پرش لینک ها
ایمپلنت قسطس دندان در تهران

ایمپلنت اقساطی دندان در تهران

دندان، بخش مهمی از سیستم بدن انسان را تشکیل می‌دهد و اهمیت آن به‌اندازه‌ای است که ازدست‌دادن هر دندان را به‌عنوان نقص‌عضو درنظر می‌گیرند. خوشبختانه، پیشرفت تکنولوژی در زمینه پزشکی و دندانپزشکی، درهای بزرگی را به‌سمت ترمیم و حتی بازسازی دندان‌های ازدست‌رفته، گشوده‌اند. ایمپلنت دندان یکی از همین درهای بزرگ است که دندان‌های ازدست‌رفته را با نوع مصنوعی آن جایگزین می‌کند. متأسفانه، هزینه انجام ایمپلنت زیاد است و این موضوع، چالش بزرگی را برای بیماران به‌وجود آورده است. ما در کلینیک دندانپزشکی آیت، می‌خواهیم شما را با راه‌حل این موضوع، یعنی ایمپلنت اقساطی دندان در تهران آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ایمپلنت اقساطی دندان در تهران

 کاشت دندان قسطی در تهران امکان‌پذیر است؟

کاشت دندان یا همان ایمپلنت، یکی از روش‌های درمانی ضروری برای افرادی است که به هر دلیلی، دندان خود را ازدست‌داده‌اند؛ اما به‌دلیل هزینه بالای آن، بسیاری از بیماران آن را کنار می‌گذارند و در بدترین شرایط به‌دنبال دندان‌های مصنوعی قدیمی می‌روند تا با کمترین هزینه، بتوانند چیزی را شبیه به دندان‌های خودشان، به‌دست بیاورند.

 ایمپلنت اقساطی دندان در تهران، راه‌حلی است که برای پاسخگویی به نیاز بیماران توسط دندانپزشکان متخصص و کلینیک‌های معتبر ایجاد شده است. طرح پرداخت قسطی به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های درمان را به‌صورت اقساط ماهانه پرداخت کنید و نگران پرداخت یکبارۀ همۀ هزینه، نباشید.

مواد مورد استفاده برای ایمپلنت‌های دندانی

موارد استفاده ایمپلنت اقساطی

انتخاب ماده برای ایمپلنت دندانی به عوامل مختلفی مانند نیازهای بیمار، نکته‌های زیبایی‌شناختی و حتی بودجه مالی بستگی دارد. در واقع، هر ماده ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد که می‌تواند بر دوام، عملکرد و موفقیت ایمپلنت تأثیر بگذارد. هنگام انجام ایمپلنت اقساطی دندان در تهران باید این نکته‌ها را مدنظر قرارداد. در ادامه، می‌خواهیم شما را با رایج‌ترین مواد مورد استفاده در ایمپلنت دندانی، آشنا کنیم.

تیتانیوم

فلز تیتانیوم به‌دلیل سازگاری بالا با بافت‌های بدن و مقاومت بسیار زیادی که در برابر خوردگی دارد، ماده‌ای پرمصرف در ایمپلنت‌های دندانی است. تیتانیوم قابلیت ادغام بسیار خوبی با استخوان فک دارد؛ اما شاید برخی از بیماران به فلز، حساسیت داشته باشند.

زیرکونیا

زیرکونیا یکی دیگر از مواد محبوب برای ایمپلنت‌های دندانی است که به‌دلیل ظاهر طبیعی و عدم وجود فلز، انتخابی مناسبی برای بیمارانی است که به‌دنبال جایگزین‌های غیرفلزی می‌گردند. این ماده برای بیمارانی که به فلز حساسیت دارند مناسب است؛ اما شاید به‌اندازه تیتانیوم، دوام و ماندگاری نداشته باشد.

سرامیک‌ها

سرامیک‌ها هم به‌دلیل زیبایی و سازگاری با بافت‌های دهانی، در ساخت ایمپلنت‌های دندانی استفاده می‌شوند. جالب اینکه می‌توان آن‌ها را با رنگ دندان‌های اطراف هماهنگ کرد. سرامیک‌ها، کمتر از تیتانیوم و زیرکونیا مقاوم هستند و در برابر نیروهای جویدن، شکنندگی بیشتری را از خود نشان می‌دهند.

