پرش لینک ها

کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران 

یک کلینیک دندانپزشکی خوب متعهد به ارائه بهترین خدمات برای بیمارانی است که به آن مراجعه می‌کنند. متأسفانه بسیاری از افراد در کشور ما مراجعه به دندانپزشکی را در اولویت قرار نمی‌دهند و تنها در زمان درد یا مشکلات خاص به فکر آن می‌افتند. به‌همین‌دلیل، تعداد زیادی از افراد نمی‌دانند که در یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید به‌دنبال چه چیزی باشند. آن‌ها فکر می‌کنند که هنگام درد، مشورت با نزدیک‌ترین دندانپزشک کافی است. درحالی‌که یک کلینیک خوب باید بتواند طیف گسترده‌ای از درمان‌های عمومی و تخصصی را با هزینه مناسب تحت پوشش قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه بانک قرض الحسنه مهر ایران مانند کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت که برای رفاه حال مراجعان با بسیاری از بیمه‌های تکمیلی از جمله‌ بیمه دندانپزشکی بانک قرض الحسنه مهر ایران قرارداد منعقد کرده است،  بهره‌مند شوید و با هزینه مناسب به درمان خود و اعضای خانواده‌تان بپردازید. در ادامه قصد داریم به توضیح درباره انواع خدمات عمومی و تخصصی کلینیک‌های طرف قرارداد با این بیمه دندانپزشکی بپردازیم. با ما همراه باشید.

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه بانک قرض ‌الحسنه مهر ایران هستند؟

در یک کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه بانک قرض الحسنه مهر ایران، انواع خدمات عمومی و تخصصی که در ادامه شرح خواهیم داد، ارائه می‌شود.

خدمات عمومی

خدمات عمومی ارائه‌شده در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک قرض الحسنه مهر ایران شامل اندو، ری‌اندو، جراحی دندان عقل، جرمگیری و بروساژ، جرمگیری، ترمیم، پروتز و ارتودنسی دندان است.

اندو (عصب‌کشی)

درمان ریشه یا عصب‌کشی یکی از روش‌های درمانی مشهور در دندانپزشکی است که پالپ دندان عفونی داخل دندان را درمان می‌کند. هر دندان دارای چند سیستم‌ کانال است که از تاج به ریشه می‌روند. معمولاً یک دندان تا 4 کانال حاوی پالپ دندان دارد. پالپ دندان از بافت همبند، اعصاب و عروق خونی تشکیل شده است. هنگامی که اندو انجام می‌دهید، پالپ آسیب‌دیده یا عفونی از داخل دندان شما خارج و پس‌از برداشتن پالپ، فضا تمیز، ضدعفونی و و مهر و موم می‌شود.

اگر دندانی به‌شدت عفونی یا آسیب‌دیده داشته باشید، عصب‌کشی می‌تواند آن را نجات دهد. درغیراین‌صورت، ممکن است نیاز به جراحی یا کشیدن دندان پیدا کنید. عفونت دندان معمولاً در اثر آسیب‌های زیر ایجاد می‌شود:

  •  پوسیدگی؛
  • ساییدگی؛
  • جراحت؛
  • ترک در دندان؛
  • بیماری لثه؛
  • ترک پرکردگی دندان؛
  • درمان‌های مکرر که می‌تواند به پالپ دندان آسیب برساند.

هنگامی که دندان آسیب می‌بیند، باکتری‌ها می‌توانند به داخل دندان نفوذ کنند و تکثیر شوند که می‌تواند منجر به عفونت یا آبسه در ریشه دندان شود؛ اما آنتی‌بیوتیک‌ها به تنهایی برای درمان عفونت ریشه موثر نیستند و باید درمان اصولی‌تری انجام شود.

ری اندو

تصمیم برای ری‌اندو زمانی انجام می‌شود که التهاب در راس ریشه وجود داشته باشد. در چنین شرایطی معمولاً بیماران از درد شکایت دارند؛ اما گاهی اوقات التهاب فقط با کمک عکس اشعه ایکس قابل مشاهده است. اگر دندان برای درمان پروتز با بریج یا روکش آماده شده باشد، تمام کانال‌های پرنشده باید بازیابی شوند، حتی اگر علائم نامطلوب وجود نداشته باشند.

