پرش لینک ها

کلینیک (مطب) دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه آسیا

برای انتخاب کلینیک دندانپزشکی مناسب، همیشه باید به چند نکته مهم توجه داشته‌باشید. مهم‌ترین مورد این است که بدانید کلینیک موردنظر شما باید بتواند چه خدماتی را ارائه دهد، سطح دانش و مهارت دندانپزشکان آن کلینیک تا چه حد است، کارکنان کلینیک از نظر تعهد، احترام به مراجع و مسئولیت‌پذیری در چه سطحی قرار دارند و آیا با بیمه‌های دندانپزشکی قرارداد دارد یا خیر. بیمه دندانپزشکی آسیا یکی از بیمه‌های دندانپزشکی کامل است که طیف وسیعی از درمان‌های موردنیاز دهان و دندان را تحت پوشش خود قرار داده است. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت به‌عنوان یک کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه آسیا توانسته است خدمات مربوطه را با بهترین کیفیت و بیشترین میزان رضایت مراجعان، به بیماران ارائه دهد.

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه آسیا هستند؟

اگرچه پوشش گروهی از طریق یکی از طرح‌های بیمه تکمیلی، تحت حمایت کارفرما اغلب بهترین راه برای دریافت بیمه دندانپزشکی است، اما این به آن معنی نیست که این طرح الزاما برای شما مناسب خواهد بود، بنابراین همیشه قبل از پیوستن به آن، جزئیات طرح پیشنهادی را بررسی کنید. بیمه دندانپزشکی آسیا انواع خدمات عمومی و تخصصی را برای افراد تحت پوشش خود، به‌صورت‌های زیر ارائه می‌کند:

خدمات عمومی

خدمات عمومی قابل ارائه در هر کلینیک طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی آسیا شامل موارد زیر است:     

اندو (عصب‌کشی)

درمان ریشه برای از بین بردن باکتری‌ها از کانال ریشه عفونی، جلوگیری از عفونت مجدد دندان و نجات دندان طبیعی طراحی شده است. در داخل دندان، زیر مینای سفید و لایه سختی به‎نام عاج، بافت نرمی به‌نام پالپ وجود دارد که حاوی رگ‌های خونی، اعصاب و بافت همبند است که به رشد ریشه دندان کمک می‌کند. در عصب‌کشی دندان، پالپ ملتهب یا عفونی برداشته و داخل دندان با دقت تمیز و ضدعفونی و و مهر و موم می‌شود.

دندانپزشکی با بیمه آسیا

ری اندو

پس از درمان کانال ریشه، برخی از دندان‌ها ممکن است آن‌طور که انتظار می‌رود بهبود پیدا نکنند یا دچار عفونت جدیدی شوند و نیاز به عصب‌کشی دیگری داشته‌باشند. این موضوع، معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که درمان اولیه، تمام عفونت را از بین نبرده باشد، پوسیدگی دوباره در ناحیه تحت درمان جمع شود و یا زمانی که دندان، ترک بخورد یا لق شود و در معرض عفونت جدید قرار گیرد. البته برخی از بیماران ممکن است هیچ علامتی از عفونت مجدد نداشته‌باشند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است در حین جویدن، ورم یا درد را تجربه کنند. به‌منظور درمان دندانی که به‌درستی ترمیم نشده یا پس از عمل ریشه، مجدداً عفونی شده است، ممکن است یک اندو مجدد انجام شود تا اطمینان حاصل شود که دندان به‌طور کامل از هرگونه پوسیدگی پاک شده است. اندو و ری اندو در دسته خدمات درمانی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی آسیا قرار دارند.

در طول ری اندو، دندان آسیب‌دیده دوباره باز می‌شود تا دندانپزشک به کانال ریشه دسترسی پیدا کند و این موضوع، ممکن است به جدا کردن روکش‌ها، پست‌ها و سایر مواد ترمیمی نیاز داشته‌باشد. سپس با استفاده از بزرگنمایی و روشنایی، منطقه به‌دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا کانال‌های احتمالی اضافی یا مناطق غیرعادی شناسایی شود. پس از تمیز کردن کانال‌ها، دندان دوباره ترمیم و کانال‌ها مهر و موم می‌شوند.

عصب کشی با بیمه آسیا

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت

حفظ دندان عقل، خطرات زیادی برای سلامت دهان و دندان، به‌همراه دارد. دندان عقل به‌ندرت به‌درستی از طریق استخوان و لثه بیرون می‌زند و بیشتر تمایل به نهفته شدن دارد. دو نوع نهفتگی دندان عقل وجود دارد: بافت نرم و استخوانی. نهفتگی دندان عقل بافت نرم به این معنی است که یک دندان عقل (مولر سوم) از قسمتی از استخوان عبور می‌کند اما تا حدی در لثه فرو می‌رود و نهفتگی استخوانی (نسج سخت) به این معنی است که دندان عقل در استخوان فک گیر کرده است. برداشتن دندان عقل به پیشگیری و کاهش مشکلات مرتبط با احتباس مولر سوم کمک می‌کند.

