پرش لینک ها
ایمپلنت دندان با بیمه البرز

ایمپلنت دندان با بیمه البرز

تعداد انگشت‌شماری از بیمه‌ها هستند که از خدمات ویژه‌ای مانند ایمپلنت دندان، پشتیبانی می‌کنند. با وجود اینکه این روش درمانی، تأثیر مستقیمی بر سلامت کلی جسم دارد؛ اما به‌دلیل پیچیده‌بودن مراحل انجام و گران‌بودن این درمان، همه بیمه‌ها زیر بار پرداخت هزینه آن نمی‌روند. در این میان، امکان انجام ایمپلنت دندان با بیمه البرز، فرصتی است که می‌تواند زیبایی، سلامتی و حتی اعتماد‌به‌نفس را با جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته به شما هدیه بدهد. در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، می‌خواهیم شما را با شرایط، ویژگی‌ها و فرصت‌های ایمپلنت دندان با بیمه شرکت البرز، آشناتر کنیم. با ما همراه باشید.

آیا می‌توانیم با بیمه البرز دندان‌های خود را ایمپلنت کنیم؟

بیمه البرز، شرایط خاصی را برای پوشش هزینه‌های ایمپلنت دندان فراهم کرده است. افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی البرز هستند، می‌توانند از شرایط ویژه‌ای برای ایمپلنت بهره‌مند شوند که شامل پرداخت نصف هزینه‌ها می‌شود، درحالی‌که افراد تحت پوشش بیمه انفرادی باید کل هزینه را خودشان بپردازند. برای استفاده از خدمات ایمپلنت دندان با بیمه البرز، بیماران باید به کلینیک‌های دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه البرز مراجعه کنند.

ایمپلنت دندان با بیمه البرز

چه کسانی به کاشت ایمپلنت دندان نیاز دارند؟

افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست ‌داده‌اند و به‌دنبال جایگزینی دائمی و طبیعی هستند، معمولاً کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان به شمار می‌روند. ایمپلنت‌های دندانی برای افرادی که دندان‌هایشان به‌دلیل پوسیدگی، بیماری‌های لثه یا آسیب‌های فیزیکی از دست رفته‌اند، مناسب هستند.

 همچنین، افرادی که به‌دلیل‌های مختلف، نمی‌توانند از دندان‌های مصنوعی استفاده کنند، می‌توانند از ویژگی‌های ایمپلنت‌های دندانی بهره‌مند شوند. ایمپلنت‌ها به حفظ ساختار استخوان فک کمک و از تحلیل‌رفتن آن جلوگیری می‌کنند که این موضوع به حفظ ظاهر طبیعی صورت هم کمک می‌کند.

آیا همه افراد، مناسب استفاده از ایمپلنت دندانی هستند؟

برخی از شرایط و بیماری‌ها وجود دارند که می‌توانند مانع استفاده از ایمپلنت دندان شوند. اجازه بدهید این موارد را به شما توضیح دهیم.

  • بیمارانی که به‌تازگی دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شده‌اند، باید تا بهبودی کامل صبور باشند؛
  • بیمارانی که تحت درمان فعال سرطان هستند، نباید ایمپلنت دندان دریافت کنند؛
  • افرادی که از بیسفوسفونات‌های وریدی استفاده می‌کنند به‌دلیل افزایش خطر نکروز استخوان فک در اثر مصرف این داروها نباید ایمپلنت انجام دهند؛
  • دیابت می‌تواند بر روند بهبود زخم تأثیر بگذارد و خطر عفونت را افزایش دهد. به‌همین‌دلیل، افرادی با دیابت کنترل‌نشده، مناسب انجام ایمپلنت نیستند؛
  • سیگارکشیدن می‌تواند بر بهبود زخم و موفقیت ایمپلنت تأثیر منفی بگذارد؛ بنابراین، افراد سیگاری نباید بدون مشورت با دندانپزشک برای کاشت دندان، اقدام کنند؛
  • بیمارانی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند در معرض خطر بیشتری برای عفونت و عدم موفقیت ایمپلنت قرار دارند؛
  • افرادی که از پوکی استخوان رنج می‌برند به‌احتمال زیاد، ایمپلنت موفقی را تجربه نخواهند کرد.
ایمپلنت بیمه البرز

شرایط استفاده از خدمات ایمپلنت دندان با بیمه البرز

اگر قصد دارید از خدمات ایمپلنت دندان با بیمه البرز استفاده کنید، باید تأییدیه‌ای را که توسط کلینیک به‌صورت آنلاین از بیمه دریافت می‌شود، در اختیار داشته باشید. برای دریافت این تاییدیه، لازم است شرایط و مدارک زیر را آماده کنید:

  • ارائه عکس پانورامیک (OPG) برای بررسی دقیق وضعیت دندان و استخوان فک؛
  • ارائه عکس پری اپیکال برای با هدف بررسی دقیق‌تر دندان‌ها و ناحیه ایمپلنت؛
  • ارائه عکس CBCT برای بررسی تخصصی‌تر ناحیه ایمپلنت و ریشه دندان‌های کناری؛
  • مدارک شناسایی بیمار مانند کارت ملی و کپی از صفحه‌های شناسنامه؛
  • ضمیمه‌کردن قبض‌های پرداخت‌شده دندانپزشکی؛
  • گواهی و توضیح وضعیت بیمار توسط دندانپزشک با مهر رسمی.

