کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه بانک صادرات

یک کلینیک دندانپزشکی خوب نه‌تنها باید دارای دندانپزشکان واجد شرایط با مجوزها و گواهینامه‌های موردتایید وزارت بهداشت و درمان باشد، بلکه باید با بیمه‌های دندانپزشکی معتبر نیز قرارداد داشته باشد تا بیماران بتوانند با آسودگی خیال بیشتر به کلینیک مراجعه کنند. تجربه و مهارت دندانپزشک نیز می‌تواند کیفیت درمان کلینیک دندانپزشکی را تعیین کند. دراین‌میان و با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور زندگی کنونی، منطقی است که از بیمه‌های دندانپزشکی معتبر استفاده کنید. شما می‌توانید با مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه بانک صادرات از خدمات متنوع عمومی و اختصاصی بیمه دندانپزشکی بانک صادرات بهره‌مند شوید و دغدغه پرداخت هزینه‌های بالا را نداشته باشید. تجربه مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت،  آمیخته‌ای از تجربه دندانپزشکان متبحر، ابزارهای به‌روز و تامین رفاه حال مراجعان از طریق انعقاد قرارداد با بیمه‌های تکمیلی است‌.

مشاوره درمان با بیمه بانک صادرات

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه بانک صادرات هستند؟

درمان‌های دندانپزشکی ارائه‌شده در کلینیک‌های طرف قرارداد بیمه بانک صادرات شامل 2 دسته درمان عمومی و اختصاصی است که در ادامه درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

خدمات عمومی

خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک صادرات شامل اندو، ری‌ادو، جراحی دندان عقل، جرمگیری و بروساژ، جرمگیری، ترمیم و پروتز دندان است.

اندو (عصب‌کشی)

واژه اندو یک واژه یونانی به‌معنای «درون» و “odont” یک واژه یونانی دیگر به‌معنای «دندان» است. درمان اندو مربوط به ریشه داخلی دندان است. در داخل دندان، زیر مینا و عاج، بافت نرمی به‌نام پالپ وجود دارد. پالپ حاوی رگ‌های خونی، اعصاب و بافت همبند است و بافت‌های سخت اطراف دندان را در طول رشد ایجاد می‌کند. پالپ از تاج دندان تا نوک ریشه‌ها گسترش می‌یابد و در آنجا به بافت‌های اطراف ریشه متصل می‌شود. وجود پالپ در طول رشد و نمو دندان مهم است. بااین‌حال، هنگامی که دندان به‌طور کامل بالغ شد، می‌تواند بدون پالپ زنده بماند چون دندان همچنان توسط بافت‌های اطراف آن تغذیه می‌شود.

درمان ریشه زمانی ضروری است که پالپ یا بافت نرم داخل کانال ریشه، ملتهب یا عفونی شود. التهاب یا عفونت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به پوسیدگی عمیق، تکرار عمل‌های دندانپزشکی روی دندان یا ترک و شکستگی در دندان اشاره کرد. علاوه‌براین، آسیب به دندان ممکن است باعث آسیب به پالپ شود، حتی اگر دندان هیچ تراشه یا ترک قابل مشاهده‌ای نداشته باشد. اگر التهاب یا عفونت پالپ درمان نشود، ممکن است باعث درد یا آبسه شود. علائمی که نشان می‌دهند ممکن است به عصب‌کشی نیاز داشته باشید، عبارت‌اند از:

• درد شدید هنگام جویدن یا گازگرفتن؛
  • جوش روی لثه؛
  • دندان شکسته یا ترک‌خورده؛
  • حساسیت طولانی‌مدت به گرما یا سرما؛
  • لثه‌های متورم یا حساس؛
  • پوسیدگی عمیق یا تیره‌شدن لثه.

درمان مکرر کانال ریشه که معمولاً “re-Endo” نامیده می‌شود، در شرایطی انجام می‌گیرد که دندان علائم بالینی را به شکل واکنش درد یا تغییر پری آپیکال قابل مشاهده در اشعه ایکس نشان دهد. بازنگری درمان ریشه یا ری‌اندو معمولاً در دندان‌هایی ضروری است که کانال‌های آن‌ها تا اپکس، یعنی به‌طور کامل پر نشده یا یکی از کانال‌ها حذف شده باشد.

اندو با بیمه بانک صادرات

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت

زمانی که دندان نتواند به‌طور کامل از بالای خط لثه بیرون بیاید و در موقعیت مورد انتظار خود قرار نگیرد، گفته می‌شود که نهفته است. این مشکل بیشتر روی دندان‌های عقل تأثیر می‌گذارد، چون زمانی شروع به رویش می‌کنند که تمام دندان‌های دیگر روییده‌اند و فضای کافی در فک برای رشد مناسب دندان وجود ندارد.

نهفتگی دندان‌های عقل همچنین می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که دندان با زاویه نامناسب رویش می‌کند یا زمانی که مسیر درست توسط دندان‌های مجاور مسدود می‌شود. دندان‌های نهفته معمولاً در یک زاویه قرار می‌گیرند که باعث فشرده‌شدن دندان‌های مجاور و درد و ناراحتی می‌شود. موقعیت دندان نهفته همچنین یک حفره عمیق بین دندان‌های همسایه ایجاد می‌کند که ممکن است در آن پلاک ایجاد و باعث بوی بد دهان، بیماری لثه، پوسیدگی دندان، عفونت و سایر مشکلات شود. توصیه ما این است که اگر دندان نهفته دردسرساز دارید، برای تشخیص و درمان مناسب به یک کلینیک دندانپزشکی معتبر مراجعه کنید. در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت جراحی دندان عقل توسط بهترین و باتجربه پزشکان و تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی انجام می‌شود.

نهفتگی دندان عقل نسج سخت یا نهفتگی استخوانی به این معنی است که بافت سخت یا بیشتر دندان هنوز در داخل استخوان فک قرار دارد و دندان عقل به‌دلیل انسداد ناشی از استخوان آلوئول پوشاننده، قادر به رویش نیست. دو نوع نهفتگی استخوانی وجود دارد:

• دندان نیمه‌نهفته کمی از بافت استخوانی فک بیرون زده؛ اما از بالای خط لثه رویش نکرده و قسمتی که روییده است نیز هنوز توسط بافت نرم پوشیده شده است. برای کشیدن این دندان، دندانپزشک باید بافت لثه را برش دهد. حالت دیگر این است که کل دندان همچنان در استخوان فک محصور شده است، به‌طوری‌که حتی پس‌از بریدن لثه، دندان همچنان قابل مشاهده نیست. این کار کشیدن دندان را دشوار می‌کند و قسمت بالایی دندان معمولاً به‌همراه برش ریشه باید به‌طور کامل برداشته شود.
  • نهفتگی بافت نرم یک نوع متفاوت از نهفتگی است که در آن دندان به‌درستی از بالای بافت استخوانی اطراف بیرون آمده؛ اما همچنان توسط بافت نرم (لثه) پوشیده شده است. برای این نوع نهفتگی از کشیدن ساده استفاده می‌شود و معمولاً نیازی به جراحی ندارد.

جرمگیری و بروساژ از خدمات تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک صادرات

جرمگیری و بروساژ، نوعی تمیز‌کردن عمیق زیر خط لثه است. بیماری‌های لثه توسط یک لایه چسبنده باکتری به‌نام پلاک ایجاد می‌شوند. پلاک همیشه روی دندان‌ها تشکیل می‌شود؛ اما اگر به‌خوبی تمیز نشود، باکتری‌های موجود در آن می‌توانند باعث التهاب لثه‌های شما شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، لثه‌ها از دندان جدا می‌شوند و فضاهایی به‌نام پاکت ایجاد می‌کنند. پس‌از آن پلاک‌ها در این پاکت‌ها به دام می‌افتند و با مسواک زدن معمولی پاک نمی‌شوند. بیماری لثه درصورت عدم درمان می‌تواند منجر به از دست دادن استخوان و دندان شود؛ اما اگر زود تشخیص داده شود و به ساختارهای زیر خط لثه آسیب نرساند، باید یک تمیز‌کردن حرفه‌ای روی دندان‌ها انجام شود که به آن جرمگیری و بروساژ می‌گویند.

جرمگیری دندان

تمام افراد معمولاً می‌توانند از ایجاد پلاک در خانه پیشگیری کنند اما اگر فردی بهداشت دهان و دندان را رعایت نکند، پلاک می‌تواند به یک ماده زرد قهوه‌ای سخت به‌نام تارتار تبدیل شود و از بین بردن تارتار سخت‌تر است چون وقتی بالای خط لثه جمع شود، می‌تواند باعث تورم لثه و خونریزی شود. این بیماری ژنژیویت نام دارد. دندانپزشک از تکنیک‌های تخصصی مانند جرمگیری برای برداشتن پلاک و جرم استفاده می‌کند تا منجر به پوسیدگی یا عفونت نشود.

برای از بین بردن موثر جرم و پلاک، ابتدا دندانپزشک باید دقیقاً بداند که رسوبات در کجا قرار دارند. برخی از آن‌ها در بالای خط لثه قابل مشاهده هستند، درحالی‌که برخی دیگر نیاز به بررسی دقیق‌تری دارند. در طول معاینه، دندانپزشک ممکن است از دندان‌های شما عکس اشعه ایکس بگیرد تا موقعیت آن‌ها را ببیند. اگر شیارها عمیق باشند، نشانه آن است که باکتری‌ها به زیر لثه راه پیدا کرده‌اند و ممکن است باعث بیماری لثه شوند.

در طول معاینه، دندانپزشک از ابزارهای کوچک دندانی برای تراشیدن تارتار روی دندان‌ها استفاده می‌کند. هنگامی که ابزار فلزی با تارتار سخت برخورد می‌کند، ممکن است صدای خراش یا ساییدن ملایمی را بشنوید. اگر تارتار نزدیک به بافت لثه باشد، ممکن است متوجه حساسیت یا خونریزی در دهان خود شوید. همه این‌ها طبیعی است و به این معنی است که جرمگیری درست انجام شده است.

پر‌کردن (ترمیم دندان)

ترمیم دندان روشی است که در آن دندانپزشک می‌تواند قسمت‌های از دست رفته ساختار دندان را ترمیم کند. ساختار دندان ممکن است به‌دلیل پوسیدگی، زوال ترمیم قبلی یا شکستگی دندان از بین رفته باشد. پرکردن دندان، رایج‌ترین نوع ترمیم است. دندان‌ها را می‌توان با آمالگام طلا، نقره یا مواد پلاستیکی همرنگ دندان (رزین کامپوزیت) پر کرد.

پروتز دندان (دست دندان)

دندان مصنوعی جایگزینی متحرک برای دندان‌های ازدست‌رفته و بافت اطراف آن است. پروتزها از رزین اکریلیک ساخته شده‌اند و گاهی نیز با اتصالات فلزی ترکیب می‌شوند. پروتز کامل، جایگزین تمام دندان‌ها می‌شود. پروتزهای دندانی به بهبود کیفیت زندگی فرد، زیبایی و عملکرد خوب ساختار دندان کمک می‌کند و مانع از مشکلات ناشی از از دست دادن دندان می‌شود. پروتز متحرک را می‌توان از دهان خارج کرد و دوباره در جای خود قرار داد.

با گذشت زمان، پروتزهای متحرک دچار ناسازگاری می‌شوند، به‌طوری‌که مراجعه مداوم به متخصص حرفه‌ای تقریباً پس‌از گذشت مدتی از قرار دادن آن‌ها اجباری است. پروتزهای متحرک، اگرچه عملکرد جویدن را بهبود می‌بخشند؛ اما تاثیر، دوام و راحتی آن‌ها نسبت به پروتزهای ثابت کمتر است. بااین‌حال، اگر شرایط دندانی شما اجازه کاشت ایمپلنت و یا پروتزهای ثابت را نمی‌دهد، پروتزهای متحرک می‌توانند راه‌حل خوبی باشند.

مشاوره رایگان با بیمه بانک صادرات

خدمات تخصصی

خدمات تخصصی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی بانک صادرات شامل  ارتودنسی دندان است که در ادامه درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم.

ارتودنسی معمولاً برای موارد زیر استفاده می‌شود:

• بستن شکاف‌های وسیع بین دندان‌ها؛
  • تراز‌کردن دندان‌ها؛
  • صاف‌کردن دندان‌های کج؛
  • بهبود توانایی گفتار یا جویدن؛
  • افزایش سلامت طولانی‌مدت لثه و دندان؛
  • جلوگیری از سایش بیشازحد طولانی دندان‌ها؛
  • درمان نیش نامناسب.

این درمان می‌تواند ظاهر دندان‌ها را بهبود ببخشد و منجر به عملکرد بهتر در جویدن و صحبت‌کردن شود و در برخی موارد از دندان‌ها در برابر آسیب یا پوسیدگی محافظت کند. برای دستیابی به این اهداف، متخصص ارتودنسی از طیف وسیعی از ابزارهای دندانپزشکی مانند هدگیر، پلاک و بریس استفاده می‌کند.

بیمه بانک صادرات تا چه سقفی هزینه‌ها را پرداخت می‌کند؟

بسته به نوع خدمات بیمه‌ای که انتخاب کرده‌اید، بیمه دندانپزشکی بانک صادرات تمام هزینه‌ها را تا سقف قرارداد پرداخت می‌کند.

دندان‌ها از مهم‌ترین اجزاء بدن به شمار می‌روند و باید مورد معاینه منظم قرار بگیرند. بااین‌حال ممکن است عواملی مانند بالابودن هزینه‌های دندانپزشکی مانع از مراجعه بسیاری از افراد به کلینیک شود. استفاده از بیمه دندانپزشکی بانک صادرات می‌تواند به کاهش دغدغه‌های اقتصادی و استفاده از خدمات درمانی کلینیک‌های طرف قراداد کمک کند. با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت می‌توانید از خدمات عمومی و تخصصی با بهترین کیفیت و کمترین هزینه و پوشش بیمه‌ای تکمیلی بهره‌مند شوید و از مرواریدهای درون دهانتان محافظت کنید.

منبع: ++++++++