدن دندان در زیر پوشش لثه یا استخوان فک است که درمان هریک روند متفاوتی را می‌طلبد. برداشتن دندان عقل نهفته در بافت نرم نسبت به برداشتن دندانی که در استخوان فک گیر کرده، کمتر تهاجمی است.

جرم‌گیری و بروساژ

بیماری لثه توسط یک لایه چسبنده باکتری به نام پلاک ایجاد می‌شود. پلاک همیشه روی سطح دندان‌ها تشکیل می‌شود، اما اگر به‌خوبی تمیز نشود، باکتری‌های موجود در آن می‌توانند باعث التهاب لثه‌ها شوند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، لثه‌ها از دندان جدا شده و فضاهایی به نام پاکت ایجاد می‌کنند. پس از آن پلاک‌ها در این پاکت‌ها به دام می افتند و با مسواک زدن معمولی پاک نمی‌شوند. در صورت عدم رسیدگی به‌‌موقع، لثه بیمار شده و می‌تواند منجر به از دست‌دادن استخوان فک و دندان شود. اما اگر بیماری لثه زود تشخیص داده شده و به ساختارهای زیر خط لثه آسیب نرساند، باید جرم‌گیری و بروساژ کامل دندان انجام شود. اگر تحت پوشش بیمه دندانچزشکی دانا هستید، در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت لازم نیست نگران هزینه انجام جرم‌گیری باشید.

جرم گیری و بروساژ بیمه دانا

جرم‌گیری دندان

جرم‌گیری دندان نیز یکی از خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی دانا در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت است. جرم‌گیری زمانی انجام می‌شود که دندانپزشک، تمام پلاک‌ها و جرم‌ها (پلاک‌های سفت‌شده) را در بالا و زیر خط لثه از بین برده و مطمئن می‌شود که تا انتهای پاکت تمیز شده باشد. سپس دندانپزشک شروع به روت پلنینگ و صاف کردن ریشه دندان‌ها می‎‌کند تا به لثه‌ها کمک کند که دوباره به دندان‌ها بچسبند.

پر کردن (ترمیم) دندان

به محض ایجاد حفره، آسیب دائمی به مینای دندان وارد می‌شود. این مشکل حتی وقتی زود تشخیص داده شود، باعث می‌شود که دندان نیاز به ترمیم دائمی پیدا کند. پرکردن دندان با آمالگام می‌تواند روش خوبی برای محافظت دربرابر آسیب یا پوسیدگی دندان باشد. هنگامی که حفره‌ای در دندان وجود داشته باشد، برای ترمیم دندان، نیاز به پرکردن یا روکش دندان است، زیرا پوسیدگی دندان یک آسیب دائمی است. به‌عبارت دیگر، راهی وجود ندارد که دندان به‌طور طبیعی بافت از دست رفته را دوباره رشد دهد و در شرایط خوب و سالمی باقی بماند. به‌همین دلیل، محافظت لازم در برابر عفونت یا آسیب فیزیکی کاملا الزامی است.

پروتز دندان (دست دندان)

پروتزهای متحرک که به اختصار پروتزهای مصنوعی نامیده می‌شوند، نوعی وسیله دندانپزشکی هستند که برای جایگزینی چندین دندان از دست‌رفته یا به‌شدت آسیب‌دیده، طراحی شده‌اند. برخلاف برخی از پروتزهای دندانی که بااستفاده از ایمپلنت یا دندان‌های مجاور به‌طور دائم در دهان محکم می‌شوند، پروتزهای متحرک را می‌توان به‌دلخواه از دهان بیرون آورد.

سوالات متداول درباره بیمه دندانپزشکی دانا

در ادامه به پاسخ برخی از رایج‌ترین سوالات مراجعان در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، درباره بیمه دندانپزشکی دانا می‌پردازیم.

بیمه دانا تا چه سقفی هزینه ها را پرداخت می‌کند؟

پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی، باتوجه به نوع درمان انتخابی، طول درمان و تعداد جلسات درمانی، در هرسال می‌تواند متفاوت باشد ولی بیمه دندانپزشکی دانا تا سقف تعهدات خود، تمام هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

سخن پایانی

بیمه دندانپزشکی دانا یکی از معتبرترین و کامل‌ترین بیمه‌های دندانپزشکی در سرتاسر کشور است. برای آسودگی خیال متقاضیان، در قراردادهای این بیمه، طیف وسیعی از خدمات دهان و دندان، در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی دانا قابل دسترس است. ازجمله این خدمات می‌توان به اندو، ری‌اندو، جراحی دندان عقل، جرم‌گیری و بروساژ، ترمیم و پروتز اشاره نمود. در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات عمومی و خصوصی مربوط به دندان را می‌توانید تحت پوشش بیمه‌های معتبر انجام دهید و لبخندی زیبا داشته باشید.

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید