پرش لینک ها
مرتب کردن دندان ها

ارتودنسی قسطی دندان در تهران

ارتودنسی یکی از موفق‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های درمانی برای تنظیم فک و مرتب کردن دندان‌های کج یا شلوغ است. با این‌حال ممکن است هزینه آن با توجه به روند طولانی درمان برای بسیاری از افراد، بیش از حد توان و بودجه آن‌ها باشد. به‌همین دلیل، بعضی از کلینیک‌های دندانپزشکی گزینه دیگری را با عنوان ارتودنسی قسطی در اختیار بیماران قرار می‌دهند تا پرداخت هزینه برایشان راحت‌تر شود. در این مقاله قصد داریم درباره ارتودنسی اقساطی، مزایا و عوارض ارتودنسی، عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارتودنسی و جزئیات دیگر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

ارتودنسی قسطی

ارتودنسی چیست؟

استفاده از ارتودنسی برای بیمارانی که دندان‌های نامنظم یا شلوغ یا نقص استخوان فک دارند، با استفاده از ابزارهای خاص انجام می‌شود و هدف از آن، اصلاح ساختار دندان یا استخوان فک است که در طول درمان آسیب دیده است. مناسب‌ترین سن برای اولین ارتودنسی، ۷ سالگی است. در این سن به‌دلیل کوچک بودن کودک، مشکلات فک راحت‌تر درمان می‌شوند. اگر مشکلی در رشد فک‌ها وجود نداشته باشد، مناسب‌ترین زمان برای درمان ارتودنسی معمولاً محدوده سنی ۱۱ تا ۱۴ سال است. بااین‌وجود، این درمان را می‌توان برای افراد در تمام سنین با دندان، لثه و استخوان سالم انجام داد.

ارتودنسی اقساطی

ارتودنسی قسطی به معنی پرداخت هزینه درمان ارتودنسی به‌صورت اقساط ماهانه است. در این روش، بیمار می‌تواند هزینه درمان را با توجه به توافقات قبلی با دندانپزشک یا کلینیک پرداخت کند. این روش برای بسیاری از بیمارانی که نمی‌توانند هزینه درمان را به‌صورت یکجا پرداخت کنند، مناسب است و به آن‌ها امکان می‌دهد تا درمان ارتودنسی را بدون دغدغه مالی شروع کنند. با این‌حال، باید توجه داشت که هزینه درمان با این روش ممکن است بیشتر از پرداخت یک‌جا باشد.

اگر می‌خواهید درباره قیمت و آشنایی با انواع روش‌های ارتودنسی و نحوه انجام ارتودنسی قسطی اطلاعات کاملی به دست بیاورید، فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با شما تماس بگیرند و از ویزیت رایگان بهره‌مند شوید.

فرم مشاوره رایگان

    نام و نام خانوادگی (لازم)

    کد ملی(لازم)

    تلفن همراه(لازم)

    توضیحات اضافی

    انجام ارتودنسی در تهران

    ارتودنسی قسطی در تهران

    ارتودنسی به روش اقساطی در تهران مزایای خاص خودش را دارد که عبارتند از:

    • پرداخت هزینه در طولانی‌مدت
    • دسترسی آسان‌تر به خدمات ارتودنسی دسترسی
    • عدم نگرانی در مورد پرداخت کل هزینه در یک مرحله
    • افزایش رضایت بیمار
    • مدیریت اقتصادی

    قیمت ارتودنسی اقساطی

    قیمت ارتودنسی قسطی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

    • نوع درمان: نوع درمان ارتودنسی می‌تواند شامل استفاده از براکت‌های فلزی، سفید، شفاف و یا لینگوال (در قسمت داخلی دندان‌ها) باشد. هر نوع درمان ممکن است قیمت متفاوتی داشته باشد.
    • مدت زمان درمان: مدت زمان درمان ارتودنسی نیز بستگی به شرایط دندان‌ها و فک‌های بیمار دارد. مدت زمان درمان طولانی‌تر، باعث بالارفتن هزینه می‌شود.
    • محل مطب: قیمت ارتودنسی اقساطی در هر منطقه و شهر ممکن است متفاوت باشد.
    • تجهیزات و فناوری: استفاده از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته ممکن است قیمت را بالاتر ببرد.
    • تجربه و تخصص دندانپزشک: دندانپزشکان باتجربه و متخصص ممکن است دستمزد بالاتری بگیرند.
    • خدمات جانبی: برخی مطب‌ها خدمات جانبی مانند پاکسازی دندان‌ها، ارائه محصولات بهداشتی و غیره را نیز ارائه می‌دهند که ممکن است هزینه را بالا ببرد.
    • بیماری‌های دهان و دندان: پوسیدگی یا سایر مشکلات دندان به هزینه جداگانه‌ای نیاز دارد.
    معاینه اولیه ارتودنسی

    عوارض عدم انجام ارتودنسی دندان‌ها

    مهم است که به خاطر داشته باشید درمان ارتودنسی فقط برای بهبود ظاهر نیست، بلکه به سلامت دهان و دندان نیز کمک می‌کند. اجتناب از ارتودنسی می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی و جویدن، اختلالات گفتاری و سایش غیرعادی سطوح دندان شود. اگر هنوز در مورد انجام این درمان تردید دارید، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید بدون این درمان مهم چه اتفاقی برایتان می‌افتد.

