کلینیک (مطب) دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه البرز

مراقبت و درمان مناسب دهان و دندان به شما کمک می‌کند دندان‌های سالمی داشته باشید، غذاهایی را که دوست دارید بخورید و از لبخند زیبایتان لذت ببرید. با این‌حال، توجه به هزینه‌های دندانپزشکی هم ضروری است. بیمه دندانپزشکی البرز یکی از شرکت‌های معتبر بیمه در زمینه خدمات دندانپزشکی است. شما می‌توانید با مراجعه به هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه البرز از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوید و دندان‌های خود را با هزینه مناسب درمان کنید. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با بهره‌گیری از توان علمی و تخصص بالای تیم دندانپزشکان متخصص، ابزار و دستگاه‌های پیشرفته و پوشش‌دهی خدمات بیمه‌های دندانپزشکی به رفاه حال و رضایت بیماران می‌اندیشد.

تجهیزات دندانپزشکی

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه البرز هستند؟

بیمه دندانپزشکی البرز خدمات عمومی و تخصصی متنوعی را تحت پوشش قرار می‌دهد که در ادامه درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم.

خدمات عمومی

شما می‌توانید با مراجعه به هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه البرز از خدمات عمومی زیر استفاده کنید:

اندو (عصب‌کشی)

عصب‌کشی زمانی ضروری است که پالپ یا کانال‌های نگهدارنده پالپ، ملتهب یا عفونی شوند. عفونت بیشتر در اثر حفره‌های عمیق، شکستگی‌ها، پوسیدگی، ترک‌ها، درمان‌های مکرر دندانپزشکی یا جراحات ایجاد می‌شود. در صورت عدم درمان، التهاب یا عفونت می‌تواند باعث ناراحتی شدید، آبسه و در نهایت از دست دادن دندان شود. علائم بیماری اگرچه معمولا برای هر فردی متفاوت است، اما شامل حساسیت دندان، درد ضربان‌دار مکرر، تغییر رنگ دندان، تورم لثه یا حساسیت در عمق استخوان می‌شود. بااین‌وجود، علائم همیشه آشکار نیستند و ممکن است برای تشخیص نیاز به اسکن اشعه ایکس باشد. اگر دندانپزشک متوجه هریک از علائم شود، برای نجات دندان، پاکسازی عفونت و کاهش درد، اندو را توصیه می‌کند.

درمان ریشه با برداشتن پالپ عفونی، تمیز کردن دقیق کانال‌های ریشه و بستن آن‌ها انجام می‌شود. به‌طورکلی، عصب‌کشی نیاز به ۱ جلسه درمان دارد، اما بسته به شرایط، ممکن است جلسات بیشتری مورد نیاز باشد. پس از تکمیل، دندانپزشک قالبی از دندان‌ها را به لابراتوار دندانپزشکی ارسال می‌کند تا روکش مناسب دندان برای محافظت از دندان درمان‌شده ساخته شود.

معمولاً عصب‌کشی برای نجات دندان ملتهب یا عفونی کافی است اما گاهی اوقات، ممکن است برای بهبود دندان و بافت‌های اطراف آن کافی نباشد. در چنین مواردی، برای نجات دندان نوعی جراحی به‌نام آپیکوکتومی نیاز است. در طول این عمل، جراح ریشه، برشی در بافت لثه ایجاد می‌کند تا استخوان زیر آن نمایان شود. سپس یک سوراخ کوچک در استخوان، درست در نوک ریشه ایجاد و ناحیه عفونی آشکار می‌شود. دندانپزشک بافت عفونی را جدا و نوک ریشه را تمیز می‌کند و می‌بندد. این روش معمولاً تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

درمان ریشه زمانی ضروری است که پالپ ملتهب یا عفونی شود اما گاهی ضربه جدید، پوسیدگی عمیق یا پرکردگی شل، ترک‌خورده یا شکسته نیز می‌تواند باعث بروز عفونت جدید در دندان شود. در برخی موارد، اندودنتیست ممکن است کانال‌های بسیار باریک یا خمیده‌ای را پیدا کند که در طی اندو درمان نشده‌اند. التهاب یا عفونت می‌تواند دلایل مختلفی از جمله پوسیدگی عمیق، اقدامات مکرر دندانپزشکی روی دندان، پرکردن معیوب دندان داشته باشد. علاوه‌براین، ضربه به دندان ممکن است باعث آسیب به پالپ شود، حتی اگر دندان هیچ تراشه یا ترک قابل مشاهده‌ای نداشته باشد. اگر التهاب یا عفونت پالپ درمان نشود، ممکن است باعث درد، آبسه یا در نهایت از دست‌دادن دندان شود. علائم آسیب پالپ شامل درد، حساسیت طولانی‌مدت به گرما یا سرما، تغییر رنگ دندان و تورم و حساسیت در لثه‌های مجاور است اما گاهی هم هیچ علامتی وجود ندارد. در این موارد دندانپزشک ممکن است ری‌اندو را پیشنهاد دهد. بیمه دندانپزشکی البرز خدمات اندو و ری‌اندو را تحت پوشش قرار می‌دهد.

عصب کشی دندان

جرم‌گیری دندان

مهم نیست که چقدر خوب مسواک بزنید و مراقب بهداشت دهان و دندان خود باشید، چون در هر حال پلاک‌ها و جرم‌ها راه خود را پیدا می‌کنند. هربار که غذا یا نوشیدنی می خورید، کلونی‌های باکتری در دهان شروع به فعالیت می‌کنند. هرچند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای از بین بردن آن‌ها موثر است اما تمامشان را نمی‌تواند از بین ببرد. این همان جایی است که جرم‌گیری دندان وارد صحنه می‌شود و لایه‌های پلاک را که در طول زمان تشکیل شده‌اند، از بین می‌برد.

جرم‌گیری باید به‌صورت حرفه‌ای توسط دندانپزشک انجام شود. معمولا بیمارانی که به این روش نیاز ویژه دارند، کسانی هستند که علائم بیماری مزمن پریودنتال را نشان می‌دهند. جرم‌گیری دندان از اثرات مضر این بیماری جلوگیری و به حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند. بیماری‌های مزمن پریودنتال زمانی اتفاق می‌افتند که باکتری‌های موجود در پلاک باعث کنده‌شدن لثه‌ها از دندان‌ها شوند و فضاهایی بین دندان‌ها و لثه‌ها برای رشد باکتری‌های بیشتر به وجود بیاورند.

پرکردن (ترمیم) دندان

پرکردن دندان، رایج‌ترین روش دندانپزشکی ترمیمی است. هنگامی که باکتری‌ها در مینای دندان، پوسیدگی و حفره ایجاد می‌کنند، دندان باید ترمیم شود. در روش پرکردن حفره، دندانپزشک قسمت آسیب‌دیده دندان را برمی‌دارد و سوراخ را با آمالگام یا کامپوزیت همرنگ دندان پر می‌کند. ترمیم دندان، جزو درمان‌های تحت پوشش بیمه دندانپزشکی البرز است.

پروتز دندان (دست دندان)

اگر دندان‌های ازبین‌رفته شما زیاد باشند، معمولا پروتز دندان بهترین گزینه جایگزینی دندان است. به‌طور معمول پروتزها از یک قوس کامل دندان تشکیل شده‌اند. پروتزهای متحرک را درصورت توافق بیمار می‌توان از طریق ساکشن یا چسب به لثه‌ها متصل کرد تا از جای خود حرکت نکنند. بزرگترین مزیت پروتزها این است که عملکرد دندان‌های شما را بازیابی می‌کنند و می‌توانید به‌راحتی غذا بخورید و صحبت کنید. همچنین، می‌توانند با هزینه مناسب، زیبایی دندان‌ها و لبخند شما را بازگردانند.

خدمات تخصصی

خدمات تخصصی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی البرز در دو بخش ایمپلنت و ارتودنسی برای بیماران ارائه می‌شود.

ایمپلنت

اگر دندانی دارید که ازبین‌رفته یا به‌دلیل پوسیدگی یا آسیب شدید نیاز به کشیدن دارد، می‌توانید آن را با ایمپلنت دندان جایگزین کنید. ایمپلنت دندان یک سیستم دندانی عالی با ریشه مصنوعی کامل است. ریشه ایمپلنت از تیتانیوم ساخته شده که یک فلز زیست‌سازگار است که به استخوان فک پیوند می‌خورد و یک نگهدارنده محکم برای روکش ایجاد می‌کند. ریشه با جراحی در فک قرار می‌گیرد و یک تاج روی آن متصل می‌شود. به‌طورکلی، ایمپلنت دقیقاً مانند دندان طبیعی به نظر می‌رسد و عمل می‌کند. ایمپلنت‌های دندانی همچنین می‌توانند به‌عنوان لنگری برای بریج‌ها و پروتزها عمل کنند.

اگر دندان‌های کج، شلوغ، پیچ‌خورده یا نامنظم دارید، ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص ارتودنسی داشته باشید. درمان‌های رایج ارتودنسی شامل بریس‌های سنتی، ترازهای شفاف و نگهدارنده‌های متحرک هستند. ارتودنسی شاخه‌ای از دندانپزشکی است که بر تشخیص و درمان مال اکلوژن تمرکز دارد. نحوه قرار گرفتن دندان‌ها روی یکدیگر، تاثیر بسزایی بر سلامت دهان و دندان دارد. با کمک ارتودنسی و بهبود نحوه برخورد دندان‌های بالا و پایین، می‌توانید خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامت دهان، از جمله حفره، بیماری لثه و سایش بیش از حد (فرسایش) را کاهش دهید.

با توجه به اینکه بیمه دندانپزشکی البرز شما چه درمان‌هایی را تحت پوشش قرار داده است، تمام هزینه‌ها را تا سقف قرارداد پرداخت می‌کند.

بله. امکان ایمپلنت دندان در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه البرز وجود دارد.

با توجه به اینکه هزینه ایمپلنت به تعداد ایمپلنت‌ها، جنس، کیفیت، برند سازنده و نوسانات ارز وابسته است، قیمت نهایی ایمپلنت متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع از هزینه‌ها با همکاران ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد.

بیمه دندانپزشکی البرز انواع خدمات عمومی و تخصصی درمانی دندان را تحت پوشش قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه البرز از خدمات تحت پوشش آن بهره‌مند شوید. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت یکی از بهترین و مجهزترین کلینیک‌های طرف قرارداد بیمه البرز است که برای راحتی و آسایش بیماران، انواع خدمات تحت پوشش این بیمه را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت انجام می‌دهد.

منبع: ++++++++