پرش لینک ها

کلینیک (مطب) دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه ایران

بیمه دندانپزشکی ایران را به احتمال زیاد همه می‌شناسید. این شرکت بیمه یکی از شرکت‌های مشهور و پرسابقه است که در زمینه بیمه دندانپزشکی هم کارنامه پرباری دارد. شرکت بیمه ایران معمولا با شرکت‌ها یا ارگان‌های دارای بیش از 200 کارمند برای جبران هزینه‌های دندانپزشکی قرارداد منعقد می‌کند. این خدمات معمولا شامل اندو، ترمیم، جراحی دندان عقل، پروتزهای ثابت و متحرک، ارتودنسی و ایمپلنت می‌شود.کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، یک کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه ایران و همچنین طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی ایران است که با استفاده از دانش تخصصی، تجربه، مهارت و تعهد تیم دندانپزشکی و ابزار و دستگاه‌های مدرن روز توانسته است رضایت مراجعان را جلب کند.

کلینیک طرف قرارداد بیمه ایران

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه ایران هستند؟

به‌طورکلی، سیاست‌های دندانپزشکی بیمه دندانپزشکی ایران بخشی از هزینه‌های مراقبت‌های پیشگیرانه، پرکردن، کانال‌های ریشه و جراحی‌های دندان عقل را پوشش می‌دهد. همچنین ارتودنسی، پروتزهای دندانی و ایمپلنت نیز در دسته خدمات این شرکت بیمه قرار می‌گیرد.

بیمه دندانپزشکی ایران

خدمات عمومی

خدمات عمومی یک کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه ایران یا طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی ایران شامل موارد زیر است:

اندو (عصب‌کشی)

اندودنتیست‌ها دندانپزشکانی هستند که در نگهداری دندان‌ها از طریق درمان ریشه تخصص دارند. واژه اندودنتیک از «اندو» به معنای داخل و «ادونت» به معنای دندان گرفته شده و مانند بسیاری از اصطلاحات پزشکی، یونانی است. همه دندانپزشکان در زمینه تشخیص و درمان ریشه آموزش دیده‌اند اما بااین‌حال، تشخیص و درمان برخی از دندان‌ها دشوار است و باید توسط متخصص انجام شود. در روش اندو پس از بی‌حس کردن دندان، ورقه‌ای از لاتکس در اطراف دندان قرار داده می‌شود تا آن را ایزوله کند و در طول درمان تمیز و خشک بماند. درمان شامل 3 یا 4 مرحله اساسی است که به وضعیت دندان بستگی دارد. البته توجه داشته‌باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد که اندو دندان به خوبی پیش برود و با وجود شانس موفقیت بسیار بالا اما گاهی به دلایل مختلف ممکن است منجر به شکست شود.

ری‌اندو

گاهی اوقات دندانی که تحت درمان ریشه قرار گرفته، بهبود نمی‌یابد یا با وجود درمان، درد ادامه پیدا می‌کند. اگرچه این موضوع نادر است اما گاهی اوقات دندانی که در ابتدا به درمان ریشه پاسخ می‌دهد، ماه‌ها یا سال‌ها بعد دوباره بیمار می‌شود. هنگامی که چنین شرایطی رخ دهد، معمولا می‌توان دندان را با ری‌اندو حفظ کرد.

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت

حفظ دندان عقل خطرات زیادی برای سلامت دهان و دندان به همراه دارد. دندان عقل به ندرت به‌طور صحیح از طریق استخوان و لثه بیرون می‌زند و معمولا تمایل به نهفته شدن دارد. دو نوع نهفتگی وجود دارد: بافت نرم و استخوانی (سخت). نهفتگی دندان عقل بافت نرم به این معنی است که دندان عقل (مولر سوم) از قسمتی از استخوان عبور کرده اما تا حدی در لثه فرو رفته است و نهفتگی استخوانی به این معنی است که دندان عقل در استخوان فک گیر کرده است. بااین‌وجود، نهفتگی بافت نرم نگرانی‌های خاص خودش را دارد. چون هنگامی که دندان تا حدی زیر لثه فرو می‌رود، باقی‌مانده‌ غذاها و باکتری‌ها می‌توانند روی سطوح دندان زیر لثه به دام بیافتند. از آن‌جایی که دندان تا حدی زیر لثه است، سطوح آن را نمی‌توان تمیز کرد و این سناریو منجر به افزایش خطر پوسیدگی دندان، آبسه و بیماری پریودنتال می‌شود.