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت

حفظ دندان عقل معمولاً توصیه نمی‌شود؛ چون خطرات زیادی برای سلامت دهان و دندان به‌همراه دارد. دندان عقل به‌ندرت به‌طور صحیح رشد می‌کند و اغلب تمایل به نهفته‌شدن دارد. دو نوع نهفتگی وجود دارد: نهفتگی بافت نرم و سخت. نهفتگی دندان عقل بافت نرم به این معنی است که یک دندان عقل (مولر سوم) از قسمتی از استخوان عبور کرده؛ اما تا حدی در لثه فرورفته است. نهفتگی نسج سخت به این معنی است که دندان عقل در استخوان فک گیر کرده و خارج نشده است که در این صورت می‌تواند منجر به عفونت و پوسیدگی شود. رویش دندان عقل می‌تواند باعث شود که دندان‌های شما از جای خود حرکت کنند که به مشکلات ارتودنسی و اکلوزالی منجر خواهد شد. همچنین، ممکن است پس‌از رویش دندان‌های عقل، دندان‌ها روی هم قرار بگیرند یا شلوغ و کج شوند. در واقع برخی از بیماران برای اصلاح مشکلات ناشی از ویش دندان عقل نیاز به درمان ارتودنسی دارند.

جرمگیری و بروساژ

جرمگیری دندان یکی از رایج‌ترین انواع تمیز‌کردن دندان است که در مطب و توسط دندانپزشک انجام می‌شود. بسیاری از دندانپزشکان قبل‌از جرمگیری از دندان عکس رادیوگرافی می‌گیرند که به‌طور واضح رسوبات زیر خط لثه را نشان می‌دهد و تصویر دقیقی از دندان‌ها ارائه می‌کند. شما قبل‌از شروع، یک معاینه کوتاه دندانی برای تایید وسعت جرم، پلاک، جرم یا سایر تجمعاتی که سلامت دهان و دندانتان را تهدید می‌کند، خواهید داشت. سپس دندانپزشک با کمک یک بی‌حس‌کننده سبک که معمولاً به شکل کرم موضعی است، ناحیه تحت درمان را بی‌حس می‌کند که به دندان‌ها یا لثه‌ها آسیب نمی‌رساند و در نهایت، از یک جرمگیر که یک ابزار قلاب مانند کوچک است، استفاده می‌کند تا تمام پلاک‌های داخل لثه را بتراشد و پلاک را از بین ببرد. در پایان، دندانپزشک با استفاده از ابزاری به‌نام کورت دندان، لبه‌های ناهموار لثه را صاف می‌کند. با این کار لثه‌ها می‌توانند خیلی راحت‌تر و بدون هیچ‌گونه آسیبی به موقعیت اولیه خود بازگردند.

جرمگیری دندان

پلاک دندانی یک لایه چسبنده از باکتری‌ها است که به‌طور مداوم روی دندان تشکیل می‌شود. تولید پلاک، یک روند طبیعی است؛ اما اگر با مسواک‌زدن و نخ دندان کشیدن روزانه پاک نشود، می‌تواند باعث ایجاد حفره، پوسیدگی، بیماری لثه و سایر مشکلات سلامت دهان شود.

پلاک دندان زمانی تشکیل می‌شود که باکتری‌های موجود در دهان با غذاهای شیرین یا نشاسته‌ای مانند شیر، آبمیوه، نوشابه، نان، ماکارونی و میوه مخلوط شوند. این باکتری‌ها اسیدهایی آزاد می‌کنند که کربوهیدرات‌های موجود در غذا و نوشیدنی‌ها را تجزیه می‌کند. اگر بلافاصله پس‌از خوردن یا آشامیدن، دندان‌های خود را مسواک نزنید، ترکیبی از باکتری‌ها، اسیدها و کربوهیدرات‌ها می‌تواند به یک لایه چسبناک و بی‌رنگ به‌نام پلاک تبدیل شود؛ اما در طول معاینه دندان، دندانپزشک از ابزارهای خاصی برای حذف پلاک و جرم دندان استفاده می‌کند.

پر‌کردن (ترمیم) دندان

مواد ترمیم دندان ترکیبات خاصی هستند که دندانپزشک برای ترمیم پوسیدگی (حفره‌ها) یا رفع عیوب روی سطح دندان استفاده می‌کند تا عملکرد و شکل طبیعی دندان را بازگرداند.  انواع مختلفی از ترمیم وجود دارد که شامل ترمیم مستقیم و غیرمستقیم می‌شود. این ترمیم‌ها نیاز به یک جلسه ویزیت دارند تا دندانپزشک مواد پرکننده را مستقیماً در حفره آماده شده قرار دهد. مواد مورداستفاده برای ترمیم دندان، عبارت‌اند از:

