پرش لینک ها

کلینیک (مطب) دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه میهن

شرکت‌های بیمه دندانپزشکی معمولاً اشتراکات زیادی دارند ولی بااین‌وجود، تشخیص و انتخاب کاربردی‌ترین و بهترین بیمه، گاهی می‌تواند دشوار باشد. به‌همین‌دلیل، مهم است در زمان انتخاب شرکت بیمه موردنظرتان، طرح‌های دندانپزشکی متناسب با نیازهای خود، پوشش‌دهی درمان‌ها، هزینه‌ها، گستردگی ارائه خدمات در شهرهای مختلف و سهولت دسترسی به کلینیک‌های طرف قرارداد را درنظر داشته باشید. طرح‌های بیمه دندانپزشکی میهن،  برای کمک به پایین نگه‌داشتن هزینه‌های درمانی مراجعان، با تنوع بالایی ارائه می‌شوند. طرح بیمه دندانپزشکی معمولاً از طرح بیمه درمانی (مانند بیمه تامین اجتماعی) جدا است. این بیمه ممکن است به‌عنوان بخشی از بسته مزایای استخدامی به کارمندان یک شرکت پیشنهاد یا به‌طور جداگانه از یک شرکت بیمه خریداری شود و خدمات مختلفی مانند اندو، ترمیم، ایمپلنت و حتی ارتودنسی را تحت پوشش قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به  کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت از خدمات این بیمه تکمیلی برای انجام خدمات دندانپزشکی باکیفیت بهره ببرید. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت برای رفاه حال مراجعان با تعداد زیادی از بیمه‌های تکمیلی دندانپزشکی  قرارداد منعقد کرده است.

بیمه میهن

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه میهن هستند؟

در کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه میهن، دو دسته خدمات عمومی و تخصصی ارائه می‌شود. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، یک کلینیک مدرن و معتبر دندانپزشکی است که از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین فناوری‌های دنیا برای درمان بیماران کمک می‌گیرد. کادر درمان حرفه‌ای و دلسوز این کلینیک با ارائه خدمات مختلف، به پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان مراجعان کمک می‌کنند. در ادامه درباره برخی از این خدمات صحبت خواهیم کرد.

خدمات عمومی  

خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی میهن، شامل موارد زیر هستند:

اندو (عصب‌کشی)

متخصص اندودنتیست در طی درمان عصب‌کشی، بافت پالپ یا آسیب‌دیده (داخل دندان) را برمی‌دارد. برداشتن بافت ملتهب یا عفونی می‌تواند به تسکین درد دندان کمک کند و قدرت نفوذ باکتری‌هایی که می‌توانند از طریق ریشه عفونی، باعث آسیب بیشتر (به دندان و سایر اعضای بدن) شوند را نیز به صفر برساند. در طی فرایند درمان ریشه، دندانپزشک مراحل زیر را انجام می‌دهد:

  • یک سد محافظ در اطراف دندان بیمار قرار می‌دهد تا ناحیه آسیب‌دیده را از قسمت سالم دندان جدا کرده و از پخش شدن عفونت در دهان جلوگیری کند.
  • سپس از بالا یا پشت دندان آسیب‌دیده به بافت پالپ دسترسی پیدا می‌کند.
  • بافت پالپ آسیب‌دیده را از بین می‌برد.
  • ناحیه داخل دندان را تمیز و ضدعفونی می‌کند.
  • دندان را ترمیم و پر می‌کند.

احساس بیمار پس از درمان ریشه بستگی به نوع و شدت مشکل دندان دارد. البته ممکن است تا چند روز پس از عصب‌کشی، دندان همچنان درد داشته باشد که طبیعی است. پس از درمان ریشه، ممکن است دندانپزشک یک روکش روی دندان قرار دهد تا دندان ترمیم شده به‌طور کامل در برابر آسیب‌های بعدی محافظت شود.

بیمه میهن

ری اندو

پس از اندو، برخی از دندان‌ها ممکن است آن‌طور که انتظار می‌رود بهبود پیدا نکنند، یا ممکن است عفونت جدیدی ایجاد شود که نیاز به درمان ریشه دیگری داشته باشند. این موضوع معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که درمان اولیه تمام عفونت را از بین نبرد. هنگامی که پوسیدگی دوباره در ناحیه تحت درمان جمع شود یا زمانی که دندان ترک بخورد یا لق شده باشد، به احتمال زیاد دوباره در معرض عفونت جدید قرار می‌گیرد.

