پرش لینک ها
بلیچینگ آفیس

مراقبت های پس از درمان بلیچینگ

بلیچینگ دندان به شما کمک می‌کند تا یک لبخند زیبا و درخشان داشته باشید. اما واقعیت این است که دندان‌ها برای همیشه سفید مرواریدی باقی نمی‌مانند، به خصوص اگر عادت‌های قدیمی خود را حفظ کنید. به همین دلیل مراقبت پس از درمان بلیچینگ اهمیت زیادی دارد. دندان‌ها دارای لایه‌ای به نام لایه اکتسابی هستند که محافظت از قسمت‌های حساس‌تر دندان را بر عهده دارد و اینجاست که لکه‌ها ظاهر می‌شوند. سفید کردن دندان، این لایه را به طور موقت از بین می‌برد و منافذ مینا را باز می‌کند. پس از آن ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا لایه بازسازی شود و به همین دلیل، طول عمر بلیچینگ دندان به ۴۸ ساعت بعد از درمان بستگی دارد. نکات زیر می‌تواند در مراقبت از بلیچینگ دندان به شما کمک کند. ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت شما را برای تجربه یک بلیچینگ موفق راهنمایی خواهند کرد.

مراقبت پس از درمان بلیچینگ را جدی بگیرید!

از مصرف قهوه و چای خودداری کنید

شروع صبح با نوشیدن قهوه یا چای، ممکن است برای شما بسیار لذت‌بخش و ضروری باشد. اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که این نوشیدنی‌های دلچسب چگونه روی دندان‌های شما تأثیر می‌گذارند؟ این دو نوشیدنی می‌توانند دندان‌ها را لکه‌دار کنند. به خصوص ۴۸ ساعت پس از بلیچینگ که آمادگی دندان‌ها برای لکه‌پذیری زیاد است و ممکن است اثرات نامطلوب بلندمدتی برای آن‌ها داشته باشند. توصیه می‌کنیم برای مراقبت پس از درمان بلیچینگ، در این مدت به از آب گرم استفاده کنید یا شیر ساده گرم بنوشید. همچنین برای افزایش ماندگاری سفیدی دندان‌ها، نوشیدن چای و قهوه را محدود کنید.همچنین بهتر است برای نوشیدن چای، قهوه، نوشابه‌های گازدار، آبمیوه و هر مایعی که ممکن است موجب لکه‌دار شدن دندان‌های شما شود، از نی استفاده کنید. می‌توانید نی‌های فلزی که در فروشگاه‌های مختلف در دسترس هستند را انتخاب کنید. این نی‌ها به راحتی تمیز می‌شوند و می‌توان دوباره از آن‌ها استفاده کرد. نی‌های فلزی برای نوشیدن مایعات گرم و سرد عالی هستند و برای محیط‌زیست ضرری ندارند. برخی از نی‌های فلزی حتی کیف حمل دارند تا بتوانید آن‌ها را به راحتی جابجا، و هرجا لازم باشد از آن‌ها استفاده کنید.

برای مراقبت پس از درمان بلیچینگ، سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن می‌تواند دندان‌های شما را لکه‌دار کرده و درمان بلیچینگ را خیلی زود بی‌اثر کند. همچنین سیگار برای سلامتی کلی شما نیز مضر است. سفید کردن دندان‌ها و سپس شروع مجدد این عادت، غیرقابل تصور است، بنابراین ایده خوبی است که ترک سیگار را در دستور کار خود قرار دهید تا از منافع بلیچینگ دندان که همان زیبایی و درخشندگی دندان‌هاست بهره‌مند شوید.اگر نمی‌توانید سیگار را ترک کنید یا برایتان مشکل است، با دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت در مورد اقداماتی که می‌توانید برای آسان‌تر کردن آن انجام دهید، صحبت کنید. با ترک سیگار، نه تنها دندان‌هایتان سفیدتر می‌شود، بلکه از سلامتی بسیار بهتری نسبت به قبل، برخوردار خواهید بود.

قبل و بعد بلیچینگ

رژیم غذایی خود را بازبینی کنید

بسیاری از افراد شکلات تلخ را دوست دارند. اما خوردن شکلات تلخ، تاثیر قابل توجهی بر روی دندان‌های بلیچینگ شده شما می‌گذارد. شکلات تلخ حاوی کافئین است که باعث لکه شدن دندان‌ها می‌شود. اگر عاشق شکلات هستید و مطمئن نیستید که از کدام یک برای حفظ سفیدی دندان‌های خود استفاده کنید، با متخصصان بلیچینگ کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت مشورت کنید.

