پرش لینک ها

قیمت لمینت دندان در سال 1403

لبخند زیبا یکی از مولفه‌های اصلی جذابیت است. شاید باورش سخت باشد اما ظاهر دندان‌ها تاثیر قابل توجهی بر عزت نفس و اعتماد به نفس دارد و درعین‌حال، شما را جذاب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. اما اگر به دلایلی مانند فضای خالی یا ناهمواری دندان‌هایتان، در لبخند زدن احساس راحتی نمی‌کنید، لازم نیست نگران باشید. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت نه‌تنها از بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات روز و حضور یک تیم دندانپزشکی حرفه‌ای و قابل اعتماد، برخوردار شوید، بلکه می‌توانید جذاب‌ترین سطح لبخند خود را ببینید و پیدا کنید. لمینت دندان، یک روش دندانپزشکی زیبایی پیشرفته است که از طریق آن می‌توانید به داشتن دندان‌های سفید مرواریدی و سالم، افتخار کنید و لذت ببرید. بااین‌حال، ممکن است عده زیادی درمورد هزینه‌ها و قیمت لمینت دندان مردد باشند که در ادامه به توضیحاتی درباره این موضوع هم خواهیم پرداخت.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان، پوسته‌ای نازک است که براساس نیاز فرد و با توجه به رنگ دندان‌های طبیعی طراحی می‌شود. این پوسته‌ها به‌منظور تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان‌ها و بهبود ظاهر آن‌ها به سطح جلویی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. لمینت‌های ساخته‌شده از لایه‌های نازک چینی، جایگزین مینای دندان طبیعی می‌شوند. برخلاف تصور عموم، برای ساخت لمینت‌های چینی، همیشه نیاز به تراشیدن دندان نیست و درصورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندانپزشک، کافی است دندان‌ها برای جاسازی لمینت‌ها، آماده‌سازی شوند. البته در کنار جنبه زیبایی، عملکرد صحیح لمینت نیز مهم است و چسباندن صحیح و قوی آن به دندان طبیعی ضروری است و مهارت دندانپزشک را می‌طلبد.

قیمت لمینت دندان

آیا لمینت دندان دندان‌های شما را خراب می‌کند؟

خیر، اگر دندانپزشک شما یک متخصص زیبایی باتجربه و کارآزموده باشد، دندان‌های طبیعی شما آسیبی نمی‌بینند. در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، دندانپزشکان با دقت هرچه تمام‌تر روی دندان‌های بیماران کار می‌کنند و قبل از هر اقدامی ابتدا از دندان‌ها عکس می‌گیرند تا مطمئن شوند لمینت دندان برای شما مناسب است. اگر دندانپزشک تشخیص داد که لمینت، انتخاب مناسبی برای شما نیست، گزینه‌های دیگری مانند ونیرهای کامپوزیت، باندینگ دندان، ارتودنسی، سفیدکردن دندان یا فقط کانتورینگ لثه را پیشنهاد می‌کند.

قیمت لمینت دندان در سال 1402

اگرچه قیمت لمینت تا حدودی به مهارت دندانپزشک، مکان کلینیک یا مطب دندانپزشکی، تجهیزات و ابزار مورداستفاده و کیفیت روکش بستگی دارد.2

بعد از انجام لمینت دندان

طراحی لبخند با لمینت دندان

لمینت‌های دندان، درمان‌هایی بادوام و ظاهر طبیعی هستند که می‌توانند عملکرد و ظاهر دندان‌های شما را بهبود ببخشند. پریدگی دندان‌ها، شکاف‌ها، تغییر رنگ، لکه‌ها و حتی ناهماهنگی‌های دندان‌ها را می‌توان به‌طور قابل توجهی با این روش‌ موثر دندانپزشکی برطرف کرد. دندانپزشکان بامهارت و باتجربه کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت می‌توانند لمینت‌هایی را برای دندان‌های شما قرار دهند که به‌طرزی باورنکردنی، طبیعی به‌نظر می‌رسند و برای چندین دهه ماندگاری دارند. دندانپزشکان باتجربه برای طراحی لبخند با کمک لمینت، در ابتدا با شما در مورد هدف‌تان از درمان صحبت می‌کنند و سپس به اقدام متناسب با نیازهای دندانی شما می‌پردازند. مثلا ممکن است دندان‌های شما به‌طور قابل‌توجهی لکه‌دار شده باشد و احساس کنید که روکش‌های لمینت احتمالا این امکان را می‌دهد که دوباره نسبت به زیبایی لبخند خود مطمئن شوید، یا اصلا ممکن است بخواهید شکل دندان‌های خود را تغییر دهید.

درهرحال، اهداف زیبایی دندان شما هرچه که باشد، دندانپزشکان این مجموعه، به شما کمک می‌کنند تا به نتایجی که انتظار دارید برسید. البته توجه داشته‌باشید که اگرچه دندانپزشکان از تکنیک‌های محافظه‌کارانه برای سلامت دندان استفاده می‌کنند، اما درهرصورت، لمینت‌ها به مقداری مینای دندان نیاز دارند و اگر مینای دندان شما فرسوده، پوسیده یا بسیار نازک شده باشد، ممکن است توصیه کنند به‌جای لمینت، باندینگ دندانی را انتخاب کنید. همچنین، کسانی که به اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) که ارتباط نزدیکی با دندان‌قروچه دارد، مبتلا هستند، نیز ممکن است قبل از لمینت به درمان اولیه بیشتری نیاز داشته‌باشند. درمجموع، لمینت‌ها به‌دلیل توانایی‌شان در پنهان کردن انحرافات دندان، اغلب به‌عنوان «ارتودنسی فوری» نیز شناخته می‌شوند.

در حال انجام لمینت دندان

لمینت سرامیکی چیست؟

پرسلن معمولاً اصطلاحی است که برای اشاره به موادمعدنی حاوی کائولینیت (رس) استفاده می‌شود اما اکثریت قریب به اتفاق مواد دندانی، دیگر حاوی کائولینیت طبیعی نیستند. بنابراین، سرامیک به هر ماده معدنی گفته می‌شود که در اثر حرارت تولید می‌شود و شامل پرسلن، سرامیک مبتنی بر فلز و مواد مصنوعی مدرن‌تر است. بسته‌به این‌که کدام‌یک از این مواد، بهترین نتیجه را بدهد، دندانپزشکان از طیف وسیعی از لمینت‌های سرامیکی استفاده می‌کنند که استحکام بسیار خوب، نازکی و زیبایی را باهم دارند.

ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، معتقدیم که لمینت سرامیکی به خودی‌خود، زیبایی موردنظر شما را روی دندان ایجاد نمی‌کند، بلکه درواقع مهارت دندانپزشک و کیفیت ارتباط بین دندانپزشک، لابراتوار و بیمار است که درنهایت، باعث ایجاد طرح لبخندی جذاب می‌شود. البته در این میان، هزینه نیز برای اغلب افراد بسیار مهم است و باید درنظرگرفته شود.

مزایای کلی لمینت دندان

مزایای استفاده از لمینت دندان، شامل موارد زیر هستند:

ماندگاری لمینت دندان

لمینت‌ها عمر طولانی دارند و اگر بهداشت دهان و دندان را به‌خوبی رعایت کنید و از توصیه‌های دندانپزشک پیروی کنید، می‌توانند حتی برای مدت طولانی‌تری دوام بیاورند.

طبیعی بودن لمینت

اگرچه ممکن است قیمت لمینت دندان زیاد به‌نظر برسد اما اکثر دندانپزشکان در این زمینه توافق‌نظر دارند که لمینت‌ها طبیعی‌ترین و شبیه‌ترین روکش‌ها به دندان طبیعی هستند و از نظر شفافیت کاملا به مینای دندان شباهت دارند. برندهای جایگزینی مانند روکش‌های Lumineer، MAC یا Snap-on Smile هم وجود دارند که معمولا فاقد کیفیت مناسب و ظاهر طبیعی هستند. آن‌ها ممکن است به‌عنوان روکش‌های بدون نیاز به آماده‌سازی معرفی شوند و تبلیغات درمورد آن‌ها روی این موضوع مانور دهد که نیاز به هیچ تغییر شکلی روی دندان نیست، اما واقعیت این است که در 99درصد از افراد با استفاده از این روکش‌ها، نتایج زیبایی‌شناختی نهایی به خطر می‌افتد.

مقاومت لمینت دندان

لمینت‌ها به‌دلیل استحکام مواد و لعابی که دارند، در برابر لکه و تیرگی بسیار مقاوم‌اند اما ونیرهای کامپوزیت متخلخل‌تر و مستعد لک هستند.

لمینت به‌عنوان یک راه‌حل درمانی قابل اجرا

لمینت‌ها یک راه‌حل درمانی مناسب برای مشکلات شدید ساییدگی مینای دندان، شکستگی، نقص ژنتیکی، ناهمواری دندان‌ها و موارد مشابه ارائه می‌دهند.

هزینه لمینت دندان

مزایای لمینت نسبت به ونیر کامپوزیت

اگر دندان‌های شما به‌شدت لکه‌دار، آسیب‌دیده، نامرتب یا شکسته باشند، ممکن است دندانپزشک لمینت را برای شما توصیه کند. اگرچه ونیرهای کامپوزیت هم مزایای زیادی دارند، اما یک منطقه وجود دارد که در آن نمی‌توانند با لمینت رقابت کنند: دوام! لمینت ماده‌ای بسیار قوی‌تر از رزین کامپوزیت است. ونیرهای کامپوزیت تقریباً نیمی از طول عمر لمینت (معمولاً 5-7 سال) را دارند.علاوه‌براین، ونیرهای کامپوزیت برای مشکلات خفیف تا متوسط دندان، مناسب‌تر هستند و برای مشکلات شدید توصیه نمی‌شوند. همچنین، ونیرهای کامپوزیت، متخلخل‌تر و مستعد لک هستند و ممکن است باعث شوند که مجبور به تنظیم رژیم غذایی خود شوید و از مصرف موادغذایی لکه‌زا اجتناب کنید. ازسوی‌دیگر، لمینت‌ها بسیار قوی‌تر از رزین‌های کامپوزیت هستند و کمتر در معرض آسیب قرار دارند. بااین‌حال، آن‌ها را نمی‌توان مانند ونیرهای کامپوزیت ترمیم کرد و اگر آسیب ببینند، باید تعویض شوند که باتوجه به قیمت لمینت دندان می‌تواند نسبتاً پرهزینه باشد.

عمر لمینت دندان چقدر است؟

لمینت‌های دندان معمولاً 7حداقل  تا 15 سال عمر می‌کنند .

مراقبت‌های پس از درمان لمینت دندان

بیماران باید پس از لمینت، به‌طور کامل از دندان‌های خود مراقبت کنند. توصیه می‌شود دندان‌های خود را با یک مسواک با موهای نرم و یک خمیر دندان سفیدکننده ملایم، ترجیحا با ترکیبی خاص که لکه‌ها را بدون ساییدگی از بین می‌برد، مسواک بزنید. محلول‌های سفیدکننده مخصوص هم می‌توانند به جلوگیری از ایجاد لکه و پلاک روی روکش‌ها کمک کنند. همچنین، بیماران باید هنگام غذا خوردن با احتیاط با لمینت رفتار کنند و از خوردن غذاهایی که جویدن آن‌ها سخت است یا نوشیدنی‌های خیلی گرم یا سرد باید اجتناب شود، زیرا دندان‌ها بعد از درمان حساس هستند.عدم استعمال دخانیات نیز از لکه شدن و آسیب دیدن روکش‌های جدید، جلوگیری می‌کند. علاوه‌براین، اگر بیماران با مشکل دندان‌قروچه روبرو هستند، باید از محافظ بایت یا محافظ اکلوزال استفاده کنند، زیرا اگر هنگام خواب دندان قروچه کنند، ممکن است لمینت‌ها بشکنند یا جدا شوند. داشتن یک رژیم غذایی نرم برای چند روز اول پس از عمل توصیه می‌شود، چون مدتی طول می‌کشد تا با ساختار جدید دندان خود سازگار شوید.

مراقبت پس از لمینت دندان

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دندان‌های شما تغییر رنگ، لب‌پریدگی، شکستگی، فرسودگی یا ناهمواری داشته باشند، حتی اگر فاصله بین دندان‌هایتان وجود داشته‌باشد، لمینت دندان یک درمان خوب برای شما محسوب می‌شود. به‌طورکلی، بهترین کاندیدا برای روکش دندان، فردی است که دندان‌های ناقصی داشته باشد که ظاهر و لبخند او را تحت تاثیر قرار داده است.

چه زمانی لمینت دندان گزینه خوبی نیست؟

افرادی با مشکلات دندانی زیر، معمولا کاندیدای خوبی برای لمینت نیستند:

  • پوسیدگی یا بیماری فعال لثه
  • دندان‌های ضعیف که بخش ممی از ساختار آن از بین رفته باشد.
  • دندان‌های نامرتب، اوربایت و آندربایت
  • مبتلایان به دندان‌قروچه شبانه

مراحل نصب لمینت

فرآیند ساخت و نصب لمینت دندان شامل مراحل مختلفی است که قیمت لمینت دندان را هم تحت‌تاثیر قرار می‌دهد:

  • مرحله اول: در یک جلسه مراحل آماده‌سازی روی دندان‌ها با دقت زیاد و میلی‌متری انجام می‌شود.
  • مرحله دوم: در همان جلسه، دندانپزشک شما یک مدل از هر دو ردیف دندان‌های فک شما می‌سازد. بقیه مراحل به جلسه دیگر در یک هفته بعد موکول می‌شود. مدل‌ها به لابراتوار دندان‌پزشکی ارسال و لمینت‌ها به‌صورت پوسته چینی نازک ساخته می‌شوند و در کوره یا سوهان بر روی بلوک چینی قرار می‌گیرند تا زیباترین، براق‌ترین و شفاف‌ترین لمینتی که کاملا شبیه مینای دندان شما است، ساخته شود.
  • مرحله سوم: در جلسه دوم لمینت‌ها روی دندان ها قرار می‌گیرند و با چسب رزینی بسیار قوی روی سطح دندان می‌چسبند. درصورت نصب صحیح، لمینت‌ها با دندان ها یکپارچه می‌شوند، هیچ شکاف و نابرابری وجود ندارد و می توانید از نخ دندان برای تمیزکردن دندان‌ها استفاده کنید. بدیهی است برای ایجاد ظاهر طبیعی و حفظ سلامت دندان‌های شما، دقت دندانپزشک، همکاری آزمایشگاه متخصص و همچنین استفاده صحیح از مواد مناسب، ضروری است.
انتخاب رنگ برای انجام لمینت

لمینت دندان چقدر طول می‌کشد؟

به‌طور معمول، نصب لمینت در دو جلسه انجام می‌شود و حداکثر مدت زمان انتظار 4-1 هفته برای دریافت روکش‌های جدید از لابراتوار دندانپزشکی است.

چرا هزینه و قیمت لمینت دندان زیاد است؟

3 دلیل برای گران بودن هزینه انجام لمینت وجود دارد:

  1. کیفیت مواد
  2. ماندگاری رنگ و دوام لمینت
  3. نیاز به ساعات کاری زیاد: در برخی موارد، تکنسین‌های آزمایشگاه ممکن است 3 روز تا 1 هفته طول بکشد تا یک مجموعه از دندان‌ها را تکمیل کنند، چون روکش‌ها باید شفاف و تا حد امکان، شبیه دندان‌های طبیعی باشند.

دلایل تفاوت قیمت لمینت دندان سرامیکی و ونیر کامپوزیت

قیمت لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت به دلایل زیادی که در ادامه بیان می‌کنیم، متفاوت است:

نحوه نصب لمینت دندان موثر در  قیمت لمینت دندان

همان‌طور که گفتیم قبل از کاشت و چسباندن لمینت سرامیکی دندان، دندان‌ها باید آماده‌سازی و کمی تراشیده شوند، درحالی‌که برای کامپوزیت نیازی به طی این مراحل نیست. در این مرحله، دندانپزشک مینای دندان را حدود یک میلی‌متر یا کمتر، می‌تراشد تا روکش‌ها بعد از نصب، درشت‌تر و ضخیم‌تر از دندان‌های معمولی دیده نشوند و ظاهری طبیعی داشته‌باشند.

در این روش، به عاج دندان آسیبی وارد نمی‌شود و لمینت برای پیوند با مینای دندانی که نازک شده، به آن چسبانده می‌شود. اما یک روش دیگر نصب لمینت هم وجود دارد که در آن، نیازی به تراشیده شدن دندان‌ها نیست (لمینت های no-prep مانند لومینیرز). البته به‌دلیل، گران بودن مواد لمینت نسبت به کامپوزیت، این روش هم کمی گران‌تر از کامپوزیت دندان است.

تکنیک نصب موثر در قیمت لمینت دندان

برای نصب نهایی لمینت، دندانپزشک باید از تابش نور لیزر استفاده کند و با مهارتی خاص، روی سطح دندان را پولیش بزند تا کاملا صیقلی و شبیه سایر دندان‌ها شود. روکش‌های سرامیکی از نظر شیمیایی به دندان زیرین متصل می‌شوند، به این معنی که برداشتن روکش نیاز به استفاده از مته‌ای دارد که به‌طور اجتناب‌ناپذیری بر ساختار زیرین دندان تأثیر می‌گذارد.

جنس لمینت دندان

جنس لمینت دندان از نظر استقامت با کامپوزیت بسیار متفاوت است و تقریبا دو برابر مقاومت کامپوزیت، استقامت دارد که همین موضوع باعث بالا رفتن هزینه لمینت نسبت‌به کامپوزیت می‌شود. جنس لمینت باعث می‌شود تا علاوه بر استحکام و استقامت بالا در برابر آسیب و ضربه، در برابر ساییدگی و زردشدن هم بسیار مقاوم باشد. اما جنس کامپوزیت از رزین پلاستیک همراه با فیلر است که برخلاف سرامیک لمینت‌ها استقامت زیادی ندارد و بسیار ارزان‌تر از سرامیک است.

استقامت لمینت در برابر آسیب و سایش

همان‌طور که گفتیم بعد از انجام لمینت باید در خوردن بعضی غذاها مانند غذاهای ترد، سفت، آجیل با پوست و یا گاز زدن سیب یا هویج یا خوردن شیشلیک و غذاهای مشابه احتیاط کنید. اصولا هرگونه عمل تهاجمی و خشن روی لمینت دندان باید ممنوع شود تا لمینت بتواند ماندگاری خود را حفظ کند. اما باز هم بااین‌وجود، مقاومت لمینت زیاد است و اگر عادات بدی مثل دندان قروچه یا عادات خوبی مانند شرکت در کلاس‌های ورزشی خاص مانند هنرهای رزمی، والیبال و بسکتبال که در آن‌ها احتمال آسیب به دندان زیاد است را کنار بگذارید، مطمئنا مدت‌زمان بیشتری از لمینت‌های زیبای خود لذت خواهید برد.لمینت‌ها از جنس سرامیکی ساخته می‌شوند که در برابر زردی و لکه مقاومت دارند اما اگر سیگار می‌کشید یا عادت به نوشیدن قهوه یا چای پررنگ و غذاهای ربی یا زردچوبه‌ای دارید، باید کم‌کم این عادت‌ها را هم ترک کنید تا عمر لمینت شما به 10 الی 15 سال قد بدهد.

لمینت پرسلن

دستمزد دندانپزشک

این نکته را باید قبول کنیم که حق‌الزحمه دندانپزشکان اگرچه طبق یک تعرفه خاص تعریف می‌شود، اما با میزان مهارت، تجربه و آموزش‌هایی که دندانپزشک دیده است، می‌تواند متغیر باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگرچه حق‌الزحمه شاید معیار خوبی برای تصمیم‌گیری درمورد انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی نباشد، اما درهرصورت، می‌تواند با کمی تحقیق درباره دندانپزشک موردنظر، حقایقی درباره او را برای ما روشن کند.

کیفیت مواد و ابزار مورداستفاده دندانپزشک موثر در قیمت لمینت دندان

هزینه لمینت دندان بسته به جنس مواد، کیفیت آن‌ها، برند مورداستفاده، کشور سازنده، نوسانات ارز و میزان مدرن بودن ابزار و دستگاه‌ها متفاوت است.

روش و فناوری مورداستفاده در ساخت لمینت

نوع فناوری مورداستفاده در طراحی و ساخت لمینت دندان، تعیین‌کننده هزینه لمینت خواهد بود، چون این فناوری می‌تواند بر نتیجه نهایی کار، بسیار اثرگذار باشد. مهارت دندانپزشک در شکل دادن به دندان، پولیش لمینت و روش ساخت و طراحی آن در لابراتوار، بر قیمت تاثیر می‌گذارند.

زمان نصب لمینت دندان

زمان نصب لمینت دندان، 2 الی 3 جلسه است اما نصب کامپوزیت در 1 جلسه انجام می‌گیرد و به‌همین دلیل، قیمت آن کمتر از لمینت دندان است.

سخن پایانی

لمینت دندان یکی از روش‌های دندانپزشکی زیبایی است که در سال‌های اخیر، طرفداران پروپاقرص خود را پیدا کرده و از دوام، ماندگاری، کیفیت و زیبایی ویژه‌ای در میان سایر روش‌ها برخوردار است. مقایسه لمینت با کامپوزیت نشان می‌دهد که نه‌تنها قیمت لمینت دندان از کامپوزیت بالاتر است، بلکه کیفیت و کاری که روی آن انجام می‌شود هم بیشتر است. معمولا به 2 یا 3 جلسه زمان برای تراشیدن، قالب‌گیری و فرم دادن لمینت نیاز است. در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، لمینت دندان با هزینه مناسب و بهترین کیفیت انجام می‌شود. دندانپزشکان ماهر و کارآزموده کلینیک دکتر آیت با کمک مدرن‌ترین ابزار و دستگاه‌های روز، تعهد دارند تا طرح لبخندی جذاب و دلچسب را به شما هدیه دهند که رضایت شما را در پی داشته باشد.

منبع: +++++++

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

5/5 - (47 امتیاز)

پیام بگذارید