هرچند برخی از بیماران ممکن است هیچ علامتی از عفونت مجدد نداشته باشند، درحالی‌که برخی دیگر احتمالا در حین جویدن، ورم یا درد را تجربه می‌کنند. به‌همین‌دلیل، برای درمان دندانی که به درستی ترمیم نشده یا پس از عمل ریشه مجدداً عفونی شده باشد، یک عصب‌کشی مجدد پیشنهاد می‌شود تا هرگونه پوسیدگی از دندان به‌طور کامل رفع شود و دندان مجددا قابل استفاده باشد. باید توجه داشت که درمان مجدد کانال ریشه، در تلاش برای نجات دندان از کشیدن، انجام می‌شود. حفظ دندان طبیعی اغلب نتایج بهتری به همراه دارد و بسیاری از دندان‌های درمان‌شده می‌توانند سال‌ها و حتی تا پایان عمر بیمار، به خوبی عمل کنند.

 این روش تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. پس از درمان مجدد ریشه، بیماران ممکن است برای چند روز درد، ناراحتی و حساسیت را تجربه کنند. به بیماران توصیه می‌شود در این مدت، از گاز گرفتن و جویدن با سمت آسیب‌دیده دهان خودداری کنند. برای تسکین علائم، بیماران می‌توانند از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن یا آسپرین استفاده کنند و دهان را با آب نمک گرم 3 تا 4 بار در روز شستشو دهند. ری‌آندو باتوجه به حساسیت بالایی که دارد بهتر است توسط یک پزشک باتجربه انجام شود. در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، عمل ری‌آندو توسط پزشکان باتجربه، تحت پوشش بیمه دندانپزشکی میهن با کمترین هزینه برای شما انجام خواهد شد.

اندو با بیمه میهن

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت

دندان‌های عقل، آخرین دندان‌هایی هستند که در فک رشد می‌کنند و معمولا برخلاف دندان‌های دیگر، در دهان فضای کافی برای رویش آن‌ها در موقعیت صحیح وجود ندارد. از شایع‌ترین عوارض دندان عقل می‌توان به درد، تورم و عفونت لثه پوشاننده دندان عقل ( پریکورونیت) اشاره کرد. شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد دندان‌های عقلی که به صورت افقی قرار گرفته‌اند و به‌طور کامل نروییده‌اند، اگر به حال خود رها شوند، باعث پوسیدگی سایر دندان‌ها می‌شوند. پوسیدگی ممکن است به حدی برسد که لازم باشد دندان مجاور دندان عقل هم کشیده شود. گاهی هم ممکن است در اطراف دندان عقل کیست ایجاد شود و ابعاد آن به آرامی افزایش یابد. دندان عقل به‌ندرت به درستی از طریق استخوان و لثه بیرون می‌زند و معمولا در نسج سخت (استخوان) یا نسج نرم (لثه) پنهان می‌شود که باید در هردو صورت جراحی شود.

جراحی دندان عقل

جرم‌گیری و بروساژ

جرم‌گیری و بروساژ عمیق دندان دارای دو بخش است. بخش اول، زمانی که دندانپزشک تمام پلاک‌ها و جرم‌ها را در بالا و زیر خط لثه از بین می‌برد و تا زیر خط لثه را جرم‌گیری می‌کند. بخش دوم زمانی که دندانپزشک شروع به روت پلنینگ و صاف کردن ریشه دندان‌ها می‌کند تا به لثه‌ها کمک شود که دوباره به دندان‌ها بچسبند. جرم‌گیری و بروساژ ممکن است بیش از یک جلسه طول بکشد و نیاز به بی‌حسی موضعی داشته باشد.

جرم‌گیری دندان

هدف از جرم‌گیری دندان، برداشتن پلاکی است که در زیر خط لثه در امتداد پایین دندان‌ها ایجاد شده است. جرم‌گیری، رسوباتی را که در امتداد خط لثه و روی دندان ایجاد شده‌اند، هدف قرار می‌دهد. اگر این پلاک‌ها و رسوبات حذف نشوند، تا زیر لثه‌ها نفوذ کرده و باعث پوسیدگی ریشه می‌شوند.