هنگامی که یک دندان تا حدی زیر لثه فرو می‌رود، باقی‌مانده غذا و باکتری‌ها می‌توانند روی سطوح دندان زیر لثه به دام بیافتند. از آن‌جایی که دندان تا حدی زیر لثه است، سطوح آن را نمی‌توان کاملا تمیز کرد. این سناریو منجر به افزایش خطر پوسیدگی دندان، آبسه و بیماری پریودنتال می‌شود. ازسوی‌دیگر، حفظ دندان عقل می‌تواند نه‌تنها باعث افزایش خطر عفونت و پوسیدگی شود، بلکه می‌تواند باعث شود که دندان‌های شما از جای خود خارج شوند که به مشکلات ارتودنسی و اکلوزالی منجر خواهد شد. همچنین، ممکن است پس از بیرون آمدن دندان‌های عقل، دندان‌های دیگر به هم فشرده شده و شلوغ و کج شوند. در واقع برخی از بیماران برای اصلاح مشکلات ناشی از دندان عقل، نیاز به درمان ارتودنسی دارند.

جراحان ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت بسیار مراقب هستند تا اطمینان حاصل شود که بیماران در حین و بعد از عمل جراحی، احساس راحتی داشته‌باشند. ما در طول جراحی دهان از داروهای تسکین‌دهنده و آرام‌بخش استفاده می‌کنیم تا مراجعان‌مان از نظر فیزیکی و احساسی راحت باشند.

کشیدن دندان عقل با بیمه آسیا

جرم‌گیری و بروساژ

جرم‌گیری دندان، نوعی تمیز کردن است که زیر خط لثه انجام می‌شود و در زمره خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی آسیا قرار دارد. این تمیز کردن عمیق، برای محافظت از مینای دندان زیر لثه و بافت لثه از بیماری پریودنتال (لثه) کاربرد دارد. همچنین، شما با داشتن دندان‌ها و لثه‌های سالم، کمتر احتمال دارد که از دست دادن دندان و سایر عوارض ناشی از مراقبت ضعیف یا ناکافی از دهان را تجربه کنید. انواع مختلفی از جرم‌گیری دندان وجود دارد که همگی تقریباً یک هدف را انجام می‌دهند اما میزان و عمق جرم‌گیری در آن‌ها متفاوت است.

جرم‌گیری و بروساژ دندان از رایج‌ترین انواع تمیز کردن دندان است که خودتان نمی‌توانید به تنهایی انجام دهید. پزشکان ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با کمک رادیوگرافی دندان که به‌وضوح رسوبات زیر خط لثه را نشان می‌دهد، تصویر دقیقی از دندان‌های شما به‌دست می‌آورند. این درمان شامل خراش دادن لایه‌های پلاک، تارتار و سایر مواد مضر است که معمولاً طی مراحل زیر انجام می‌شود:

  • معاینه اولیه دندانپزشکی
  • استفاده از بی‌حسی موضعی
  • جرم گیری با کمک یک ابزار کوچک قلابی شکل، که اجازه می‌دهد تا دندانپزشک تمام پلاک‌های داخل فضای پریودنتال لثه را بتراشد.
  • صاف کردن لثه‌ها با کمک کورت دندان
  • بروساژ با کمک یک براش و خمیردندان سفیدکننده
کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه آسیا

جرم‌گیری دندان

جرم‌گیری و پلانینگ دندان، گزینه خوبی برای افرادی است که بیماری لثه و سایر مشکلات دندانی دارند یا در معرض خطر بالای پوسیدگی دندان هستند. اگر آسیب قابل توجهی به دندان‌هایتان وارد شده است، سیگاری هستید یا دیابت دارید، ممکن است اثربخشی این درمان، شما را تحت تاثیر قرار دهد. این درمان در هر کلینیک طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی آسیا قابل انجام است. جرم‌گیری دندان همچنین می‌تواند خطر نیاز به درمان بیشتر (مانند اندو یا ترمیم) را کاهش دهد.

پر کردن (ترمیم) دندان

برای ترمیم دندان پوسیده، دندانپزشک باید ناحیه پوسیده را که باعث ایجاد حفره در دندان می‌شود، تمیز کند. پس از آن، سوراخ با یک پرکننده دندان پر می‌شود تا سطح دندان یک‌دست شود و طبیعی به‌نظر برسد. معمولاً از مواد زیر برای پوشاندن سوراخ ناشی از پوسیدگی استفاده می‌شود که عبارتند از:

