پرش لینک ها

کلینیک (مطب) دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه رازی

بیمه دندانپزشکی رازی

بیمه دندانپزشکی رازی، خدمات دندانپزشکی عمومی و تخصصی را به‌صورت کلی و جزئی تحت پوشش خود قرار می‌دهد. البته برای استفاده از این خدمات باید پس از قرار گرفتن تحت پوشش خدمات دندانپزشکی بیمه رازی، به کلینیک‌های دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه رازی مراجعه کنید. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت یکی از کلینیک‌های معتبر طرف قرارداد این بیمه به‌شمارمی‌رود. برخی از خدمات عمومی این بیمه شامل اندو، ری‌اندو، جراحی دندان عقل، جرم‌گیری و بروساژ، پرکردن و پروتز متحرک است. از جمله خدمات تخصصی دندانپزشکی نیز می‌توان به ایمپلنت و ارتودنسی اشاره نمود. سقف هزینه‌های پرداختی توسط بیمه رازی نیز با توجه به نوع درمان، طول درمان، نوع پوشش بیمه‌ای فرد و تعداد جلسات درمانی موردنیاز متغیر است. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت برای رفاه حال مراجعان با بسیاری از بیمه‌های تکمیلی قرارداد امضا کرده است.

بیمه رازی

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی رازی هستند؟

درمان‌های زیر تحت پوشش بیمه دندانپزشکی رازی هستند و هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه رازی از جمله کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، خدمات زیر را برای بیماران ارائه می‌دهد:

الف) خدمات عمومی

خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی رازی در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت به‌شرح زیر هستند:

اندو (عصب کشی)

درمان ریشه دندان یا اندو یکی از انواع رایج خدمات دندانپزشکی است. زمانی که پوسیدگی به مغز دندان و ریشه آن رسیده باشد، درد مداوم و شدیدی را ایجاد می‌کند که به احتمال زیاد نیازمند عصب‌کشی یا درمان ریشه دندان (اندو) است. ریشه‌ها یا اعصاب دندان زنده هستند و با وارد شدن عفونت به پالپ دندان، به ریشه‌ها فشار زیادی وارد شده و دردهای شدیدی ایجاد می‌شود. پس از تشخیص نیاز به درمان ریشه، پزشک وارد عمل شده و عاج دندان را باز و عفونت زیر آن را خارج می‌کند. پس از ضدعفونی کردن پالپ دندان، درصورتی‌که ریشه دچار عفونت زیادی شده باشد باید قطع شود که به آن عصب‌کشی می‌گویند.

ری اندو

ری اندو به درمان مجدد ریشه دندان‌ گفته می‌شود. معمولا زمانی که پزشک شکستگی یا پوسیدگی در دندان ببیند که تا ریشه پیشرفت کرده است، از این درمان استفاده می‌کند. تمام بیماران تحت پوشش بیمه دندانپزشکی رازی با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه رازی می‌توانند از این درمان بهره‌مند شوند. بی‌توجهی به شکستگی یا پوسیدگی دندان باعث پیشروی پوسیدگی و از بین‌رفتن دندان می‌شود. پس از انجام ری اندو، برای استقامت و محافظت دندان باید روکش یا ترمیم مجدد انجام شود. درمجموع، هدف از انجام ری اندو، تخلیه عفونت ریشه و درمان مجدد آن است.

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت

 جراحی دندان عقل هم در نسج نرم و هم در نسج سخت انجام می‌گیرد و هردو نوع آن تحت پوشش خدمات بیمه دندانپزشکی رازی قرار دارد. در جراحی نسج نرم، قسمت روی دندان که با بافت لثه پوشیده شده است توسط پزشک برداشته شده و سپس دندان خارج می‌گردد. این عمل معمولا ساده و سرپایی و با درد و خونریزی کم همراه است. برای جراحی در نسج سخت، ناحیه مربوطه باید برش داده شده و سپس استخوان‌های اطراف دندان برداشته، تا دندان بتواند به راحتی خارج شود. این درمان با درد و خونریزی بیشتری ممکن است همراه باشد که پس از یک تا چند روز رفع خواهد شد.

