پرش لینک ها
ایمپلنت بیمه آسیا

ایمپلنت دندان با بیمه آسیا

ایمپلنت دندان یکی از روش‌های نوین و ماندگار برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته است که می‌تواند تأثیر بسزایی در بهبود کیفیت زندگی و افزایش اعتمادبه‌نفس افراد داشته باشد. بااین‌حال، هزینه‌های مربوط به این روش درمانی برای برخی از افراد چالش‌برانگیز است. اینجا است که بیمه‌های تکمیلی مانند بیمه آسیا می‌توانند به‌عنوان یک راهکار مالی مفید برای کاهش بار مالی این خدمات، نقش مهمی را ایفا کنند. کارشناسان کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، در مورد شرایط ایمپلنت دندان با بیمه آسیا توضیحاتی را در اختیارتان خواهند گذاشت تا با خیالی آسوده‌تر از این نوع درمان استفاده کنید. با ما همراه باشید.

آیا می‌توانیم با بیمه آسیا دندان‌های خود را ایمپلنت کنیم؟

بله، ایمپلنت دندان با بیمه آسیا امکان‌پذیر است و تحت پوشش خدمات این بیمه قرار دارد. با توجه‌ به نوع قرارداد شما با بیمه آسیا و سقف تعهدات، ممکن است هزینه‌های ایمپلنت دندان تا حد زیادی توسط بیمه پوشش داده شوند. در ادامه، نگاه دقیق‌تری به جزئیات پوشش بیمه آسیا برای ایمپلنت دندان می‌اندازیم.

  • در بیمه‌های پایه مانند تأمین اجتماعی و بیمه سلامت، هزینه ایمپلنت پوشش داده نمی‌شود؛
  • اگر بیمه تکمیلی گروهی داشته باشید، شاید بخشی از هزینه ایمپلنت را پوشش دهد. البته این را بگوییم که معمولاً بیمه تکمیلی انفرادی این هزینه را دربرنمی‌گیرد؛
  • بیمه دندانپزشکی به‌طور ویژه، هزینه خدمات دندانپزشکی را پوشش می‌دهد و هزینه ایمپلنت را هم شامل می‌شود.
ایمپلنت بیمه آسیا

چه کسانی به کاشت ایمپلنت دندان نیاز دارند؟

تقریباً بیشتر افرادی که دندان‌های خود را به‌دلیل‌های مختلف ازدست‌داده‌اند، می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند. البته، برای اطمینان از موفقیت ایمپلنت، باید سلامت کلی خوبی داشته باشید و دهانتان عاری از هرگونه بیماری دندانی و لثه باشد. اگر اکنون از مشکلات دندانی مانند پوسیدگی، جرم دندان و غیره رنج می‌برید باید ابتدا تمام آن‌ها را برطرف و سپس برای ایمپلنت، اقدام کنید. به‌طورکلی، افرادی که به کاشت ایمپلنت نیاز دارند شامل موارد زیر هستند:

  • افرادی که یک یا چند دندان خود را ازدست‌داده‌اند؛
  • افرادی که نمی‌خواهند از دندان‌های مصنوعی متحرک استفاده کنند؛
  • افرادی که به‌دنبال بهبود ظاهر و عملکرد دندان‌های خود هستند.

آیا استعمال دخانیات یا بیماری‌های زمینه‌ای مانعی برای ایمپلنت دندان هستند؟

استعمال دخانیات می‌تواند فرایند بهبودی پس‌از جراحی ایمپلنت را به خطر بیندازد و به سلامت دندان‌ها و استخوان‌های اطرافشان آسیب برساند. اگر تصمیمتان برای ایمپلنت دندان جدی است با ترک سیگار، شانس موفقیت ایمپلنت‌ را افزایش می‌دهید.

نکته دیگری که باید پیش‌از اقدام برای کاشت ایمپلنت درنظر داشته باشید، بیماری‌های زمینه‌ای هستند. اگر بیماری‌های خاصی دارید، شاید پزشک به بررسی‌های بیشتری نیاز داشته باشد تا مشخص شود آیا می‌توانید ایمپلنت دندانی داشته باشید یا خیر. بیماری‌هایی مانند دیابت غیرقابل‌کنترل، مشکلات انعقاد خون، بیماری‌های سیستم ایمنی و حتی مصرف مواد مخدر می‌توانند بر نتیجه نهایی ایمپلنت تأثیر بگذارند. اگر با چنین چالش‌هایی درگیر هستید، بهتر است پیش‌از تصمیم‌گیری با دندانپزشک خود مشورت کنید. از این ‌گذشته، نوجوان‌های زیر ۱۸ سال باید کمی بیشتر برای انجام ایمپلنت دندانی صبر کنند؛ چون بافت استخوان‌های آن‌ها هنوز درحال‌رشد است و ایمپلنت زودهنگام می‌تواند به رشد فکشان آسیب برساند.

ایمپلنت آسیا

شرایط استفاده از خدمات ایمپلنت با بیمه آسیا

برای استفاده از خدمات ایمپلنت دندان با بیمه آسیا، باید تأییدیه را در اختیار داشته باشید که توسط کلینیک و به‌صورت آنلاین از بیمه گرفته می‌شود. برای دریافت آن باید شرایط و مدارک زیر را فراهم کنید:

  • عکس پانورامیک (OPG) که این عکس، تصویر کل دهان را نشان می‌دهد و برای بررسی وضعیت کلی دندان‌ها و استخوان فک استفاده می‌شود؛
  • عکس پری اپیکال که این عکس، جزئیات بیشتری از دندان‌ها و ریشه‌های آن‌ها را نشان می‌دهد و برای بررسی دقیق‌تر ناحیه‌ای که قرار است ایمپلنت شود، کاربرد دارد؛
  • ارائه عکس CBCT با هدف تشخیص دقیق‌تر ناحیه‌ای که قرار است ایمپلنت شود؛
  • مدارک شناسایی مانند کارت ملی یا کپی از صفحه‌های شناسنامه برای قراردادن در پرونده بیمه شما؛
  • ارائه اصل قبض‌های پرداخت‌شده برای خدمات دندانپزشکی که توسط بیمار پرداخت شده‌اند؛
  • خلاصه‌ای از مواردی که در پرونده دندانپزشکی بیمار وجود دارد و در کلینیک دندانپزشکی ثبت شده است.

توجه داشته باشید که بسته به وضعیت بیمار و برخی شرایط، شاید به برخی از مدارک نیازی وجود نداشته باشد یا چند مدرک دیگر هم به این لیست اضافه شود. پس‌از استعلام از شرکت بیمه، درصورتی‌که سقف بیمه برای خدمات دندانپزشکی وجود داشته باشد، تأییدیه دریافت می‌شود.

تعرفه ایمپلنت با بیمه آسیا

بیمه آسیا به‌عنوان یکی از شرکت‌های بیمه‌گر مطرح در ایران، پوشش‌های متنوعی را برای خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهد که شامل ایمپلنت هم می‌شود. سقف پوشش هزینه ایمپلنت دندان با بیمه آسیا می‌تواند بین سه تا ۱۵ میلیون تومان باشد. البته، این مبلغ، بسته به نوع قرارداد و شرایط خاص بیمه‌گذار با تفاوت‌هایی همراه است؛ بنابراین، بهتر است برای به‌دست‌آوردن دقیق‌ترین سقف پوشش با توجه ‌به وضعیت دندانتان با نمایندگی‌ بیمه تماس بگیرید تا براساس قراردادی که با شما بسته‌اند در مورد سقف پوشش، توضیحاتی را در اختیارتان قرار بدهند.

روکش ایمپلنت با بیمه آسیا

مراحل انجام ایمپلنت دندان

مراحل انجام ایمپلنت دندان به‌طورکلی شامل چند مرحله اصلی است که در ادامه، آن‌ها را به شما توضیح می‌دهیم:

مشاوره و ویزیت اولیه

پیش‌از هر کاری، تمایل خود به انجام ایمپلنت را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. او پس‌از ویزیت شما و درمان مشکلات فعلی دندانی، شما را به یک متخصص ایمپلنت، ارجاع می‌دهد.

مشاوره توسط متخصص ایمپلنت

در این مرحله، دندانپزشک یا جراح دهان و دندان، وضعیت دهان و دندان‌های شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که شما کاندید مناسبی برای ایمپلنت هستید. این گام، شامل عکس‌برداری و بررسی سلامت عمومی شما هم می‌شود.

دریافت تأییدیه از شرکت بیمه

دندانپزشک با ارسال مدارک دندانپزشکی شما تلاش می‌کند تا از شرکت بیمه تأییدیه لازم را برای تحت پوشش قراردادن خدمات ایمپلنت دندان با بیمه آسیا دریافت کند. اگر شرایط لازم برای این کار مهیا باشد شما می‌توانید با استفاده از خدمات این شرکت بیمه، دندان‌های ازدست‌رفتۀ خود را با ایمپلنت، جایگزین کنید.

قراردادن فیکسچر

در این مرحله، جراح دهان و دندان ایمپلنت، یک پیچ فلزی معمولاً از جنس تیتانیوم را که پایه ایمپلنت است با استفاده از جراحی در استخوان فک شما قرار می‌دهد. این پیچ به‌عنوان ریشه دندان مصنوعی عمل می‌کند. پس‌از کاشت ایمپلنت، باید معمولاً سه ماه صبر کنید تا استخوان فک با ایمپلنت ادغام شود. طی‌کردن این فرایند برای اطمینان از پایداری ایمپلنت، ضروری است.

قالب‌گیری روکش ایمپلنت

گام بعدی، قالب‌گیری روکش ایمپلنت است. در این مرحله با هدف ایجاد یک پروتز دندانی که به‌طور دقیق با دهان و دندان‌های شما مطابقت داشته باشد، دندانپزشک یا جراح دهان و دندان از فک و دندان‌های شما قالب‌گیری می‌کند تا یک مدل دقیق از دهان شما به وجود بیاید. این قالب‌ها به آزمایشگاه دندان‌سازی ارسال می‌شوند تا پروتز دندانی ساخته شود. پس‌از قراردادن اباتمنت، قالب‌گیری نهایی انجام می‌شود تا روکش دندانی به‌طور دقیق روی اباتمنت قرار بگیرد.

اتصال دندان مصنوعی به اباتمنت

در نهایت، دندان مصنوعی به اباتمنت متصل می‌شود. این دندان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شبیه به دندان‌های طبیعی شما باشند و با به‌وجودآوردن عملکردی مشابه، جویدن و غذاخوردن را برایتان ساده کنند. نکته‌ای که باید در این میان به آن توجه داشته باشید این است که هزینه فیکسچر و روکش ایمپلنت به‌صورت جداگانه از بیمار دریافت می‌شود.

فیکسچر ایمپلنت

سؤالات متداول

‌عکس CBCT نوعی تصویربرداری سه‌بعدی با استفاده از پرتوهای ایکس است که به دندانپزشکان و جراحان دهان و فک اجازه می‌دهد تا تصاویر دقیقی از ساختارهای دندانی، بافت‌های نرم، مسیرهای عصبی و استخوان‌ها به دست بیاورند.

هنگام انجام ایمپلنت دندان، عصب دندان شما بی‌حس می‎شود؛ بنابراین، شما دردی را در طول جراحی و دیگر فرایندهای ایمپلنت، احساس نمی‌کنید.

با توجه‌ به اینکه هزینه انجام ایمپلنت نسبت به دیگر هزینه‌های دندانپزشکی بیشتر است، ایمپلنت دندان با بیمه آسیا کمک‌هزینه‌ای بین 70 تا 80 درصد مبلغ بیمه را پوشش می‌دهد. البته این مبلغ به نوع برند ایمپلنت و مرکزی که در آن این فرایند انجام می‌شود، بستگی دارد و کاملاً جدا از مبلغ فرانشیز پرداختی توسط بیمار است.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که پیش‌از انتخاب بیمه تکمیلی برای ایمپلنت دندان، مهم است که همۀ جوانب را در نظر بگیرید و از شرایط و محدودیت‌های بیمه خود با خبر شوید. اگر به‌دنبال انجام ایمپلنت دندان با بیمه آسیا هستید، پس‌از گرفتن تأییدیه، بیش‌از 70 درصد از مبلغ ایمپلنت توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود و می‌توانید با خیالی آسوده‌تر به فکر سلامتی دندان خود باشید. همچنین، با مراجعه به مراکز دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه آسیا مانند کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت می‌توانید از خدماتی باکیفیت و هزینه‌هایی مناسب‌تر استفاده کنید.

منبع: +

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

5/5 - (2 امتیاز)

پیام بگذارید