پرش لینک ها
ایمپلنت دندانی

بهترین مرکز ایمپلنت دندان در تهران

ایمپلنت دندان یکی از آن اختراعات فوق‌العاده صنعت دندانپزشکی است که توانسته زیبایی، سلامت و راحتی را در کنار تاثیرات مثبت روانی، برای کاربران به‌همراه بیاورد. ایمپلنت‌ها در دسته پروتزهای ثابت دندان قرار می‌گیرند و با کمک یک پیچ در داخل استخوان فک محکم می‌شوند. اما برای داشتن بهترین، زیباترین و باکیفیتت‌ترین ایمپلنت، باید به‌دنبال بهترین مرکز ایمپلنت دندان در تهران باشید. تیم دندانپزشکان باتجربه و متعهد کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با بهره‌مندی از ابزار و دستگاه‌های پیشرفته و مدرن، تا به‌حال توانسته‌اند رضایت بسیاری از مراجعان و بیماران را در زمینه ایمپلنت‌های دندانی جلب کنند. شما می‌توانید با مراجعه به این کلینیک از بهترین امکانات و خدمات دندانپزشکی در این حوزه و سایر حوزه‌های سلامت دهان و دندان، برخوردار شوید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت‌های دندانی، ریشه‌های دندان مصنوعی هستند که از پیچ‌های تیتانیومی ساخته شده‌اند و در استخوان فک کاشته می‌شوند. ایمپلنت‌ها وقتی با استخوان فک ترکیب می‌شوند، می‌توانند از پروتز دندان پشتیبانی کنند. پروتزهای ثابت که به‌عنوان پروتزهای متکی به ایمپلنت نیز شناخته می‌شوند، توسط تقریباً چهار ایمپلنت دندان در هر قوس ثابت نگه داشته می‌شوند. به‌همین‌دلیل از آن‌ها به‌عنوان ایمپلنت All-on-4 نیز یاد می‌شود. برای قرار گرفتن دندان‌های مصنوعی با ایمپلنت، باید دندان‌های پوسیده یا آسیب‌دیده، جراحی یا کشیده شوند.

مراحل انجام ایمپلنت

معرفی بهترین مرکز ایمپلنت دندان در تهران

در بهترین مراکز و مطب‌های تخصصی ایمپلنت، متخصص ایمپلنت دندان باید اطلاعات کافی در مورد درمان ایمپلنت به شما بدهد و مزایا، معایب، محدودیت‌ها، خطرات، نتایج احتمالی، هزینه‌ها، زمان‌بندی و سایر موارد را با شیوه‌ای دوستانه و مفید با شما درمیان بگذارد. اما اگر ساکن تهران هستید برای پیدا کردن بهترین مرکز ایمپلنت دندان تهران بهتر است به موارد زیر هم توجه داشته‌باشید:

  • به ابزارها و اتاق‌های کلینیک نگاهی بیندازید. استفاده از فناوری‌های پیشرفته دندانپزشکی در کلینیک‌ها بسیار مهم هستند و می‌توانند به ارائه بهترین کیفیت، راحتی، مطلوبیت و رسیدن به بالاترین استانداردهای ایمنی برای ایمپلنت دندان شما کمک کنند.
  • به نظافت کلینیک و همچنین اخلاق کاری دندانپزشکان و بقیه کارکنان توجه کنید. آیا استاندارد رفتار آن‌ها با انتظارات شما برابری می‌کند؟
  • اگر در مورد روش‌های دندانپزشکی احساس ناراحتی یا ترس دارید، از دندانپزشک بپرسید که چگونه می‌تواند شما را در طول عمل راحت نگه دارد. یک متخصص یا کلینیک مجهز ایمپلنت دندان، معمولاً امکانات و خدمات ویژه‌ای برای افزایش راحتی بیماران دارد که می‌تواند شامل هدفون‌های حذف‌کننده صدا، تلویزیون، پتوها و بالش‌های راحت، اکسید نیتروژن و گزینه‌های آرام‌بخش دیگر باشد.
  • و در نهایت، مهارت، تجربه و دانش متخصص ایمپلنت در رضایت و نتیجه نهایی کار، نقش عمده را دارد که با کمی پرس‌وجو و بررسی پیشینه متخصص، می‌توانید از این مورد نیز اطمینان حاصل کنید.
متخصص ایمپلنت دندانی

چرا ایمپلنت دندان؟

شما ممکن است از بیماری لثه، پوسیدگی دندان یا آسیب دندان رنج ببرید یا شاید قبلاً دندان های طبیعی خود را از دست داده‌باشید. در تمام این موارد، کاشت ایمپلنت دندان معمولاً یکی از بهترین اقدامات است. ایمپلنت، جایگزینی دائمی برای دندان‌های از دست رفته است و اغلب به‌جای پروتز یا بریج انتخاب می‌شود، زیرا بیشتر شبیه دندان‌های واقعی است و دوام بیشتری هم دارد. از دست‌دادن دندان فقط به معنای ناقص شدن لبخند نیست، بلکه می‌تواند خوردن و صحبت کردن را هم سخت کند. علاوه‌براین، با گذشت زمان، دندان‌های دیگر هم ممکن است از هم تراز خود خارج و باعث بایت ناهموار شوند که منجر به درد فک و حتی از دست‌دادن استخوان شود. بنابراین، مهم است که دندان‌های از دست‌رفته را با پروتزهای ثابت یا متحرک، جایگزین کنید.

ایمپلنت‌های دندانی درواقع، یک پایه دائمی برای تاج یا لنگری برای بریج‌ها یا پروتزها فراهم می‌کنند. آن‌ها معمولاً از سه قسمت تشکیل می‌شوند: یک اباتمنت، یک تکیه‌گاه و یک روکش سفارشی. اباتمنت، جایگزین ریشه دندان از دست‌رفته می‌شود و تاج در بالای تکیه‌گاه قرار می‌گیرد. پایه ایمپلنت می‌تواند از تیتانیوم، آلیاژی مخلوط با تیتانیوم یا زیرکونیا ساخته شود. سلول‌های فرد کم‌کم به‌سمت ایمپلنت دندان کشیده شده و در نهایت با آن ترکیب می‌شوند.

مزایای ایمپلنت دندان در بهترین مرکز ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان می‌تواند با تقویت عملکرد جویدن، از دندان‌های طبیعی اطراف محافظت و از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری کند، قدرت گاز گرفتن را بهبود بخشد و در نهایت اعتماد به نفس افراد را افزایش دهد. علاوه‌براین، ایمپلنت‌ها مانند دندان‌های طبیعی به‌نظر می‌رسند و ماندگاری طولانی دارند. پس جای تعجب نیست که بسیاری از دندانپزشکان ایمپلنت‌های دندانی را بهترین راه‌حل برای حفظ لبخند افراد می‌دانند. چون کیفیت زندگی شما می تواند تحت‌تاثیر کیفیت و کمیت دندان‌های شما باشد.

درست مانند هر عمل جراحی، خطرات و عوارضی هم در ارتباط با کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد، اما متخصص ایمپلنت، برای به‌حداقل رساندن چنین حوادثی باید کاملا مجهز باشد. دندانپزشکان آموزش‌دیده و ماهر کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با استفاده از مجهزترین ابزار روز دنیا آماده‌اند تا باکیفیت‌ترین کاشت ایمپلنت‌ را برای شما انجام دهند. 

عکس بعد از انجام ایمپلنت

متخصص ایمپلنت کیست؟

کاشت ایمپلنت، شامل یک جراحی تهاجمی متوسط ​​است و همه دندانپزشکان نمی‌توانند آن را انجام دهند. برای بیمارانی که به جراحی ایمپلنت فکر می‌کنند، مهم است که بدانند کدام دندانپزشک، بهترین ایمپلنت را انجام می‌دهد. دندانپزشکان عمومی، جراحان دهان، جراحان فک و صورت، پریودنتیست‌ها و متخصصان پروتز ممکن است همگی صلاحیت‌های لازم را داشته باشند اما بهترین گزینه برای انجام ایمپلنت، چه گزینه‌ای است؟ اولین قدم برای انتخاب بهترین مرکز ایمپلنت دندان در تهران یا سایر نقاط کشور، برنامه‌ریزی برای مشاوره با یک دندانپزشک معمولی و گرفتن اطلاعات کافی درباره بهترین کلینیک است. پس از آن باید با توجه به نکاتی که در بالاتر گفتیم، بهترین کلینیک ایمپلنت را پیدا کنید.

