پرش لینک ها

ارتودنسی نامرئی چیست؟

آیا شما هم جزو افرادی هستید که آرزوی داشتن یک لبخند جذاب را دارند و می‌خواهند از ارتودنسی نامرئی (شفاف) استفاده کنند؟ داشتن دندان‌های کج یا شلوغ می‌تواند اعتمادبه‌نفس افراد را تحت تاثیر قرار دهد و مانع از تمیزشدن دندان‌ها در حین مسواک‌زدن یا نخ دندان کشیدن شود که این موضوع منجر به پوسیدگی دندان، بیماری لثه یا سایر مشکلات سلامت دهان خواهد شد. خوشبختانه در حال حاضر، راهکارهای بهتر و کم‌دردسرتری نسبت به ارتودنسی‌های معمولی وجود دارد و آن هم استفاده از بریس‌های شفاف یا نامرئی است. تیم دندانپزشکان متخصص ارتودنسی کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با بهره‌گیری از توان و دانش تخصصی، ابزار و دستگاه‌های روز دنیا و تعهد نسبت به درمان بیماران توانسته‌اند رضایت طیف زیادی از مراجعان را کسب کنند. در این مقاله قصد داریم درباره ارتودنسی نامرئی، کاربردها، مزایا، مراحل درمان و قیمت این درمان در سال 1403 صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی (شفاف)، عبارت از پوسته‌های پلاستیکی تقریباً غیرقابل‌مشاهده است که روی دندان‌های شما می‌چسبند. آن‌ها با فشار ملایمی که روی دندان‌های شما وارد می‌کنند، به‌تدریج جهت و مکان دندان‌ها را تغییر می‌دهند. اگر مشکلات خفیف تا متوسط ​​ارتودنسی دارید، درمان‌های الاینر ممکن است راه حل مناسبی برای شما باشند.

قیمت ارتودنسی نامرئی 1403 در تهران

قیمت ارتودنسی نامرئی می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلف زیر قرار داشته باشد:

  • پیچیدگی درمان: میزان ناهماهنگی یا مسائل ارتودنسی بر پیچیدگی درمان تأثیر می گذارد. موارد شدیدتر ممکن است به زمان درمان طولانی‌تر و ترازهای بیشتری نیاز داشته باشند که می‌تواند هزینه کلی را افزایش دهد.
  • مدت درمان: مدت‌زمان طولانی‌تر درمان معمولاً منجر به هزینه‌های بالاتر می‌شود.
  • تخصص و شهرت دندانپزشک: ارتودنتیست‌های باتجربه معمولاً هزینه بیشتری را دریافت می‌کنند و خدمات بهتری ارائه می‌دهند.
  • موقعیت جغرافیایی: مناطقی که هزینه زندگی بالاتری دارند، ممکن است در مقایسه با مناطق روستایی یا کمتر مرفه، هزینه دستمزد بالاتری دریافت کنند.
  • سفارشی‌سازی و فناوری: فناوری‌های پیشرفته مورد استفاده در تولید الاینرها، مانند اسکن و پرینت سه‌بعدی، ممکن است هزینه‌ها را افزایش دهد.
  • برند و کیفیت الاینرها: عواملی مانند کیفیت مواد، شفافیت و دوام می‌توانند بر قیمت نهایی تأثیر بگذارند.
  • طرح‌های بیمه دندانپزشکی: برخی از طرح های بیمه دندانپزشکی ممکن است بخشی از هزینه‌های درمان ارتودنسی از جمله بریس‌های نامرئی را پوشش دهند.

با توجه به موارد بالا، قیمت ارتودنسی نامرئی در تهران در بازه 55 تا 85 میلیون تومان قرار دارد.

قیمت ارتودنسی نامرئی فک بالا

قیمت ارتودنسی نامرئی فک بالا در حدود 30 الی 50 میلیون تومان در سال 1403 است و ارتودنسی نامرئی لینگوال فک بالا حداقل 15 میلیون تومان است.

invisalign چیست؟

اینویزیلاین برندی از الاینرهای شفاف است که برای درمان ارتودنسی در جهت صاف‌کردن دندان‌ها و اصلاح مشکلات بایت استفاده می‌شود. برخلاف بریس‌های فلزی سنتی، ترازهای اینویزیلاین از پلاستیک شفاف و انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند که هنگام پوشیدن تقریباً نامرئی می‌شوند. آن‌ها به‌صورت سفارشی برای هر بیمار براساس اسکن سه‌بعدی دیجیتال از دندان‌های او ساخته می‌شوند.

انویزیلاین

کاربرد ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی شفاف مجموعه‌ای از قالب‌های شفاف، نازک و پلاستیک‌مانند است که به‌صورت سفارشی و متناسب با دهان شما ساخته می‌شود و فشار لازم برای حرکت دندان‌ها را اعمال می‌کند. به‌طور معمول، هر الاینر حداقل 22 ساعت در روز استفاده می‌شود؛ اما هنگام خوردن یا نوشیدن و هنگام مسواک‌زدن و نخ دندان کشیدن باید الاینرها برداشته شوند. تعداد الاینرها و زمان‌ درمان موردنیاز برای اصلاح نامرتبی دندان‌ها براساس مشکلات ارتودنسی فرد و حرکات موردنیاز برای اصلاح آن‌ها متفاوت است. شایع‌ترین موارد کاربرد ارتودنسی نامرئی عبارت‌اند از:

  • شکاف دندان؛
  • دندان‌های فشرده یا شلوغ؛
  • اوربایت؛
  • آندربایت؛
  • اپن بایت؛
  • دندان‌های کج؛
  • کراس بایت.

انواع ارتودنسی نامرئی

اینویزیلاین نام تجاری یکی از اولین و احتمالاً شناخته‌شده‌ترین سیستم ارتودنسی است. این دستگاه از ابزارهای نگهدارنده شفاف استفاده می‌کند که می‌توانند در زمان نیاز به غذا خوردن، مسواک‌زدن یا نخ دندان کشیدن از دهان خارج شوند. انواع ارتودنسی نامرئی عبارت‌اند از:

  • ترازهای شفاف: Clear aligners یک نام عمومی برای سیستم Invisalign است. آن‌ها به شکل یک نگهدارنده شفاف هستند که در صورت نیاز می‌توانند از دهان خارج شوند.
  • بریس‌های شفاف یا سرامیکی: این بریس‌ها مانند بریس‌های فلزی معمولی هستند، با این تفاوت که از جنس فلز نیستند و شفاف هستند.
  • بریس‌های لینگوال: نوعی بریس هستند که مانند بریس‌های فلزی سنتی به‌جای بیرون دندان‌ها در قسمت داخلی دندان‌ها قرار می‌گیرند.
ارتودنسی شفاف

تصورات غلط رایج در مورد ارتودنسی نامرئی

بسیاری از مردم بر این باورند که بریس‌های نامرئی به‌خوبی و به‌سرعت بریس‌های معمولی باعث درمان نمی‌شوند درحالی‌که اینطور نیست و این بریس‌ها نیز نتایج بسیار خوبی دارند. یکی دیگر از باورهای نادرست این است که بریس‌های نامرئی همیشه به زمان کمتری برای درمان دندان‌ها نسبت به بریس های سنتی نیاز دارند، درحالی‌که این موضوع بستگی به نیازهای ارتودنسی بیمار دارد.

بسیاری از مردم بر این باورند که بریس‌های نامرئی یا شفاف فقط برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است؛ اما کودکان هم می‌توانند از نوع شفاف استفاده کنند. بااین‌وجود، باید دقت داشته باشید که این نوع ارتودنسی دارای محدودیت‌هایی است و برای دندان‌های خیلی نامرتب طراحی نشده است. اینویزیلاین نمی‌تواند فاصله‌های وسیع بین دندان‌ها را ببندد یا دندان‌ها را به سمت بالا یا پایین حرکت دهد.

یکی دیگر از باورهای اشتباه این است که ارتودنسی نامرئی واقعا باید نامرئی باشد، درحالی‌که بریس‌های نامرئی کاملاً نامرئی نیستند و از فاصله نزدیک قابل رویت هستند. همچنین، برخی افراد معتقدند اینویزیلاین و ترازهای شفاف راحت‌تر از بریس های سنتی هستند. حقیقت این است که هر سیستم ارتودنسی می‌تواند باعث ایجاد مقداری درد و ناراحتی شود؛ اما یک متخصص ارتودنسی باتجربه می‌تواند یک طرح درمانی ایجاد کند که تا حد امکان راحت باشد و به نتیجه مطلوب منجر شود.

ارتودنسی نامرئی ثابت

ارتودنسی ثابت معمولاً به بریس‌هایی اطلاق می‌شود که بر روی دندان‌ها ثابت می شوند؛ اما نسبت به بریس‌های فلزی سنتی کمتر قابل‌توجه هستند. هدف این درمان‌ها صاف‌کردن دندان‌ها و تصحیح مشکلات بایت است. یکی از انواع متداول ارتودنسی نامرئی ثابت، بریس‌های سرامیکی هستند که به براکت‌های سنتی شباهت دارند؛ اما از براکت‌ها و سیم‌های همرنگ دندان یا شفاف استفاده می‌کنند.

