پرش لینک ها

کلینیک (مطب) دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه سرمد

بیمه دندانپزشکی سرمد

در شرایط اقتصادی کنونی، استفاده از یک طرح حمایتی دندانپزشکی برای سلامت دندان‌ها و ارائه خدمات متنوع و مفید، بسیار کمک‌کننده و انگیزه‌بخش است، چراکه هزینه‌های سرسام‌آور دندانپزشکی ممکن است خیلی از افراد را از مراجعه به پزشک و حتی انجام معاینات روتین منصرف کند! اما قبل از این‌که بیمه دندانپزشکی خود را انتخاب کنید، مهم است که ساختار طرح‌های موجود، پوشش‌دهی بیمه و خدمات بیمه منتخب را بدانید. مهم نیست که می‌خواهید برای کاشت ایمپلنت برنامه‌ریزی کنید یا فقط قصد جرم‌گیری و بروساژ را دارید؛ درهرحالت، آگاهی از نحوه عملکرد بیمه دندان به شما کمک می‌کند تا برنامه مناسبی را با توجه به نیازهای سالانه و بودجه خود انتخاب کنید. بیمه دندانپزشکی سرمد یکی از بیمه‌های معتبر در زمینه دندانپزشکی است که خدمات مختلفی در بخش‌های تخصصی و عمومی دندان، به افراد تحت پوشش ارائه می‌کند. برای استفاده از این خدمات، متقاضیان باید به یک کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه سرمد مانند کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت مراجعه نموده و باتوجه به تعرفه‌های موجود، خدمات موردنیاز خود را انتخاب کنند. کلینیک دکتر آیت برای رفاه حال مراجعان با بسیاری از بیمه‌های تکمیلی قرارداد منعقده کرده است.

چرا بیمه دندانپزشکی سرمد می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی باشد؟

طرح‌های بیمه دندانپزشکی سرمد بر مراقبت‌های پیشگیرانه و درمانی تمرکز دارند و سرمایه‌گذاری خوبی در جهت مراقبت از دندان و پیشگیری از آسیب به دندان‌ها به‌شمارمی‌روند. تحقیقات نشان می‌دهد که مراقبت از سلامت دهان و دندان می‌تواند به بزرگسالان کمک کند تا ضمن حفظ اعتمادبه‌نفس، مسائل و مشکلات مربوط به دندان‌هایشان را بهتر مدیریت کنند. برخی مشکلات مرتبط با دهان و دندان که ممکن است ازنظر دوربمانند عبارتند از:

  • عفونت‌های پریودنتال باعث تشدید مشکلات مربوط به کنترل قند خون شده و سلامت بیماران دیابتی را به خطر می‌اندازد.
  • التهاب مرتبط با بیماری‌های پریودنتال، می‌تواند موجب تشدید خطر بروز بیماری‌های قلبی شود.
  • مطالعات نشان داده است، مادرانی که در دوران بارداری دچار خرابی و پوسیدگی دندان هستند، بیشتر احتمال دارد فرزندانی به دنیا بیاورند که در آینده با مشکلات پوسیدگی دندان روبرو باشند.
  • دندان‌های پوسیده یا دهان بدبو باعث کاهش اعتمادبه‌نفس، افزایش جمع‌گریزی و میل به انزوا و احساس نامطلوب نسبت به خود می‌شود.

یکی از مشکلات افراد مخصوصا در شرایط بحرانی اقتصادی، مشکلات مربوط به پرداخت هزینه‌های گزاف دندانپزشکی است. بیمه دندانپزشکی سرمد با ارائه پوشش مناسب، در جهت کاهش هزینه‌ها و درنتیجه ترغیب مراجعه به دندانپزشکی و درمان مشکلات دندان‌ها موثر خواهد بود. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با بسیاری از بیمه‌های معتبر طرف قراداد است و شما می‌توانید با خیالی آسوده به چیزی جز سلامت دندان‌هایتان فکر نکنید!

دندانپزشکی بیمه سرمد

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه سرمد هستند؟

سازمان جهانی بهداشت در سال 2021 در هفتادوچهارمین مجمع خود، قطعنامه‌ای در مورد بهداشت دهان و دندان تصویب کرد. این قطعنامه تأیید می‌کند که بهداشت دهان و دندان باید به‌طور قاطع در دستور کار بیماری‌های غیرواگیر گنجانده شده و خدمات بیمه‌های دندانپزشکی نیز پوشش گسترده‌تری در سطح جهان پیدا کنند. در این راستا بیمه دندانپزشکی سرمد نیز در کلینیک‌های معتبر و معتمد از جمله کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت در تهران، خدمات جامع و مفیدی را با تعرفه‌های متنوع عرضه می‌کند که در ادامه به توضیحاتی درمورد یکایک آن‌ها خواهیم پرداخت.

خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی سرمد

خدمات عمومی قابل ارائه در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با بیمه دندانپزشکی سرمد شامل موارد زیر است:

اندو (عصب‌کشی)

اندو یا عصب‌کشی به معنای درمان ریشه دندان است. اندودنتیست‌های متبحر در کلینیک دکتر آیت (که جراحان کانال ریشه نیز نام دارند)، پالپ دندان (بافت‌های داخلی) یا بافت‌های ریشه‌ای را درمان می‌کنند. آن‌ها قبل از شروع به درمان کانال ریشه، ابتدا یک بی‌حس کننده موضعی به دندان بیمار تزریق می‌کنند. با تزریق داروی بی‌حسی دیگر در حین کار بیمار هیچ دردی را احساس نخواهد کرد و به این‌ترتیب، یک سد دندانی در اطراف دندان ایجاد می‌شود. سپس قسمت تاج دندان را باز کرده و پالپ را برمی‌دارند. پس از آن با استفاده از فایل‌های کوچک، کانال ریشه (مسیری از پالپ به استخوان فک) را تمیز نموده، تغییر شکل داده و گشاد می‌کنند.

اندو با بیمه

پزشک ممکن است برای جلوگیری از ایجاد عفونت، در ناحیه موردنظر آنتی‌بیوتیک تزریق کند. در مرحله بعد، کانال ریشه را با ماده‌ای لاستیکی پر می‌کنند که به‌عنوان بانداژ عمل می‌کند. بیمار پس از عمل، معمولاً درد خفیفی را احساس خواهد کرد که با کمک مسکن‌های بدون نسخه، قطع می‌شود. پس از چند روز بیمار باید دوباره به متخصص ریشه مراجعه نماید تا تاج موقتی را از روی دندان وی برداشته و یک روکش دائمی برای او قرار دهد.

ری اندو

مانند هر روش دندانپزشکی، این امکان وجود دارد که دندان پس از درمان اولیه اندو به دلایل مختلفی از جمله دلایل زیر، مجددا نیاز به عصب‌کشی پیدا کند:

  • وجود کانال‌های باریک یا منحنی شکل که در طول عمل اولیه درمان نشده‌اند.
  • آناتومی پیچیده کانال در اولین روش، شناسایی نشده باشد.
  • پس از درمان ریشه، قرار دادن تاج یا سایر ترمیم‌ها، مدت زیادی به تعویق افتاده باشد.
  • ترمیم مانع از آلودگی بزاق داخل دندان نشده باشد.
  • پوسیدگی جدیدی در دندان، می‌تواند مواد پرکننده کانال ریشه را در معرض ورود باکتری‌ها قرار داده و باعث عفونت جدید در دندان شود.
  • تاج آسیب دیده یا ترمیم ترک‌خورده یا شکسته می‌تواند دندان را در معرض عفونت جدید قرار دهد.

در طول درمان مجدد اندو، متخصص اندودنتیست دندان را دوباره باز کرده و مواد پرکننده‌ای را که در اولین روش در کانال ریشه قرار داده شده بود، خارج می‌کند. سپس دندان را به‌دقت معاینه کرده و به دنبال کانال‌های اضافی یا عفونت جدید می‌گردد. پس از آن، هرگونه عفونت را از دندان خارج نموده، کانال‌ها را تمیز کرده و مجددا شکل می‌دهد و با مواد پرکننده موقت ترمیم می‌کند. سپس دندان باید با مواد دائمی، مهر و موم و ترمیم شود. در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت درمان ری‌آندو نیز تحت پوشش بیمه دندانپزشکی سرمد قرار دارد.

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت

در اصطلاح دندانپزشکی، دندان نهفته به دندانی اطلاق می‌شود که نتوانسته است جایگاه طبیعی خود را در دهان پیدا کند و نیاز به جراحی دارد. نهفتگی «بافت نرم»، زمانی است که قسمت بالایی دندان عقل (تاج دندان) از طریق استخوان به لثه نفوذ کرده اما هنوز به‌طور کامل از بافت لثه بیرون نیامده است. اصطلاح نهفتگی «استخوانی» یا «بافت سخت» نشان می‌دهد که دندان هنوز عمدتاً در داخل استخوان فک قرار دارد.

جرم‌گیری و بروساژ

جرم‌گیری و بروساژ نیز یکی دیگر از خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی سرمد در کلینیک دکتر آیت است. این عمل، یک روش رایج دندانپزشکی برای حذف پلاک‌های دندانی است و البته یک نوع پاکسازی عمقی دندان تا زیر خط لثه نیز به‌شمار می‌رود. این درمان فراتر از جرم‌گیری عمومی است و با معاینه منظم و ویزیت سالانه در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه سرمد قابل انجام است. بیماران ممکن است برای جرم‌گیری و بروساژ مجبور باشند بیش از یک بار به دندانپزشکی مراجعه کنند. چرا که ممکن است براساس شدت بیماری مزمن پریودنتال، لثه‌های بیمار عقب‌نشینی کرده و نیاز به بی‌حسی موضعی باشد. بهبودی در این روش سرپایی، ممکن است بیشتر از جرم‌گیری ساده طول بکشد.

جرم گیری با بیمه

جرم‌گیری دندان

جرم‌گیری دندان، یکی از خدمات بهداشتی-درمانی قابل ارائه در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با پوشش بیمه سرمد است. بسیاری از مراجعان بزرگسال ممکن است مطلع نباشند که به بیماری لثه مبتلا هستند. جرم‌گیری دندان می‌تواند به مبارزه با پلاک‌های پنهان دندان و رفع آن‌ها کمک کند.

پر کردن (ترمیم) دندان

مصرف مداوم قندهای آزاد، مسواک زدن کم یا نادرست و عدم حذف پلاک با نخ دندان، می‌تواند منجر به پوسیدگی، درد و گاهی از دست‌دادن دندان و عفونت شود. پرکردن دندان در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت توسط پزشکان باتجربه این کلینیک انجام می‌شود و همچنین جزو خدمات تحت پوشش بیمه دندامپزشکی سرمد است. دندانپزشک، پوسیدگی دندان را تمیز کرده و حفره را پر می‌کند. برای ترمیم دندان از موادی مانند آمالگام نقره یا رزین کامپوزیت استفاده می‌شود.

پروتز دندان

پروتز دندان، همان دست دندان متحرک یا دندان‌های مصنوعی ثابت هستند که جایگزین دندان‌های از دست رفته یا آسیب‌دیده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند کاری بسیار مهم‌تر از زیبایی لبخند انجام دهند و آن، کمک به توانایی جویدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری لثه است. دندان از دست‌رفته می‌تواند بر سلامت استخوان فک تأثیر بگذارد و دندان‌های دیگر را در معرض خطر قرار دهد. انواع مختلفی از پروتزهای ثابت دندان مانند روکش و ایمپلنت و پروتزهای متحرک از جمله پروتزهای کامل یا جزئی وجود دارد.

خدمات تخصصی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی سرمد

خدمات تخصصی قابل ارائه در کلینیک دکتر آیت و تحت پوشش بیمه دندانپزشکی سرمد شامل ایمپلنت و ارتودنسی هستند.

ایمپلنت

جراحی ایمپلنت دندان، روشی است که در آن دندانپزشک، ریشه‌های دندان را با پایه‌های فلزی جایگزین کرده و روی پیچ را با روکش‌هایی که بسیار شبیه به دندان‌های واقعی هستند، می‌پوشاند. نحوه انجام جراحی ایمپلنت دندان به نوع ایمپلنت و وضعیت استخوان فک بیمار بستگی دارد. اگر تحت پوشش بیمه دندانپزشکی سرمد هستید، می‌توانید این عمل پرهزینه را در کلینیک دکتر آیت با حداقل هزینه انجام دهید.

ایمپلنت با بیمه

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی در صاف کردن دندان‌های نامرتب تخصص دارد و به تشخیص، پیشگیری و اصلاح دندان‌های نامرتب می‌پردازد. همچنین ممکن است اصلاح رشد صورت را که تحت عنوان ارتوپدی دندان و صورت شناخته می‌شود، مورد توجه قرار دهد. در ارتودنسی، دندان‌ها با کمک سیم‌های مخصوص، تراز می‌شوند.

سولات متداول درباره بیمه دندانپزشکی سرمد

بیمه سرمد تمام هزینه‌ها را طبق تعرفه و تا سقف تعهدات خود پرداخت می‌کند که البته این پرداخت، به نوع درمان، طول درمان و تعداد جلسات درمان نیز بستگی دارد.

بله. درمان ایمپلنت یکی از درمان‌های تحت پوشش بیمه دندانپزشکی سرمد است.

قیمت ایمپلنت به نوع، برند و جنس پایه و روکش انتخابی توسط بیمار بستگی دارد. برای اطلاع بیشتر بهتر است به کلینیک‌های طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی سرمد از جمله کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت در تهران مراجعه کنید.

سخن پایانی

بیمه دندانپزشکی سرمد یکی از شرکت‌های متعهد بیمه است که انواع خدمات دندانپزشکی عمومی و تخصصی ازجمله ترمیم، اندو، ری اندو، جراحی دندان عقل، جرم‌گیری، پروتز، ایمپلنت و ارتودنسی را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه سرمد تمام هزینه‌ها را طبق تعرفه تا سقف تعهدات خود پرداخت نموده و به بیماران این نوید را می‌دهد که برای درمان مشکلات دهان و دندان، در طول سال دغدغه‌ای نداشته و آسوده‌خاطر باشند. ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت متعهد هستیم که علاوه‌بر استخدام کادر درمانی مجرب، با قرارداد با بیمه‌های معتبر، خیال مراجعان را از بابت انجام یک درمان موثر و هزینه‌های آن آسوده کنیم.

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

منبع: +++++++++++