مواد غذایی اسیدی به سفیدتر شدن دندان‌ها کمک نمی‌کنند. برعکس، موجب ضعیف شدن مینای دندان می‌شوند. بنابراین برای مراقبت پس از درمان بلیچینگ، از خوردن هرگونه غذای ترش یا اسیدی خودداری کرده و دستورالعمل‌های دندانپزشک خود را دنبال کنید. در حالت کلی، موادغذایی پررنگ، احتمال لکه‌دار شدن دندان‌ها را افزایش می‌دهند. بنابراین بهتر است مصرف آن‌ها را محدود کنید و پس از مصرف آن‌ها بلافاصله دندان‌های خود را مسواک بزنید.

استفاده از نخ دندان را در مراقبت پس از درمان بلیچینگ فراموش نکنید

کشیدن نخ دندان یک ایده عالی برای حفظ سفیدی دندان‌ها و مراقبت پس از درمان بلیچینگ است. حتما یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید تا تمام ذرات غذا از بین دندان‌های شما پاک شود. باقیمانده‌های غذا می‌توانند در امتداد لثه‌ها و بین دندان‌ها جمع شوند و باعث ایجاد پلاک شوند.

دندان‌های خود را مسواک بزنید

حفظ سفیدی دندان نیاز به تعهد دارد. دندان‌های خود را دو بار در روز مسواک بزنید. روش دیگر، مسواک زدن با خمیر دندان معمولی بعد از هر وعده‌غذایی است. بهتر است از دندانپزشک خود بخواهید تا در مورد مسواک مناسب شما را راهنمایی کند. مسواک زدن بعد از هر وعده‌غذایی، ذرات غذا را از روی دندان‌های بلیچینگ شده پاک می‌کند و آن‌ها را تمیز و سالم نگه می‌دارد.

دندان های سفید

از خمیردندان سفید‌کننده استفاده کنید

طیف وسیعی از خمیردندان‌های سفیدکننده در دسترس هستند. اگر مطمئن نیستید که کدام یک برای شما کارآمدتر است، حتما با متخصصان بلیچینگ دندان در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت تماس بگیرید. استفاده از خمیردندان سفیدکننده یک یا دو بار در هفته توصیه می‌شود.

در هنگام مراقبت پس از درمان بلیچینگ دهان خود را به طور مرتب بشویید

فراموش نکنید که بعد از خوردن هر چیزی، از جمله نوشیدنی و آب نبات، دهان خود را بشویید. بهتر است یک بطری کوچک دهانشویه ضدعفونی‌کننده در کیف دستی یا کوله پشتی خود داشته باشید. هر زمان که چیزی می‌خورید، می‌توانید دهان خود را بشویید تا بقایای غذا از بین برود.

برای مراقبت پس از درمان بلیچینگ به صورت دوره‌ای به دندانپزشک مراجعه کنید

حتی پس از سفید کردن دندان به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. وقتی دندان‌های خود را سفید کردید و از زرد شدن مجدد آن‌ها جلوگیری کردید، نباید فکر کنید که تا ۱۲ ماه آینده نباید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. مراجعه به دندانپزشک برای بررسی حفره‌ها، مشکلات لثه و موارد دیگر که ممکن است رخ دهد، ضروری است. همچنین ویزیت دوره‌ای می‌تواند به دندانپزشک کمک کند تا تشخیص دهد، آیا نتایج بلیچینگ دندان، همانطور که انتظار می‌رفته، بوده است یا خیر. در صورتی که سفید کردن دندان‌ها نیاز به اصلاح داشته باشد، دندانپزشک این کار را برای شما انجام می‌دهد.

سخن پایانی

لکه‌شدن دندان یک مشکل رایج است که می‌توان آن را با بلیچینگ دندان برطرف کرد. بلیچینگ دندان در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، در یک یا چند جلسه با توجه به تشخیص دندانپزشک و با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن انجام می‌شود. پس از سفید شدن دندان‌ها، این وظیفه شماست که مراقب آن‌ها باشید و مانع لکه‌دار شدن دندان‌های خود شوید. آگاهی از اصول مراقبت پس از درمان بلیچینگ، نقش مهمی در ماندگاری سفیدی دندان‌ها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستورالعمل‌های مراقبتی بعد از بلیچینگ با ما تماس بگیرید.

5/5 - (10 امتیاز)

پیام بگذارید