جراحی دندان عقل با بیمه ایران

جرم‌گیری و بروساژ

جرم‌گیری و بروساژ دندان یکی دیگر از خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی ایران است که شامل حذف دقیق باکتری‌های پلاک از سطح دندان درست زیر خط لثه می‌شود. دو روش اساسی برای جرم‌گیری و بروساژ دندان وجود دارد. اگر دندانپزشک شما از ابزارهای دستی استفاده کند، پلاک دندان را با استفاده از ابزار فلزی تا زیر خط لثه می‌تراشد. اما اگر ابزار اولتراسونیک را برای جرم‌گیری دندان انتخاب کند، با دستگاهی مواجه خواهید شد که دارای یک نوک فلزی ارتعاشی همراه با اسپری آب خنک است. جرم‌گیری دندان معمولاً توسط روشی به نام روت پلانینگ برای دسترسی به سطح عمیق‌تر ریشه دنبال می‌شود. روت پلنینگ سطح ریشه را صاف می‌کند تا لثه‌ها دوباره به خط دندان بچسبند.

جرم‌گیری دندان

جرم‌گیری دندان در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه ایران انجام می‌شود. این درمان می‌تواند ناراحت‌کننده باشد، به‌خصوص اگر لثه‌های حساسی دارید. در این‌صورت، دندانپزشک ممکن است یک بی‌حس کننده موضعی برای بی‌حس کردن بافت لثه و راحت‌تر شدن شما پیشنهاد دهد. جرم‌گیری دندان ممکن است چند جلسه طول بکشد که هرکدام قسمت متفاوتی از دهان را تحت درمان قرار دهند.

جرم گیری با بیمه ایران

پر کردن (ترمیم) دندان

اگر نگران این هستید که آیا سوراخ یا پوسیدگی در دندان‌های خود دارید یا درد و حساسیت دندان‌هایتان هنگام مسواک زدن یا مصرف غذاهای سرد یا گرم در اثر پوسیدگی دندان است یا خیر، ممکن است نیاز به ترمیم دندان داشته‌باشید. پر کردن دندان به رفع پوسیدگی و تسکین درد ناشی از آن کمک می‌کند و یکی از رایج‌ترین درمان‌های دندانپزشکی در سراسر جهان است. بااین‌وجود، فقط دندانپزشک شما می‌تواند تشخیص دهد که آیا در دهانتان حفره‌ای دارید که باید پر شود یا خیر. در طول معاینه، دندانپزشک از یک آینه کوچک برای بررسی سطوح هر دندان استفاده می‌کند. سپس هر چیزی که غیرعادی به نظر می‌رسد با ابزارهای ویژه به دقت بررسی می‌شود. دندانپزشک همچنین ممکن است کل دهان یا بخشی از آن را با اشعه ایکس بررسی کند. در نهایت، نوع درمانی که دندانپزشک انتخاب می‌کند به میزان آسیب ناشی از پوسیدگی بستگی دارد.

پروتز دندان (دست دندان)

خدمات بیمه دندانپزشکی ایران شامل ساخت پروتز متحرک نیز می‌شود. برای ترمیم دندان آسیب‌دیده یا ناکارآمد و یا جایگزینی یک یا چند دندان طبیعی ازدست‌رفته، به ابزارهای مصنوعی معروف به پروتزهای دندانی نیاز است. مهم‌ترین هدف از ساخت پروتز یا دست دندان، ترمیم و بازتوانی عملکرد دهان، به‌ویژه عملکرد جویدن است. عوامل موثر بر عملکرد طولانی‌مدت پروتزهای دندانی شامل استحکام، مقاومت در برابر پیری فک، مقاومت در برابر خستگی و فرسودگی است.

