پرش لینک ها
لمینت فک بالا

طراحی لبخند هالیوودی

لبخند هالیوودی نوعی لبخند است که در آن تمام دندان‌های دهان فرد به‌طور یکنواخت، سفید و صاف شده و ظاهر دندان‌های بی‌نقص و شبیه به ستاره‌های سینما را به شما می‌دهد. این لبخند، اغلب از طریق ترکیبی از روش‌های دندانپزشکی زیبایی مانند سفیدکردن دندان‌ها، روکش‌ها و بریس‌ها خلق می‌شود. تیم دندانپزشکان متخصص زیبایی ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت آماده هستند تا در تمام روزهای هفته با بهره‌گیری از دانش و مهارت تخصصی و تجهیزات مدرن و پیشرفته به ارائه خدمات زیبایی و اصلاح دندان مراجعان عزیز بپردازند. در این مقاله قصد داریم درباره اصلاح لبخند، روش‌ها و جزئیات آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

رنگ دندان برای کامپوزیت فک پایین

لبخند هالیوودی یا اصلاح طرح لبخند چیست؟

لبخند هالیوودی یک درمان زیبایی‌ اصلاح لثه و دندان، برای افرادی است که می‌خواهند دندان‌هایی مرواریدی، چشمگیر و جذاب داشته باشند و صرف‌نظر از جنسیت می‌تواند برای همه افراد انجام شود. درواقع، به فرآیند پوشاندن دندان‌ها با روکش، تغییر رنگ دندان‌ها و مرتب‌کردن آن‌ها برای داشتن ظاهری زیباتر «لبخند هالیوودی» می‌گویند. این نوع درمان با الهام از دندان‌های سلبریتی‌های هالیوود گرفته شده و با توجه به دغدغه‌های زیبایی‌شناختی، رفع عیوب دندانی و ایجاد اعتمادبه‌نفس در جامعه، روز به روز طرفداران بیشتری پیدا کرده است. رنگ دندان، به‌طور معمول استخوانی است، اما در حال حاضر و با توجه به اینکه دندان سفید به نماد پرستیژ در جامعه تبدیل شده است، این روش برای روشن‌کردن رنگ طبیعی دندان‌ها یا مرتب‌کردن آن‌ها ترجیح داده می‌شود.

هالیوود اسمایل یا طراحی مجدد لبخند، به معنی پروتز کامل هردو فک با کمک بلیچینگ، روکش، ارتودنسی و ایمپلنت دندان و از جمله دندان‌های پرمولر است.

نحوه زیباسازی دندان

قبل از شروع درمان، با بررسی موارد زیر مشخص می‌شود که آیا فرد برای این درمان مناسب است یا خیر. این موارد شامل:

  • معاینه دقیق داخل دهان
  • عکس لبخند
  • عکس با اشعه ایکس

است. بعد از طی این مراحل، بنا به تشخیص پزشک باید یکی از درمان‌های مناسبی را که در این مقاله توضیح خواهیم داد، دنبال کنید.

اهداف طراحی لبخند چیست؟

اهداف لبخند هالیوودی عبارتند از:

  • دستیابی به ظاهری زیبا
  • ایجاد یک لبخند متقارن
  • حذف ناامنی ناشی از ظاهر بد ساختار دندان
  • احساس اعتمادبه‌نفس

تاثیر اصلاح طرح لبخند بر زندگی ما

با اصلاح لبخند شما می‌توانید دندان‌های خود را بی‌عیب‌و‌نقص و سفید کنید. این روش به شما کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشید. هالیوود اسمایل برای بیمارانی که نمی‌خواهند سایر روش‌های درمانی گسترده را انجام دهند، یک روش عالی و منحصربه‌فرد است.

لبخند هالیوودی با کامپوزیت

3 نشانه لبخند عالی هالیوودی و اصول لبخند هالیوودی

در لبخند هالیوودی:

  • طبق اصل نسبت طلایی، خطوطی که به‌صورت بصری از گوشه چشم و لب کشیده می‌شوند، باید موازی باشند.
  • یک خط عمودی فرضی از وسط پیشانی تا چانه باید صورت و لبخند را دقیقاً به دو نیمه تقسیم کند.
  • دندان‌ها باید از وسط تا انتها باید به‌طور متناسب کاهش پیدا کنند.

همچنین اصول این درمان زیبایی عبارتند از:

  • لب‌های متقارن: برای داشتن یک لبخند کامل، هر دو لب بالا و پایین باید یکنواخت باشند تا لبخند شما متعادل شود. همچنین، مرکز لب‌های شما باید با وسط صورتتان هم هماهنگ باشد و انحنای لبخند با قوس دندان مطابقت داشته باشد.
  • دیدهنشدن لثه در لبخند کامل: اگر بیش از 4 میلی‌متر از بافت لثه شما در هنگام لبخند دیده شود، جذابیت لبخندتان را از بین می‌برد.
  • میزان دیده‌شدن دندان‌ها: برای داشتن تعادل و تناسبات ایده‌آل، دندان‌های شما باید در هنگام لبخندزدن 10 میلی‌متر طول داشته باشند. مقدار بیشتر از این، باعث برهم‌خوردن نسبت‌ها می‌شود.
  • هم‌ترازی دندان‌ها: 2 دندان جلویی شما باید درست در مرکز صورتتان به هم برسند. اندازه دندان‌ها بلافاصله بعد از 2 دندان اول باید 61.8 درصد اندازه دندان‌های جلویی باشد.
  • صافی دندان‌ها: دندان‌های شما باید با لثه‌هایتان در یک راستا باشند و هیچ دندانی بالاتر از بقیه نباشد.
  • دندان‌های پایین نباید نمایان شوند: موقع لبخندزدن، دندان‌های بالایی شما باید نمایان‌تر باشند و توجه را به خود جلب کنند.
  • درخشش بدون لک: دندان‌ها باید کاملا سفید و مرواریدی باشند.
لبخند هالیوودی

مزایای داشتن لبخند هالیوودی چیست؟

مزایای لبخند زیبای هالیوودی بسیار بیشتر از تغییر ظاهر فیزیکی دندان‌ها است. دندان‌های شما نشانه‌ای از سلامت و کیفیت ژنتیکی هستند و هرچه دندان‌های زیباتری داشته باشید، ظاهر و احساس بهتری هم خواهید داشت. بنابراین، نمی‌توان انکار کرد که اکثر مردم خواهان دندان‌های سفید، درخشان و خیره‌کننده هستند و با توجه به اینکه افراد مشهور تحت درمان‌های زیبایی دندان قرار می‌گیرند، این نیاز هم در جوامع هر روز بیشتر تقویت می‌شود. در ادامه به چند مزیت مهم داشتن لبخندی سالم و هالیوودی می‌پردازیم.

  • داشتن دندان‌های کاملا صاف: دندان‌های صاف و مرتب نیازی به اصلاح با بریس ندارند. دستگاه‌های ثابت نگهدارنده و صاف‌کننده دندان که عیوب فک را اصلاح می‌کنند، می‌توانند به تغییرشکل دندان‌های کج کمک کنند و جهت رشد فک را برای اصلاح بایت تغییر دهند. بسته به اینکه دندان‌ها چقدر کج هستند، ممکن است با کامپوزیت هم درمان شوند.
  • سفیدی دندان: مراقبت منظم از دندان برای حفظ سلامت آن‌ها در طول زمان ضروری است، بنابراین حداقل 2بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر به سفید‌کردن حرفه‌ای دندان‌ها فکر می‌کنید، لازم است به یک دندانپزشک واجد شرایط مراجعه کنید. استفاده از درمان‌های خانگی مانند ژل سفیدکننده نیز مفید است اما حتما ژل را از داروخانه‌های معتبر خریداری کنید، چون ژل‌های غیراستاندارد می‌توانند دندان را تجزیه کنند. دندان‌های سفیدتر و درخشان‌تر می‌توانند در افزایش اعتمادبه‌نفس افراد موثر باشند و همچنین سلامت دهان و دندان را نشان می‌دهند و می‌توانند به جوان‌تر دیده‌شدن فرد نیز کمک کنند.
  • درمان غیرتهاجمی و بدون درد: حتی برخی از بهترین ستاره‌های هالیوود هم نواقصی در دندان‌های خود دارند، اما معمولاً تلاش می‌کنند آن‌ها را به حداقل برسانند و پنهان کنند. با کمک روش‌های اصلاح دندان می‌توانید فاصله بین دندان‌ها را محو کنید.
  • تقویت دندان‌ها: روش‌های دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی معمولاً بهترین راه برای بهبود لبخند و افزایش جذابیت زیبایی دندان‌ها و بهبود ساختار فک هستند. ترمیم، کانتورینگ و روکش دندان نیز راه‌هایی برای تقویت ساختار دندان هستند.
  • افزایش اعتمادبه‌نفس: دیگر لازم نیست موقع حرف‌زدن یا خندیدن در جمع احساس خجالت کنید و معذب شوید.
  • جویدن و گفتار بهتر

طرح لبخند هالیوودی مناسب برای چه کسانی است و چه کسی کاندید مناسبی برای این روش است؟

تقریباً هرکسی که هیچ‌گونه بیماری لثه یا سایر بیماری‌های دهان و دندان نداشته باشد، می‌تواند از این درمان استفاده کند.کاندیداهای اصلاح لبخند با توجه به نیاز خود، به ایمپلنت دندان، روکش یا فقط سفید‌کردن نیاز دارند اما تقریباً همه افراد 18 سال به بالا با دندان‌های سالم می‌توانند کاندیدای خوبی برای این طرح لبخند باشند. بااین‌وجود، مراحل و الزامات ممکن است متناسب با ساختار فک و دندان هر فرد متفاوت باشد.

قبل و بعد از لبخند هالیوودی

انواع روش‌های اصلاح طرح لبخند

جوان‌سازی لبخند، فرآیند تغییر ظاهر لبخند در مدت‌زمان بسیارکوتاه است. این فرآیند با مشاوره با دندانپزشک آغاز می شود. سپس بیمار و دندانپزشک باهم تصمیم می‌گیرند که چه گزینه‌هایی را می‌توان اجرا کرد و چه نتایجی را می‌توان به دست آورد تا بیمار بهترین ظاهر را پیدا کند. خلق لبخند هالیوودی، شامل طیف وسیعی از دستکاری‌ها و درمان‌های مختلف است. اگر دندان‌ها به‌طورطبیعی یکنواخت باشند، سفید‌کردن و رعایت منظم بهداشت حرفه‌ای دهان کافی است. موارد پیچیده معمولا نیاز به درمان طولانی‌مدت و پرهزینه‌تر دارند. بااین‌حال، نوع درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت و به‌صورت‌های زیر است:

  • لمینت دندان
  • ارتودنسی
  • کامپوزیت
  • درمان لثه
  • سفید‌کردن دندان
  • ایمپلنت و …

قبل از شروع درمان، معاینات دقیق داخل دهان و فک با پشتیبانی اشعه ایکس انجام می‌شود. سپس، بر اساس اندازه‌گیری‌های دیجیتال با مدل‌سازی یا مواد موقت مخصوص می‌توان به بیمار نشان داد که نتیجه چگونه خواهد بود. پس از تایید بیمار، فرآیند شروع می‌شود.

تناسب دندان ها

سفید‌کردن دندان (بلیچینگ)

دندان‌ها به‌دلیل مصرف غذا و استعمال دخانیات معمولا دچار تغییر رنگ می‌شوند. با روش بلیچینگ می‌توانید رنگی سفید و براق به دندان‌های خود بدهید. در این روش رنگدانه‌های تیره روی دندان با استفاده از ژل مخصوص از بین می‌رود و دندان‌های شما سفید و زیبا می‌شوند. به‌عبارت بهتر، بلیچینگ دندان برای بهبود رنگ دندان‌ها استفاده می‌شود. در این روش، مواد شیمیایی مثل پراکسید هیدروژن و کربامید پراکسید بر روی سطح دندان‌ها قرار داده می‌شوند تا لکه‌ها و رنگ زرد دندان‌ها را از بین ببرند و دندان‌ها را سفیدتر و درخشان‌تر کنند. این روش معمولاً توسط دندانپزشکان در مطب انجام می‌شود، اما محصولات بلیچینگ خانگی نیز در دسترس هستند.

باندینگ دندان

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای اصلاح طرح لبخند، کامپوزیت دندان است. این روش به بهبود ظاهر دندان‌هایی که تغییر رنگ داده، شکسته یا پر شده‌اند، کمک می‌کند. کامپوزیت‌ها پوسته‌های نازک همرنگ دندان هستند که به دندان (قسمت جلویی) متصل می‌شوند و می‌توان از آن‌ها برای پر‌کردن فضای بین دندان‌ها و پوشاندن دندان‌های لکه‌دار، بد شکل یا کج استفاده کرد.

قبل و بعد کامپوزیت دندان

ونیر پرسلاین یا لمینت دندان

لمینت‌های دندانی لایه‌های ظریف سرامیکی هستند که استحکام بالایی دارند و برای پوشاندن سطح دندان استفاده می‌شوند. لمینت به‌عنوان پوشش روی سطح دندان قرار می‌گیرد و به رفع و پوشاندن عیوب دندان کمک می‌کند. اولویت درمان لمینت، رفع عیوب و شکستگی دندان‌ها و تیرگی و پر‌شدن لب‌ها است. در این نوع درمان اگر دندان در اثر ضربه آسیب دیده باشد، ابتدا ساختار آن در نظر گرفته می‌شود و سپس روکش لمینت به سطح دندان اضافه می‌شود. این پوشش از بافت و ساختار دندان محافظت می‌کند و دندان‌ها را سالم نگه می‌دارد.

بریج دندان

از بریج برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته استفاده می‌شود که با افزودن تاج روی ناحیه بدون دندان، ظاهر دندان‌ها و طرح لبخند را بهبود می‌بخشد. درمان به این صورت است که با کمک دندان‌های مجاور، بریج به قسمت بدون دندان اضافه می‌شود. رعایت بهداشت و استفاده از غذاهای نرم نقش مهمی در افزایش طول عمر بریج دارد.

ایمپلنت

یکی از بهترین راه حل‌های ممکن برای پر‌کردن فضای دندان‌های ازدست‌رفته، ایمپلنت دندان است. در این روش، متخصص ایمپلنت دندان یک پایه تیتانیوم را به شکل میله‌ای باریک در داخل استخوان فک قرار می‌دهد. مراقبت مناسب نقش مهمی در طول عمر ایمپلنت دارد.

ارتودنسی

ارتودنسی یکی از بهترین و ماندگارترین روش‌ها برای ترمیم دندان‌های شلوغ و کج است. در این روش، دندانپزشک متخصص با کمک بریس‌ها و براکت‌ها دندان‌ها را به‌تدریج صاف و هموار می‌کند.

پر کردگی به رنگ دندان

دندانپزشک با کانتور‌کردن مینای دندان (لایه بیرونی دندان) شکل دندان‌ها را تغییر می‌دهد. این گزینه زمانی استفاده می‌شود که دندان‌ها کمی شلوغ، ناهموار یا خیلی بلند به نظر می‌رسند. آن‌ها ظاهر دندان‌های شما را بهبود می‌بخشند.

اصلاح لبخند لثه‌ای چیست؟

رنگ لثه‌های زیبا معمولا صورتی است. بااین‌حال، برخی از افراد لثه‌های قهوه‌ای و سیاه دارند که از نظر زیبایی ظاهری، زشت و غیرجذاب هستند. تیرگی لثه در واقع ناشی از رنگدانه ملانین است اما با کمک فناوری‌های جدید، رنگدانه‌های تیره را می‌توان با استفاده از لیزر از بین برد. در بین عوامل اصلاح لبخند، اصلاح للبخند لثه‌ای یکی از درمان‌های بسیار مهم است که در آن اندازه و شکل دندان‌ها باید متناسب با لثه باشد. در غیراین‌صورت، لبخند شما جذاب به‌نظر نمی‌رسد. این درمان به‌خصوص برای افرادی که لثه‌هایشان بیش از حد پوشانده می‌شود، بهترین است. این روش دندانپزشکی زیبایی ناهمواری خطوط لثه را از بین می‌برد.

اصلاح لبخند لثه‌ای به مجموعه روش‌هایی گفته می‌شود که برای بهبود ظاهر لثه در روش اصلاح لبخند هالیوودی انجام می‌شود. این روش‌ها شامل جراحی لثه، بوتاکس، تزریق مواد پرکننده و سایر روش‌های دندانپزشکی هستند. هدف اصلاح لبخند لثه‌ای، کاهش نمایان بودن لثه در لبخند و بهبود تعادل بین نمایش دندان و لثه است.

جراحی فک و صورت

گاهی اوقات وجود اختلالات در دندان‌ها و لثه‌ها ممکن است به مسائلی مانند موقعیت فک و استخوان‌ها مربوط باشد. در این روش بیماران پس از معاینه و مشاوره باید با انجام جراحی فک و جابه‌جایی آن توسط جراح فک و صورت، ظاهر و فرم دندان‌ها را تراز کنند.

سخن پایانی

لبخند هالیوودی یک اصطلاح دندانپزشکی برای صاف، مرتب و یکدست‌کردن دندان‌ها با روش‌های مختلف درمانی است. تیم دندانپزشکان متخصص زیبایی کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با سال‌ها تجربه و دانش تخصصی در زمینه درمان اصلاح لبخند و بهره‌مندی از روش‌ها و ابزارهای مدرن و روز دنیا آماده هستند تا در روزهای مختلف هفته به ارائه خدمات مشاوره و درمان بیماران بپردازند. آسایش و سلامت شما آرزوی ما است.

منبع: ++++++

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

5/5 - (33 امتیاز)

پیام بگذارید