 هزینه ایمپلنت دندان به‌صورت اقساطی در تهران

هزینه ایمپلنت دندان به صورت اقساط

قیمت ایمپلنت اقساطی دندان در تهران می‌تواند متغیر باشد و به چیزهای زیادی بستگی دارد. برای مثال، بعضی افراد فقط به یک ایمپلنت نیاز دارند. درحالی‌که شاید دیگران به چندین ایمپلنت برای جایگزینی دندان‌ها در فک بالا یا پایین نیاز داشته باشند. همچنین، سلامت دهان و استخوان‌های فک هم فاکتور بسیار مهمی است؛ چون بعضی از افراد ممکن است به‌دلیل برخی از مشکلات است، پیش‌از اینکه ایمپلنت بگذارند به عمل پیوند استخوان نیاز داشته باشند.

عوامل دیگر مثل هزینه‌های کلینیک، دستمزد دندانپزشک، نوع ایمپلنت، برند آن و اینکه آیا هزینه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد یا نه، همگی روی قیمت تأثیر می‌گذارند. بهترین راه برای فهمیدن قیمت دقیق، صحبت‌کردن با یک متخصص ایمپلنت یا گرفتن مشاورۀ آنلاین است. آن‌ها معاینه‌های لازم را انجام می‌دهند و به شما می‌گویند که چه‌کارهای دیگر باید انجام شوند و کل هزینه چقدر خواهد شد.

تفاوت قیمت در انواع ایمپلنت دندان

اباتمنت

تفاوت قیمت در انواع ایمپلنت اقساطی دندان در تهران می‌تواند به‌دلایل مختلفی باشد. در اینجا به برخی از عوامل اصلی که بر قیمت ایمپلنت‌های دندانی تأثیر می‌گذارند اشاره می‌کنیم.

نوع ایمپلنت

انواع مختلفی از ایمپلنت‌ها وجود دارند، مانند ایمپلنت تک دندان، اوردنچر و … که هرکدام برای شرایط مختلفی طراحی شده‌اند و هزینه‌های متفاوتی دارند.

مواد مورد استفاده

 روکش ایمپلنت‌ها معمولاً از pfm یا زیرکونیا ساخته می‌شوند که هرکدام قیمت‌های متفاوتی دارند. البته نیاز بیمار هم در انتخاب نهایی این مواد، اثرگذار است.

تکنیک‌ها و مواد ایمپلنت

تکنیک‌های مختلف جراحی و مواد مورد استفاده برای ساخت ایمپلنت‌ها می‌توانند بر هزینه، تأثیر بگذارند.

موقعیت جغرافیایی

 هزینه‌های انجام ایمپلنت، بسته به موقعیت جغرافیایی تفاوت دارند به‌طوری‌که هزینۀ این جراحی در شهرهای بزرگ، بیشتر از شهرهای کوچک است.

هزینه‌های دندانپزشکی

هزینه‌های مربوط به دندانپزشک، از جمله اسکن‌ها، بررسی‌ها  هم بر قیمت نهایی ایمپلنت اقساطی دندان در تهران تأثیر می‌گذارند.

 انواع روکش در ایمپلنت دندان

انواع روکش ایمپلنت دندان

انتخاب نوع روکش دندان برای ایمپلنت دندانی بر عهده دندانپزشک متخصص شما است و باید این انتخاب را به او بسپارید؛ ولی در ادامه، برای افزایش اطلاعات شما تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

روکش‌های فلزی

این روکش‌ها بسیار مقاوم هستند و در برابر فرسایش و فشارهای ناشی از جویدن، مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهند. استفاده از آن‌ها برای دندان‌های عقبی که بیشترین فشار ناشی از جویدن را متحمل می‌شوند، مناسب است.

روکش‌های تمام سرامیکی

این نوع از روکش که به «پورسلین» معروف است، ظاهری طبیعی دارد و در آن از فلز استفاده نشده است. افراد زیادی به‌دلیل ظاهر طبیعی این نوع از روکش‌ها، هنگام انجام ایمپلنت اقساطی دندان در تهران، آن‌ها را از دندانپزشک خود مطالبه می‌کنند.

روکش PFM

روکش Porcelain Fused to Metal، از یک ساختار فلزی پوشیده‌شده با لایه‌ای از پورسلین ساخته شده است. این روکش‌ها به‌دلیل ترکیب استحکام فلز و زیبایی پورسلین، طرفداران زیادی دارند. یکی از معایب آن‌ها این است که شاید خط فلزی این روکش در لبۀ لثه، قابل‌ ‌مشاهده باشد که می‌تواند ظاهر دندان را تحت تأثیر قرار دهد.

روکش‌ زیرکونیا

این نوع از روکش‌های دندانی از سرامیک زیرکونیوم اکسید ساخته شده‌اند و فاقد فلز هستند. زیرکونیا به‌دلیل استحکام بالا و ظاهر طبیعی‌تر خود بسیار محبوب شده است. این روکش‌ها برای دندان‌های جلو و عقب مناسب هستند و می‌توانند بدون نمایش خط فلزی، لبخندی زیباتر را به‌وجود بیاورند.

روکش‌های Emax

 این روکش‌ها از نظر استحکام، ظاهر و قیمت مشابه روکش‌های زیرکونیا هستند.

روکش‌های موقت

از روکش‌های موقت فقط برای مدت کوتاهی استفاده می‌شوند؛ مثلاً تا زمانی که تا روکش دائمی آماده شود.

روکش‌های نگهدارنده با چسب

این روکش‌ها با استفاده از چسب دندانی روی اباتمنت نصب می‌شوند و ظاهری زیباتر و نصبی ساده‌تر دارند.

نکته: اباتمنت (Abutment) قطعه‌ای است که به پایه ایمپلنت دندان متصل می‌شود و به‌عنوان یک پل بین پایه ایمپلنت و تاج عمل می‌کند. در واقع قسمتی است که روی پایه ایمپلنت پیچ می‌شود و از تاج دندان که قابل‌ ‌دیدن است، حمایت می‌کند.

روکش‌های نگهدارنده با پیچ

این نوع روکش، یک سوراخ در قسمت لینگوال یا اکلوزال دارد که امکان اتصال روکش را به ایمپلنت با استفاده از یک پیچ اتصال‌دهنده، فراهم می‌کند. این ساختار، برداشتن روکش برای تعمیر، بازسازی یا تمیزکردن را آسان می‌کند.

 عوامل تاثیرگذار در هزینه ایمپلنت ارزان در تهران

ساختار ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت اقساطی دندان در تهران می‌تواند براساس عوامل مختلفی تغییر کند. در اینجا به برخی از عوامل اصلی را که روی هزینه ایمپلنت‌های دندانی تأثیر می‌گذارند با شما درمیان می‌گذاریم.

  • هرچه تعداد ایمپلنت‌های موردنیاز بیشتر باشد، هزینه بیشتر خواهد بود؛
  • به‌طور کلی، ایمپلنت دندان‌های جلویی با توجه به نیاز به روکش زیرکونیا کمی گران‌تر از دندان‌های آسیاب است؛
  • برخی بیماران به دریافت روش‌های اضافی مانند پیوند استخوان نیاز دارند که روی هزینه نهایی ایمپلنت تأثیر می‌گذارد؛
  • پیش‌از قراردادن ایمپلنت‌ها، دندانپزشک اسکن‌هایی از دهان و فک انجام می‌دهد که به‌نوبۀ خود با هزینه‌هایی همراه است؛
  • ایمپلنت‌ها از مواد بیو سازگار ساخته می‌شوند که می‌توانند به‌طور مستقیم با استخوان فک ادغام شوند. نوع این ماده می‌تواند روی هزینه نهایی، اثر مستقیمی بگذارد؛
  • هزینه ایمپلنت‌های دندانی می‌تواند بسته به محل زندگی شما متفاوت باشد؛ مثلا شاید شما برای انجام ایمپلنت در تهران بیشتر از کرمان، هزینه کنید.