جرم‌گیری و بروساژ

جرم‌گیری و بروساژ دندان‌ از جمله خدمات رایج و ساده غیرجراحی است که در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه رازی از جمله کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت قابل انجام است. این درمان درواقع برای زیباسازی و حفظ ظاهر بهتر دندان انجام می‌شود و جنبه زیبایی دارد. استفاده از نخ دندان لابلای دندان‌ها، حذف جرم‌ها و پلاک‌های دندانی با استفاده از ابزارهای تخصصی و سرانجام بروساژ یا پالیشینگ دندان از جمله کارهایی است که درحین جرم‌گیری و بروساژ انجام می‌شود.

جرم گیری و بروساژ

جرم‌گیری دندان

شاید به جرم‌گیری دندان زیاد توجه نشود اما اغلب متخصصان، جرم‌گیری منظم دندان به میزان 1 تا 2 بار در سال را برای تمام افراد پیشنهاد می‌کنند. جرم‌گیری دندان اغلب به دلیل پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها و جلوگیری از بروز بیماری‌های پریودنتال توصیه می‌شود. یکی از روش‌های جدید جرم‌گیری دندان، ایرفلو است که با کمک آب فشار قوی، هوا و بی‌کربنات سدیم دندان‌ها را تمیز می‌کند. یکی از باورهای غلط این است که وقتی از مسواک و نخ دندان استفاده می‌کنند، پس نیازی به جرم‌گیری دندان نیست، درحالی‌که پلاک‌های دندانی علاوه‌براین‌که موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند می‌توانند لثه را نیز تحت‌تاثیر قرار داده و سبب التهاب و تحلیل رفتن آن شوند. این پلاک‌ها فقط با کمک جرم‌گیری در دندانپزشکی از بین می‌روند.

پرکردن (ترمیم) دندان

پرکردن دندان (ترمیم) برای حذف پوسیدگی‌های موجود در دهان و بازسازی بخش‌های از دست‌رفته دندان بوسیله مواد ترمیمی از قبیل کامپوزیت یا آمالگام صورت می‌گیرد. ترمیم معمولا زمانی انجام می‌شود که عاج دندان کاملا درگیر شده و یا تا حدود زیادی به علت پوسیدگی از بین رفته باشد. اگر به‌موقع برای درمان پوسیدگی و پر کردن دندان، اقدامی صورت نگیرد باعث گسترش پوسیدگی و رسیدن آن به ریشه می‌شود که درنتیجه دندان از دست خواهد رفت.

 برای پرکردن دندان معمولا از آمالگام استفاده می‌شود چرا که از قدرت و استقامت بالاتری برخوردار است و طول عمر بالا و قیمت پایینی دارد. آمالگام‌ها آلیاژهایی فلزی و نقره‌ای رنگ هستند که عمدتا از جیوه ، نقره ، قلع و مس ساخته شده‌اند. درمقابل، کامپوزیت‌ها ترکیبی از ماتریکس رزینی و فیلرها هستند که همرنگ با دندان بوده اما نسبت به آمالگام دوام کمتری دارند.

پر کردن دندان

پروتز دندان (دست دندان)

بیمه دندانپزشکی رازی خدمات پروتز دندان را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. پروتز متحرک معمولا برای جایگزینی تعداد زیادی از دندان‌های از دست‌رفته پیشنهاد می‌شود و به دو صورت نیمه‌ای و کامل وجود دارد. پروتزها انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها روکش‌های ساده برای ترمیم یک دندان هستند که پروتز ثابت گفته می‌شوند و برخی دیگر پروتزهای کامل دندان هستند که متحرک بوده و دندان مصنوعی نامیده می‌شوند.

استفاده از پروتز متحرک یا دست دندان به‌دلیل هزینه بالایی که درمان ایمپلنت دارد، در بین افراد مسن یا افرادی که توان پرداخت هزینه های بالای ایمپلنت را ندارند، رایج‌تر است. البته این نوع پروتزها نیز هر ۵ تا ٧ سال یکبار نیاز به تعویض پیدا می‌کنند یا کارایی خود را از دست داده و می‌شکنند که باید جایگزین شوند. یکی از معایب پروتز متحرک دندان این است که پس از تعویض و جایگزینی، مدت زیادی طول می‌کشد تا با لثه‌ها هماهنگ شود.