روش انجام ایمپلنت دندان

پس از تزریق داروی بی‌حسی، دندانپزشک یا جراح، یک پایه ایمپلنت تیتانیومی را به استخوان فک بیمار، پیچ می‌کند. پس از 10-12 هفته، لثه بهبود می‌یابد و استخوان به پست جوش می‌خورد. هنگامی که محل جراحی بهبود یافت و اباتمنت به بافت لثه جوش خورد، یک تاج سفارشی روی اباتمنت، پیچ می‌شود. قبل از جراحی ایمپلنت، بیماران ممکن است نیاز به پیوند استخوان داشته باشند که اگر بافت استخوان فک، تا حد قابل توجهی از بین رفته یا ساختار فک برای حمایت از ایمپلنت خیلی ضعیف باشد، ضروری است.

جراح ایمپلنت

ایمپلنت تک دندان

اگر یکی از دندان‌هایتان را از دست داده‌اید، یک ایمپلنت دندان و یک تاج می‌تواند جایگزین آن شود. ایمپلنت دندان، مزایای زیادی نسبت به سایر گزینه‌های جایگزین زیبایی دندان دارد. ایمپلنت، علاوه‌بر ظاهر و عملکرد مانند یک دندان طبیعی، جایگزین دندان ازدست‌رفته می‌شود، بدون این‌که سلامت دندان‌های همسایه را به خطر بیندازد. علاوه‌براین، ایمپلنت دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به درمان‌هایی مانند بریج دارد و برخلاف بریج باعث تحلیل لثه و دیده‌شدن پایه فلزی نمی‌شود.

متخصص ایمپلنت در حال توضیح به بیمار

جایگزینی گروهی دندان‌ها به‌صورت بریج با ایمپلنت

پل ایمپلنت دندان، نوعی بریج است که به مجموعه‌ای از ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شود. از آن‌جایی‌که ایمپلنت‌ها مستقیماً در استخوان فک ثابت می‌شوند، یک پلتفرم پایدار برای نگه‌داشتن بریج در جای خود ایجاد می‌کنند. ترمیم‌های مبتنی بر ایمپلنت، به‌تدریج به بخشی از ساختار دهانی بیمار تبدیل می‌شوند و یک گزینه درمانی ایده‌آل برای کسانی که به‌دنبال راه‌حلی بی‌دردسر برای جایگزینی دندان‌های از دست‌رفته هستند، ارائه می‌دهند.

جایگزینی گروهی دندان‌ها، به‌صورت ایمپلنت‌های دندانی، پایه محکمی را فراهم می‌کند. در این روش، یک یا چند ایمپلنت به‌طور دائم در استخوان شما تعبیه می‌شود تا بتوانید مانند دندان‌های سالم، بجوید و گاز بگیرید. اما در موارد نادر، ایمپلنت‌های دندانی تیتانیوم می‌توانند به‌طور بالقوه باعث واکنش آلرژیک شوند یا توسط بدن شما پس زده شوند. پس‌زدگی ایمپلنت دندان زمانی اتفاق می‌افتد که استخوان نتواند در اطراف ایمپلنت دندان رشد کند. این اتفاق در مورد افراد سیگاری و بیماران دچار نقص ایمنی رخ می‌دهد. یکی دیگر از معایب بریج‌ها یا ایمپلنت‌های گروهی، ممکن است انتظار طولانی برای بهبود کامل ایمپلنت و جوش خوردن استخوان باشد. اگر ترمیم دائمی شما قبل از ادغام ایمپلنت‌های دندان با استخوان‌های اطراف انجام شود، پل ایمپلنت دندانی‌تان احتمالا از کار خواهد افتاد. بنابراین، برای این مورد باید به اندازه چند ماه، صبور باشید.

همچنین، قیمت ترمیم ایمپلنت نسبتاً بالا است اما اگر این را درنظر بگیرید، که یک ترمیم دائمی است، احتمالا برای هزینه آن قانع خواهید شد. بااین‌حال، کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت برای این موضوع هم تدابیری اندیشیده که مراجعان گرامی بتوانند تحت پوشش انواع بیمه‌های تکمیلی دندانپزشکی، خدمات ایمپلنت را با هزینه‌ای کمتر، دریافت کنند.

فیکسچر

ویژگی‌های بهترین مرکز ایمپلنت دندان

نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام جستجوی مرکز ایمپلنت دندان در تهران و سایر نقاط ایران در نظر بگیرید:

تحقیق درباره کلینیک دندانپزشکی

در حال‌حاضر، در هیچ کجای دنیا، تخصصی به‌نام ایمپلنت دندان وجود ندارد زیرا این رشته خاص به‌عنوان یک تخصص دندانپزشکی، تعیین نشده است. اما دندانپزشکانی وجود دارند که زمان و هزینه قابل توجهی را صرف کسب آموزش مناسب و سایر مدارک مرتبط با ایمپلنتولوژی دندان کرده و می‌کنند. بهتر است در مورد سابقه دندانپزشکان مختلف مشغول به کار در کلینیک‌های دندانپزشکی تحقیق کنید و جزئیاتی را در صفحه شخصی لینکدین و یا صفحات رسانه‌های اجتماعی کلینیک (مانند فیس‌بوک و اینستاگرام) بیابید.

تجربه گسترده در کاشت دندان در بهترین مرکز ایمپلنت دندان

برای یک متخصص دندانپزشکی، علاوه‌بر داشتن دانش کافی و آموزش مناسب، بسیار مهم است که حداقل سه تا پنج سال تجربه در کاشت دندان داشته باشد. داشتن سال‌ها تجربه به‌عنوان متخصص ایمپلنت، دندانپزشک را قادر می‌سازد تا در رسیدگی به انواع درمان‌ها، جراحی‌ها و مسائل بیمار، ماهر شود و درعین‌حال اطمینان حاصل کند که این روش تا حد امکان، روان و بدون استرس برای بیمار پیش می‌رود. علاوه‌براین، منحنی یادگیری برای این تخصص خاص بسیار شیب‌دار است و سال‌ها تجربه عملی لازم است تا دندانپزشک واقعاً در این زیر‌شاخه متخصص شود. بهتر است به دنبال کلینیکی باشید که متخصصانش طیف وسیعی از درمان‌ها را انجام داده‌اند.

فلسفه معقول در ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان، همیشه بهترین راه‌حل برای مشکلات سلامت دهان نیست و برای تمام بیماران توصیه نمی‌شود. درکلینیک‌های معتبر و قابل اعتماد، یک متخصص متعهد ایمپلنت دندان، به‌جای این‌که به‌طور خودکار، جراحی ایمپلنت را توصیه کند، زمانی را صرف بررسی دقیق و بررسی همه گزینه‌ها با هر بیمار در مورد روش‌های ترمیم دندان‌های او می‌کند و بهترین گزینه را به او پیشنهاد می‌دهد.

سابقه خوب و نظرات مثبت فراوان بهترین مرکز ایمپلنت دندان در تهران

بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی، شواهد زیادی از موفقیت‌های گذشته خود دارند. نظرات بیماران مختلف، عکس‌های موجود در صفحات اجتماعی و نقدهای مثبت، از جمله سوابق درخشان کلینیک‌های خوب ایمپلنت دندان هستند.

موقعیت مکانی مناسب و فضای آرامش‌بخش

به‌یاد داشته‌باشید که ایمپلنت شامل جراحی است، بنابراین مهم است که آن را در مکانی انجام دهید که برای شما آرامش‌بخش باشد و به کاهش اضطراب و استرس شما در کل فرآیند کمک کند.

هزینه مناسب و گزینه‌های پرداخت انعطاف‌پذیر

شکی نیست که ایمپلنت‌های دندانی عالی هستند، اما ارزان نیستند! و وقتی نوبت به کاشت ایمپلنت دندان می‌رسد، «ارزان‌تر» به‌معنای «بهتر» نیست و برعکس، «فوق‌العاده گران‌تر» هم با «بهترین» برابری نمی‌کند. کلینیک‌های معتبر معمولاً قادر به ارائه نرخ‌های رقابتی و طرح‌های پرداخت انعطاف‌پذیر به بیمارانی که نیاز به ایمپلنت دارند، هستند.

بهترین مرکز ایمپلنت دندان

سخن پایانی

ایمپلنت دندان، یک درمان دائمی، کامل و چندگانه است که نه‌تنها مسائل مربوط به زیبایی دندان‌ها، بلکه سلامت دهان و دندان و اثربخشی روی سلامت روان را نیز به‌دنبال دارد. بهترین مرکز ایمپلنت دندان در تهران و سایر نقاط ایران، کلینیکی است که بتواند علاوه بر ارائه خدمات باکیفیت و رضایت‌بخش، هزینه‌های این درمان را با کمک بیمه‌های دندانپزشکی مختلف برای بیماران تعدیل نماید. ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت مفتخریم که توانسته‌ایم با بهره‌گیری از خدمات بهترین متخصصان ایمپلنت دندان، تجهیزات پیشرفته دندانپزشکی و انعقاد قرارداد با انواع بیمه‌های دندانپزشکی، در خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مراجعان‌مان تلاش کنیم.

منبع: +++++

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

5/5 - (29 امتیاز)

پیام بگذارید