لطفا توجه داشته باشید که این مدارک می‌توانند با توجه ‌به وضعیت شما کم یا زیادتر هم بشوند. اگر پس‌از استعلام مجموعه دندانپزشکی از سازمان بیمه البرز، سقف کافی برای پرداخت هزینه ایمپلنت شما وجود داشته باشد، می‌توانید به‌راحتی ایمپلنت دندان خود را انجام دهید.

تعرفه ایمپلنت با بیمه البرز

تعرفه ایمپلنت دندان با بیمه البرز در سال ۱۴۰۳ بسته به نوع و برند ایمپلنت، موقعیت جغرافیایی کلینیک و تخصص پزشک متفاوت است. به‌طورکلی، بیماران تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی البرز می‌توانند نصف هزینه ایمپلنت را پرداخت کنند و پرداخت نصف باقی‌مانده آن را به بیمه البرز بسپارند.

شرایط بیمه البرز برای ایمپلنت

برای ‌آنکه بهتر بتوانید از خدمات ایمپلنت دندان با بیمه البرز استفاده کنید باید با شرایطی که این بیمه برای خدمات دندانپزشکی درنظر گرفته است، آشنا باشید. در ادامه، به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بیمه البرز هم مانند بسیاری از بیمه‌های تکمیلی، دوره انتظار برای خدمات دندانپزشکی دارد که معمولاً بین ۶ تا ۱۲ ماه است؛
  • بخشی از هزینه‌ها باید توسط بیمه‌شده پرداخت شوند. این مقدار می‌تواند با توجه‌ به شرایط مختلف، متفاوت باشد؛
  • برای استفاده از پوشش بیمه، باید به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه البرز مراجعه کنید؛
  • بیمه البرز، سقف تعهدات مشخصی برای هر نوع خدمات دندانپزشکی دارد که باید آن را درنظر بگیرید.

انواع ایمپلنت‌های تحت پوشش بیمه البرز

بیمه البرز انواع مختلفی از ایمپلنت‌های دندانی را تحت پوشش قرار می‌دهد، از جمله:

  • ایمپلنت‌های استاندارد که شامل کاشت ایمپلنت با برندهای مختلف و جراحی‌های مرتبط با آن‌ها می‌شوند؛
  • ترمیم ایمپلنت که هزینه‌های مربوط به ترمیم و تعویض ایمپلنت‌های موجود را در بر می‌گیرد؛
  • پروتز ایمپلنت که شامل هزینه‌های مربوط به تاج (پروتز) ایمپلنت دندان می‌شود.
مرکز ایمپلنت طرف قرارداد بیمه البرز

مراحل انجام ایمپلنت دندان

انجام ایمپلنت دندان به‌طورکلی شامل چند مرحله اصلی است که در ادامه، آن‌ها را به شما توضیح می‌دهیم.

مشاوره اولیه

در این مرحله، دندانپزشک یا جراح دهان، وضعیت دهان و دندان‌های شما را بررسی می‌کند تا ببیند آیا شما کاندید مناسبی برای ایمپلنت هستید یا خیر. این بررسی شامل عکس‌برداری و ارزیابی سلامت استخوان فک هم می‌شود.

قراردادن ایمپلنت

پس‌از مشاوره اولیه، جراح دهان، یک پیچ فلزی را که معمولاً از جنس تیتانیوم است در استخوان فک قرار می‌دهد. این عمل، تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود تا شما دردی را احساس نکنید.

سپری‌کردن دوره بهبود

پس‌از قراردادن ایمپلنت، باید چند ماه (معمولاً بین سه تا شش ماه) صبر کنید تا استخوان فک با ایمپلنت جوش بخورد. این فرایند به نام استخوان‌سازی شناخته می‌شود و چاره‌ای جز سپری‌کردنش وجود ندارد.

قراردادن اباتمنت

پس‌از اینکه ایمپلنت به‌طور کامل با استخوان جوش خورد، یک قطعه به نام اباتمنت به ایمپلنت متصل می‌شود. این قطعه به‌عنوان پایه‌ای برای دندان مصنوعی عمل می‌کند. معمولاً در این گام یا گام بعدی، دندانپزشک قالب‌گیری را هم انجام می‌دهد تا پروتز را متناسب با دیگر دندان‌های دهان بسازد.

