پرش لینک ها
لمینت

بهترین متخصص لمینت دندان در تهران

لبخند شما یکی از اولین چیزهایی است که توجه دیگران را به شما جلب می‌کند. به‌همین‌دلیل است که بسیاری از مردم دوست دارند لبخندشان زیبا باشد. لمینت‌ها، از آن پیشنهادات عالی و منحصربه‌فرد هستند که می توانند ظاهر کلی دندان های شما را بهبود ببخشند. البته باید دقت داشته‌باشید که همه دندانپزشکان ممکن است نتوانند نتیجه دلخواه شما را رقم بزنند، بنابراین اگر ساکن پایتخت هستید، باید در انتخاب بهترین متخصص لمینت دندان در تهران بیشتر وسواس به خرج دهید. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با بهره‌گیری از خدمات بهترین و ماهرترین دندانپزشکان متخصص لمینت دندان و استفاده از مدرن‌ترین ابزار و دستگاه‌های روز دنیا توانسته است رضایت مراجعان زیادی را کسب کند.

لمینت دندان چیست؟

لمینت‌ها پوسته‌های نازک و سفارشی شبیه دندان هستند که برای پوشش سطح جلوی دندان‌ها و بهبود لبخند شما طراحی شده‌اند. این روکش‌ها را می توان از مواد کامپوزیت چینی یا رزین ساخت اما روکش‌های چینی به‌عنوان راه‌حلی طولانی‌مدت برای مشکلات دندا پیشنهاد می‌شوند و بسیار شبیه به دندان‌های طبیعی هستند (به‌عبارت دیگر، نحوه نفوذ نور به روکش‌های چینی، بسیار نزدیک با روش نفوذ نور به دندان‌های طبیعی است). از سوی دیگر، رزین نسبت به روکش‌های چینی ضعیف‌تر است. همچنین، روکش‌های رزینی بیشتر از روکش‌های چینی دچار لکه و پلاک دندان می‌شوند که معمولا منجر به پوسیدگی دندان در زیر روکش رزین می‌شود و درنهایت دندان را به‌طور قابل‌توجهی در درازمدت به‌خطر می‌اندازد. روکش‌های چینی نه‌تنها بهبود رنگ دندان را به‌دنبال دارند، بلکه شکل دندان و زیبایی کلی دهان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. از نظر بهترین متخصص لمینت دندان در تهران، با روکش‌های چینی، دیگر لازم نیست نگران لکه یا تغییر رنگ دندان‌ها در طول زمان باشید.

لمبنت دندان توسط بهترین متخصص

چگونه بهترین متخصص لمینت دندان در تهران را پیدا کنیم؟

برای یافتن بهترین متخصص لمینت دندان لازم است در درجه اول به دنبال فردی باشید که تخصص، مهارت، دانش و تعهد را همزمان داشته‌باشد. چون یک دندانپزشک عمومی حتی اگر در زمینه‌های مختلف، تجربه و تبحر داشته‌باشد، باز هم لازم است که دوره‌های تخصصی کاشت لمینت را بگذراند و مهارت لازم در این زمینه را به‌دست آورد تا بتوانید دندان‌های گرانبها و نازنین‌تان را به او بسپارید.

یکی دیگر از عواملی که باعث جلب اعتماد مراجعان می‌شود، برخورد اخلاقی، حرفه‌ای و همدلانه دندانپزشک است. دندانپزشکی که مهارت و دانش لازم را داشته‌باشد اما در مهارت های ارتباطی ضعیف عمل کند و صبر و حوصله لازم را برای گفتگو با بیمار نداشته‌باشد، به‌سرعت مراجعان را دلزده و ناامید می‌کند. همچنین، دندانپزشک باید با فرهنگ‌های مختلف آشنایی داشته‌باشد تا بتواند بهترین رفتار را با افراد مختلف در پیش بگیرد. سایر خرده رفتارهای حرفه‌ای و اخلاقی یک متخصص لمینت خوب عبارتند از:

  • دقت و حساسیت نسبت به احساس بیمار و کیفیت کار
  • بررسی کامل و معاینه دقیق سلامت دهان و دندان مراجع
  • توانایی بررسی، تجزیه و تحلیل فرم دندان‌های طبیعی مراجع و طراحی متناسب با فرم فک و دندان‌های او
  • قرارداد با یک لابراتوار معتبر، حرفه‌ای و متعهد برای ساخت لمینت دندان

مزایای لمینت دندان و دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی نزد بهترین متخصص لمینت دندان در تهران

کارشناسان می‌گویند لمینت‌ها مزایای زیادی دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بهبود ظاهر طبیعی دندان‌ها
  • روش بدون درد و آرام
  • بیشتر آن‌ها در برابر لکه مقاوم هستند.
  • روکش‌ها را می‌توان در مواردی که ضربه منجر به شکستگی دندان‌ها، شکاف و ترک می‌شود و یا به‌عنوان جایگزین پرکردگی‌های قدیمی استفاده کرد، اما اغلب برای زیبایی لبخند بیمار استفاده می‌شود.

معایب لمینت دندان

با وجود مزایای متعدد، لمینت‌های دندان، معایبی نیز دارند:

  • لمینت‌ها ماندگاری مادام‌العمر ندارند. با گذشت زمان، روکش‌ها ممکن است دچار لب‌پریدگی، تغییر رنگ و تغییر در خط لثه شوند که می‌تواند باعث نمایان شدن دندان‌های طبیعی شما شود. در این موارد، لمینت‌ها ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند. طول عمر روکش‌ها حدود 7 تا 10 سال است.
  • لمینت‌ها معمولاً تحت پوشش بیمه نیستند.
  • لمینت‌ها می توانند باعث حساسیت دندان شوند.
بعد از انجام لمینت دندان

چه کسانی نباید از لمینت دندان استفاده کنند؟

مواردی وجود دارد که لمینت دندان توصیه نمی شود. افرادی که ترمیم‌های زیادی دارند که نیاز به جایگزینی داشته‌باشد یا ساختار دندان آن‌ها تقریبا از بین رفته باشد، باید به‌جای لمینت از ترمیم پوشش کاملی مانند تاج استفاده کنند. همچنین، افراد مبتلا به بیماری پریودنتال فعال، کاندیدای لمینت نیستند، زیرا در این‌صورت، لمینت روی پایه‌ای ناپایدار قرار می‌گیرد. مهم است که قبل از شروع فرآیند از سلامت لثه ها اطمینان حاصل کنید.

چه کسانی نیاز به لمینت دارند؟

در بیشتر موارد، بیمارانی که به دنبال روکش هستند، می‌خواهند زیبایی لبخند خود را بهبود ببخشند. لمینت‌ها برخلاف ترمیم‌ها و روکش‌ها، لزوماً از نظر پزشکی موردنیاز نیستند، اما می‌توانند به‌عنوان یک روش زیبایی عمل کنند. برخی از رایج‌ترین دلایل برای انجام لمینت عبارتند از:

  • افزایش درخشندگی دندان
  • اصلاح تغییر رنگ
  • رفع شکستگی یا ترک
  • بستن شکاف‌ها
  • اصلاح ناهماهنگی‌های کوچک
  • جایگزینی پرکردگی‌های قدیمی
  • درمان نامرتبی دندان‌ها

درمان بدشکلی فک با لمینت نزد بهترین متخصص لمینت دندان در تهران

معمولاً تغییر شکل فک به‌گونه‌ای نیست که بتوان آن را با افزودن کامپوزیت یا لمینت اصلاح کرد. به‌عبارت دیگر، ناهنجاری‌های فک معمولاً نیاز به ارتودنسی و حتی جراحی ارتودنسی (یعنی ترکیبی از درمان‌های ارتودنسی و جراحی فک) دارند و در موارد بسیار کمی که ناهنجاری جزئی باشد، می‌توان آن‌ها را با لمینت کامپوزیت یا سرامیکی اصلاح کرد.

سوالات متداول از بهترین متخصص لمینت دندان در تهران

هیچ درمان انتخابی دندانپزشکی در دوران بارداری انجام نمی‌شود. منظور از انتخابی، نقطه مقابل واجب و اضطراری است. همچنین در این دوران به‌دلیل تغییر هورمون‌های بدن مادر، التهاب لثه‌ها و خونریزی از لثه‌ها رخ می‌دهد. درصورت وجود التهاب لثه، لمینت انجام نمی‌شود. زیرا لمینت می‌تواند التهاب لثه را افزایش دهد.

لمینت را نمی‌توان با پروتزهای متحرک، یک‌جا انجام داد. اگر قصد دارید دندان‌هایتان را لمینت کنید، باید به‌جای پروتز متحرک، کاشت دندان انجام دهید، تا بقیه دندان‌ها لمینت شوند. آسیب پروتز متحرک به لمینت به‌دلیل ناپایداری پروتز متحرک و گیره‌های پروتز روی دندان پایه است.

لمینت دندان شیری امکان‌پذیر نیست و به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

لمینت فک پایین امکان‌پذیر است اما در هر بیمار می‌تواند متفاوت باشد.

قیمت هر واحد لمینت دندان در سال 1401 از 1 میلیون و 200 هزار تومان تا 6 میلیون تومان متفاوت است.

برای انتخاب بهترین متخصص لمینت دندان باید مواردی همچون تخصص و مهارت‌های دندانپزشک، اخلاق حرفه‌ای و مدرن بودن تجهیزات مطب او را را باید درنظر بگیرید. تیم دندانپزشکی متخصص و متعهد کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با بهره گرفتن از بهترین و به‌روزترین ابزار و دستگاه‌های دندانپزشکی تلاش دارند تا بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات لمینت دندان را برای مراجعان ارائه دهند.

چطور بهترین لمینت را برای خودم انتخاب کنم؟

وقتی صحبت از روکش‌های چینی می‌شود، گزینه‌های بی‌پایانی برای انتخاب وجود دارد. انتخاب روکش مناسب برای دندان‌های شما می‌تواند به اندازه انتخاب دندانپزشک زیبایی مناسب مهم باشد. علاوه‌براین، نکات زیر نیز در انتخاب بهترین لمینت تاثیرگذار هستند:

رنگ لمینت

رنگ مناسب برای لمینت، با استفاده از نمودار رنگ استاندارد دندانپزشکی تعیین می‌شود. این نمودار به چهار دسته (خاکستری، زرد متمایل به قرمز، قهوه‌ای مایل به قرمز و خاکستری مایل به قرمز) و یازده زیر دسته برای طیف وسیعی از تناژها تقسیم می‌شود. شما باید رنگی را برای لمینت خود انتخاب کنید که حدود دو درجه روشن‌تر از دندان‌های طبیعی شما باشد.

شکل لمینت

انتخاب شکل مناسب برای لمینت‌ها برای ایجاد بهترین لبخند برای صورت شما ضروری است. از آن‌جایی که شکل هر دندان با دیگری متفاوت است، ترکیب‌های بی‌پایانی برای انتخاب وجود دارد. به‌همین دلیل، کتابخانه‌های لبخند ایجاد شده‌اند تا انتخاب اشکال مناسب را کمی آسان‌تر کنند. کاتالوگ لبخند موسسه لاس وگاس یکی از رایج‌ترین شاخص‌ها برای مرجع شکل دندان است. این کتابخانه از 12 سبک مختلف لبخند تشکیل شده و انتخاب از بین آن‌ها بسیار ساده است. در ادامه به اشکال مختلف لمینت دندان اشاره می‌کنیم:

  • تهاجمی: دندان‌های مربعی شکل و یکنواخت برای ظاهری جسورانه که به‌طور معمول برای مردان متداول‌تر است.
  • بالغ: دندان‌های مربع‌شکل با دندان نیش کمی گرد.

قوی: دندان‌های مربع‌شکل با نیش‌های تیز و برجسته.

لمینت 1
  • غالب: دندان‌های مربع‌شکل با دندان‌های جلویی برجسته و دندان نیش گرد.
  • متمرکز: دندان‌های کمی گرد با دندان‌های ثنایای مرکزی مربع‌شکل.
  • تقویت شده: دندان‌های کمی گرد
  • نرم: دندان‌های گرد با انحنای دقیق‌تر.
لمینت2
  • هالیوودی: دندان‌های مربع‌شکل با دندان‌های ثنایای جانبی کمی کوتاه‌تر. این لمینت، یکی از محبوب‌ترین سبک‌های روکش است و معمولا برای بیماران مرد ترجیح داده می‌شود.
  • متعادل: شکل کمی گرد با نیش‌های نوک تیز برای عملکرد بهینه
  • طبیعی: شکل کمی گرد با نیش‌های بسیار نوک تیز.
  • کودکانه: شکل گرد با نیش‌های بلندتر
  • بیضی: شکل گرد با دندان نیش گرد و ثنایا.
لمینت 3

تناسب اشکال مختلف صورت با لمینت دندان

هنگام انتخاب روکش حتما به فرم صورت خود توجه کنید. بیشتر صورت‌ها به چهار دسته شکل اصلی تقسیم می‌شوند: قلب، بیضی، گرد و مربع. هر نوع صورت، اندازه و شکل دندان خاص خود را دارد و بر همین مبنا هم باید لمینت انتخاب شود. در ادامه به بهترین لمینت‌ها برای انواع فرم‌های صورت اشاره می‌کنیم:

  • صورت قلبی شکل: صورت‌هایی که به شکل قلب هستند، با روکش‌های گرد و کوتاه‌تر بهتر دیده می‌شوند.
  • صورت بیضی شکل: صورت‌هایی که بیضی شکل هستند، با دندان‌های مربعی زیباتر به‌نظر می‌رسند که به گشاد شدن و پرشدن صورت کمک می‌کند.
انجام لمینت دندان
  • صورت‌های گرد: صورت‌هایی که گرد هستند با لمینت‌های بلندتر و برجسته‌تر، زیباتر به‌نظر می‌رسند.
  • صورت‌های مربعی: صورت‌های مربعی با خطوط فک مشخص، با دندان‌های گرد بهتر به‌نظر می‌رسند، زیرا چهره را لطیف‌تر نشان می‌دهد.
لمینت دندانی

وظایف کلی بهترین متخصص لمینت دندان در تهران قبل از انجام لمینت

وظایف بهترین متخصص لمینت دندان در تهران یا هر جای جهان، معمولا مشخص و شامل موارد کلی زیر است:

مشاوره اولیه

اولین گام برای تشخیص دقیق، مشاوره صمیمی بین دندانپزشک و بیمار است. دندانپزشکان حرفه‌ای معمولا از بیماران‌شان می‌خواهند که حس ناامنی‌ از لبخندشان را با جزئیات برایشان توضیح دهند و بر همین اساس بهترین طراحی را برای بیمار درنظر می‌گیرند. مشاوره اولیه احتمالاً شامل یک معاینه فیزیکی برای ارزیابی بهداشت کلی دهان و دندان، تشخیص هرگونه مشکل (مانند پوسیدگی بیش از حد دندان) قبل از استفاده از روکش‌ها و بحث در مورد اهداف شما خواهد بود.

آماده کردن دندان‌های بیمار

هنگامی که هم شما و هم دندانپزشک‌تان به این نتیجه رسیدید که کاندیدای مناسبی برای روکش هستید، دندانپزشک دندان‌های شما را آماده می‌کند. این کار می‌تواند شامل رفع پوسیدگی‌ها، تغییر شکل سطح دندان‌ها و ساییدن مینای دندان برای کمک به چسبندگی بهتر لمینت باشد.

نصب و چسباندن روکش‌ها

هنگامی که روکش‌های سفارشی شما از لابراتوار برمی‌گردند، دندانپزشک شما اندازه، رنگ و ظاهر کلی آن‌ها را آزمایش می‌کند. اگر همه چیز درست به‌نظر برسد، لمینت‌ها فوراً چسبانده می‌شوند. درغیراین‌صورت، ممکن است لازم باشد روکش‌های شما برای تنظیم مجدد به آزمایشگاه فرستاده شوند.

مراقبت‌های بعد لمینت

در ساعات بعد از عمل، لثه‌های شما ممکن است کمی درد داشته‌باشد، اما روز بعد می‌توانید انتظار داشته‌باشید که درد کم شده یا از بین رفته باشد.

سخن پایانی

لمینت دندان یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای ایجاد ظاهری زیبا روی دندان‌ها و خلق لبخندی بی‌نقص و کامل است. البته برای رسیدن به بهترین نتیجه، قطعا باید درمورد بهترین متخصص لمینت دندان در تهران یا هر نقطه دیگر کشور تحقیق کنید. ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، با استفاده از تیم دندانپزشکی متخصص، ماهر و دلسوز در کنار تجهیزات مدرن و پیشرفته، سعی داریم تا بهترین تجربه از لمینت دندان را برای شما به ارمغان بیاوریم.

منبع: +++

همین حالا نوبت بگیرید

برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

5/5 - (36 امتیاز)

پیام بگذارید