 ماندگاری ایمپلنت‌های دندانی چقدر است؟

ماندگاری ایمپلنت‌های دندانی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما به‌طور کلی، ایمپلنت‌ها طراحی شده‌اند تا به‌عنوان یک ساختار دائمی در دهان حضور داشته باشند. مطالعات نشان داده‌اند که ایمپلنت‌های دندانی نرخ موفقیت 90 تا 95 درصدی را در طول دوره 10 ساله دارند. ایمپلنت‌ها به‌طور مستقیم با استخوان فک تعامل دارند و از طریق فرایندی به نام اسئواینتگریشن (Osseointegration) با بافت استخوانی اطراف پیوند می‌خورند.

 پس‌از اتمام اسئواینتگریشن، ماده ایمپلنت و استخوان اطراف آن ادغام می‌شوند و ایمپلنت می‌تواند به‌عنوان یک ریشه دندان مصنوعی عمل کند. با وجود اینکه ایمپلنت برای حضور دائمی در استخوان فک طراحی شده است؛ ولی روکش متصل به آن به‌دلیل فرسودگی به تعویض نیاز پیدا می‌کند. تقریباً حدود 50 تا 80 درصد از روکش‌ها، پس‌از 15 تا 20 سال به تعویض نیاز پیدا می‌کنند.

 آیا جراحی کاشت ایمپلنت دردناک است؟

جراحی کاشت ایمپلنت دندان به‌طور کلی دردناک نیست؛ به‌ویژه هنگام انجام این جراحی، شما هیچ دردی را احساس نمی‌کنید؛ چون دندانپزشک متخصص با بی‌حسی موضعی یا در مواردی با بیهوشی عمومی، فرایند کاشت ایمپلنت را انجام می‌دهد.

پس‌از عمل، هنگامی که بی‌حسی از بین می‌رود، شاید درد کمی احساس شود. درد پس‌از قراردادن ایمپلنت، طبیعی است و شاید تا حدود 3 روز طول بکشد و شبیه به حس پس‌از کشیدن دندان است. در صورت تداوم یا بدترشدن درد، باید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.

 آیا ایمپلنت دندان برای همه مناسب است؟

نمونه ایمپلنت دندان

شاید با فهمیدن امکان انجام ایمپلنت اقساطی دندان در تهران به فکر انجامش افتاده باشید؛ اما باید بدانید که ایمپلنت‌ها برای همه مناسب نیستند؛ چون برخی از شرایط و عوامل می‌توانند روی موفقیت ایمپلنت‌ها تأثیر منفی بگذارند. در اینجا به برخی از مواردی که شاید ایمپلنت را به گزینه نامناسبی برای افراد تبدیل کنند، اشاره می‌کنیم.

رادیوتراپی در ناحیه فک

 افرادی که رادیوتراپی در ناحیه فک داشته‌اند، شاید فرد مناسبی برای انجام ایمپلنت نباشند.

دیابت کنترل‌نشده

افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند و نمی‌توانند بیماری خود را به‌خوبی مدیریت کنند، فرد مناسبی برای انجام ایمپلنت نیستند. اگر هم این کار را انجام دهند، با عوارض جانبی و فرایند طولانی بهبودی، روبه‌رو می‌شوند. 

سیگارکشیدن

سیگارکشیدن می‌تواند روند بهبودی را کند کند و احتمال شکست ایمپلنت را افزایش دهد. به‌همین‌دلیل، افرادی که سیگار می‌کشند کاندیدای مناسبی برای دریافت ایمپلنت نیستند.

بیماری‌های لثه فعال

بیماری‌های لثه می‌توانند خطر عفونت اطراف ایمپلنت‌ها را افزایش دهند و منجر به شکست ایمپلنت شوند. به‌همین‌دلیل، کسانی که با هر نوعی از بیماری‌های لثه درگیری دارند یا سابقه عفونت مزمن لثه در آن‌ها وجود دارد، نمی‌توانند تا زمان بهبودی کامل و تأیید دندانپزشک، ایمپلنت انجام دهند.