راحتی بیمار نیز یکی از پارامترهای مهمی است که برای ارزیابی موفقیت پروتزهای دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این منظر، پروتزهای ثابت بر پروتزهای متحرک ارجحیت دارند. پروتزهای ثابت با کمک ایمپلنت از دندان پشتیبانی می‌کنند و از طریق چسب یا قفل‌های مکانیکی در داخل فک ثابت می‌شوند. در مقابل، پروتزهای متحرک از دندان و مخاط پشتیبانی می‌کنند و معمولا برای افراد مسن استفاده بیشتری دارند.

خدمات تخصصی

خدمات تخصصی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی ایران  شامل موارد زیر است:

ایمپلنت

ایمپلنت‌ها نوعی پروتز ثابت هستند که جایگزین دندان‌های ازدست‌رفته می‌شوند. معمولا تیتانیوم و آلیاژهای تیتانیوم مواد استانداردی برای ایمپلنت‌های دندانی با نرخ موفقیت و بقای بسیار مستند و بالا در نظر گرفته می‌شوند اما معایب ایمونولوژیک و زیبایی‌شناختی مرتبط با ایمپلنت‌های تیتانیوم منجر به توسعه جایگزین‌هایی مانند ایمپلنت‌های دندانی مبتنی بر زیرکونیا شده است. به نظر می‌رسد زیرکونیا به‌دلیل همرنگ بودن با دندان، خواص مکانیکی، زیست‌سازگاری و میل ترکیبی کم با پلاک، ماده مناسبی برای ایمپلنت باشد. بااین‌حال، استفاده از زیرکونیا در دندانپزشکی ایمپلنت بالینی هنوز مورد بحث است.

ارتودنسی

ارتودنسی شاخه‌ای از دندانپزشکی است که با دندان‌های شلوغ، درهم و برهم، کج یا انحراف‌یافته سروکار دارد. فرد ممکن است ازدحام بیش از حد دندان‌ها، دندان‌های کج یا نامرتبی فک را تجربه کند که باعث درد فک، مشکلات خوردن یا مشکل در گفتار می‌شود. در چنین مواردی، درمان‌های ارتودنسی توصیه می‌شوند تا به آرامی موقعیت دندان‌ها را تغییر دهند و آن‌ها را صاف‌ و هم‌تراز کنند. از ارتودنسی می‌توان برای اهداف زیبایی نیز استفاده کرد.همچنین، ممکن است فردی با مال اکلوژن یا دندان نیش نامتناسب به دنیا بیاید یا ممکن است به مرور زمان از طریق آسیب یا عادت‌هایی مانند مکیدن انگشت شست در کودکی به آن مبتلا شود. درهرصورت، هر مشکلی که باشد، مهم است که فورا آن را درمان کنید. مال اکلوژن می‌تواند در درازمدت باعث ایجاد مشکلات سلامت دهان و دندان شود.

دندانپزشکی کودکان با بیمه ایران

سوالات متداول

بسته به نوع قراردادی که با بیمه ایران دارید، شرکت بیمه موظف است تمام هزینه‌ها را تا سقف قرارداد پرداخت کند.

بله. در برخی از قراردادهای بیمه ایران امکان ایمپلنت در صورت تایید پزشک معتمد وجود دارد.

هزینه ایمپلنت با بیمه ایران بستگی به عوامل متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به تعداد دندان‌ها، عملیات اضافه روی دندان مانند جراحی و کشیدن یا پر کردن دندان‌های مجاور، جنس و برند ایمپلنت و مهارت دندانپزشک متخصص دارد.

سخن پایانی

بیمه دندانپزشکی ایران یکی از بیمه‌های خوشنام و باسابقه در زمینه تعهدات جبران هزینه‌های دندانپزشکی است که طیف وسیعی از حوزه‌های سلامت دهان و دندان را تحت پوشش قرار می‌دهد. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با بیمه‌های مختلف از جمله بیمه دندانپزشکی ایران نیز قرارداد دارد تا تمام بیماران بتوانند از بالاترین سطح کیفیت درمان در کنار مناسب‌ترین هزینه برخوردار شوند. زیبایی لبخند و آسودگی روان شما اولویت ما است.

منبع: ++++++

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید