پرش لینک ها
کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت

قبل از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آیا شما هم جزو افرادی هستید که مراجعه به دندانپزشک را دوست ندارند و به‌قول معروف از شنیدن اسم دندانپزشک هم ترس دارند؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، بهتر است بدانید که تنها نیستید! مطالعات نشان داده‌اند که تقریبا ٪۲۰ از آمریکایی‌ها به‌ندرت به دندانپزشک مراجعه می‌کنند چون نکات مهم قبل از مراجعه به دندانپزشک را نمی‌دانند. این موضوع در تمام جهان صادق است. بااین‌حال، دانستن چند نکته ساده کافی است تا شما هم مانند بسیاری از افراد بتوانید تجربه مثبتی از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی داشته‌باشید. تیم دندانپزشکان متخصص در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با استفاده از دانش تخصصی، ابزار و فناوری مدرن و پیشرفته و مهارت و تجربه فراوان در زمینه انواع خدمات دندانپزشکی، افتخار دارند تا باکیفیت‌ترین خدمات درمانی را برای شما مراجعان عزیز انجام دهند.

کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با شعار «هر لبخند، یک قصه» و با هدف ارائه خدمات دندانپزشکی باکیفیت و مقرون‌بصرفه، توسط تعدادی از فارغ التحصیلان برتر دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی شده است. تیم دندانپزشکی این کلینیک به تمام نیازهای دندانپزشکی شما رسیدگی می‌کنند و در مسیر درمان شما، دقت و ظرافت مورد نیاز را به کار می‌بندد. دندانپزشکان کلینیک دکتر آیت، جزء بهترین دندانپزشکان ایران هستند و طیف گسترده‌ای از باکیفیت‌ترین خدمات دندانپزشکی عمومی، تخصصی، زیبایی و ارتودنسی را ارائه می‌دهند تا دندان‌هایتان را سالم و قوی نگه دارید و لبخندی زیبا و ماندگار داشته باشید.

کلینیک دندانپزشکی

نکات مهم قبل از مراجعه به دندانپزشک برای مقابله با اضطراب

استراتژی‌های مختلف می‌توانند به شما کمک کنند تا قبل از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی بر ترس‌هایتان غلبه کنید و مسئولیت سلامت دهان و دندان خود را بر عهده بگیرید. در ادامه به برخی از نکات مهم قبل از مراجعه به دندانپزشک اشاره خواهیم کرد.

  • دندانپزشکی را که دوست دارید، انتخاب کنید. مسلما این یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا با اضطراب‌ها یا فوبیاهایتان کنار بیایید، چون دندانپزشک نقش مهمی در احساس شما در طول فرایند درمان خواهد داشت. یک دندانپزشک ایده‌آل باید مایل به گوش‌دادن به نگرانی‌های شما باشد و شما را در یافتن راهبردهایی بهتر راهنمایی کند. اگر دندانپزشک فعلی شما مطابق با استانداردهایتان نیست، شاید وقت آن رسیده باشد که به‌دنبال دندانپزشک جدید بگردید.
  • با دندانپزشک خود ارتباط دوطرفه برقرار کنید. در مورد اضطراب‌هایتان با دندانپزشک صادق باشید و از او بخواهید قبل از شروع و در حین انجام درمان به شما توضیح دهد. به خود یادآوری کنید که دندانپزشکی مدرن، نسبت به قبل بسیار ایمن و کمتر دردناک است. حتی درمان ریشه هم چندان دردناک نیست. بنابراین قبل از رفتن به مطب، به خود یادآوری کنید که آنچه شما را می‌ترساند، لزوما واقعیت ندارد و شرایط ممکن است بهتر از چیزی باشد که انتظارش را دارید.
  • خود را سرگرم کنید. یک پادکست خنده‌دار، کتاب صوتی جذاب یا برخی از آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را گوش دهید. پرت‌کردن حواس با این روش می‌تواند یک استراتژی مفید برای مقابله با اضطراب باشد.
  • تکنیک‌های تمدد اعصاب را تمرین کنید. تنفس عمیق، مدیتیشن و طب فشاری همگی ابزارهای ثابت‌شده‌ای برای کمک به کاهش اضطراب و استرس هستند.

نکات مهم قبل از مراجعه به دندانپزشک

قبل از مراجعه به دندانپزشک نکات دیگری هم وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید تا تجربه رضایت‌بخشی داشته‌باشید.

نکته اول: قبل از مراجعه به دندانپزشکی، گرسنه و تشنه نباشید

زمان ویزیت و نوع واکنش بدن شما تعیین می‌کند که آیا لازم است قبل از ملاقات با دندانپزشک غذا یا نوشیدنی مصرف کنید یا نه. اگر اضطراب دارید، توصیه می‌شود برای جلوگیری از حالت تهوع روی صندلی دندانپزشکی، معده خود را خالی نگه دارید. در غیراین‌صورت بهتر است کمی غذا بخورید چون گرسنگی و تشنگی آستانه تحمل درد را کاهش و آستانه تحریک را افزایش می‌دهد. افت قندخون هم ممکن است باعث شود سرگیجه بگیرید. همچنین، حداقل چند ساعت قبل از ملاقات با دندانپزشک از استعمال دخانیات خودداری کنید.

نکته دوم: استفاده از مسواک و رعایت بهداشت

توصیه می‌شود که همیشه یک روال منظم بهداشت دهان و دندان داشته‌باشید که شامل تکنیک مناسب مسواک‌زدن و نخ دندان کشیدن است. قبل از ویزیت هم حتما دندان‌هایتان را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا آثار و باقیمانده‌های غذا از لابه‌لای دندان‌ها از بین بروند.

معاینه اولیه دندانپزشکی

نکته سوم: آرامش شما از همه چیز مهم‌تر است

اضطراب دندانپزشکی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن‌ها را از دریافت درمان‌های دندانپزشکی که برای سالم‌ماندن نیاز دارند، باز می‌دارد. اضطراب دندانپزشکی اغلب با احساس ترس یا حتی وحشت شروع می‌شود و می‌تواند از مراجعه بیماران به مطب دندانپزشکی جلوگیری کند و منجر به شکست درمان‌هایی مانند پرکردن یا اندو شود. بنابراین، حفظ آرامش از نکات مهم قبل از مراجعه به دندانپزشک است که نه‌تنها به شما بلکه به دندانپزشک نیز کمک می‌کند تا درمان را بدون هیچ زحمتی انجام دهد. بیمارانی که در حین انجام درمان‌های دندانپزشکی آشفته می‌شوند، می‌توانند این روند را پیچیده کنند.

نکته چهارم: مدارک پزشکی و کد بیمه را فراموش نکنید!

کلینیک‌های دندانپزشکی معتبر معمولا سوابق گسترده‌ای از تاریخچه پزشکی بیمار نگهداری می‌کنند اما برای تسریع در درمان و دریافت بهترین مراقبت ممکن، بهتر است تمام مدارک پزشکی لازم را با خود به کلینیک ببرید. این مدارک شامل دفترچه بیمه دندانپزشکی، نام داروهایی که مصرف می‌کنید و پرونده قبلی شما است. اگر بیمه دندانپزشکی دارید، مهم است که کلینیکی را انتخاب کنید که طرح بیمه شما را بپذیرد تا هزینه‌هایتان کاهش یابد.

نکته پنجم: فقط در صورت تشخیص پزشک، دارو مصرف کنید!

پزشکان و داروسازان تحصیلات طولانی و تخصصی را برای درک بهتر اثرات داروها و نحوه کارکرد آن‌ها در بدن می‌گذرانند. به‌همین دلیل، تنها پزشک است که صلاحیت دارد برای شما دارو تجویز کند و بگوید که آن دارو برای شما مناسب است یا خیر. مصرف بی‌رویه دارو ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی و خطرناک شود. بنابراین، بهترین راهکار این است که همیشه پس از مشاوره با پزشک، دارو را مصرف کنید.

نکته ششم: عکس opg را همراه خود ببرید

عکس OPG یک تصویر شعاعی از دهان و فک‌ است که به دندانپزشک کمک می‌کند تا بهترین تشخیص و دورنما را از مشکلات دندانی شما داشته‌باشد. دندانپزشک با کمک عکس می‌تواند مشکلاتی مانند عفونت، ترکیب نامتعادل فک‌ها، نقص در دندان‌ها و موارد دیگر را تشخیص دهد. پس عکس را هم در کنار دفترچه بیمه در کیف‌تان بگذارید تا فراموش نشود.

نکته هفتم: پیش از رسیدن وقت درمان در کلینیک حاضر شوید

به‌موقع رسیدن به مطب دندانپزشک یکی از نکات مهم قبل از مراجعه به دندانپزشک است. سر وقت رسیدن به شما کمک می‌کند تا به‌موقع درمان شوید و مشکلات دندانی شما به تعویق نیفتد. همچنین، دندانپزشک می‌تواند در این‌صورت بهترین خدمات را به شما ارائه دهد و باعث افزایش کیفیت درمان شما خواهد شد.

نکته هشتم: گرفتن وقت معاینه قبل از مراجعه به دندانپزشک

نوبت گرفتن قبل از مراجعه به مطب دندانپزشک به شما کمک می‌کند تا خیالتان از جهت صرفه‌جویی در وقت راحت باشد و نگران شلوغ بودن مطب نشوید. همچنین باعث می‌شود که دندانپزشک بتواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد و از انتظار بیش از حد شما در مطب دندانپزشک نیز جلوگیری شود.

نکته نهم: سابقه‌های پزشکی خود را برای دندانپزشک توضیح دهید

اگر به یک کلینیک یا مطب دندانپزشکی جدید مراجعه کرده‌اید، به این معنی است که وظیفه دارید فرم سوابق بیمار را که مجموعه‌ای از سؤالات درباره تاریخچه سلامت عمومی است، پر کنید. یکی از این سوالات در مورد سابقه بیماری‌های شما است که اگر مبتلا به بیماری یا بیماری‌های خاصی هستید، باید در آن بنویسید. ممکن است برخی از بیماران بسته به شرایط سلامتی که داشته‌اند، از افشای این نوع اطلاعات احساس راحتی نکنند، اما دانستن این اطلاعات برای هر دندانپزشکی بسیار مهم است. به‌خصوص اگر داروهای خاصی مصرف می‌کنید، بیماری حاد یا مزمن خاصی دارید یا باردار هستید، حتما باید به دندانپزشک اطلاع دهید چون برخی داروها و شرایط می‌توانند مستقیما روی درمان دندانپزشکی تأثیر بگذارند و شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهند.

نکته دهم: در صورت لزوم یک نفر همراه داشته‌باشید

دلیلی وجود دارد که اکثر والدین فرزندان خود را در ویزیت‌های دندانپزشکی همراهی می‌کنند. چون برای کودک آرامش‌بخش است که فردی را در کنار خود داشته‌باشد که او را می‌شناسد و دوستش دارد. به این ترتیب، احساس اضطراب کمتری را تجربه خواهد کرد. این موضوع در مورد بزرگسالان هم صادق است. همراه داشتن یک دوست یا یکی از اعضای خانواده می‌تواند به شما کمک کند در طول مدت معاینه یا درمان احساس آرامش و کنترل بیشتری بر اوضاع داشته‌باشید. اگر در برقراری ارتباط با دندانپزشک خود مشکل دارید، با او صادقانه مطرح کنید. همچنین، بهتر است از قبل به کارکنان کلینیک اطلاع دهید تا بتوانند همراه شما را نیز در کنار شما در اتاق درمان بپذیرند.

سخن پایانی

دانستن نکات مهم قبل از مراجعه به دندانپزشک باعث می‌شود شما آرامش بیشتری در حین انجام فرایند درمان داشته‌باشید و استرس کمتری را تجربه کنید. تیم دندانپزشکان متخصص ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت آماده هستند تا با بهره‌گیری از دانش و فناوری روز دنیا و ابزار و دستگاه‌های مدرن، باکیفیت‌ترین خدمات درمانی را در اسرع وقت و با هزینه مناسب در اختیار شما عزیزان قرار دهند. رضایت و اعتماد شما مایه دلگرمی و افتخار ما است.

5/5 - (15 امتیاز)

پیام بگذارید