پرش لینک ها
فک پایین

آیا لمینت دندان فک پایین باید انجام شود؟

دندان‌های فک پایین عموما به‌اندازه دندان‌های فک بالا در دید نیستند و بسیاری از افراد تصور می‌کنند رفع نواقص آن‌ها اهمیتی ندارد. این در حالی است که فک پایین می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فرم صورت و دهان داشته باشد و نواقص آن کاملا به چشم بیاید. انجام لمینت دندان فک پایین روش درمانی کاملا اصولی و ایمنی است که می‌تواند دندان‌های شما را مرتب‌تر کند و زیبایی آن‌ها را به هنگام حرف‌زدن و خندیدن افزایش دهد. کافی است برای انجام این روش به یک مرکز معتبر مانند کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت مراجعه کنید تا مراحل کار به بهترین شکل برایتان انجام شود. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با لمینت دندان به شما بدهیم.

لمینت فک پایین

لمینت دندان‌های پایین به چه شکل است؟

یکی از اصلی‌ترین سوالات در پروسه انجام لمینت دندان فک پایین، نحوه اجرای آن است. خصوصا که بسیاری از بیماران و متقاضیان در ابتدای مسیر تصور می‌کنند لمینت صرفا برای دندان‌های فک بالا است و دندان‌های فک پایین نیازی به این روش درمانی ندارند. این تصور کاملا اشتباه است! اگرچه دندان‌های فک بالا بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند و برای زیباتر‌شدن طرح لبخند اهمیت زیادی دارند، اما این تنها کاربرد این درمان زیبایی نیست و البته بسیاری از افراد طرح لبخند متفاوت‌تری دارند. اگر به ژورنال‌ها نگاه کنید، افرادی را می‌بینید که لبخندشان اصطلاحا بزرگ‌تر است و دندان‌های فک پایین هم به اندازه دندان‌های فک بالایشان هنگام حرف‌زدن یا لبخند‌زدن کاملا نمایش داده می‌شوند. درنهایت هم این دندانپزشک است که باید تشخیص دهد انجام لمینت دندان فک پایین برای بیمار لازم است یا خیر. بنابراین اگر قصد انجام این فرایند درمانی را برای فک پایین خود دارید، حتما باید در جلسه مشاوره آن را مطرح کنید.

آیا از کامپوزیت هم می‌توان برای دندان‌های پایین استفاده کرد؟

روش دیگری که می‌توان از آن بهره برد، کامپوزیت دندان است. کامپوزیت که به لمینت کامپوزیتی هم معروف است، به فرایند اتصال روکش کامپوزیت بر روی سطح بیرونی دندان‌ها گفته می‌شود که رنگ دندان و فرم آن را تاحدزیادی تغییر می‌دهد. عموما از کامپوزیت‌ها جهت مرتب‌کردن و یا روشن‌تر‌کردن رنگ دندان‌ها استفاده می‌کنند و این ماده تاثیر خود را می‌گذارد. هزینه انجام این روش درمانی در مقایسه با لمینت‌های سرامیکی کمتر است و عموما در یک جلسه درمانی انجام می‌شود. اما لمینت دندان با کامپوزیت‌کردن آن‌ها تفاوت‌هایی دارد که انتخاب را برای متقاضی آسان‌تر می‌کند. برای مثال طول ماندگاری لمینت‌ها از کامپوزیت‌ها بیشتر است. علاوه‌براین، فرم و رنگ لمینت‌ها نسبت به کامپوزیت‌ها طبیعی‌تر است و مقاومت بالاتری در برابر آسیب، ضربه و حتی تغییررنگ دارد. درمقابل، کامپوزیت‌ها هزینه کمتری دارند، می‌توان آن‌ها را جدا کرد و تنها در یک جلسه انجام می‌شوند. به‌هرحال این تفاوت‌ها باعث می‌شود متقاضی بر اساس شرایط خود و البته مشورت با پزشک انتخاب‌ منطقی‌تر و مناسب‌تری داشته باشد.

لمینت فک پایین

لمینت سرامیکی و کامپوزیت چه کاربردهایی برای دندان‌های پایینی دارند؟

همان‌طور که گفتیم، لمینت دندان یک روش ایده‌آل جهت پوشاندن نقص‌های دندان و افزایش زیبایی طرح لبخند است. کاربرد لمینت دندان فک پایین شامل موارد مختلفی می‌شود. رفع کجی و ناهمواری دندان‌ها یکی از اصلی‌ترین این کاربردها است. علاوه‌براین، بسیاری از افراد به‌دلایل مختلف مانند سیگارکشیدن، استفاده بیش‌ازاندازه از چای و قهوه و یا حتی عوامل ژنتیکی، دندان‌هایشان زردرنگ می‌شود. لمینت دندان کمک می‌کند، فرد دندان‌های سفیدتری داشته باشد و از نشان‌دادن‌ آن‌ها خجالت نکشد. همچنین لمینت می‌تواند فرم دندان‌ها را مرتب‌تر از قبل و تراز کنند. این موارد تنها بخشی از اصلی‌ترین کاربردهای این روش درمانی محسوب می‌شوند.

آیا لمینت دندان فک پایین در پوسیدگی آن‌ها تأثیر دارد؟

پرسشی که برای بسیاری از متقاضیان پیش از انجام لمینت دندان پیش می‌آید، تاثیر آن در پوسیدگی دندان‌ها است. در پاسخ به این سوال باید گفت منطقا و از لحاظ علمی مواد لمینت دندان باعث پوسیدگی آن‌ها نمی‌شود و ضرری برای دندان‌ها به‌طورکلی ندارد. اما به‌هرحال ریسک پوسیده‌شدن دندان‌ها پس از لمینت را نمی‌توان نادیده گرفت. خصوصا که بسیاری از مراکز برای سود بیشتر اقدام به استفاده از مواد اولیه نامرغوب می‌کنند و با این کار خطر پوسیدگی را افزایش می‌دهند. کافی‌نبودن مهارت پزشک در نصب روکش‌ها نیز علل عمده دیگر بروز پوسیدگی است.

شما با مراجعه به مراکز معتبر مانند کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت می‌توانید ریسک ابتلا به پوسیدگی‌های دندانی پس از لمینت را به صفر برسانید. اما علت بعدی پوسیدگی دندان‌ها که کاملا به سبک زندگی خودتان بستگی دارد، عدم رعایت موارد بهداشتی دهان و دندان است. شما حتما باید پس از انجام لمینت، مراقبت‌های بهداشتی لازم را انجام دهید و روتین روزانه مسواک‌زدن، نخ‌دندان‌کشیدن و استفاده از دهان‌شویه را فراموش نکنید.

چقدر طول می‌کشد تا دندان‌های پایین لمینت شوند؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که علی‌رغم نتایج بسیار ماندگار لمینت، فرایند اجرای آن در مطب پزشک بسیار کوتاه است و شما را خسته نمی‌کند. در حقیقت با رعایت موارد و نکات بهداشتی بسیار ساده شما می‌توانید برای ۱۰ تا ۱۵ سال و گاهی ۲۰ سال، از لمینت‌های خود نهایت استفاده را ببرید و این فرایند درمانی تنها در حدود ۲ تا ۴ هفته انجام می‌شود. در حقیقت نمی‌توان گفت این یک روش دائمی است، اما می‌توان گفت یک روش بسیار ماندگار است و با مراقبت‌های مستمر می‌تواند طول عمر آن بیشتر هم شود.

این فرایند درمانی عموما در ۳ مرحله انجام می‌شود. مرحله اول همان جلسه مشاوره است که دندان‌های شما توسط متخصص دندانپزشکی بررسی و معاینه می‌شود. در جلسه دوم دندان‌های شما تراش می‌خورد و جهت ساخت روکش‌ها، قالب‌گیری می‌شود. زمان‌برترین مرحله همین فاصله بین مرحله دوم و سوم است که روکش‌ها باید در لابراتوار ساخته شود. در مرحله نهایی دندانپزشک روکش‌ها را با سیمان مخصوص روی دندان‌های شما فیکس می‌کند و می‌توانید از زیبایی طرح لبخند خود لذت ببرید.

فک پایین

قیمت لمینت دندان فک پایین

قیمت لمینت دندان فک پایین پرسش تمامی متقاضیان است، اما نمی‌توان یک قیمت واحد برای تمامی افراد صادر کرد، چراکه فاکتورهای مختلفی در نهایی‌شدن هزینه انجام این روش درمانی موثر هستند. برای مثال تعداد دندان‌هایی که نیاز به لمینت دارند، کیفیت مواد استفاده‌شده، سطح تخصص دندانپزشک، تجهیزات، لابراتوار ساخت روکش، وضعیت دندان‌ها و فرم آن‌ها فاکتورهایی است که می‌تواند هزینه نهایی را تغییر دهد. در جلسه مشاور می‌توانید یک برآورد کلی از هزینه‌های انجام این روش درمانی داشته باشید.

چگونگی انجام لمینت دندان فک پایین

با توجه به نکات گفته‌شده، انجام لمینت دندان فک پایین چندان سخت و غیرقابل‌انجام به نظر نمی‌رسد و درصورتی‌که احساس می‌کنید دندان‌هایتان نیاز به انجام این کار دارند، می‌توانید ترتیب یک جلسه مشاوره با متخصص را بدهید. پزشک می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای شما باشد و لزوم استفاده از این روش درمانی و زیبایی را تعیین کند. درنهایت چیزی که مشخص است این است که لمینت‌کردن دندان‌های پایینی در چند جلسه ممکن است و نتیجه آن در افزایش زیبایی صورت شما خارق‌العاده خواهد بود.

آیا امکان درمان دندان‌های شکسته با استفاده از لمینت دندان وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید در مورد شدت آسیب‌دیدگی صحبت کرد. درحقیقت اگر دندان‌های شما مشکل جدی نداشته باشند و شکستگی آن‌ها عمیق نباشد، می‌توان از لمینت دندان جهت رفع نواقص آن استفاده کرد. اما اگر شکستگی بزرگی روی دندان‌های شما وجود داشته باشد، دندانتان توان نگه‌داشتن روکش‌ها را نخواهد داشت و به این ترتیب لمینت مناسب شما نخواهد بود. درنهایت با نظر و مشورت پزشک می‌توانید تصمیم بهتری بگیرید.

سخن پایانی

انجام لمینت دندان فک پایین یک روش کاملا ایمن و تاییدشده جهت رفع نواقص دندان‌های پایینی و افزایش زیبایی صورت شما هنگام حرف‌زدن و خندیدن است. با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت می‌توانید این فرایند درمانی را بدون نگرانی انجام دهید و از نتیجه آن شگفت‌زده شوید.

منبع: +++++

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

Rate this post

پیام بگذارید