پرش لینک ها

کلینیک (مطب) دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه بانک ملت

مراجعه به کلینیک یا مطب دندانپزشکی ممکن است برای بسیاری از افراد ترسناک یا دلهره‌آور باشد. صدای وزوز ابزارها، دستگاه‌های اشعه ایکس، صندلی‌های چرمی بزرگ، سوزن‌ها، تزریق‌ها و درد، همه و همه می‌تواند آزارنده و طاقت‌فرسا باشد. بااین‌حال، اگر بدانید دقیقا به دنبال چه درمانی هستید، مدیریت این تجربه بسیار آسان‌تر خواهد بود. ازسوی‌دیگر، هزینه‌های مربوط به خدمات دندانپزشکی در اغلب مواقع بسیار بالا و گاهی نگران‌کننده می‌شوند. به‌همین دلیل، داشتن یک بیمه دندانپزشکی خوب مانند بیمه دندانپزشکی بانک ملت می‌تواند در کاهش این دغدغه‌ها نقش مهمی داشته باشد. از جمله کلینیک‌های معتبر که بسیاری از خدمات دهان و دندان را تحت پوشش این بیمه انجام می‌دهند، کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت است. این کلینیک، نه‌تنها از ابزارهای مجهز و مدرن برای درمان بیماران بهره می‌برد، بلکه یک کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه بانک ملت نیز هست و خدمات درمانی را تحت پوشش این بیمه به متقاضیان عرضه می‌کند.

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه بانک ملت هستند؟

بیمه دندانپزشکی بانک ملت، خدمات عمومی و تخصصی مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهد که در ادامه به یک‌یک آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک ملت

تعدادی از درمان‌های مربوط به دهان و دندان، زیرمجموعه خدمات عمومی قرار می‌گیرند که شامل موارد زیر هستند:

اندو (عصب کشی)

گاهی اوقات یک حفره یا شکاف آن‌قدر در دندان نفوذ می‌کند که به پالپ می‌رسد. در صورت ورود باکتری به پالپ دندان، می‌تواند باعث عفونت و درد شود و در این موارد، درمان ریشه ضروری است. در درمان اندو، دندانپزشک پالپ بیمار (از جمله اعصاب و عروق خونی داخل دندان) را برمی‌دارد و سپس سطوح داخلی دندان را کاملا تمیز و ضدعفونی می‌کند. بعد از آن، کانال‌ها را با مواد مخصوص پر می‌کنند و یک پرکننده در داخل دندان قرار می‌دهند تا دندان را ببندد و از ورود باکتری‌ها جلوگیری کند. عصب‌کشی دندان توسط متخصصان مجرب کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت و تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک ملت انجام می‌شود.

عصب کشی

ری اندو

درمان ریشه یکی از اثبات‌شده‌ترین و بهترین روش‌ها برای نجات دندان عفونی است. بااین‌حال، هیچ روش دندانپزشکی یا پزشکی کاملاً خالی از اشتباه نیست. مواقعی وجود دارد که دندان ممکن است پس از درمان ریشه به‌درستی بهبود نیابد یا شرایطی باشد که دندان دوباره عفونی یا بیمار شود. اگر این اتفاق بیافتد، درمان مجدد ریشه ضروری است که درصورت بروز موارد زیر انجام می‌شود:

  • کانال‌های باریک یا منحنی که در عصب‌کشی قبلی درمان نشده‌اند.
  • آبسه درمان ریشه
  • مشکل در شناسایی آناتومی پیچیده کانال
  • به تعویق افتادن قرار دادن تاج یا سایر ترمیم‌ها روی دندان عصب‌کشی شده
  • آلودگی بزاق داخل دندان هنگام ترمیم اولیه

گاهی نیز یک مشکل جدید مانند پوسیدگی یا شکستن تاج، می‌تواند دندانی را که با موفقیت درمان شده است، مجددا به مخاطره بیندازد.

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت

دندان عقل بافت نرم (که به‌عنوان دندان آسیاب سوم شناخته شده است) با نام دندان عقل نهفته درنظر گرفته می‌شود. این دندان در دهان قابل مشاهده است، اما به‌طور جزئی یا کامل با بافت لثه پوشیده شده است. دندان عقل نسج سخت در بافت استخوانی قرار دارد. هردوی این دندان‌ها می‌توانند مشکلات بی‌شماری برای دهان ایجاد کنند و در اغلب موارد باید جراحی یا کشیده شوند.

جرم‌گیری و بروساژ

بیماری لثه توسط یک لایه چسبنده باکتری به‌نام پلاک ایجاد می‌شود. پلاک‌ها همیشه روی دندان‌ها تشکیل می‌شوند، اما اگر به‌خوبی تمیز نشوند، باکتری‌های موجود در پلاک می‌توانند باعث التهاب لثه‌ها شوند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، لثه‌ها از دندان‌ها جدا می‌شوند و فضاهایی به‌نام پاکت ایجاد می‌کنند. پس از آن پلاک‌ها در این پاکت‌ها به دام می‌افتند و با مسواک زدن معمولی تمیز نمی‌شوند. در صورت عدم درمان، بیماری لثه می‌تواند منجر به از دست.دادن استخوان و دندان شود. جرم‌گیری و بروساژ دندان می‌تواند با حفظ ساختارهای زیر خط لثه، به حذف پلاک‌ها کمک کند.

جرم‌گیری دندان

خدمات جرم‌گیری در کلینیک طرف قرارداد بیمه بانک ملت، تحت پوشش بیمه است. در این روش، دندانپزشک تمام پلاک‌ها و جرم‌ها (پلاک‌های سفت شده) را در زیر خط لثه از بین ‌می‌برد. سپس دندانپزشک با کمک روت پلنینگ، ریشه دندان‌ها را صاف می‌کند تا به لثه‌ها کمک شود که دوباره به دندان‌ها بچسبند. انجام جرم‌گیری و روت پلنینگ ممکن است بیش از یک جلسه طول بکشد و نیاز به بی‌حسی موضعی داشته باشد.