پروتز دندان

ب) خدمات تخصصی  

خدمات تخصصی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی رازی که در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت نیز انجام می‌شوند، به شرح زیر هستند:

ایمپلنت از خدمات تخصصی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی رازی

ایمپلنت یکی از بهترین و ماندگارترین خدمات دندانپزشکی در سال‌های اخیر است. این درمان که در ایران جزو درمان‌های زیبایی محسوب می‌شود، نه‌تنها به حفظ ظاهر زیبای دندان کمک می‌کند، بلکه در جویدن بهتر و لذت‌بردن از غذا نیز سهم به‌سزایی دارد. ایمپلنت‌های دندان درواقع قطعه‌ای از فلز تیتانیوم به شکل پیچ استوانه مخروطی شبیه ریشه دندان هستند. پس از جراحی و بیرون آوردن ریشه دندان، استخوان آماده اتصال به ایمپلنت شده و قابلیت اتصال به دندان را پیدا می‌کند.

ایمپلنت‌های دندانی به‌صورت ثابت و متحرک قابل استفاده هستند. ایمپلنت درون استخوانی یا درون ریشه‌ای یکی از رایج‌ترین و شناخته شده‌ترین ایمپلنت‌های موجود در دندانپزشکی است که باید پس از ایجاد عمق و عرض مناسب در استخوان دندان کاشته شود. البته مراجعان می‌توانند در انتخاب نوع ایمپلنت با توجه به بودجه خود و کیفیت ایمپلنت تصمیم‌گیری کنند. قیمت و کیفیت ایمپلنت‌ها بسته به کشور سازنده آن‌ها تفاوت قابل توجهی دارد.

ارتودنسی

درمان ارتودنسی برای منظم کردن و زیباسازی دندان‌های به‌هم ریخته، نامرتب و یا کج استفاده می‌شود. در ارتودنسی دندان‌ها با کمک سیم‌ها و نگین‌های براقی به نام «براکت» سیم‌کشی می‌شوند. گاهی اوقات حلقه‌های دندان‌ها از نوع کش الاستیک است. به هر دندان یک نگین براکت چسبانده شده و سیم ارتودنسی به نگین‌های براکت وصل می‌شود و از سطح جلوی همه دندان‌ها عبور می‌کند. دندان‌ها به‌تدریج تحت فشار ناشی از کشش سیم‌ها در کنار یکدیگر، در جهت مناسب هدایت شده و به‌صورت مرتب قرار می‌گیرند. انواع مختلف براکت عبارتند از:

  • براکت فلزی
  • براکت سرامیکی
  • براکت پشت دندانی یا لینگوال

سوالات متداول درباره بیمه دندانپزشکی رازی

میزان و نوع پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی با توجه به نوع درمان، طول درمان و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز متغیر است. اما بیمه دندانپزشکی رازی تا سقف تعهدات خود، هزینه‌های مربوط به دندانپزشکی هر فرد را پرداخت می‌کند.

بله. بیمه دندانپزشکی رازی امکان استفاده از خدمات ایمپلنت را نیز برای مراجعان و بیماران فراهم نموده است که باتوجه به نوع بیمه تکمیلی، هزینه‌های تحت پوشش آن نیز متفاوت خواهد بود.

درمورد کاشت ایمپلنت، هزینه‌ها بسته به نوع و برند ایمپلنت، تعداد ایمپلنت و سقف بیمه دندانپزشکی هر فرد متفاوت است. برای اطلاع از هزینه دقیق خدمات موردنیاز توصیه می‌شود به کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه رازی مراجعه نموده یا با تماس تلفنی از هزینه حدودی موردنظر مطلع شوید.

سخن پایانی

بیمه دندانپزشکی رازی یکی از معدود بیمه‌های تکمیلی برای ارائه خدمات دندانپزشکی است. خدمات ارائه شده توسط این بیمه شامل اندو (عصب‌کشی)، ری اندو، جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت، جرم‌گیری و بروساژ، جرم‌گیری دندان، پر کردن (ترمیم) دندان، پروتز دندان (دست دندان)، ایمپلنت و ارتودنسی می‌شود. بیماران می‌توانند با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، از هزینه خدمات موردنیاز خود مطلع شده و با خیال راحت از این خدمات استفاده کنند.

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید