کلینیک (مطب) دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تجارت نو

دندانپزشکان و کلینیک‌های دندانپزشکی نقش مهمی در سلامت دهان و دندان و آموزش روش‌های صحیح نگهداری از دندان به بیماران دارند. با توجه به اهمیت آموزش به بیماران، کلینیک‌های دندانپزشکی علاوه‌بر ارائه خدمات دهان و دندان، در ترویج عادات و رفتارهای سالم و موثر و حفظ سلامت دندانی بیماران نقش عمده‌ای دارند. اما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت علاوه‌بر موارد فوق، به کاهش هزینه‌های بیماران از طریق بیمه‌های دندانپزشکی نیز توجه می‌شود، و همین توجه و احترام به مراجعان، استقبال و اعتماد بیشتری به همراه داشته است. بیمه دندانپزشکی تجارت نو یکی از بیمه‌های معتبر خدمات دندان است که طیف گسترده‌ای از درمان‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد. در کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تجارت نو به بهترین وجه، تمام درمان‌های تحت پوشش به بیماران ارائه می‌شود.

بیمه تجارت نو

کدام درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی تجارت نو هستند؟

درمان‌های دندانپزشکی در هر کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی تجارت نو، از جمله کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، شامل مواردی هستند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

خدمات عمومی

خدمات عمومی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی تجارت نو در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت به‌صورت زیر هستند:

اندو (عصب‌کشی)

معمولاً قبل از درمان ریشه دندان، بیمار درد شدیدی را تجربه می‌کند که نشان‌دهنده این موضوع است که کانال ریشه، یعنی بافت داخل یا زیر دندان، عفونی و ملتهب شده است. برای رهایی از این درد، دندانپزشک باید عصب را از بین ببرد و بافت را خارج کند. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد قبل از عمل، آنتی‌بیوتیک مصرف کنید تا چرک و عفونت دندان خشک شود. اندودنتیست‌ها، دندانپزشکانی هستند که مشکلات مربوط به کانال‌های دندان را درمان می‌کنند؛ ناحیه‌ای که به‌عنوان «پالپ دندان» شناخته می‌شود و دارای عروق خونی، اعصاب و بافت همبند است.

پالپ می‌تواند به‌دلیل پوسیدگی عمیق دندان، آسیب تروماتیک به دندان و عملیات مکرر دندانپزشکی روی دندان، ملتهب یا عفونی شود. اگر عصب به حال خود رها شده و از دندان خارج نشود، پالپ ملتهب و دردناک می‌شود و در نهایت دندان می‌میرد و باید کشیده شود. درواقع، درمان ریشه (اندو) با عفونت مرکز دندان مقابله می‌کند.

در طول درمان، تمام عفونت از داخل سیستم کانال ریشه خارج می‌شود. سپس کانال ریشه پر و دندان با مواد مخصوص یا روکش، مهر و موم می‌شود تا از عفونت مجدد آن جلوگیری شده باشد. عصب‌کشی ممکن است بیشتر از 1 جلسه طول بکشد.

جرم گیری با بیمه تجارت نو

پس از عمل کانال ریشه، برخی از دندان‌ها ممکن است آن‌طور که انتظار می‌رود بهبود پیدا نکنند یا دچار عفونت جدیدی شوند که نیاز به عصب‌کشی دیگری داشته باشد. این اتفاق معمولا زمانی می‌افتد که درمان اولیه، تمام عفونت را از بین نبرده باشد یا یا زمانی که دندان مجددا بپوسد، ترک بخورد یا لق شود و در معرض عفونت جدید قرار گیرد. برخی از بیماران ممکن است هیچ علامتی از عفونت مجدد نداشته باشند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است هنگام جویدن، ورم یا درد را تجربه کنند. دندانی که به‌درستی ترمیم نشده یا پس از اندو، دوباره عفونی شده است، باید مجددا عصب‌کشی شود تا اطمینان حاصل شود که دندان به‌طور کامل از هرگونه پوسیدگی پاک شده و قابل کاربرد است.

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت

در دندان عقل نهفته نسج نرم، تاج دندان از طریق استخوان فک حرکت کرده اما در لثه گیر می‌کند، بنابراین به‌طور کامل از لثه بیرون نمی‌آید. دندان طبیعی که در بافت نرم، نهفته است را می‌توان با جراحی خارج کرد. البته برداشتن دندان عقل برای حفظ سلامت کل حفره دهان مهم است، چون نگه‌داشتن دندان عقل می‌تواند باعث عوارض مختلفی برای سایر دندان‌ها شود. دندان عقل نسج سخت نیز دندانی است که هنوز در فک گیر کرده و روش خارج کردن آن تهاجمی‌تر است.

کشیدن دندان عقل با بیمه تجارت نو

جرم‌گیری و بروساژ

هنگامی که بیماری پریودنتال لثه وجود داشته باشد، جرم‌گیری ریشه و بروساژ می‌تواند راه‌حل قابل قبول و طولانی‌مدتی را برای بهبود وضعیت دندان‌ها ارائه دهد، به‌خصوص اگر این درمان‌ها زود اجرا شوند. معمولا ابتدا از اسکراپر اولتراسوند برای خراش دادن رسوبات پلاک و جرم استفاده می‌شود و سپس از ابزارهای دستی تخصصی برای خراش دادن بقایای سرسخت جرم‌ها کمک می‌گیرند. گام بعدی این است که دندان‌ها بروساژ شوند تا سطح آن‌ها واقعا صاف شود. علی‌رغم این‌که بروساژ لکه‌ها را از بین می‌برد و باعث درخشش دندان‌ها می‌شود، اما فقط یک عمل زیبایی نیست. این کار، عیوب جزئی و بافت زبر روی دندان‌ها را نیز صاف می‌کند تا دندان را در برابر پلاک مجدد محافظت کند.

جرم‌گیری دندان

جرم‌گیری دندان فرآیندی است که در آن پلاک‌ها از روی دندان‌ها برداشته می‌شوند. در این روش، دندانپزشک پلاک را در امتداد خط لثه دندان برداشته و دندان را صاف می‌کند تا دوباره به لثه بچسبد. جرم‌گیری دندان باعث می‌شود که دندان برای مدت طولانی‌تری سالم بماند. به‌طورکلی، فرآیند جرم‌گیری دندان را می‌توان در یک جلسه ویزیت 1 تا 2 ساعته کامل کرد. این کار را می‌توانید با بیمه دندانپزشکی تجارت نو و کمترین هزینه انجام دهید و به دندان‌هایتان روح تازه‌ای ببخشید.

پر کردن (ترمیم) دندان

پوسیدگی دندان از شایع‌ترین اتفاقات مربوط به دهان و دندان است که به‌علت اسیدهای موجود در غذا و داخل بدن رخ می‌دهد. این اسیدها می‌توانند به‌راحتی مینای دندان را از بین ببرند و راه را برای ورود باکتری‌ها و ایجاد پوسیدگی باز کنند. حفره‌های کوچک‌تر معمولا با پر کردن دندان ترمیم می‌شوند. در این روش، دندانپزشک بخش پوسیده دندان را برمی دارد و سپس سوراخ را با یک ماده کامپوزیت همرنگ دندان پر می‌کند. این کار پیشرفت پوسیدگی دندان را متوقف نموده و خطر آسیب بیشتر را کاهش می‌دهد. دندان در زمان پر شدن، کاملا بی‌حس می‌شود و با وجود احساس فشار در حین کار، معمولا دردی ندارد. پر کردن، یک روش ترمیم دندان با حداقل تهاجم است. دندانپزشکان می‌توانند این درمان را روی دندان شیری یا دائمی انجام دهند.

پر کردن دندان با بیمه تجارت نو

پروتز دندان (دست دندان)

معمولا افزایش سن با از دست دادن دندان‌ها همراه است و به‌همین دلیل بسیاری از افراد ممکن است به دندان مصنوعی نیاز پیدا کنند. پروتز دندان، روشی برای جایگزینی دندان‌هاست. ساخت و طراحی دندان مصنوعی در دندانپزشکی، کاری بسیار رایج است و تحت پوشش بیمه دندانپزشکی تجارت نو نیز قرار می‌گیرد. پروتزهای متحرک که به اختصار پروتزهای مصنوعی نامیده می‌شوند، حتی برای جوانانی که طی حوادثی دندان‌هایشان از دست رفته یا به شدت آسیب دیده، نیز قابل اجرا هستند. پروتزهای متحرک را می‌توان به دلخواه از دهان خارج کرد. دو نوع پروتز متحرک دندان وجود دارد:

• پروتز کامل که برای جایگزینی تمام دندان‌های دهان بیمار ساخته می‌شود.
  • پروتز پارسیل که فقط برای جایگزینی بخش کوچکی از دندان‌ها طراحی شده است. در پروتز پارسیل، تعدادی از دندان‌های طبیعی در کنار دندان‌های مصنوعی حفظ می‌شوند.

خدمات تخصصی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی تجارت نو

کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت یک کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تجارت نو است و خدمات ایمپلنت و ارتودنسی را نیز به بیماران ارائه می‌دهد.

ایمپلنت

ایمپلنت‌ها دندان‌های مصنوعی ثابتی هستند که فضاهای بدون دندان را پر می‌کنند. قبل از شروع درمان ایمپلنت، بیمار تحت معاینه عمومی قرار می‌گیرد و درصورت نیاز به عکس‌برداری پانورامیک یا توموگرافی از روی فک، این کار نیز انجام می‌شود تا پزشک وضعیت استخوان فک و تراکم استخوان را در محلی که قرار است ایمپلنت دندان گذاشته شود، ارزیابی کند. با توجه به ارزیابی رادیوگرافیک و معاینه داخل دهانی، طول، عرض و محل دقیق ایمپلنت مشخص و مرحله جراحی آغاز می‌شود.

• در این مرحله، استخوان فک طبق اندازه‌گیری ایمپلنت سوراخ و ایمپلنت به آن، پیچ می‌شود. زمان انجام عمل ایمپلنت حدود 15 تا 25 دقیقه است.
  • درصورتی‌که در طول درمان ایمپلنت، تراکم و مقدار استخوان برای ایمپلنت مناسب نباشد، پیوند استخوان انجام شده و پس از استخوان‌سازی، ایمپلنت‌ها قرار داده می‌شوند.
  • برای حرکت به مرحله پروتز، ایمپلنت باید با استخوان فک هماهنگ شود. زمان تکمیل این مرحله ممکن است بین ۲ تا ۳ ماه متغیر باشد.
  • پس از این‌که ایمپلنت با استخوان فک یکسان شد، نوبت به آماده‌سازی پروتز می‌رسد. ابتدا اندازه‌گیری دندان و تطبیق رنگ انجام و سپس پروتز دندان توسط تکنسین در لابراتوار تهیه می‌شود.
  • پس از انجام آزمایشات داخل دهانی، آخرین شکل دندان مشخص شده و در مرحله آخر، پروتز با پیچ یا باندینگ روی ایمپلنت قرار می‌گیرد.

ایمپلنت دندان با بیمه تجارت نو

ارتودنسی شاخه‌ای از دندانپزشکی است که به اصلاح ناهنجاری‌های دندان و فک، پر کردن فواصل دندان‌ها، حذف دندان‌های اضافه و تراز کردن آن‌ها می‌پردازد. اکثر افرادی که تحت مراقبت‌های ارتودنسی قرار می‌گیرند، کودکان هستند، اما بزرگسالان نیز ممکن است از بریس استفاده می‌کنند. در کودکان خردسال، درمان ارتودنسی می‌تواند به دندان‌های دائمی کمک کند تا به درستی هدایت شوند. این درمان گران‌قیمت و ضروری تحت پوشش بیمه دندانپزشکی تجارت نو قرار دارد.

ارتودنسی با بیمه تجارت نو

سوالات متداول درباره خدمات تحت پوشش بیمه تجارت نو

بیمه دندانپزشکی تجارت نو تمام هزینه‌های مربوط به درمان را تا سقف قرارداد مربوط به آن، پرداخت می‌کند.

بله. کاشت ایمپلنت در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت که یک کلینیک طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی تجارت نو است، تحت پوش بیمه دندانپزشکی تجارت انجام می‌شود.

قیمت ایمپلنت بسته به هزینه‌های روز، جنس و برند آن، نوع و طول درمان تغییر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع دقیق از قیمت دقیق با همکاران ما در  کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت تماس بگیرید.

یکی از دغدغه‌های مهم افرادی که به سلامت دهان و دندان خود و خانواده‌شان اهمیت می‌دهند، هزینه درمان است. بیمه دندانپزشکی تجارت نو با تحت پوشش قراردادن هزینه‌ درمان‌های ضروری و مهم دندانپزشکی مانند اندو، ری اندو، جراحی دندان عقل، جرم‌گیری و بروساژ، ترمیم، پروتز، ایمپلنت و ارتودنسی، توانسته است به کاهش این نگرانی کمک کند. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت یکی از معتبرترین و مجهزترین کلینیک‌های دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه دندانپزشکی تجارت نو است که با بهره گرفتن از کادر درمان حرفه‌ای و مجرب، خدمات موردنیاز را به بیماران ارائه می‌دهد.

منبع: +++++++++++