  • آمالگام نقره‌ای: آمالگام حاوی مواد معدنی مانند قلع، روی، مس و جیوه است. این ترکیب محکم و ماندگار، قیمت کمتری نسبت به سایر گزینه‌ها دارد. اشکال اصلی آمالگام، این است که از نظر زیبایی‌شناسی خوشایند نیست، بنابراین بهترین انتخاب برای دندان‌های قابل مشاهده محسوب نمی‌شود. این ماده همچنین می‌تواند با انقباض و انبساط به تغییرات دما پاسخ دهد و باعث ترک خوردن دندان و ایجاد حفرات جدید شود.
  • کامپوزیت: پرکننده‌های کامپوزیت از مواد پلاستیکی و رزین تولید می‌شوند. کامپوزیت را می‌توان مطابق با رنگ دندان‌های طبیعی بیمار سفارشی کرد، بنابراین برخلاف پرکننده آمالگام نقره‌ای، مشخص نیست. پرکننده‌های کامپوزیت به اندازه برخی از انواع دیگر پرکننده، ماندگاری ندارند.
  • سرامیک: سرامیک‌ها با استفاده از مواد چینی ساخته شده‌اند، که آن‌ها را از نظر دوام و زیبایی، جذاب می‌کند. پرکننده‌های سرامیکی نسبت به سایر پرکننده‌ها قیمت بالاتری دارند، اما همرنگ دندان هستند و بهتر از رزین کامپوزیت در برابر لکه و سایش مقاومت می‌کنند. اشکال استفاده از پرکننده سرامیکی نسبت به کامپوزیت این است که شکننده‌تر است.
  • گلاس آینومر: این پرکننده از ترکیب شیشه و اکریلیک ساخته شده و معمولا برای کودکانی که دندان‌هایشان هنوز در حال شکل‌گیری است، استفاده می‌شود. آن‌ها فلوراید را در دندان آزاد می‌کنند تا از پوسیدگی اضافی محافظت کنند. گلاس آینومر عمری کوتاه دارد.

پروتز دندان (دست دندان)

پروتز دندان امکان بازیابی دندان‌های از دست‌رفته را با کمک ساختارهای دندانی مصنوعی فراهم می‌کند. انواع مختلفی از پروتزهای متحرک دندان مدرن وجود دارد:

  • دست دندان کامل
  • پروتز جزئی (پروتز قلاب‌دار)

پروتز کامل، تحت پوشش بیمه دندانپزشکی آسیا قرار دارد. پروتز جزئی دندان برای کسانی در نظر گرفته شده است که هنوز بخشی از دندان‌هایشان باقی مانده و دارای گیره‌های فلزی (قلاب) است که روی دندان قرار می‌گیرد. پروتزهای دندانی کلاسپ شاید از راحت‌ترین پروتزهای دندانی متحرک باشند. پروتز کلاسپ شامل دو قسمت از پروتز است که توسط یک قوس فلزی نازک به هم متصل شده‌اند. آن‌ها برای استفاده روزمره بسیار راحت هستند و علی‌رغم این واقعیت که بسیار حجیم به‌نظر می‌رسند، اما فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کنند.

پروتز یا دست دندان با بیمه آسیا

خدمات تخصصی

خدمات تخصصی قابل ارائه در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی آسیا شامل ایمپلنت و ارتودنسی هستند.

ایمپلنت

ایمپلنت دندان، پروتز ثابتی است که به استخوان فک یا جمجمه پیچ می‌شود تا از ساختارهای دیگر دندانی مانند تاج، پل یا روکش حمایت کند و یا به‌عنوان لنگر ارتودنسی به‌کار رود. موفقیت یا شکست ایمپلنت بستگی به سلامت فرد دریافت‌کننده درمان، داروهایی که بر شانس یکپارچگی استخوانی تاثیر می‌گذارند و سلامت بافت‌های دهانی دارد.

ارتودنسی

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که با دندان‌هایی که به‌طرزی نامتناسب کنار هم قرار گرفته‌اند، سروکار دارد و می‌توان از آن در موارد زیر استفاده کرد:

  • بستن فاصله بین دندان‌ها
  • قرار دادن دندان‌ها و فک، در یک راستا
  • صاف کردن دندان‌های کج
  • بهبود عملکرد دهان (مانند خوردن یا گفتار)
ارتودنسی با بیمه آسیا

بسته به نوع طرح انتخاب شده و طول جلسات درمانی، بیمه آسیا تمام هزینه‌های قرارداد را تا سقف قرارداد پرداخت می‌کند.

بله. بیمه آسیا درمان ایمپلنت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بله. بیمه آسیا ارتودنسی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بسته به نوع ایمپلنت، شرکت سازنده و برند آن، تعداد دندان‌های تحت درمان و سایر خدمات مانند جراحی دندان، قیمت ایمپلنت با بیمه آسیا متفاوت است.

سخن پایانی

هزینه‌های دندانپزشکی از جمله هزینه‌های پردغدغه در حوزه سلامت به‌شمار می‌روند که با کمک بیمه‌های تکمیلی دندانپزشکی تا حد زیادی تعدیل می‌شوند. بیمه دندانپزشکی آسیا با ارائه خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی که در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه آسیا قابل ارائه است، توانسته رضایت مراجعان زیادی را جلب کند. ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، آماده هستیم تا انواع خدمات تحت پوشش این بیمه را با هزینه‌های مناسب در اختیار بیماران قرار دهیم.

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

منبع: +++++++++