ارتودنسی دندان نامرئی متحرک

ارتودنسی نامرئی متحرک از دو اسپلینت شفاف تشکیل شده که به‌خوبی به دندان‌های بیمار می‌چسبد و به حرکت تدریجی دندان‌ها تا رسیدن به حالت ایدئال کمک می‌کند.

ارتودنسی متحرک نامرئی

مدت‌زمان درمان با ارتودنسی نامرئی چقدر است ؟

اکثر بزرگسالان درمان اینویزیلاین را در عرض 12 تا 18 ماه به پایان می‌رسانند. در برخی موارد، نتایج قابل‌توجهی تنها چند هفته پس‌از شروع فرآیند Invisalign ظاهر می‌شود. شما باید 20 تا 22 ساعت در روز از الاینرها استفاده و هر 1 یا 2 هفته، یک ست ترازکننده جدید دریافت کنید. هر مجموعه جدیدی از الاینرها در طول زمان به حرکت دندان‌ها در تراز مناسب کمک می‌کنند. ازآنجاکه سینی‌های اینویزیلاین از پلاستیک نازک و شفاف ساخته شده‌اند، راحت و تقریباً نامرئی هستند.

ارتودنسی نامریی برای چه افرادی مناسب است؟

اینویزیلاین یک گزینه موثر برای نوجوانان و بزرگسالانی است که می‌خواهند دندان‌های صاف و زیبا داشته باشند؛ اما بریس‌های فلزی دردناک و دست‌وپاگیر را دوست ندارند. ارتودنسی نامرئی (شفاف) برای موارد زیر مناسب است:

  • دندان‌های کج
  • دندان‌های شلوغ
  • دندان‌های شکاف‌دار
  • اوربایت
  • آندربایت
  • اپن بایت

ارتودنسی نامرئی برای چه افرادی مناسب نیست؟

ترازهای شفاف برای همه مناسب نیستند. الاینرها در صاف‌کردن دندان‌ها با مشکلات خفیف تا متوسط ​​بهترین عملکرد را دارند و حتی می‌توانند با بریس‌های ارتودنسی سنتی ترکیب شوند تا به اصلاح خفیف یا متوسط ​​بایت کمک کنند؛ اما کسانی که مسائل شدیدتر دارند ممکن است به درمان پیچیده‌تری نیاز داشته باشند که با بریس‌های سنتی درمان می‌شود.

اینویزیلاین اگرچه مزایای زیادی را نسبت به بریس‌های سنتی ارائه می‌دهد (از جمله زیبایی بیشتر، راحتی بیشتر و سهولت استفاده)؛ اما بااین‌حال، مناسب بودن اینویزیلاین بسته به نیازهای ارتودنسی هر فرد متفاوت است و همه موارد را نمی‌توان با الاینرهای شفاف درمان کرد. به‌همین دلیل، برای بیماران ضروری است که با یک متخصص ارتودنسی واجد شرایط مشورت کنند تا بهترین گزینه درمانی را با توجه به شرایط خودشان دریافت نمایند.

ارتودنسی متحرک شفاف

مزایای ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف

ارتودنسی نامرئی (شفاف) مزایای بسیاری نسبت به بریس‌های سنتی، از جمله راحتی و سهولت مراقبت و همچنین دوام و راحتی دارد. در ادامه برخی از مزایای این روش ارتودنسی را بیان خواهیم کرد.

برطرف‌کردن بی‌نظمی دندان‌ها

اصلاح نامنظمی دندان‌ها با کمک الاینرهای شفاف، مانند اینویزیلاین یا سیستم‌های مشابه، یک گزینه درمانی محبوب ارتودنسی است. هر مجموعه‌ای از الاینرهای شفاف براساس قالب‌های دیجیتال یا اسکن دندان‌های بیمار به‌صورت سفارشی ساخته می‌شوند. متخصصین ارتودنسی از نرم‌افزارهای پیشرفته برای ایجاد مدل سه‌بعدی از دندان‌های بیمار و برنامه‌ریزی حرکات دقیق موردنیاز برای اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها استفاده می‌کنند.