پر کردن (ترمیم) دندان

دندانپزشک برای ترمیم پوسیدگی (حفره‌ها) یا نواقص سطحی و عمیق دندان از روش ترمیم استفاده می‌کند تا دندان را به شکل و عملکرد قبلی خود بازگرداند. دو نوع ترمیم وجود دارد که به آن‌ها ترمیم مستقیم و غیرمستقیم می‌گویند. مواد مورد استفاده برای این ترمیم، عبارتند از:

  • آمالگام دندان
  • کامپوزیت 

پروتز دندان (دست دندان)

پروتزهای متحرک دندان، متداول‌ترین و پرطرفدارترین پروتزهای موجود در بازار هستند. اکثر بیماران برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته خود این پروتزها را انتخاب می‌کنند. پروتزهای متحرک دندان غیرتهاجمی هستند و نیازی به جراحی یا درمان دردناک ندارند. این پروتزها توسط بافت‌های اطراف حفره دهان پشتیبانی می شوند و در صورت عدم استفاده، به راحتی توسط بیمار از دهان خارج می‌شوند. پروتزهای متحرک دندان می‌توانند توانایی جویدن را بهبود بخشند، به حفظ تون عضلانی کمک کنند، توانایی بهتر صحبت کردن و تلفظ صحیح کلمات را به بیمار بازگردانند یا بهبود بخشند و مهم‌تر از همه، اعتماد به نفس بیمار را بهبود دهند.

خدمات تخصصی ارائه‌شده در کلینیک دکتر آیت تحت پوشش بیمه دندانپزشکی میهن

در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه میهن، از جمله کلینیک دکتر آیت، خدمات تخصصی مربوط به ناهنجاری‌ها یا آسیب‌های دهان و دندان، از قبیل ایمپلنت یا ارتودنسی نیز انجام می‌شود.

ایمپلنت

ایمپلنت دندان یک پیچ تیتانیومی است که مستقیماً در استخوان فک قرار می‌گیرد و جایگزین ریشه دندان از دست‌رفته می‌شود. پس از نصب، استخوان اطراف ایمپلنت به‌تدریج به آن جوش می‌خورد و ایمپلنت را محکم در جای خود نگه می‌دارد. سپس یک دندان کاذب (تاج) که با رنگ و شکل دندان‌های موجود بیمار مطابقت دارد، در بالای ایمپلنت نصب می‌شود.

ارتودنسی

ارتودنسی به عمل صاف کردن دندان‌های نامرتب یا مال‌اکلوژن گفته می‌شود. دندانپزشکان متخصص ارتودنسی می‌توانند به مدیریت موقعیت غیرطبیعی دندان‌ها، فک‌ها و صورت کمک کنند. مزایای ارتودنسی، عبارتند از:

  • افزایش اعتماد به نفس
  • بهبود عملکرد دندان‌ها از جمله جویدن بهتر و تلفظ و گفتار واضح‌تر
  • کاهش خطر پوسیدگی دندان در اثر تجمع ذرات غذا بین دندان‌ها
  • کاهش خطر آسیب لثه و ضربه ناشی از اوربیت و مال‌اکلوژن

سوالات متداول درباره بیمه دندانپزشکی میهن

بیمه میهن تمام هزینه‌های طرح انتخابی را مطابق تعرفه و سقف تعهدات خود پرداخت می‌کند. این هزینه‌ها با توجه به نوع، مدت زمان و تعداد جلسات درمان متفاوت هستند.

بله. امکان ایمپلنت با بیمه دندانپزشکی میهن وجود دارد.

هزینه ایمپلنت دندان بسته به نوع، برند و جنس پایه و روکش انتخابی متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است به کلینیک‌های طرف قرارداد از جمله کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت در تهران مراجعه شود.

دندان‌درد می‌تواند زندگی هر فرد را تحت‌الشعاع قرار دهد. به‌همین‌دلیل، درنظر گرفتن تدابیر هوشمندانه برای پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان، در عین کاهش هزینه‌های سرسام‌آور دندانپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است. بیمه دندانپزشکی میهن با تحت پوشش قرار دادن خدمات متنوع عمومی و اختصاصی دندانپزشکی در کلینیک‌های طرف قرارداد، توانسته است به این موضوع کمک کند و در جهت رفاه حال شهروندان، گامی موثر و ارزشمند بردارد. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، یکی از معدود کلینیک‌های مدرن و مجهز شهر تهران است که علاوه‌بر استفاده از کادر درمان حرفه‌ای و دلسوز، توانسته است طرف قرارداد تعداد زیادی از شرکت‌های بیمه باشد و رضایت درصد بالایی از بیماران را نیز فراهم کند.

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

منبع: ++++++++++++