پرش لینک ها
لمینت فک بالا به چه صورت هست

لمینت دندان فک بالا به چه صورت است؟

دندان‌ها تاثیر فوق‌العاده زیادی بر روی زیبایی و فرم صورت دارند و می‌توانند تاثیر زیادی بر نوع صحبت‌کردن و نحوه لبخندزدن شما بگذارند. اگر نقصی در دندان‌های شما خصوصا در دندان‌های فک بالایتان باشد، این تاثیر بیشتر هم خواهد شد. اما نگران نباشید! امروزه با پیشرفت علم پزشکی خصوصا در حوزه زیبایی دهان و دندان دیگر دغدغه‌ای برای بیماران وجود ندارد و می‌توان با گذراندن جلسات درمانی بسیار کوتاه این مشکلات را رفع کرد. یکی از راهکارهای بسیار موثر، انجام لمینت دندان فک بالا است که زیبایی طبیعی به صورت شما می‌بخشد. البته به‌شرط اینکه فرایند درمان در یک مرکز معتبر مانند کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت و تحت نظر مجرب‌ترین متخصصان دندانپزشکی انجام شود. در ادامه بیشتر در ارتباط با این فرایند درمانی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

لمینت فک بالا

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان روکش بسیار نازکی است که کاملا هم‌رنگ دندان‌ها ساخته و برای بهبود شمایل طرح لبخند و ظاهر کلی دندان‌ها طراحی و اجرا می‌شود. این قطعات بسیار کوچک و حرفه‌ای زمانی که روی دندان‌های فک بالا یا پایین قرار می‌گیرند و می‌توانند شکل، رنگ، طول و حتی اندازه دندان‌های فرد را تغییر دهند و آن‌ها را به فرم دلخواه بیمار برسانند. اگر قصد انجام لمینت دندان فک بالا را دارید، شاید برایتان جالب باشد بدانید که این روکش‌ها صرفا جهت افزایش زیبایی روی دندان کار نمی‌شوند و می‌توانند مزایای مختلف دیگری هم  داشته باشند که در بخش‌های بعدی بیشتر در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

لمینت دندان فک بالا به چه صورت است؟

دندان‌های فک بالا تاثیر فوق‌العاده زیادی بر زیبایی صورت هنگام لبخندزدن و صحبت‌کردن دارند و می‌توانند موجب افزایش زیبایی و حتی اعتمادبه‌نفس شما شوند. درصورت وجود مشکل یا نقصی در دندان‌هایتان می‌توانید روش درمانی لمینت را انتخاب کنید و به‌شرط انجام‌شدن آن در یک کلینیک حرفه‌ای و تخصصی، انتظار یک نتیجه فوق‌العاده زیبا و ماندگار را داشته باشید. در جلسه مشاوره، کلیه مراحلی که باید جهت انجام لمینت بگذرانید توسط پزشک برایتان بازگو می‌شود و هیچ نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت. کافی است به‌دنبال یه دندانپزشک زیبایی متبحر و باتجربه باشید و تصمیم نهایی خود را بگیرید.

موارد کاربرد لمینت فک بالا

کاربرد لمینت دندان فک بالا پرسشی است که بسیاری از بیماران در رابطه با این روش درمانی دارند. این روکش‌های کوچک و نازک، کاربرد بسیار زیادی دارند و می‌توانند به شما برای داشتن دندان‌هایی صاف‌تر و مرتب‌تر کمک کنند. علاوه‌براین، دندان‌هایی که به‌علت عصب‌‌کشی، مصرف داروهای قوی مانند تتراسایکلین، استفاده بیش‌ازحد از فلوراید، پرکردن و … دچار تغییررنگ شده‌اند، به کمک لمینت می‌توانند رنگ سابق خود را مجددا به دست بیاورند. درمان وضعیت دندان‌های شکسته و یا ترک‌خورده نیز از دیگر کاربردهای استفاده از لمینت است. همچنین روکش‌های لمینتی می‌توانند فاصله بین دندان‌های فاصله‌دار را به‌طور کامل از بین ببرند. دندان‌هایی که به‌دلیل ساییدگی تغییر کرده‌اند و یا به هر دلیلی نامرتب، نامنظم و ناهموار شده‌اند نیز به کمک لمینت، وضعیتشان بهبود پیدا می‌کند.

فک بالا قبل لمینت

مزایای انجام لمینت دندان فک بالا

اما چرا این روش درمانی تا این حد میان پزشکان و حتی بیماران محبوب است؟ علاوه‌بر دوام بالای روکش‌ها و فرایند درمانی کوتاه، این روش درمانی مزایای فوق‌العاده‌ای دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اصلاح و افزایش زیبایی طرح لبخند

یکی از اصلی‌ترین مزایای لمینت دندان فک بالا، اصلاح طرح لبخند است. خصوصا که دندان‌های فک بالا بیشتر از فک پایین خود را نشان می‌دهند و زیبا و مرتب بودنشان می‌تواند معیار اصلی زیبایی لبخند باشد. روکش‌های لمینتی به‌راحتی با ایجاد پوشش بر روی دندان‌های زردشده یا آسیب‌دیده، طرح لبخند شما را جذاب‌تر می‌کنند و یقینا بعد از این اتفاق شما اعتماد‌به‌نفس بیشتری خواهید داشت.

تهاجمی‌نبودن روش درمانی

یکی دیگر از اصلی‌ترین مزایای این روش درمانی نسبت به سایر درمان‌های دندانپزشکی، تهاجمی‌نبودن آن و یا حداقل دوز پایین تهاجمی‌بودن آن است. به‌هرحال برای انجام لمینت باید بخشی از تاج دندان تراش بخورد، اما این تراش به مراتب نسبت به روش‌های دیگر کمتر است و فشار چندانی به دندان‌ها وارد نمی‌شود. به همین علت این درمان زیبایی روش محبوبی برای متقاضیان است.

ظاهر بسیار زیبا و طبیعی

مزیت دیگر این روش، طبیعی‌بودن ظاهر نتیجه نهایی نسبت به سایر روش‌ها است. البته به‌شرط اینکه فرایند درمانی در یک کلینیک معتبر با پزشکان بسیار متخصص و مواد اولیه مرغوب انجام شود. در چنین شرایطی پزشک می‌تواند روکشی بسیار شبیه به دندان‌های اصلی خودتان را بسازد تا لبخند شما از حالت طبیعی خود خارج نشود. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت یکی از معتبرترین و تخصصی‌ترین مراکز جهت انجام لمینت دندان فک بالا محسوب می‌شود و با مراجعه به این مرکز هیچ‌گونه نگرانی بابت کیفیت لمینت خود نخواهید داشت.

عدم تغییررنگ در مدت‌زمان کوتاه

جالب است بدانید روکش‌های لمینت باکیفیت، مقاومت بسیار بالایی در برابر زردشدن و تغییر رنگ دارند. اگر به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت دهید و رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، تا مدت‌ها دندان‌هایتان سفید و درخشان خواهند بود.

لمینت دندان

مراحل انجام لمینت دندان

مراحل انجام لمینت شامل چه فرایندهایی است و به چه شکلی انجام می‌شود؟ این پرسش مهمی است که ذهن تمام متقاضیان این کار را مشغول می‌کند و پزشکان در جلسه مشاوره این فرایند را به‌طور کامل به بیمار توضیح می‌دهند. مراحل انجام لمینت دندان فک بالا عبارت است از:

مشاوره

اولین مرحله‌ای که پیش از انجام لمینت باید بگذرانید، مرحله مشاوره است. در جلسه اول یا همان جلسه مشاوره، شما با دندانپزشک خود دیدار و هدف خود را از انجام لمینت بیان می‌کنید. پزشک با توجه به هدف شما و معاینه دندان‌هایتان لزوم انجام لمینت دندان را بررسی می‌کند و ممکن است برای تشخیص بهتر از دندان‌هایتان رادیولوژی تهیه کند. در برخی از مراکز، تکنولوژی جهت نشان‌دادن تصویر فرضی نتیجه نهایی لمینت دندان‌ها نیز وجود دارد و می‌توانید ببینید بعد از انجام این درمان دندان‌هایتان چه فرمی پیدا خواهد کرد.

آماده‌سازی دندان‌ها و قالب‌گیری

بعد از مشاوره نوبت به آماده‌سازی دندان‌های شما جهت اتصال روکش‌های لمینت می‌رسد. منطقا بخشی از تاج دندان شما برای چسباندن لمینت باید تراش بخورد و بر همین اساس مقدار بسیار کمی از مینای دندان شما با ظرافت تمام تراش خواهد خورد. پس از تراشیدن باید قالبی از فرم دندان‌های شما تهیه و به لابراتوار برای ساخت روکش‌ها ارسال شود. این فرایند حدود ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد و در این فاصله دندان‌های شما با روکش موقت کاور خواهد شد.

چسباندن روکش‌ها به دندان

آخرین مرحله از این فرایند درمانی، اتصال روکش‌ها به دندان خواهد بود. پیش از چسباندن نهایی روکش‌ها پزشک یک بار دیگر مجددا تناسب رنگ روکش و دندان شما را بررسی می‌کند و آن را به کمک سمان مخصوص به سطح مساوی می‌رساند. زمانی که از این مسئله اطمینان کافی حاصل شد، دندان‌های شما را تمیز و روکش را متصل می‌کند. با تابش نور UV مواد شیمیایی موجود در سمان مخصوص فعال می‌شوند و روکش کاملا روی دندان‌های شما چسبانده خواهد شد. در پایان، یک بررسی نهایی مجدد انجام می‌شود و پزشک از شما می‌خواهد چند روز بعد برای معاینه نهایی به مطب مراجعه کنید.

روکش دندان

عوامل موثر بر هزینه روکش لمینت فک بالا

عوامل مختلفی بر هزینه انجام این روش زیبایی دندانپزشکی اثرگذار هستند. کلینیک میزبان، تجربه و تخصص پزشک، کیفیت و اصالت مواد اولیه، تجهیزات لابراتوار، تعداد دندان‌ها و وضعیت دندان‌ها از جمله عواملی هستند که هزینه نهایی را تغییر می‌دهند. برای مثال اگر بخواهید تنها ۴ دندان جلویی خود را لمینت کنید، هزینه کمتری نسبت به لمینت تمامی دندان‌هایتان پرداخت خواهید کرد. در جلسه مشاوره تمام این موارد بررسی می‌شود و دندانپزشک یک برآورد حدودی از هزینه‌های انجام این روش درمانی به شما خواهد داد.

اصول مراقبت و نگهداری از لمینت دندان

پس از اتصال روکش‌ها، کار شما تمام نمی‌شود و باید به‌شکل جدی از آن‌ها مراقبت کنید. نتیجه مراقبت درست و اصولی شما از لمینت‌ها، ماندگاری ۱۰ تا ۱۵ ساله آن‌ها خواهد بود. رعایت اصول اولیه و ساده بهداشت دهان و دندان ابتدایی‌ترین کاری است که باید انجام دهید و مانند زمانی که لمینت نداشتید، دندان‌هایتان روزی دوبار مسواک بزنبد و حتما هر شب نخ دندان بکشید. استفاده از دهان‌شویه‌های ملایم و ضدعفونی‌کننده نیز در نگهداری از آن‌ها به شما کمک خواهد کرد. بهتر است فشار زیادی را به دندان‌های لمینت‌شده خود وارد نکنید و تلاش نکنید اجسام سخت را با دندان بشکنید. این کار می‌تواند به روکش‌ها آسیب برساند. سیگارکشیدن و نوشیدن بیش‌ازحد چایی و قهوه نیز موجب تغییررنگ روکش‌ها خواهد شد.

قیمت لمینت دندان فک بالا

همان‌طور که گفتیم، عوامل مختلفی قیمت روکش‌ها و انجام لمینت دندان فک بالا را تعیین می‌کنند. شما می‌توانید قیمت لمینت دندان را از کلینیک خود پرس‌وجو کنید تا بتوانید راحت‌تر تصمیم نهایی خود را جهت انجام این روش درمانی بگیرید.

سخن پایانی

انجام لمینت دندان فک بالا راهکاری ماندگار و کاربردی جهت افزایش زیبایی طرح لبخند، رفع نواقص موجود در دندان‌ها و بازگرداندن اعتمادبه‌نفس از‌دست‌رفته است. اگر احساس می‌کنید دندان‌های شما پتانسیل زیباتر و مرتب‌ترشدن را دارند، می‌توانید برای انجام این روش درمانی با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت نسبت به شروع آن اقدام کنید.

منبع: +++++

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

5/5 - (38 امتیاز)

پیام بگذارید