الاینرهای شفاف، فشار ملایم و کنترل‌شده‌ای را اعمال می‌کنند تا دندان‌ها را در طول زمان به موقعیت موردنظر منتقل کند. آن‌ها یک راه حل مناسب برای انواع مختلف بی‌نظمی دندان ارائه می‌دهند. در طول فرآیند درمان، بیماران معمولاً توسط متخصص ارتودنسی ویزیت‌ می‌شوند تا پیشرفت درمان بررسی و اطمینان حاصل شود که درمان طبق برنامه پیش می‌رود.

نامرئی بودن الاینرها

الاینرهای شفاف عملا روی دندان نامرئی هستند. چه در حال گفتگوی معمولی باشید و چه بخواهید در یک عکس دسته‌جمعی با دوستان نزدیکتان لبخند بزنید، دیگران به زحمت ممکن است متوجه حضور آن‌ها شوند. این جذابیت زیبایی‌شناختی به‌ویژه برای افرادی که گزینه درمانی محتاطانه‌تری را ترجیح می‌دهند و دوست ندارند زیبایی‌شان تحت سلطه بریس‌های فلزی قرار بگیرد، جذاب است.

عدم محدودیت رژیم غذایی

برخلاف بریس‌های سنتی، می‌توانید با اینویزیلاین هرچه می‌خواهید، بخورید. هیچ محدودیتی در رژیم غذایی وجود ندارد، چون هر بار که برای صرف غذا پشت میز می‌نشینید، می‌توانید الاینرها را بردارید و با خیال راحت غذا بخورید.

سهولت در تمیز کردن

وقتی صحبت از الاینرهای شفاف به میان می‌آید، مراقبت از بهداشت دهان و دندان آسان است. تمیز‌کردن دندان‌ها با استفاده از اینویزیلاین دشوار نیست چون قابل جابجایی هستند و شما می‌توانید به‌سادگی الاینرها را برای مسواک‌زدن و نخ دندان کشیدن بیرون بیاورید، داخل آن‌ها را مسواک بزنید و آن‌ها را روی دندان‌ها دوباره تراز کنید!

راحتی بیشتر در رعایت بهداشت دهان و دندان

ترازهای شفاف نسبت به بریس‌های سنتی حجم کمتری دارند و از سیم یا براکت استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین باعث تحریک لب‌ها یا گونه‌ها هم نمی‌شوند. علاوه‌براین، ازآنجاکه هر 2 هفته یک‌بار آن‌ها را عوض می‌کنید، حرکت دندان‌ها نیز آرام و منظم خواهد بود.

کاهش طول دوره درمان

نتایج تحقیقات نشان داده است بیمارانی که با الاینرهای شفاف درمان می‌شوند، نسبت به بیمارانی که با بریس‌های فلزی درمان شده‌اند، از نظر آماری طول درمان کوتاه‌تری داشتند.

بهترین گزینه برای ارتودنسی در بارداری

اینویزیلاین برای مادران باردار و جنین بی‌خطر است؛ اما اسکن دیجیتال و اشعه ایکس که بخش جدایی‌ناپذیر ارتودنسی است، باید قبل‌از بارداری، کامل شود. دندانپزشک در درمان ارتودنسی از بیهوشی یا هیچ داروی دیگری استفاده نمی‌کند؛ بنابراین دیگر چیزی برای نگرانی وجود ندارد. همچنین، داروهای ناایمن و مواد شیمیایی که ممکن است بر بارداری تأثیر بگذارند، در طول درمان استفاده نمی‌شوند. بهترین کار این است که 1 ماه قبل‌از بارداری، درمان را شروع کنید.

نیاز به جلسات ویزیت کمتر

در ارتودنسی شفاف ازآنجاکه نیازی به تنظیم یا سفت‌کردن براکت‌ها نیست، معمولاً به ویزیت‌های کمتری نسبت به بریس‌های سنتی نیاز است. ترازهای شفاف معمولاً هر 2 هفته یک‌بار تعویض می‌شوند و هر 6 تا 8 هفته یک‌بار ویزیت انجام می‌شود.

ارتودنسی در بارداری

فواید درمان ارتودنسی

درمان ارتودنسی مزایایی فراتر از بهبود ظاهر لبخند شما دارد. در درجه اول، دندان‌ها صاف و مرتب می‌شوند و خطر پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مسائل مربوط به سلامت دهان کاهش می‌یابد. تراز مناسب دندان‌ها همچنین به توزیع یکنواخت فشار جویدن کمک می‌کند که می‌تواند استرس مفاصل فک و احتمال اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) را کاهش دهد.