قراردادن پروتز دندان

در نهایت، پروتز دندان به اباتمنت متصل می‌شود. این دندان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شبیه دندان‌های طبیعی شما باشند و عملکرد مشابهی را به نمایش بگذارند.

پروتز دندان با بیمه البرز

منظور از عکس CBCT چیست؟

یکی از مدارکی که باید برای دریافت تأییدیه ایمپلنت دندان با بیمه البرز داشته باشید، عکس CBCT یا (Cone Beam Computed Tomography) است. این عکس، یک تکنیک تصویربرداری پزشکی است که از پرتوهای ایکس برای ایجاد تصاویر سه‌بعدی از دندان‌ها، استخوان‌ها، اعصاب و بافت‌های نرم استفاده می‌کند. این تکنولوژی به‌ویژه در دندانپزشکی، جراحی دهان، ارتودنسی و نوعی از رادیولوژی کاربرد دارد.

در طول اسکن CBCT، دستگاه به دور سر بیمار می‌چرخد و تا 600 تصویر مختلف را از زاویه‌های متفاوت می‌گیرد. سپس این تصاویر با استفاده از نرم‌افزارهای خاص به یک حجم دیجیتال سه‌بعدی تبدیل می‌شوند که می‌توان آن را برای تشخیص و برنامه‌ریزی درمان به کار گرفت.

عکس CBCT در ایمپلنت دندان هم نقش بسیار مهمی دارد. این تکنولوژی به دندانپزشکان اجازه می‌دهد تا تصاویر سه‌بعدی دقیقی از ساختار استخوانی فک و دندان‌ها به دست بیاورند که برای برنامه‌ریزی و اجرای دقیق ایمپلنت‌ها ضروری هستند. برخی از کاربردهای اصلی CBCT در ایمپلنت دندان عبارت‌اند از:

  • CBCT به دندانپزشکان کمک می‌کند تا تراکم و حجم استخوان را بررسی کنند و مطمئن شوند که استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت وجود دارد؛
  • با استفاده از تصاویر سه‌بعدی، دندانپزشکان می‌توانند موقعیت و زاویه دقیق ایمپلنت را برنامه‌ریزی کنند تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود؛
  • CBCT به دندانپزشکان کمک می‌کند تا از موقعیت دقیق اعصاب و ساختارهای حیاتی دیگر آگاه شوند و از آسیب به آن‌ها جلوگیری کنند؛
  • تصاویر CBCT می‌توانند برای ساخت مدل‌های سه‌بعدی به کار گرفته شوند. این مدل‌ها به دندانپزشکان در برنامه‌ریزی و اجرای جراحی کمک می‌کنند.

آیا ایمپلنت دندان، ‌درد دارد؟

معمولاً عمل ایمپلنت دندان با درد همراه نیست؛ چون در طول عمل از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی استفاده می‌شود. بااین‌حال، پس‌از عمل، کمی درد و ناراحتی را تجربه می‌کنید که معمولاً با داروهای مسکّن قابل‌کنترل است. شاید این درد چند روز طول بکشد؛ اما به‌مرور زمان کمتر می‌شود.

بیمه البرز تا چه سقفی هزینه ایمپلنت را پرداخت می‌کند؟

هنگام انجام ایمپلنت دندان با بیمه البرز می‌توانید مطمئن باشید که این بیمه، 50 درصد از مبلغ درمان ایمپلنت را برای افرادی که در بیمه درمانی گروهی قرار دارند، می‌پردازد. نکته‌ای که در این میان باید به آن اشاره کنیم این است که هزینه فیکسچر و روکش ایمپلنت در هر گام به‌صورت جداگانه از بیمار دریافت می‌شود. به زبان ساده، شما زمانی می‌توانید گام بعدی ایمپلنت خود را انجام دهید که هزینه آن را بپردازید.

عکس cbct

 

سخن پایانی

انجام به‌موقع ایمپلنت دندان می‌تواند آثار مثبت قابل‌توجهی را بر سلامت دهان و دندان بگذارد. این روش درمانی، علاوه‌بر بهبود عملکرد جویدن و گفتار به حفظ ظاهر طبیعی صورت هم کمک می‌کند. ایمپلنت‌ها با ایجاد یک‌ پایه محکم برای تاج‌های مصنوعی، می‌توانند طول عمر بالایی داشته باشند و به‌عنوان یک راه‌حل دائمی برای جایگزینی دندان‌ها به کار گرفته شوند؛ بنابراین، اقدام به‌موقع برای انجام ایمپلنت، می‌تواند با حفظ سلامت کلی دهان از مشکلات بعدی جلوگیری کند. با استفاده از خدمات دندانپزشکی در مراکز معتبری مانند کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت که از ایمپلنت دندان با بیمه البرز پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید به این بخش مهم از سلامتی خود در زمان مناسب، رسیدگی کنید.

منبع: +

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

5/5 - (2 امتیاز)

پیام بگذارید