    ضعیف، فرسوده یا شکسته‌شدن دندان‌ها

    جویدن با دندان‌های بیش از حد شلوغ یا مشکلات جویدن مانند آندربایت، اوربایت یا کراس بایت نه‌تنها ناراحت‌کننده است، بلکه باعث ساییدگی بیش از حد دندان‌ها و تضعیف تدریجی مینای دندان می‌شود. هرچه این موضوع بیشتر ادامه یابد، احتمال شکستن دندان‌های شما بیشتر می‌شود. ترازکردن دندان‌ها با کمک درمان ارتودنسی تضمین می‌کند که هیچ‌یک از دندان‌هایتان در معرض خطر ساییدگی و آسیب دائمی قرار نگیرند.

    سفتی فک و اختلال TMJ

    مشکلات جویدن به‌شدت بر سلامت فک شما تأثیر می‌گذارد. عدم تعادل فشار ناشی از جویدن نامناسب در مفاصل باعث سفت و دردناک شدن مفصل می‌شود و حتی ممکن است هنگام حرکت فک صداهایی مانند تق تق را ایجاد کند. اختلال TMJ طیف وسیعی از علائم دیگر مانند سردردهای مکرر، گردن درد و کمردرد را نیز به همراه دارد. خوشبختانه، بریس‌ها روشی عالی برای اصلاح تقریباً هر نوع مشکل جویدن و تنظیم مجدد فک هستند.

    افزایش خطر شرایط بهداشت دهان و دندان

    تمیز نگه‌داشتن دندان‌های کج و شلوغ، دشوار است چون انواع باکتری و بقایای غذا به‌سادگی در فضاهای بین آن‌ها به دام می‌افتند. با تجمع این ذرات، خطر ابتلا به مشکلات دهان و دندان به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. صاف کردن دندان‌ها با کمک ارتودنسی از مسائلی مانند پوسیدگی دندان، بیماری لثه و عفونت‌های دهان پیشگیری می‌کند.

    احتمال بیشتر مشکلات سلامت کلی

    مطالعات نشان داده‌اند افرادی که دندان‌های ناسالم دارند در معرض خطر بیشتر بیماری‌های سیستمیک مانند دیابت، عفونت‌های تنفسی، از دست‌دادن حافظه، ضعیف شدن سیستم ایمنی و بیماری قلبی هستند.

    کیفیت پایین زندگی

    مطالعات متعدد نشان داده است که ٪۷۸ از آمریکایی‌ها دندان‌های نامرتب را یکی از علل عدم موفقیت می‌دانند و ٪۷۷ از زنان فکر می‌کنند که داشتن دندان‌های نامنظم، بدتر از ریزش مو است.

    مزایای ارتودنسی دندان

    مزایای ارتودنسی اقساطی یا معمولی اغلب فراتر از دندان‌های صاف و لبخندی جذاب است. در ادامه به توضیحاتی درباره برخی از این مزایا می‌پردازیم.

    افزایش سلامت دهان و دندان

    هنگامی که دندان‌ها صاف می‌شوند، مشکلات لثه و دندان به میزان قابل توجهی بهبود می‌یابد. تکه‌های غذایی که در لابه‌لای دندان‌های کج گیر می‌کنند، می‌توانند منجر به پوسیدگی دندان شوند. اما خطر جدی‌تر ناشی از نامرتبی و شلوغی دندان‌ها، احتمال تحلیل استخوان و بیماری لثه است که در موارد شدید می‌تواند منجر به از دست‌دادن دندان شود.

    محافظت از دندان‌ها

    مشکلات مربوط به تراز دندان‌ها و رشد فک از کودکی مشخص می‌شود. مداخله زودهنگام می‌تواند در اصلاح رشد فک پایین و بالا و ایجاد فضا برای رویش دندان‌های دائمی کودکان مفید باشد. ناتوانی در جویدن و گاز گرفتن باعث جلوگیری از هضم غذا و سوءتغذیه می‌شود.

    افزایش اعتماد به نفس

    احساس ناخوشایند در مورد ظاهر، گاهی باعث انزوا یا پرهیز از لبخند زدن می‌شود اما درمان ارتودنسی می‌تواند زندگی شما را از راه‌های مثبت تغییر دهد.

    بعد از ارتودنسی چکار کنیم؟

    بعد از ارتودنسی دندان باید نکات زیر را رعایت کنید:

    • از مصرف غذاهای سفت یا چسبنده مثل آب‌نبات، شیرینی و شکلات‌های چسبناک هنگام استفاده از بریس پرهیز کنید.
    • اگر ورزشکار هستید، از محافظ دهان برای محافظت از دندان‌ها، لثه‌ها و بریس‌های خود استفاده کنید.
    • معاینات دوره‌ای دندانپزشکی را تا زمانی که بریس‌ها روی دندان‌هایتان قرار دارند، جدی بگیرید.
    • هنگامی که بریس‌ها برداشته می‌شوند، همچنان باید از دندان‌هایتان با جرمگیری و رعایت بهداشت دهان و دندان مراقبت کنید.

    آیا بریس‌ها باعث درد یا زخم می‌شوند؟

    هنگامی که بریس برای اولین بار استفاده می‌شود، ممکن است زخم‌هایی در اندازه‌ها و اعماق مختلف در مخاط دهان ایجاد کند ولی این وضعیت پس از یک دوره زمانی مشخص از بین می‌رود.

    آیا ارتودنسی در بارداری انجام می‌شود؟

    درمان ارتودنسی تاثیری بر رشد جنین ندارد. بنابراین توصیه می‌شود اگر لازم است در دوران بارداری درمان ارتودنسی قسطی یا عادی را انجام دهید. به‌طورکلی، این درمان نیازی به بیهوشی یا دارو ندارد. با این‌وجود، اگرچه می‌توان ابزارهای ارتودنسی را در دوران بارداری به‌طور ایمن استفاده کرد، اما برخی عوامل مانند هورمون‌های بارداری می‌توانند درمان را، هم برای بیمار و هم برای متخصص ارتودنسی دشوارتر کنند. هورمون‌های بارداری می‌توانند باعث شوند دندان‌های شما سریع‌تر از حد معمول حرکت کنند.

    ارتودنسی در بارداری

    انواع ارتودنسی

    انواع ارتودنسی، شامل موارد زیر است:

    • ارتودنسی سنتی: در این روش از براکت‌های فلزی استفاده می‌شود که به دندان‌ها چسبانده می‌شوند و با استفاده از سیم‌های فلزی، دندان‌ها را به جایگاه درست خود هدایت می‌کنند.
    • ارتودنسی شفاف: در این روش از براکت‌های شفاف استفاده می‌شود که به دندان‌ها چسبانده می‌شوند و با استفاده از سیم‌های شفاف، دندان‌ها به جایگاه درست خود هدایت می‌شوند.
    • ارتودنسی لینگوال: در این روش براکت‌ها به سمت داخل دهان (زبان) قرار می‌گیرند و از بیرون دیده نمی‌شوند.
    • ارتودنسی مونتاژ: در این روش، براکت‌ها به دندان‌ها چسبانده نمی‌شوند و به جای آن، از رینگ‌هایی که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند، استفاده می‌شود.

    پرداخت نقدی به‌جای ارتودنسی اقساطی

    در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت شما می‌توانید هم از درمان ارتودنسی قسطی و هم از پرداخت نقدی استفاده کنید.

    عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی دندان

    عوامل زیادی می‌توانند بر میزان هزینه درمان ارتودنسی تأثیر بگذارند، بنابراین قبل از تصمیم‌گیری درباره این‌که چقدر می‌خواهید یا می‌توانید هزینه کنید، باید بدانید که این موارد چیست:

    • هزینه مشاوره اولیه: اولین قرار ملاقات همیشه باید یک مشاوره اولیه رایگان باشد. ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت برای مراجعان امکان ویزیت رایگان را فراهم کرده‌ایم. این جلسه شامل ارزیابی دقیق دندان‌های شما یا فرزندتان و مروری بر برنامه توصیه‌شده برای اصلاح آن‌ها است.
    • انتخاب نوع بریس: دو نوع اصلی بریس‌ها، براکت‌های فلزی سنتی و ترازهای اینویزیلاین هستند. بریس‌های فلزی سنتی از براکت‌هایی تشکیل شده‌اند که توسط سیم در جای خود نگه داشته می‌شوند. طول درمان با بریس‌های فلزی سنتی به این بستگی دارد که مشکلات شما چقدر شدید است و چقدر از دستورالعمل‌های ارتودنتیست خود پیروی می‌کنید. تراز کننده‌های اینویزیلاین نیز قالب‌های پلاستیکی شفاف و سفارشی برای هر بیمار هستند. آن‌ها قابل جابه‌جایی هستند و برخلاف بریس‌های فلزی سنتی دردسر کمتری برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دارند.
    • مهارت و تخصص دندانپزشک: هزینه ارتودنسی قسطی یا معمولی بر اساس سطح تجربه و شهرت ارتودنتیست در جامعه ممکن است متفاوت باشد.
    • شهر و محل درمان: معمولا هزینه درمان در شهرهای بزرگ بیشتر از شهرهای کوچک است.
    • پیچیدگی درمان: تفاوت زیادی بین نواقص خفیف دندان با مسائل پیچیده ارتودنسی که به یک سال درمان یا بیشتر نیاز دارند، وجود دارد ولی اجازه ندهید زمان تخمینی درمان، شما را بترساند. مسائل پیچیده با گذشت زمان، پیچیده‌تر می‌شوند.
    • پوشش بیمه دندانپزشکی: در نهایت هزینه بریس یا اینویزیلاین می‌تواند به پوشش بیمه شما بستگی داشته باشد. برخی از بیمه‌های دندانپزشکی بیشتر یا حتی تمام هزینه‌ها را پوشش می‌دهند و برخی دیگر ممکن است شامل درمان ارتودنسی یا انواع خاصی مانند اینویزیلاین نباشند.
    انجام ارتودنسی قسطی

    هزینه ارتودنسی بستگی به میزان درمان و نوع درمان دارد و به‌همین دلیل، مشخص کردن میزان دقیق آن برای متخصصان ارتودنسی دشوار است. علاوه‌براین، هزینه‌ها می‌توانند بین دندانپزشکان و مطب‌های مختلف متفاوت باشند. برای اینکه بتوانید هزینه دقیق را بدانید، بهتر است با دندانپزشک خود درباره جزئیات درمان و هزینه آن صحبت کنید.

    عواملی که می‌توانند هزینه ارتودنسی دندان را کم و زیاد کنند عبارتند از:

    • نوع درمان: نوع درمان می‌تواند بر هزینه ارتودنسی تأثیر بگذارد. برای مثال، درمان با براکت‌های شفاف یا لینگوال (قرار گرفتن براکت‌ها در داخل دهان) معمولاً گران‌تر از درمان با براکت‌های فلزی است.
    • مدت زمان درمان: مدت زمان درمان نیز می‌تواند بر هزینه ارتودنسی تأثیر بگذارد. درمان‌های طولانی‌مدت معمولاً گران‌تر از درمان‌های کوتاه‌مدت هستند.
    • مکان مطب: هزینه‌ها می‌توانند بین کلینیک‌ها و مطب‌های مختلف متفاوت باشند. مطب‌هایی که در مناطق بالای شهر قرار دارند، معمولاً هزینه‌های بیشتری دارند.
    • میزان تخفیف: برخی پزشکان و مطب‌ها ممکن است تخفیف‌هایی برای بیماران خود ارائه دهند که می‌تواند هزینه را کاهش دهد.
    • نوع براکت: نوع براکت می‌تواند بر هزینه ارتودنسی تأثیر بگذارد. براکت‌های شفاف و سرامیکی معمولاً گران‌تر از براکت‌های فلزی هستند.

    مدت زمان درمان ارتودنسی با توجه به شرایط سلامت فرد متفاوت است اما برخی از درمان‌ها در کمتر از ۵-۷ ماه به پایان می‌رسد. برای طولانی نشدن زمان درمان باید به نکاتی که دندانپزشک می‌خواهد رعایت شود، توجه کنید.

    خیر، ارتودنسی قسطی کیفیت پایین‌تری ندارد. برخی مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی بر اساس سیاستگذاری خود ممکن است برای جذب بیماران، قیمت‌ها را به‌صورت اقساطی پیشنهاد دهند. بنابراین، مهم است که قبل از تصمیم‌گیری درباره درمان ارتودنسی، کلینیک یا مطب مورد نظر را به دقت بررسی و از کیفیت درمان اطمینان حاصل کنید.

    درمان ارتودنسی یکی از درمان‌های مهم و ضروری برای افرادی است که با مشکلات زیبایی یا جویدن و صحبت کردن در اثر نامنظم بودن دندان‌ها یا نامتوازن بودن فک، روبه‌رو هستند. ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت برای رعایت حال و جلب رضایت شما عزیزان علاوه‌بر گزینه پرداخت نقدی، گزینه ارتودنسی قسطی را نیز به فهرست روش‌های پرداخت هزینه درمان افزوده‌ایم تا علاوه‌بر استفاده از بهترین کیفیت درمان، دغدغه پرداخت کلی هزینه را نیز نداشته باشید. سلامت و رضایت شما مایه دلگرمی ما است.

    منبع: ++++++

    همین حالا نوبت بگیرید

    برای دریافت مشاوره یا آغاز درمان همین حالا اقدام کنید

    4.8/5 - (25 امتیاز)

    پیام بگذارید