پرش لینک ها
آفیس بلیچینگ

هزینه بلیچینگ یا سفید کردن دندان در سال 1403

اگرچه بلیچینگ دندان در وهله اول ممکن است در رده درمان‌های دندانپزشکی زیبایی به‌شمار رود اما درواقع راهی برای کمک به کاهش پوسیدگی دندان هم محسوب می‌شود. البته شدت اثر بلیچینگ نسبت به جرم‌گیری برای کاهش سرعت پوسیدگی دندان، بسیار کمتر است. اما بااین‌وجود، این درمان یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای افرادی است که دوست دارند لبخندی جذاب‌تر و دندان‌هایی سفیدتر و سالم‌تر داشته باشند. توجه داشته باشید که هزینه بلیچینگ دندان نسبت به سایر درمان‌های زیبایی (مانند ایمپلنت یا ارتودنسی) پایین‌تر است. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت از بهترین تجهیزات روز و تیم دندانپزشکان متخصص و آموزش‌دیده برای بلیچینگ دندان استفاده می‌کند. یکی دیگر از مزایای بلیچینگ دندان در کلینیک دکتر آیت، این است که شما می‌توانید هزینه سفید کردن دندان ها را تحت پوشش بیمه‌های مختلف، با قیمتی بسیار کمتر از کلینیک‌ها و مطب‌های عادی دندانپزشکی پرداخت کنید.

بلیچینگ دندان چیست؟

سفید کردن دندان، به فرآیندهای مختلفی اطلاق می‌شود که هدف آن‌ها روشن‌تر و سفیدتر نشان‌دادن دندان‌های طبیعی است. روش‌های سفیدکردن دندان، شامل پاک‌کردن لکه‌ها، بلیچینگ، درمان با اشعه ماوراء بنفش (UV) و غیره است. محصولات مختلف سفیدکننده دندان برای بلیچینگ در مطب یا منزل در بازار موجود هستند که البته عملکرد این محصولات با توجه به تخصصی‌بودن آن‌ها متفاوت است.توجه داشته باشید که برخی از روش‌های بلیچینگ دندان می‌توانند عوارض جانبی ناخوشایندی مانند حساسیت دندان و تحریک لثه ایجاد کنند. برای سفیدکردن موثر دندان‌هایتان، باید روشی را انتخاب کنید که به‌طور ایمن به رفع لکه‌های دندان‌ها رسیدگی کند.

بلیچینگ دندان

انواع لکه‌های دندان را بشناسید

 اگر مطمئن نیستید که دندان‌هایتان چه نوع لکه‌هایی دارند، می‌توانید با دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت مشورت کنید. آن‌ها می توانند شما را در مورد نوع لکه‌های روی دندان و این‌که کدام روش می‌تواند موثرتر باشد، راهنمایی کنند.لکه‌های دندان معمولا دو نوع هستند:

لکه‌های ذاتی دندان

لکه‌هایی که در داخل مینای دندان شما وجود دارند، لکه‌های ذاتی (درونی) نامیده می‌شوند که گاهی حتی قبل از بیرون‌آمدن دندان‌ها از لثه (در دوران کودکی) وجود دارد. این لکه‌ها می‌توانند ناشی از مصرف آنتی‌بیوتیک، قرار گرفتن در معرض فلوراید بیش از حد و نازک شدن مینای دندان شما با افزایش سن یا ژنتیکی باشند.

لکه‌های بیرونی دندان

لکه‌های خارجی که در قسمت بیرونی دندان شما وجود دارند، به‌دلیل مصرف زیاد چای و قهوه، رنگ‌های خوراکی مصنوعی، آنتی‌بیوتیک‌ها و کشیدن سیگار ایجاد می‌شوند.

انواع بلیچینگ

انواع بلیچینگ و هزینه بلیچینگ دندان بسته‌به نوع مواد مصرفی، هدف از سفیدکردن دندان و انجام آن در منزل یا مطب، متفاوت و متغیر هستند. هدف برخی از محصولات سفیدکننده، حذف لکه‌های بیرونی و برخی دیگر، روشن کردن لکه‌های درونی و بیرونی دندان است.

بسیاری از گزینه‌های درمانی بدون نسخه (OTC) از پراکسید هیدروژن برای به‌حداقل رساندن لکه‌های روی دندان‌های شما استفاده می‌کنند. کربامیدپراکسید نیز یکی دیگر از مواد اکسیدکننده مورداستفاده برای بلیچینگ است. این مواد شیمیایی در دوزهای بالاتر می‌توانند برای بدن شما تهاجمی و تحریک‌کننده باشند. به‌همین‌دلیل بسیار مهم است که از محصولات سفیدکننده دندان، طبق دستورالعمل، استفاده کنید.

با دندانپزشک خود در مورد هرگونه حساسیتی که ممکن است پس از استفاده از بلیچینگ در خانه یا مطب برای شما ایجاد شود، صحبت کنید. اگر محصولی باعث درد دندان، قرمزی یا خونریزی در لثه‌های شما شد، استفاده از آن را متوقف کنید.

قبل و بعد از سفید کردن دندان

انواع محصولات بلیچینگ در خانه

محصولات سفیدکننده OTC شامل خمیردندان‌های سفیدکننده و دهان‌شویه هستند. این محصولات ممکن است حاوی جوش‌شیرین باشند که یک ساینده ملایم برای پاک‌کردن لکه‌ها است. برخی از خمیردندان‌های سفیدکننده نیز حاوی زغال هستند که خاصیت سایندگی دارد. فرمول‌های سفیدکننده همچنین ممکن است حاوی غلظت‌های کم کاربامید و پراکسیدهیدروژن نیز باشند.

مراقب باشید که بعضی از ساینده‌ها درصورت استفاده زیاد یا طولانی‌مدت، می‌توانند به مینای دندان شما آسیب بزنند. برخلاف سایر بخش‌های دندان، مینای دندان از سلول‌های زنده ساخته نشده است، بنابراین به گفته انجمن دندان‌پزشکی آمریکا (ADA) پس از ساییدگی، خود را ترمیم نمی‌کند. به‌همین‌دلیل مهم است که در مورد نحوه استفاده ایمن از محصولات سفیدکننده ساینده با دندانپزشک خود مشورت کنید.

محصولات بلیچینگ معمولا حاوی فلوراید برای تقویت مینای دندان و جلوگیری از بروز لکه‌های بعدی هستند. کیت‌های سفیدکننده خانگی ممکن است به‌شکل ژل یا خمیری باشد که با کمک مسواک یا به‌شکل نوارهای چسبنده روی دندان‌ها قرار داده می‌شوند. در برخی از کیت‌های بلیچینگ خانگی، دندان‌ها با یک سفیدکننده قبل از قرار دادن محافظ دهان بر روی دندان‌ها پوشانده می‌شوند. برخی از کیت‌های خانگی دارای یک لامپ حرارتی، نور آبی یا نور UV هستند تا روی خمیر سفیدکننده تابانیده شود اما یک مطالعه کوچک در سال 2021 نشان داد که مشخص نیست آیا نور، واقعاً اثربخشی ژل را افزایش می‌دهد یا خیر.محافظ دهان که ممکن است ژل با 10% کاربامید باشد، می‌تواند با ثابت نگه‌داشتن عامل سفیدکننده روی دندان‌های شما، جذب آن را افزایش دهد. البته مواد فعال موجود در کیت‌های بلیچینگ خانگی، نسبت به محصولات مورداستفاده در مطب، غلظت کمتری دارند. به‌همین‌دلیل، برای مشاهده نتیجه موردانتظار، باید هر روز به مدت چندین هفته از کیت استفاده کنید. اکثر کیت‌های بلیچینگ خانگی نتایج را در عرض 2 تا 4 هفته نشان می‌دهند. توجه کنید که هزینه سفید کردن دندان ها در منزل از هزینه آن در مطب کمتر است.

هوم بلیچینگ

قیمت بلیچینگ در مطب (بلیچینگ آفیس)

هزینه بلیچینگ دندان در مطب، معمولا بر اساس نوع مواد مصرفی و برند مورداستفاده توسط دندانپزشک، حق‌الزحمه دندانپزشک، تورم و نوسانات قیمت ارز متغیر است

قیمت بلیچینگ در خانه (بلیچینگ هوم)

مزایای بلیچینگ آفیس

سفید کردن دندان در مطب که به آن بلیچینگ قدرتی، سفیدکننده قدرتی، سفید کردن حرفه‌ای، سفید کردن با لیزر یا بلیچینگ روی صندلی نیز گفته می‌شود، توسط دندانپزشکان یا متخصصان بهداشت دندان در محیطی امن و کنترل‌شده انجام می‌شود. دندانپزشک در این روش، از مقدار مطمئنی ژل سفیدکننده روی دندان استفاده می‌کند تا آسیبی به لثه یا مینای دندان نرسد. سایر مزایای بلیچینگ عبارتند از:

ایجاد نتایج فوری در بلیچینگ آفیس

اگر رویداد مهمی در راه است یا زمان کافی برای سفید کردن دندان‌های خود در خانه ندارید، نتایج سریع حاصل از سفید کردن در مطب، این گزینه را برای شما به بهترین گزینه تبدیل خواهد کرد.

مطمئن بودن روش بلیچینگ آفیس

اگرچه هزینه بلیچینگ دندان در مطب بیشتر از بلیچینگ هوم است اما سفید کردن دندان در مطب، تحت مراقبت و نظارت یک متخصص دندانپزشکی، ایمن‌تر است. سفید کردن دندان در خانه شامل مراحل متعددی است و افرادی که عجله دارند، اغلب از مراحل و برنامه‌هایی که به نظرشان طولانی‌تر می‌آیند، صرف‌نظر می‌کنند. گاهی اوقات هم کسانی که از سفیدکننده‌های خانگی استفاده می‌کنند، با استفاده بیش از حد از مواد، خطر آسیب‌رساندن به مینای دندان را افزایش می‌دهند. فقط یک دندانپزشک می‌تواند مقدار مناسبی از ژل سفیدکننده را برای ایمنی بیشتر استفاده کند.

راحتی بلیچینگ آفیس

سفید کردن دندان در مطب فقط به چند ویزیت نیاز دارد، اما برای سفید کردن دندان در خانه، زمان طولانی، صبر زیاد و تلاش مستمر نیاز است. این نوع سفید کردن برای کسانی که مشغله زیادی دارند یا حوصله کافی ندارند، دشوار است. بلیچینگ در مطب، سریع و بدون درد است و طبق اصول درست انجام می‌شود.

رفع موثر لکه‌های دندان با بلیچینگ آفیس

غلظت مناسب پراکسید برای سفید کردن دندان‌ها در مطب، می‌تواند لکه‌های طبیعی دندان‌های سرسخت مانند لکه‌های مرتبط با سن، تنباکو، قهوه، نوشابه‌های گازدار، شراب قرمز و میوه‌ها و سبزیجات تیره رنگ را از بین ببرد.

بلیچینگ آفیس

مزایای بلیچینگ در خانه

اولین مزیت بلیچینگ هوم این است که هزینه سفید کردن دندان ها در خانه کمتر از مطب است اما باید در انتخاب محصول موردنظرتان دقت زیادی داشته‌باشید. متأسفانه بسیاری از وعده‌های محصولات سفیدکننده حقیت ندارد و بیشتر محصولات سفیدکننده و خمیردندان‌ها برای از بین‌بردن کامل لکه‌های ناشی از قهوه، شراب، تنباکو، افزایش سن و عوامل بی‌شمار دیگری که می‌توانند بر رنگ دندان تأثیر بگذارند، ضعیف هستند. ازسوی‌دیگر، برخی از محصولات هم بیش از حد قوی هستند و درصورت عدم استفاده دقیق می‌توانند به مینای دندان آسیب برسانند.

بنابراین ممکن است فکر کنید که بهترین راه‌حل، مراجعه به دندانپزشک برای یک درمان سریع در مطب است، اما الزاما این‌طور نیست. با سفید کردن حرفه‌ای دندان‌ها در خانه هم می‌توانید اطمینان داشته‌باشید که نتایج، بدون این‌که غیرطبیعی به‌نظر برسند، چشمگیر باشند. به‌علاوه، چون درمان‌های حرفه‌ای در منزل بسیار ارزان‌تر از درمان‌های داخل مطب هستند، می‌توانید در عین لذت‌بردن از مزایای درمان در مطب، پس‌انداز هم داشته‌باشید که ما آن را برد-برد می‌نامیم!