استخوان فک ضعیف یا کمبود تراکم استخوانی

برخی از افراد، استخوان فک ضعیفی دارند یا حتی به کمبود تراکم استخوانی مبتلا هستند. چنین افرادی برای انجام ایمپلنت به دریافت روش‌های اضافی مانند پیوند استخوان داشته نیاز دارند.

کل فرایند ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

فرآیند ایمپلنت دندان

کل فرایند ایمپلنت دندان می‌تواند چندین ماه طول بکشد. این موضوع ربطی به شیوۀ پرداخت آن، یعنی ایمپلنت اقساطی دندان در تهران یا پرداخت نقدی هزینه ایمپلنت، ندارد. در واقع، این فرایند با توجه به شرایط هر بیمار متفاوت است؛ چون به جراحی‌های متعددی نیاز دارد. از سویی، ترمیم استخوان و نصب روکش‌های دندانی هم زمان‌بر هستند.

بااین‌حال، نمی‌توان زمان دقیقی را برای این موضوع بیان کرد؛ چون زمان دقیق فرایند ایمپلنت به عوامل مختلفی از جمله کیفیت استخوان، نیاز بیمار به پیوند استخوان، نوع ایمپلنت، تعداد ایمپلنت‌ها و سایر عوامل بستگی دارد. برای به دست اطلاعات دقیق‌تر، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید.

ضرورت انجام ایمپلنت دندان

انجام ایمپلنت دندانی به‌دلیل‌های مختلفی، کاملاً ضروری است. ازاین‌دست می‌توانیم به جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته برای حفظ عملکرد جویدن، بازگرداندن زیبایی به لبخند، جلوگیری از تغییر موقعیت دندان‌های مجاور و غیره اشاره کنیم.

آیا می‌توان از ایمپلنت‌های دندانی برای جایگزینی چندین دندان ازدست‌رفته استفاده کرد؟

بله می‌توان از ایمپلنت‌های دندانی برای جایگزینی چندین دندان ازدست‌رفته استفاده کرد. ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند به‌عنوان پایه‌ای برای پل‌های دندانی که چندین دندان را جایگزین می‌کنند، عمل کنند و مزایای متعددی نسبت به پل‌های ثابت یا دندان‌های مصنوعی قابل‌ ‌برداشت دارند. ازاین‌دست مزایا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

مزایای ایمپلنت‌های دندانی برای جایگزینی چندین دندان

ایمپلنت چند دندان یکی از روش‌های عالی و مقرون‌به‌صرفه است؛ چون:

  • ایمپلنت‌ها، ظاهر و عملکرد طبیعی دندان را به شما برمی‌گردانند و می‌توانند مانند دندان‌های طبیعی به‌نظر برسند؛
  • انجام ایمپلنت‌ به حفظ سلامت استخوان فک کمک می‌کند و جلوی تحلیل آن را می‌گیرد؛
  • ایمپلنت‌ها نیاز به نگهداری کمتری دارند و می‌توان با مسواک‌زدن و نخ دندان کشیدن معمولی از آن‌ها، به‌خوبی مراقبت کرد؛
  • دندان‌های ایمپلنت‌ از دندان‌های مجاور حمایت می‌کنند و جلوی تغییر موقعیت آن‌ها را می‌گیرند.

سخن پایانی

دریافت آسان خدمات دندانپزشکی، یکی از نیازهای اساسی برای حفظ سلامت مردم در جامعه است. ایجاد شرایطی مانند ایمپلنت اقساطی دندان در تهران و پوشش درمان‌های پرهزینه توسط این راه‌حل‌ها، می‌تواند راهکاری عالی برای ایجاد عدالت در دریافت خدمات درمانی محسوب شود. در کلینیک دندانپزشکی آیت، این امکان برای شما فراهم شده است تا با استفاده از پرداخت اقساطی، درمان‌های پرهزینه‌ای مانند ایمپلنت را باکیفیت عالی دریافت کنید و دوباره سلامتی و لبخند زیبایتان را به‌دست بیاورید.

منبع: +++++++

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

5/5 - (3 امتیاز)

پیام بگذارید