  • آمالگام دندان (پرکننده‌های نقره‌ای) که از چند دهه قبل مورداستفاده قرار گرفته و از نظر ایمنی و مقاومت در برابر سایش امتحان خود را پس داده است. دندانپزشکان آمالگام را ماده‌ای ایمن، قابل اعتماد و موثر برای ترمیم دندان می‌دانند.
  • پرکننده‌های گلاس آینومر مواد همرنگ دندان هستند که از پودرهای ظریف شیشه و اسیدهای اکریلیک ساخته شده‌اند. آن‌ها برای ترمیم‌های ظریف استفاده می‌شوند و تحمل فشار زیاد ناشی از جویدن را ندارند. گلاس آینومر‌ها با کمک پیوندهای شیمیایی به مواد معدنی موجود در دندان متصل می‌شوند.
  • پرکننده‌های رزین آینومر از شیشه، اسیدهای اکریلیک و رزین اکریلیک ساخته شده‌اند و مانند گلاس آینومرها با پیوند شیمیایی به ماده معدنی موجود در دندان متصل می‌شوند.
  • کامپوزیت (رزین) نوعی ماده همرنگ دندان و تهیه شده از رزین اکریلیک پر شده با ذرات ریز شیشه یا کوارتز است. کامپوزیت‌ها به‌اندازه آمالگام قوی یا مقاوم در برابر سایش نیستند؛ اما نسبت به گلاس آینومرها قوی‌تر و بادوام‌تر هستند.
ویژگی های بهترین مرکز ایمپلنت دندان

پروتز دندان(دست دندان)

پروتزهای متحرک دندان در چند دهه اخیر به لطف تحقیقات جدید دندانپزشکی پیشرفت زیادی کرده‌اند. پروتزهای متحرک دندان به‌دلیل مقرون‌به‌صرفه‌بودن و کم‌تهاجمی بودن نسبت به ایمپلنت و جراحی بسیار محبوب شده‌اند. آن‌ها را می‌توان به‌راحتی از دهان خارج کرد و دوباره در جای خود قرار داد. پروتزهای کامل، که اصلی‌ترین و رایج‌ترین نوع پروتزهای متحرک دندانی هستند، برای جایگزینی مجموعه کامل دندان‌های بالا یا پایین بیمار استفاده می‌شوند. این روش مستلزم کشیدن تمام دندان‌های آسیب‌دیده، آماده‌سازی استخوان و پس‌از بهبود کامل لثه‌ها، نصب دندان مصنوعی کامل است.

خدمات تخصصی

تنها خدمات تخصصی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک قرض الحسنه مهر ایران در کلینیک دندان دکتر آیت، ارتودنسی دندان است که در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد.

ارتودنسی

درمان ارتودنسی روشی برای صاف‌کردن یا حرکت‌دادن دندان‌ها برای بهبود ظاهر و نحوه عملکرد آن‌ها است. همچنین، این درمان می‌تواند به مراقبت طولانی‌مدت از سلامت دندان‌ها، لثه‌ها و مفاصل فک کمک کند چون فشار گازگرفتن را روی تمام دندان‌ها پخش می‌کند. بسیاری از افراد دارای دندان‌های شلوغ یا کج هستند. درمان ارتودنسی دندان‌ها را صاف یا آن‌ها را به موقعیت بهتری منتقل می‌کند. این موضوع می‌تواند ظاهر و عملکرد کلی دندان‌ها را بهبود بخشد و درعین‌حال تمیز‌کردن آن‌ها را آسان‌تر کند.

برخی از افراد دندان‌های جلویی بیرون‌زده با ظاهر ناخوشایند دارند. این دندان‌های برجسته بیشتر احتمال دارد آسیب ببینند؛ اما ارتودنسی می‌تواند آن‌ها را دوباره به ردیف خود بازگرداند. همچنین، نحوه برخورد فک بالا و پایین می‌تواند باعث نازیبایی و حتی درد فک و دندان‌ها شود؛ اما درمان ارتودنسی می‌تواند این مشکلات را اصلاح کند. مساله این است که وقتی دندان‌ها به‌درستی به هم نمی‌رسند، می‌توانند به عضلات فک فشار وارد کنند و باعث مشکلات فک و مفاصل و گاهی سردرد شوند. شما می‌توانید برای درمان ارتودنسی به کلینیک‌های طرف قرارداد بیمه بانک مهر ایران مراجعه و از مزایای خدمات و پوشش هزینه‌ها برای این درمان استفاده کنید.

بیمه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا چه سقفی هزینه‌ها را پرداخت می‌کند؟

بیمه دندانپزشکی بانک قرض الحسنه مهر ایران بسته به نوع بیمه تکمیلی شما و میزان هزینه‌های تحت پوشش آن، تا سقف قرارداد هزینه‌ها را متقبل می‌شود.

 آیا امکان ارتودنسی با بیمه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌های طرف قرارداد بیمه بانک قرض ‌الحسنه ایران از خدمات ارتودنسی بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

بیمه دندانپزشکی بانک قرض الحسنه مهر ایران انواع خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌های طرف قرارداد این بیمه با هزینه مناسب از خدمات درمانی استفاده کنید و دغدغه هزینه‌های دندانپزشکی را نداشته باشید. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت برای کم‌شدن مشکلات مراجعان بابت هزینه‌های درمان دندانپزشکی با بسیاری از بیمه‌ای تکمیلی قرارداد منعقد کرده است.

منبع: ++++++++

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید