پرش لینک ها
کامپوزیت فک پایین

اصلاح طرح لبخند با لمینت

لبخند شما بازتابی از احساسی است که نسبت به خودتان دارید و ترمیم آن باعث می شود احساس خوبی داشته باشید، دیدگاه بهتری نسبت به زندگی بیابید و رضایت بیشتری در زندگی شخصی و شغلی خود احساس کنید. لبخندهای زیبا، همگی ناشی از دندان‌هایی سالم، متقارن و قوی هستند. طرح لبخند با لمینت از اصول عینی برای ارزیابی بهینه‌سازی لبخند هر فرد استفاده می‌کنند. تیم دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با بهره‌گیری از دانش تخصصی، مهارت و استفاده از مدرن‌ترین ابزار و دستگاه‌ها در روزهای مختلف هفته، آماده ارائه خدمات و مشاوره اصلاح لبخند به مراجعان عزیز هستند. در این مقاله قصد داریم درباره اصلاح لبخند با لمینت، ویژگی‌های لبخند زیبا، مزایا، ماندگاری و هزینه این روش صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

لمینت دندان

ویژگی طرح لبخند زیبا چیست؟

لبخند زیبا دارای مولفه‌هایی است. ویژگی‌های یک لبخند زیبا عبارتند از:

  • دندان‌های صاف بدون فاصله یا شلوغی: دندان‌های صاف، باعث مسواک‌زدن مؤثرتر و نخ دندان کشیدن آسان‌تر می‌شوند و درمجموع، به‌طور قابل‌توجهی سلامت کلی دهان شما را بهبود می‌بخشند و احتمال ایجاد پوسیدگی دندان یا بیماری لثه را کاهش می‌دهند. به‌خصوص به این دلیل‌که پوسیدگی دندان و بیماری لثه از نظر علمی با کاهش سلامت کلی، خطرات بیماری قلبی و قند خون بالا مرتبط است. همچنین، دندان‌های کج و شلوغ ممکن است باعث اختلالات گفتاری شوند که روی اعتمادبه‌نفس تأثیر منفی می‌گذارد و در نهایت منجر به عملکرد ضعیف در مدرسه یا محل کار می‌شود. علاوه‌براین، دندان‌های شلوغ به فک فشار می‌آورند و باعث سردردهای مزمن می‌شوند.
  • تغییرات رنگ دندان: مطالعات نشان می‌دهد که افراد – به‌ویژه زنان – با دندان‌های سفید، جوان‌تر، زیباتر و جذاب‌تر دیده می‌شوند و نسبت به همتایان خود از موفقیت و فرصت‌های حرفه‌ای بیشتر لذت می‌برند. علاوه‌براین، دندان‌های سفید و سالم یک نشانه غریزی و ناخودآگاه از باروری سالم است.
  • خط لثه سالم، صورتی و باریک: لثه‌های ناسالم یا بیمار معمولاً به‌رنگ سفید یا زرد هستند و متورم می‌شوند که منجر به لبخند لثه‌ای می‌شود. مسواک‌زدن – و مهم‌تر از آن – نخ دندان کشیدن منظم، کلید سلامت لثه‌ها است. البته گاهی قبل از اقدام به درمان طرح لبخند با لمینت از لیزر برای برداشتن بافت مرده یا بیمار لثه نیز ممکن است استفاده شود.
  • ردیف دندان بدون شکاف یا جای خالی: فاصله غیرعادی دندان‌ها، نه‌تنها به لحاظ زیبایی‌شناختی ناخوشایند هستند، بلکه مشکلات زیادی را نیز به‌همراه دارند. ازدست‌دادن دندان‌ها منجر به تحلیل استخوان و به‌هم‌خوردن فرم صورت می‌شود.
  • عدم ترک‌خوردگی و شکستگی دندان: دندان‌های شکسته یا ترک‌خورده معمولا ضعیف و ناسالم تلقی می‌شوند. علاوه‌براین، باعث می‌شوند که توجه‌ها به نقص دندان شما جلب شود.

اصلاح طرح لبخند با لمینت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

لمینت‌ها یک جایگزین محافظه‌کارانه برای بهبود ظاهر دندان‌های قدامی هستند. طرح لبخند با لمینت امکان اتصال پروتز را در عین حفظ ساختار دندان ممکن می‌سازد و منجر به نتایج فوری می‌شود. لمینت‌ها زیبا، زیست‌سازگار، مقاوم در برابر سایش و دارای رنگ عالی و ضریب انبساط حرارتی مشابه مینای دندان هستند. برای انجام اصلاح این روش ابتدا باید تحت مشاوره دندانپزشکی قرار بگیرید و پس از اطمینان ازسالم‌بودن دندان‌ها، دندانپزشک اقدام به طراحی پوسته‌های لمینت و ارسال نمونه قالب‌گیری به لابراتوار می‌کند. بعد از چند روز پوسته‌ها آماده و توسط دندانپزشک روی دندان‌های شما نصب می‌شوند.

اصلاح طرح لبخند با لمینت

کاربرد لمینت طرح لبخند چیست؟

لبخند بزرگترین دارایی زیبایی یک فرد است و نقش اساسی در افزایش اعتمادبه‌نفس، به‌ویژه در موقعیت‌های اجتماعی دارد. همه ما شیفته تصویر دندان‌های سفید تراز مدل‌های تبلیغاتی هستیم. بااین‌حال، مسئله زمانی شروع می‌شود که در میان این استانداردهای غیرواقعی، سلامت دندان یا اعتمادبه‌نفس یک فرد آسیب می‌بیند. ازدست دادن دندان، پوسیدگی، شلوغی یا ناهمترازی دندان‌ها می‌تواند باعث ایجاد احساس درماندگی در فرد شود. به‌همین‌دلیل، بسیاری از افراد دوست دارند با کمک طرح لبخند با لمینت دندان‌های خود را تراز یا اصلاح کنند. اما نتیجه درمانی موفق به برنامه‌ریزی مناسب، مهارت دندانپزشک، آماده‌سازی محافظه‌کارانه دندان‌ها، انتخاب مواد مناسب، روش‌های سیمان‌کردن و در نهایت بهداشت و نگهداری خوب دهان و دندان است.

ماندگاری اصلاح طرح لبخند با لمینت چقدر است؟

اگر دستورالعمل‌های دندانپزشک را برای مراقبت از لمینت‌ها رعایت کنید، دوام موردانتظار تقریبا 2 برابر روش کامپوزیت ونیر است. طول عمر کامپوزیت ونیرهای دندانی حدود 5 تا 7 سال و دوام لمینت در حدود 10 تا 15 سال است.

مزایای لمینت طرح لبخند چیست؟

لمینت‌ها زمانی موثر هستند که درمان‌های سفیدکننده دندان به‌طور دلخواه عمل نکنند. درمجموع، مزایای لمینت طرح لبخند عبارتند از:

  • مطابقت با رنگ طبیعی دندان
  • افزایش رضایت و اعتمادبه‌نفس
  • کمک به پنهان‌کردن لکه‌ها یا تغییر رنگ دندان‌ها
  • موثر برای درمان لکه‌های عمیق دندان
  • پنهان‌کردن آسیب‌های ناشی از ترک‌خوردگی یا فرسودگی دندان
  • اصلاح دندان‌های نامرتب یا ناهموار
  • پنهان‌کردن شکاف‌های کوچک بین دندان‌ها
  • عدم نیاز به تغییر شکل دندان‌ها
انتخاب رنگ

کاندیداهای اصلاح طرح لبخند با لمینت چه کسانی هستند؟

طرح لبخند با لمینت برای افرادی که به‌دنبال بهبود ظاهر دندان‌های خود هستند، مناسب است. افرادی که لکه‌های قابل‌توجهی روی دندان‌هایشان دارند، کاندیدای مناسبی برای روکش‌های دندانی هستند. اگرچه سفید‌کردن دندان‌ها باعث روشن‌شدن برخی از دندان‌های لکه‌دار می‌شود، اما وقتی دندان‌ها به بلیچینگ پاسخ نمی‌دهند، لمینت‌ها کمک می‌کنند تا تمام آن لکه‌های ناخوشایند پنهان شوند. آن‌ها حتی می‌توانند تغییررنگ ناشی از پوسیدگی و پرکردگی‌های قدیمی را نیز بپوشانند.

برای افرادی که نقص‌های زیبایی جزئی در ساختار دندان‌های خود دارند نیز لمینت دندان مفید است. روکش‌ها، ترک‌ها، شکاف‌های جزئی و بدشکلی‌ها را پنهان می‌کنند و طبیعی‌ترین اصلاح ممکن را ارائه می‌دهند.

کسانی که مینای دندان کافی دارند نیز کاندیداهای عالی برای لمینت دندان هستند. ونیرها مستقیماً به مینای دندان می‌چسبند. دندانپزشک باید بخشی از مینای دندان را حذف کند تا فضایی برای لمینت‌ها ایجاد شود اما اگر مینای کافی نداشته باشید، سطح کافی برای حفظ یک پیوند قوی وجود نخواهد داشت.

کسانی که دندان‌های خود را به هم نمی‌فشارند یا دندان‌قروچه نمی‌کنند، هم کاندیدای خوبی برای لمینت دندان هستند. دندان‌قروچه به لمینت دندان آسیب می‌زند. اگر ناخن‌های خود را می‌جوید یا عادت به جویدن یخ دارید، ممکن است کاندیدای خوبی برای لمینت دندان نباشید، چون این عادت‌ها لمینت را خراب می‌کنند.

کسانی که دندان‌های نسبتاً صافی دارند، کاندیدای خوبی برای روکش‌های لمینت دندان هستند اما بایت نامرتب دندان‌ها برای لمینت‌های دندان مشکل‌ساز است. ناهماهنگی قابل‌توجه، به دندان‌ها فشار زیادی وارد می‌کند و حتی می‌تواند باعث ترک‌خوردن پرسلن شود.

هزینه اصلاح طرح لبخند با لمینت چقدر است؟

هزینه اصلاح طرح لبخند با لمینت به عوامل مختلفی از قبیل مهارت و تخصص دندانپزشک، کیفیت مواد، تعداد دندان‌ها و میزان سلامت دندان‌ها بستگی دارد. برای اطلاع از هزینه اصلاح لبخند و قیمت لمینت دندان می‌توانید با کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت تماس بگیرید.

آیا اصلاح دندان با لمینت درد دارد؟

تاثیر اصلاح لبخند در افراد مختلف، متفاوت است اما احساس درد معمولا مربوط به عواقب این درمان است که موقتی است.

قبل و بعد از لمینت درمان

معیارهای مهم برای یک لبخند زیبا چیست؟

زیبایی لبخند زمانی حاصل می‌شود که بین دندان‌ها و لثه‌ها هماهنگی وجود داشته باشد. در اصلاح طرح لبخند، اصول علمی و هنری در کنار هم به ایجاد لبخند زیبا کمک می‌کند. در طراحی زیبایی لبخند، اعداد و ارقام، در طول دندان‌ها، میزان نمایش لثه‌ها و بسیاری از عوامل قابل اندازه‌گیری دیگر نیز مهم است. البته یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد لبخند ایده‌آل، زیرسازی سالم است. پس همیشه مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و از دندان‌هایتان مراقبت کنید.

  • در یک لبخند ایده‌آل، تمام دندان‌های ثنایای فوقانی مرکزی و جانبی و دندان‌های نیش باید قابل‌مشاهده باشند. معمولاً پرمولرهای فوقانی و بخشی از دندان مولر اول هم باید به نمایش گذاشته شود. روکش‌ها می‌توانند باعث شوند تعداد بیشتری از دندان‌ها در لبخند شما نمایان شود. در یک لبخند زیبا دندان‌های ثنایای مرکزی نه تنها باید در یک خط مستقیم به‌هم برسند، بلکه باید تصویر آینه‌ای یکدیگر باشند.
  • بیشتر دندان‌های ثنایای مرکزی (2 دندان جلویی) بین 10.5 تا 12.5 میلی‌متر طول دارند و ارتفاع آن‌ها تقریباً 20 درصد بلندتر از پهنایشان است. همچنین، دندان‌های گرد بیشتر زنانه و دندان‌های مربعی مردانه‌تر درنظر‌گرفته می‌شوند.
  • در یک لبخند ایده‌آل، نباید بیشتر از 2 میلی‌متر لثه بالای دندان‌ها نمایان شود.
  • باید کمی فضای منفی بین گوشه لب و دندان‌های پشتی بالایی خود داشته باشید. آناتومیست‌ها نام «راهروی باکال» را به آن داده‌اند. وقتی صحبت از راهروهای باکال به میان می‌آید، تعادل مهم است.
  • به‌لحاظ زیبایی‌شناسی، دندان‌هایی با رنگ روشن‌تر جذاب‌ترند، هرچند واقع‌بینانه‌تر است که سایه دندان در امتداد خط لثه از تیره‌تر به روشن‌تر به سمت لبه دندان تغییر کند.
  • به‌طورخاص، انحنای دندان‌های جلوی بالایی باید تقریباً موازی با انحنای لب پایین باشد که به آن، قوس لبخند می‌گویند.
معیارهای لبخند زیبا

دلایل اصلی انجام اصلاح طرح لبخند

تکنیک‌های طراحی لبخند برای بهبود عملکرد دندان‌ها و لثه‌ها انجام می‌شوند. طراحی لبخند فرآیند ایجاد لبخندی زیبا و طبیعی است که ظاهر کلی فرد را بهبود م‌بخشد. هدف از اصلاح طرح لبخند با لمینت ایجاد لبخندی است که از نظر زیبایی‌شناسی، دلپذیر و کاربردی باشد و درعین‌حال ویژگی‌های صورت، رنگ پوست و رنگ دندان فرد را درنظربگیرد.

چه کسانی نمی‌توانند لمینت انجام دهند؟

بیمارانی که ممکن است کاندیدای مناسبی برای لمینت دندان نباشند، معمولا با مسائل زیر دست‌وپنجه نرم می‌کنند:

  • بیمارانی که لثه‌های سالمی ندارند
  • بیمارانی که مینای دندان کافی ندارند
  • بیمارانی که دندان‌هایشان به‌شدت نامرتب است
  • بیمارانی که از ناخن جویدن مزمن، دندان‌قروچه و یا فشردن دندان رنج می‌برند
  • بیمارانی که عادات بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی‌کنند

سخن پایانی

اصلاح طرح لبخند با لمینت یکی از درمان‌های زیبایی دندان است که در سال‌های اخیر مورداستقبال و توجه زیادی قرارگرفته است. تیم دندانپزشکان متخصص زیبایی کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با بهره‌گیری از توان تخصصی و مهارت در کنار استفاده از ابزار و دستگاه‌های مدرن و پیشرفته توانسته‌اند رضایت تعداد زیادی از مراجعان را جلب کنند. سلامت و زیبایی شما آرزوی ما است.

منبع: +++++++

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

Rate this post

پیام بگذارید