درمان ارتودنسی می‌تواند ظاهر لبخند شما را بهبود بخشد و اعتماد به نفس را افزایش دهد. همچنین، اصلاح ناهنجاری‌ها (ناهمترازی دندان‌ها و فک‌ها) می‌تواند عملکرد بایت را بهبود بخشد و جویدن، صحبت‌کردن و گازگرفتن صحیح را آسان‌تر کند. دندان‌های نامرتب به‌دلیل نیروهای ناهموار در حین جویدن، بیشتر در معرض ترک‌خوردن و سایش بیش‌ازحد هستند. درمان ارتودنسی می‌تواند با تنظیم صحیح دندان‌ها و کاهش استرس در نواحی خاص به پیشگیری از آسیب‌های دندانی کمک کند.

انواع خاصی از مال اکلوژن‌ها می‌توانند منجر به اختلالات یا مشکلات گفتاری شوند و درمان ارتودنسی با همراستا‌کردن صحیح دندان‌ها و فک‌ها می‌تواند وضوح گفتار و بیان را بهبود بخشد. ازسوی‌دیگر، درمان ارتودنسی می‌تواند به کاهش مشکلات مربوط به ناهماهنگی فک، مانند اختلالات TMJ و کشیدگی عضلانی کمک کند.

هدف درمان ارتودنسی، ایجاد یک اکلوژن (بایت) پایدار و متعادل است. با پیشرفت‌های تکنولوژی ارتودنسی، بیماران به انواع گزینه‌های درمانی متناسب با نیازها و ترجیحات خاص خود، از بریس‌های سنتی گرفته تا ترازهای شفاف، دسترسی دارند. به این‌ترتیب، درمان ارتودنسی را می‌توان متناسب با سبک زندگی فردی و نگرانی‌های زیبایی‌شناسی هر فرد شخصی‌سازی کرد.

قبل و بعد از ارتودنسی

مراحل ارتودنسی نامرئی

درمان ارتودنسی مراحل متعددی دارد که در ادامه درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

ویزیت و معاینه

این فرآیند با مشاوره با دندانپزشک متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست آغاز می‌شود. در طول این ویزیت، دندانپزشک دندان‌های بیمار را ارزیابی می‌کند و تشخیص می‌دهد که آیا اینویزیلاین می‌تواند گزینه مناسبی برای نیازهای ارتودنسی بیمار باشد یا خیر.

گرفتن اسکن دندان

اگر درمان ارتودنسی اینویزیلاین مناسب تشخیص داده شود، ارتودنتیست با استفاده از تجهیزات تخصصی، اسکن دندان‌های بیمار را انجام می‌دهد تا بر همین اساس، قالب‌های دیجیتال برای ایجاد یک مدل سه‌بعدی از دندان‌های بیمار ساخته شوند.

ساخت قالب دندانی + الاینرها

لابراتوار ارتودنسی براساس اسکن‌های دیجیتال قالب‌های سفارشی را می‌سازد و به متخصص ارتودنسی تحویل می‌دهد. به این‌ترتیب، ارتودنتیست یک طرح درمانی سفارشی ایجاد می‌کند که حرکات تدریجی دندان‌ها را برای رسیدن به تراز دلخواه ترسیم کند. بیمار می‌تواند یک نمایش مجازی را از نحوه حرکت دندان‌ها و نتیجه نهایی در طول فرآیند درمان ببیند. سپس با استفاده از مدل دیجیتالی دندان‌ها، یک سری الاینر شفاف به‌صورت سفارشی برای بیمار ساخته می‌شود. هر مجموعه از الاینرها حدود 2 هفته قبل‌از تعویض با مجموعه بعدی این سری تعویض و جایگزین می‌شود.

بیمار باید به‌مدت 20 تا 22 ساعت در روز از الاینرها استفاده کند و آن‌ها را فقط برای خوردن، آشامیدن (به‌جز آب)، مسواک‌زدن و نخ دندان کشیدن از دهان بیرون بیاورد. با گذشت زمان، دندان‌های بیمار به‌تدریج به موقعیت موردنظر تغییر مکان می‌دهند و عملکرد و زیبایی خود را به‌دست می‌آورند. در طول فرآیند درمان، متخصص ارتودنسی از طریق معاینات دوره‌ای، پیشرفت بیمار را زیر نظر می‌گیرد و در صورت لزوم ممکن است اصلاحاتی در برنامه درمانی انجام شود.

هنگامی که تراز موردنظر به‌دست آمد، بیمار ممکن است نیاز به استفاده از یک نگهدارنده برای حفظ نتیجه مطلوب داشته باشد. نگه‌دارنده‌ها یا محافظ‌های دهان، اغلب شب و هنگام خواب استفاده می‌شوند و به جلوگیری از برگشت دندان‌ها به موقعیت اولیه‌شان کمک می‌کنند.

مراقبت‌های لازم در حین و بعد از درمان ارتودنسی نامرئی

هر روز 20 تا 22 ساعت از الاینرهای خود استفاده کنید و آن‌ها را فقط موقع تمیز‌کردن دندان‌ها و زمانی که چیزی غیر از آب می‌خواهید بخورید و بنوشید، بیرون بیاورید. در طول درمان اینویزیلاین، باید هر 6 تا 8 هفته یک‌بار به کلینیک یا مطب دندانپزشکی مراجعه کنید تا ارتودنتیست پیشرفت شما را بررسی کند و مطمئن شود دندان‌های شما طبق برنامه حرکت می‌کنند و به هر سوالی که دارید هم پاسخ دهد.

به‌دست‌آوردن یک لبخند زیبا با درمان ارتودنسی به‌طور متوسط ​​12 تا 18 ماه طول می‌کشد، به شرطی که دستورالعمل‌های دندانپزشکتان را جدی بگیرید و مرتباً از بریس‌های خود استفاده کنید. دندانپزشک ممکن است یک نگهدارنده را برای کمک به تراز نگه‌داشتن دندان‌های شما پس‌از اتمام فرایند توصیه کند که باید حتماً در هنگام خواب از آن استفاده کنید.

بعد از انجام ارتودنسی

این روش فقط برای برخی از بیماران مناسب است و برای بیشتر افراد، ممکن است ایده خوبی نباشد.

صرف‌نظر از اینکه شما می‌خواهید با چه روشی دندان‌هایتان را ارتودنسی کنید، درهرصورت اگر به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های دندانپزشک خود توجه نکنید، احتمال برگشت  و نامرتب‌شدن دندان‌ها وجود دارد، بااین‌حال در روش ارتودنسی نامرئی با کمک الاینرهای شفاف، احتمال بازگشت نتایج بسیار ضعیف است.

قیمت ارتودنسی نامرئی در تهران در سال 1403 در بازه 60 تا 80 میلیون تومان قرار دارد.

در این درمان، کمی درد و ناراحتی خفیف در چند روز اول شایع است. این حالت موقتی است و با عمل به توصیه ارتودنتیست رفع خواهد شد.

اگر چنین مشکلاتی برای شما ایجاد شد، باید با انگشت و به آرامی براکت دندان خود را فشار دهید. اگر براکت ارتودنسی حرکت کند ولی دندان شما ثابت باقی بماند، احتمال جداشدن آن در آینده وجود دارد. در این حالت باید سریعا به ارتودنتیست مراجعه کنید و به ترمیم و فیکس‌کردن براکت دندان‌های خود بپردازید.

سخن پایانی

آیا آرزوی داشتن یک لبخند زیبا و بی‌نقص را دارید که به آن افتخار کنید؛ اما تصور اینکه باید سال‌ها برای صاف‌کردن دندان‌هایتان از براکت‌های فلزی استفاده کنید، شما را ناامید می‌کند؟ اگر اینطور است، نگران نباشید! ما یک خبر خوب برای شما داریم و آن خبر خوب این است که اگر دندان‌های کج، شکاف‌دار یا نامرتب دارید، براکت‌های فلزی تنها گزینه شما نیستند. اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی (شفاف) روشی مناسب برای صاف‌کردن دندان‌های شما بدون نیاز به فلز است. بریس‌ها و ترازهای انعطاف‌پذیر و شفاف Invisalign راحت هستند و معمولاً به‌راحتی دیده نمی‌شوند. آن‌ها قابل جابجایی هستند؛ بنابراین لازم نیست در طول درمان هیچ‌یک از غذاهای موردعلاقه خود را کنار بگذارید و در بسیاری از موارد، زمان کمتری نسبت به بریس‌های سنتی صرف می‌کنند تا لبخند جذابی را که می‌خواستید، به شما هدیه دهند. تیم متخصصان ارتودنسی ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت افتخار دارند تا در روزهای مختلف هفته به ارائه مشاوره و خدمات درمانی ارتودنسی بزرگسالان و کودکان بپردازند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت مراجعه یا با ما تماس حاصل کنید.

منبع: ++++++

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

5/5 - (4 امتیاز)

پیام بگذارید