بهترین روش برای درمان بلیچینگ

اگر نیاز به سفید کردن دندان‌های خود دارید، دو گزینه در پیش روی شماست: سفید کردن دندان در مطب یا سفید کردن دندان در خانه.هر دو روش از سفیدکننده‌های بر پایه پراکسید برای سفیدکردن دندان‌های شما استفاده می‌کنند. تفاوت عمده در میزان، غلظت و زمان رسیدن به نتیجه است. سبک زندگی و ترجیحات شما تعیین می‌کند که کدام روش برایتان بهترین است. بااین‌وجود، اکثر پزشکان توصیه می‌کنند درصورتی‌که می‌خواهید نتیجه دائمی‌تر و بهتری را تجربه کنید باید از روش بلیچینگ خانگی و بلیچینگ آفیس در کنار یکدیگر استفاده نمائید.

تفاوت بلیچینگ هوم و آفیس

تفاوت‌های زیادی بین روش سفید کردن خانگی و حرفه‌ای وجود دارد، اما دستیابی به بهترین نتایج به سلامت کلی دهان و دندان شما بستگی دارد.

انجام بلیچینگ در مطب

تفاوت زمان  بلیچینگ هوم و آفیس

شما در مطب دندانپزشکی ممکن است 1 تا 2 ساعت برای بلیچینگ وقت بگذارید اما دندان‌هایتان را 8 درجه سفیدتر کنید، درحالی‌که در خانه باید 1 تا 2 ساعت در روز را طی چند روز یا هفته وقت بگذارید تا دندان‌هایتان 3 تا 6 درجه سفیدتر شود.

تفاوت هزینه بلیچینگ هوم و آفیس

اگرچه هزینه بلیچینگ دندان در منزل، پایین‌تر از بلیچینگ در مطب است اما مزیت اصلی بلیچینگ دندان‌ها به‌طور حرفه‌ای در مطب این است که سفید کردن دندان‌ها بسیار سریع‌تر از کیت‌های متعدد خانگی صورت می‌گیرد. با استفاده از کیت‌های خانگی، ممکن است بسته‌به سطح سلامت دهان و دندان‌ها، نتایج متناقضی را مشاهده کنید. علاوه‌براین، از آن‌جایی که سفید کردن در کلینیک به‌دلیل غلظت محلول می‌تواند تا عمق بیشتری از سطح دندان نفوذ کند، دندان‌های شما در مقایسه با روش‌های سفید کردن خانگی برای مدت طولانی‌تری سفیدتر می‌مانند.

سفید کردن دندان در خانه

کیت‌های سفیدکننده خانگی را می‌توانید از داروخانه خریداری کنید. انواع مختلفی از کیت‌ها از جمله نوارهای سفیدکننده، پلیت‌ها، لامپ‌ها و براش‌ها وجود دارد که معمولا حاوی پراکسید هستند. آن‌ها در زیر سطح مینای دندان عمل می‌کنند و به‌طور منظم برای روزها یا هفته‌ها استفاده می‌شوند. دندانپزشک ممکن است پلیت سفیدکننده مخصوصی بسازد که نسبت به پلیت‌های یکسان فروشگاه‌ها، برای دندان‌های بالا و پایین شما قالب مناسب‌تری باشد.

شما بسته.به توصیه دندانپزشک، ژل سفیدکننده را روی پلیت‌ها فشار می‌دهید و آن‌ها را برای مدت کوتاهی در طول روز یا شب استفاده می‌کنید. البته پراکسید موجود در ژل ممکن است دندان‌ها یا لثه‌های شما را تحریک کند، بنابراین حتما از توصیه‌های دندانپزشک خود پیروی کنید. علاوه‌براین، بعضی از کیت‌های خانگی حاوی مواد سفیدکننده کافی نیستند. ازسوی‌دیگر، اگر یک متخصص دندانپزشکی بلیچینگ را انجام ندهد، محافظ دهان ممکن است به‌خوبی در جای خودش قرار نگیرد و مقداری از ژل سفیدکننده روی لثه‌ها و دهانتان نشت کند و باعث ایجاد تاول و حساسیت شود.

کیت هوم بلیچینگ

سوالات متداول درباره هزینه بلیچینگ دندان

اثرات سفید کردن دندان‌ها می‌تواند 2 الی 3 سال یا تا 6 ماه ادامه داشته باشد. این اثرات از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

بلیچینگ نمی‌تواند دندان‌های شما را سفید مرواریدی کند، اما می‌تواند رنگ فعلی دندان را چند درجه روشن کند.