زیبایی دندان

پر کردن (ترمیم) دندان

هدف اصلی دندانپزشکی ترمیمی، بهبود سلامت دهان و عمل جویدن است. دندانپزشکان عمومی یا متخصصان دندانپزشکی می‌توانند درمان‌های ترمیمی را انجام دهند. درصورت وجود موارد زیر ممکن است دندان به ترمیم نیاز داشته باشد:

  • حفره یا پوسیدگی دندان
  • دندان‌های آسیب‌دیده یا شکسته
  • دندان‌های از دسترفته

تفاوت بین دندانپزشکی ترمیمی و دندانپزشکی زیبایی در این است که دندانپزشکی ترمیمی بر بهبود سلامت و عملکرد دهان و دندان تمرکز دارد اما دندانپزشکی زیبایی بر بهبود ظاهر لبخند فرد متمرکز است. علاوه‌براین، دندانپزشکی ترمیمی بهترین شانس را برای سلامت طولانی‌مدت دهان و دندان به فرد می‌دهد.

پروتز دندان (دست دندان)

پروتز دندان وسیله‌ای است که جایگزین دندان از دست‌رفته یا پوشاندن عیوب دندان‌ها می‌شود و در دسته خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک ملت قرار دارد. بعضی از پروتزها قابل جابه‌جایی یا متحرک هستند که در لابراتوار و طبق مشخصات فک هر فرد طراحی و ساخته می‌شوند.  البته گستره پروتزهای دندانی متنوع‌تر از این است و روکش‌ها و ایمپلنت‌ها نیز در همین دسته قرار دارند، اما تنها مدل متحرک پروتز، پروتز کلی دندان یا دندان مصنوعی است.

برای ساخت پروتز دندان، دندانپزشک ارزیابی کاملی از دندان‌ها و حفره دهان فرد انجام می‌دهد و از کل فک با کمک اشعه ایکس عکس می‌گیرد. این کار به دندانپزشک اجازه می‌دهد تا پروتزی تهیه کند که از فرم کلی فک و دهان پشتیبانی کند و به فرد این امکان را بدهد به‌طور معمول غذا بخورد، صحبت کند و زیبا به‌نظر برسد. در مرحله بعد، دندانپزشک معمولاً قالب‌گیری دندان را انجام می‌دهد و سپس قالب را به لابراتوار دندانپزشکی می‌فرستد.

 پروتزهای دندانی براساس تصمیم دندانپزشک و بیمار، می‌توانند از طیف وسیعی از مواد از جمله چینی، رزین کامپوزیت، اکریلیک و زیرکونیا ساخته شوند. درمجموع، پروتزها باید پس از جایگذاری در دهان بیمار نیز به‌خوبی بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که به‌راحتی در دهان قرار گرفته‌اند و ایجاد زخم یا درد نمی‌کنند.

خدمات تخصصی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک ملت

خدمات تخصصی بیمه دندانپزشکی بانک ملت که در  کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت انجام می‌گیرند، عبارتند از:

ارتودنسی

درمان ارتودنسی روشی برای صاف کردن یا حرکت دادن دندان‌ها با هدف بهبود ظاهر و نحوه عملکرد آن‌ها است. این روش همچنین می‌تواند به مراقبت طولانی‌مدت از سلامت دندان‌ها، لثه‌ها و مفاصل فک کمک کند، زیرا فشار ناشی از جویدن را بر روی تمام دندان‌ها پخش می‌کند. درمان ارتودنسی باعث صاف شدن دندان‌ها یا حرکت آن‌ها به موقعیتی بهتر و شکیل‌تر می‌شود. این موضوع نه‌تنها می‌تواند ظاهر دندان‌ها و نحوه جویدن را بهبود بخشد، بلکه درعین‌حال تمیز کردن آن‌ها را هم آسان‌تر می‌کند.

سوالات متدوال درباره خدمات بیمه دندانپزشکی بانک ملت

با توجه به نوع درمان، طول درمان، تعداد جلسات، جنس مواد به‌کار رفته، هزینه روز مواد و پیچیدگی کار دندان هر فرد که تشخیص آن با دندانپزشک است، هزینه درمان نیز متفاوت خواهد بود اما بیمه دندانپزشکی بانک ملت تمام هزینه‌ها را تا سقف قرارداد پرداخت می‌کند.

سخن پایانی

دغدغه‌های مربوط به سلامت دهان و دندان، همیشه از جمله مشغولیات ذهنی اکثریت قریب به اتفاق افرادی است که به این موضوع اهمیت می‌دهند. اما در کنار دغدغه سلامت، نگرانی از افزایش روزافزون هزینه‌های دندانپزشکی نیز برای اغلب افراد جامعه ایجاد نگرانی می‌کند. به‌همین‌دلیل، یکی از بهترین راه‌های کاهش این نگرانی، استفاده از خدمات بیمه‌های دندانپزشکی معتبر مانند بیمه دندانپزشکی بانک ملت است. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت یکی از بهترین و مجهزترین کلینیک‌های دندانپزشکی کشور است که علاوه‌بر ارائه خدمات مناسب، تخصصی و باکیفیت به بیماران، یک کلینیک طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی بانک ملت نیز محسوب می‌‎شود و خدمات مختلفی از جمله اندو، ری اندو، جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت، جرم‌گیری و بروساژ، پر کردن، پروتز، ایمپلنت و ارتودنسی را تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی معتبر برای بیماران انجام می‌دهد.

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

منبع: ++++++++