پرش لینک ها
دندان های سفید

مراقبت‌های پس از درمان لمینت دندان

لمینت دندان راه حل بسیار سریع برای ترمیم دندان‌هاست و می‌تواند یک لبخند کامل و درخشان را در کمترین زمان ممکن به شما هدیه دهد و اعتماد به نفس‌ از دست‌رفته‌تان را بازگرداند. اگر می‌خواهید لمینت‌های دندان، طول عمر بیشتری داشته باشند، مانند دندان‌های طبیعی باید آن‌ها را تمیز و درخشان نگه دارید و از آن‌ها مواظبت کنید. مراقبت پس از درمان لمینت دندان موجب می‌شود تا لبخندی زیبا داشته باشید و بتوانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند، از لمینت دندان خود به خوبی نگهداری کنید و بتوانید از درخشندگی و جذابیت آن برای مدت طولانی‌تری لذت ببرید.

روکش لمینت

مراقبت پس از درمان لمینت دندان را جدی بگیرید!

بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید

اگر بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، در حفظ و مراقبت پس از درمان لمینت دندان در مسیر درستی قرار گرفته‌اید. با این حال، بسته به شرایط هر فرد، متخصصان لمینت کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، دستورالعمل‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا اطمینان حاصل شود، از روکش‌های لمینت خود به خوبی نگهداری می‌کنید.

بزرگترین مشکلی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، یادگیری نحوه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن با وجود لمینت دندان است. اگر در تمیز کردن دندان‌هایتان عجول هستید و خیلی محکم آن‌ها را مسواک می‌زنید، ممکن است با ایجاد خراش یا ترک، به روکش‌ها آسیب برسانید. هنگامی که لمینت‌ها روی دندان نصب شدند، دندانپزشک به شما آموزش می‌دهد که چگونه به درستی در نواحی روکش‌های دندانی خود، مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

برخی از عادات غذایی می‌توانند به روکش‌های لمینت و همچنین دندان‌های طبیعی شما آسیب برسانند. به عنوان مثال، جویدن یخ یا آب نبات سفت ممکن است به یک اندازه برای هر دو مضر باشند و باعث لب‌پریدگی و ترک‌خوردگی آن‌ها شوند.

از طرف دیگر، برخی مواد غذایی مانند قهوه، چای، زغال اخته، رنگ‌های غذایی و … که دندان‌های طبیعی را لکه‌دار می‌کنند، روی روکش‌های لمینت تأثیر منفی نمی‌گذارند. لکه‌دار شدن دندان‌های طبیعی به وسیله این مواد غذایی در طول زمان، تفاوت رنگ قابل توجهی ایجاد می‌کند. به همین دلیل برای مراقبت پس از درمان لمینت دندان، بهتر است مصرف آن‌ها را محدود کنید.

برای مراقبت پس از درمان لمینت دندان خمیر دندان مناسب انتخاب کنید

علاوه بر تغییر تکنیک‌های خود در مورد بهداشت دندان، ممکن است لازم باشد تا برای مراقبت پس از درمان لمینت دندان، خمیردندان خود را نیز تغییر دهید. دلیل آن این است که امکان دارد لمینت توسط مواد ساینده، از جمله خمیردندان‌های ساینده که لکه‌های سطحی روی دندان‌ها را پاک می‌کنند، آسیب ببیند.

مسواک برقی

هنگامی که متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت، روکش‌های لمینت دندان شما را انتخاب می‌کنند، آن‌ها را با دقت با دندان‌های اطراف آن مطابقت می‌دهد تا به طور یکپارچه با لبخند شما ترکیب شوند.

عادت‌های بد را کنار بگذارید

می‌دانید که مصرف دخانیات به طور کلی برای سلامتی بدن مضر است. دهان و دندان‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و دود سیگار و سایر محصولات دخانی، علاوه بر خطراتی که برای سلامتی شما ایجاد می‌کنند، می‌توانند به دندان‌ها و روکش‌های لمینت آسیب وارد کنند. اگر می‌خواهید از ظاهر مرواریدی لمینت دندان خود محافظت کنید و سلامتی خود را در معرض خطر قرار ندهید، توصیه می‌کنیم مصرف دخانیات را محدود کنید.

از ورزش‌هایی که احتمال آسیب دیدن لمینت دندان در آن زیاد است پرهیز کنید

ورزش‌های تن به تن مثل بوکس، کشتی، تکواندو و … می‌تواند روکش‌های لمینت شما را در معرض آسیب قرار دهد. اگر ورزشی انجام می‌دهید که احتمال ضربه به صورت شما زیاد است، لمینت دندان گزینه مناسبی برای شما نیست. زیرا یک ضربه شدید می‌تواند به طور فاجعه‌باری به دندان‌های شما آسیب برساند و برای درمان آن، پول زیادی باید خرج کنید. اما اگر در فعالیتی شرکت می‌کنید که احتمال برخورد ضربه به صورت کم است، می‌توانید برای مراقبت پس از درمان لمینت دندان، از یک محافظ دهان باکیفیت ساخته شده توسط دندانپزشک خود استفاده کنید.

برای مراقبت پس از درمان لمینت دندان به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید

شما گزینه‌های زیادی برای مراقبت پس از درمان لمینت دندان و به طور کلی سلامت دهان و دندان‌هایتان دارید. با رعایت بهداشت دهان و دندان و آگاهی از این که چگونه مواد مختلف می‌توانند به روکش‌های لمینت آسیب برسانند، می‌توانید معجزه کنید و لبخند خود را برای سال‌ها، زیبا نگه دارید.

با این حال توصیه می‌کنیم به طور منظم برای تمیز کردن و معاینه لمینت‌های خود به کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت مراجعه کنید. زیرا باید دندان‌ها و لثه‌های خود را سالم نگه دارید تا بتوانند به خوبی از روکش‌های لمینت حمایت کنند. متخصصان لمینت کلینیک ما نه تنها به شما برای داشتن یک لبخند زیبا کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند تعیین کنند چه زمانی برای ترمیم‌های جایگزین آماده هستید.

درمان لمینت

سوالات پرتکرار در مورد مراقبت پس از درمان لمینت دندان

در اینجا به مهم‌ترین و پرتکرارترین سوالاتی که در مورد مراقبت لمینت درمان پرسیده شده است، پاسخ می‌دهیم.

چرا پس از لمینت، دندان‌ها و لثه‌ها حساس و گاهی دردناک می‌شود؟

ممکن است دندان‌های شما پس از درمان لمینت، به سرما و گرما حساسیت پیدا کنند. این حساسیت به دلیل این است که قبل از نصب لمینت، سطح جلویی دندان تراشیده می‌شود و دندان برای ترمیم خود به زمان نیاز دارد. بنابراین این حساسیت تا مدتی ادامه دارد. همچنین ممکن است تا چند روز در لثه‌های خود احساس درد کنید. یکی از راه‌های التیام درد و تورم، شستشوی دهان با آب نمک گرم است. یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان آب گرم بریزید و روزی سه بار در دهان بچرخانید. همچنین مصرف قرص‌های مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن، می‌تواند در کاهش درد و ناراحتی به شما کمک کند.

چرا حرف زدن پس از لمینت دندان مشکل است؟

پس از نصب لمینت دندان، ممکن است برای صحبت کردن دچار مشکل شوید. اما جای هیچگونه نگرانی نیست. پس از چند روز این مسئله برطرف خواهد شد و حرف زدن شما به حالت قبل باز می‌گردد. همچنین امکان دارد، بزاق دهان شما نسبت به قبل بیشتر ترشح شود. دلیل این اتفاق این است که مغز، به وجود یک جسم خارجی در دهان واکنش نشان داده است. حدود یک هفته طول می‌کشد تا این مشکل نیز حل شود و میزان ترشح بزاق به حالت عادی بازگردد.

سخن پایانی

لمینت دندان، زیبایی نسبتاً سریع و آسانی برای شما به ارمغان می‌آورد و می‌تواند بسیاری از عیوب دهان و دندان را پنهان کند. همچنین به شما کمک می‌کند، لبخندی را که همیشه آرزویش را داشتید، بدست آورید. اما برای حفظ این لبخند جذاب و درخشان باید اصول مراقبت پس از درمان لمینت دندان را یاد بگیرید. رعایت این اصول مراقبتی نقش مهمی در سلامت دهان و دندان‌های طبیعی و همچنین افزایش طول عمر لمینت‌های دندان دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمینت دندان و مراقبت‌های آن، با کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت تماس بگیرید.

5/5 - (12 امتیاز)

پیام بگذارید