به‌طور متوسط، هر جلسه ویزیت بلیچینگ دندان حدود 60 الی 90 دقیقه طول می‌کشد و بسته‌به میزان نیاز شما به روشن شدن دندان، ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا به رنگ دلخواه خود برسید.

بلیچینگ در مطب معمولاً بیش از یک بار ویزیت طول می‌کشد اما بلیچینگ در مطب، سریع‌تر و موثرتر از منزل است و در عرض یک ساعت، دندان‌های شما می‌توانند 8 الی 10 درجه روشن‌تر به‌نظر برسند.

بلیچینگ آفیس

عوامل موثر در افزایش ماندگاری بلیچینگ دندان

برای این‌که بلیچینگ مؤثر واقع شود، باید یک یا دو ماه قبل از آن، یک جرم‌گیری حرفه‌ای دندان داشته باشید. به این‌ترتیب، دندان‌ها و لثه‌های شما در بهترین حالت قرار می‌گیرند و هیچ پلاکی جمع نمی‌شود که اثر سفیدکننده را کاهش دهد. درهرحال، اگر سلامت لثه‌های فرد در سطح بالایی نیست، بلیچینگ ایده خوبی نخواهد بود. لثه‌های ملتهب و پف‌کرده، بسیار حساس هستند و نباید تحریک شوند. رعایت نکات زیر نیز به افزایش طول عمر بلیچینگ دندان کمک می‌کند:

  • آب زیاد بنوشید.
  • نوشیدنی‌های رنگدانه‌دار (مانند قهوه و چای) را با نی مصرف کنید.
  • روزی یک عدد سیب بخورید.
  • هر روز دوبار مسواک و نخ دندان را فراموش نکنید.
  • بعد از مصرف خوراکی‌هایی مانند سس قرمز، شراب، قهوه، نوشابه و مواردی از این دست، سریع مسواک بزنید.
  • به مدت 48 ساعت پس از هرگونه درمان، اجازه دهید مینای دندان، بازیابی و بازسازی شود و خوراکی‌های رنگی مصرف نکنید. چون دندان‌ها متخلخل هستند و هر چیزی که قدرت رنگ‌آمیزی داشته باشد، می‌تواند در این دوره که مینای دندان آسیب‌پذیرتر است، بسیار راحت‌تر وارد منافذ شود.
  • از مسواک صوتی یا برقی استفاده کنید.
  • از خمیر دندان سفیدکننده استفاده کنید.
  • انجام درمان‌های آهسته‌تر و با فاصله (فاصله‌ها بسته به محصول متفاوت است) برای دندان‌ها و لثه‌ها، بسیار ایمن‌تر از درمان‌های سریع با فرمول‌های ناایمن است.
  • اثر پراکسید هیدروژن برای بلیچینگ، سریع‌تر است و حساسیت بالاتری ایجاد می‌کند، درحالی‌که پراکسید کاربامید، کندتر عمل می‌کند و حساسیت کمتری به دنبال دارد. بنابراین اگر مجبور باشید بین دو گزینه انتخاب کنید، پراکسید کاربامید سفیدکننده ملایم‌تری خواهد بود.
چسب سفید کننده دندان

سخن پایانی

اگرچه بلیچینگ دندان در مطب و خانه، امکان‌پذیر است اما این دو روش، هم در هزینه بلیچینگ دندان و هم در کیفیت و ماندگاری نتایج، تفاوت‌های زیادی باهم دارند. هزینه سفید کردن دندان ها در مطب بالاتر از منزل است اما ماندگاری آن بیشتر، زمان انجام آن کوتا‌ه‌تر و کیفیت روشن‌کنندگی دندان در این روش بالاتر است. ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، بهترین و باکیفیت‌ترین بلیچینگ دندان را با منصفانه‌ترین هزینه‌ در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم و تاکید می‌کنیم که رضایت مراجعان برای ما از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است.

منبع: ++++++++

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

5/5 - (47 امتیاز)

پیام بگذارید

  1. ارسال نظر

    علی اصغر مونسان می گوید:

    ممنون از مقاله خوبتون